Brand24 notuje dobre wyniki i przygotowuje nowe produkty. Analitycy podnoszą ceną docelową dla akcji
Brand24 może pochwalić się bardzo udanym 2023 r. Spółka w czołowych wartościach finansowych finansowych odnotowała mocne wzrosty w porównaniu do poprzedniego roku, a nowe produkty tj. Insights 24 czy Brand Monitoring przynoszą oczekiwane pozytywne efekty na wyniki spółki.
Pod wpływem danych za 4Q23 analitycy z DM BOŚ w analizie z 9 kwietnia 2024 zdecydowali się zaktualizować swoje prognozy finansowe. W efekcie cena docelowa akcji wzrosła do 56,2 zł (poprzednia: 48,8 zł). To daje potencjał do wzrostu w wysokości ok. 8%. Warto podkreślić, że rekomendacja została wydana po przebiciu przez kurs poprzedniej ceny docelowej, a całą analizę można przeczytać TUTAJ.
Zobacz także: Mocne wyniki za 2023 r. i solidna pozycja gotówkowa zwiastują kolejny świetny rok dla MCI Capital
IV kwartał pod znakiem wzrostów
Brand24 w 4Q23 osiągnął 7,6 mln zł przychodów, co oznacza dynamikę +25% r/r, a także +8% q/q. Poziom wyniku EBITDA wzrósł do 2,1 mln zł (+26% r/r i płasko q/q), a zysk operacyjny osiągnął wartość 1,1 mln zł (+13% r/r i -2% q/q).
Wśród najważniejszych czynników wpływających na wyniki finansowe spółki w 4 kwartale przoduje przebudowa cennika, w ramach której spółka zdecydowała się podwyższyć ceny abonamentów dla nowych klientów. Brand24 zdecydował się także przesunąć portfolio klientów w stronę większych marek.
Analitycy podkreślają także wpływ pojawienia się nowych funkcji aplikacji Brand24. Spółka zdecydowała się wdrożyć rozwiązania związane ze sztuczną inteligencją. Na razie jedną z funkcji AI w ofercie Brand24 jest szybkie podsumowanie rozmów z użytkownikami czy pomoc przy tworzeniu treści tj. artykuły na blogu.
W 2023 r. Brand24 uruchomił także AI Wnioski, czyli funkcję wykorzystującą sztuczną inteligencję do analizy danych, co finalnie przedstawia klientowi podstawowe wnioski z analizy.
Prognozy całoroczne w górę
Analitycy zdecydowali się podwyższyć swoje prognozy dotyczące wyników spółki w następnych latach. Najbliższy rok przede wszystkim będzie opierał się na dalszym rozwoju Insights24, a także decyzją w sprawie wykorzystania mocnej pozycji gotówkowej wynoszącej ponad 6 mln zł.
Na ten rok przypadnie także finalizacja przeglądu opcji strategicznych, które dotyczą możliwości pozyskania partnera w celu rozszerzenia swojej działalności na rynkach zagranicznych. Priorytetem spółki w tym aspekcie pozostają Stany Zjednoczone. Potencjalny sukces na tym polu pozwoliłby na skokowe zwiększenie skali działalności.
Na 2024 r. analitycy prognozują przychody w wysokości 33 mln zł, wynik EBITDA wynoszący 10,6 mln zł a zysk netto wynoszący 5,9 mln zł. Wszystkie te wartości w przypadku wyników raportowanych przez spółkę będą jeszcze obciążone niekasowymi kosztami wyceny programu motywacyjnego, jednak ze względu na brak publicznych informacji, co do wysokości obciążeń w 2024 r. analitycy zdecydowali się nie uwzględniać ich w prognozie.
Źródło: DM BOŚ