Premiera dodatku do „Wiedźmina 3” nastąpi w maju 2026, prognozuje analityk Noble i rekomenduje akumuluj akcje CD PROJEKT
Mateusz Chrzanowski, analityk Noble Securities, zaktualizował w swoim najnowszym raporcie harmonogramy i budżety flagowych projektów CD Projekt. Zakłada płatny dodatek do „Wiedźmina 3” w maju 2026 r., a premierę „Wiedźmina 4” w IV kw. 2027 r. wraz z istotnym podbiciem nakładów na produkcję i marketing całej trylogii. W dalszym okresie cyberpunkowy „Orion” z komponentem multiplayer, przetasowania przy „Siriusie” i „Canis Majoris”. Wszystko to z rynkową rywalizacją z „GTA VI”.
Noble Securities podniósł cenę docelową akcji CD Projektu do 283 zł
Raport Noble Securities został upubliczniony 16 grudnia, krótko po publikacji przez Strefę Inwestorów wywiadu z Mateuszem Chrzanowskim, w którym wskazywał na pewne szczegóły ze swoich założeń. Skłaniał się m.in. do tezy, że jeden z niezapowiedzianych projektów CD Projekt to właśnie DLC do Wiedźmina 3, które miałoby być klamrą między finałową częścią poprzedniej trylogii i nowym otwarciem sagi z jednoczesnym rozpoczęciem kampanii "Wiedźmina 4".
Płatny dodatek do "Wiedźmina 3" w maju 2026 i kick-off marketingu „W4”
Analityk Noble Securities zakłada w połowie przyszłego roku mocny akcent na ścieżce do premiery “Wiedźmina 4”.
„Spodziewamy się, że w maju 2026 r. pojawi się kolejny płatny dodatek (DLC) do Wiedźmina 3. Zakładamy sprzedaż 11 mln kopii po 30 USD w przyszłym roku. Budżet produkcyjny szacujemy na 52 mln zł. Premiera powinna rozpocząć właściwą kampanię marketingową Wiedźmina 4” - czytamy w raporcie.
Uznany analityk liczy na dodatek do Wiedźmina 3 w 2026 roku i rekomenduje kupuj CD PROJEKT
Analityk doszacowuje też mniejsze, nieujawnione projekty na przyszły rok.
„Budżet pozostałych nieujawnionych projektów, które mogą zadebiutować w przyszłym roku szacujemy na 28 mln zł, zaś potencjalne przyszłoroczne przychody ze sprzedaży na 61 mln zł” - podano także.
“Wiedźmin 4” po koniec 2027 r. i większy rachunek za trylogię
Po deklaracjach zarządu spółki, że premiera "Wiedźmina 4" nie odbędzie się przed 2027 r. Noble Securities wydłużył w swoich szacunkach cykl produkcji o rok i obecnie oczekuje premiery w IV kw. 2027.
“Wydłużenie oraz struktura bieżących nakładów na prace rozwojowe skłoniły nas do podwyższenia zakładanego budżetu gry do 1,4 mld zł (i drugie tyle na marketing). Biorąc jednak pod uwagę, że kolejne części będą mocno bazować na technologii W4 łączny budżet trylogii wzrósł z 2,1 do 3,2 mld. Możliwe są też efekty synergii kampanii marketingowych, wynikające z koncentracji premier (zarząd chce wydać całą nową trylogią w ciągu 6 lat) oraz rozpoznawalności marki, które skutkowałyby niższymi kosztami sprzedaży względem modelu opartego o wydatki na CP77” - podano w raporcie.
„Orion” z multiplayerem – premiera na 10-lecie CP77
W sprawie sequela „Cyberpunka” Noble Securities wskazuje, że zespół pracujący nad projektem w ramach drugiej, kluczowej franszyzy studia liczy 135 osób i ma ulec podwojeniu w ciągu dwóch lat.
“Chęć integracji trybu wieloosobowego w produkcji skłonił nas do wydłużenia czasu produkcji ponad stan wynikający z postępów prac nad będącym punktem odniesienia W4. W konsekwencji budżet urósł do 1,5 mld zł, a premiery spodziewamy się w 4Q30 (10-lecie CP77)” - czytamy dalej.
„Sirius”, „Canis Majoris” i „Hadar” – przesunięcia i porządki w pipeline
W projektach dodatkowych analityków Noble Securities nie widzi przełomów.
“Jeżeli chodzi o postępy w pozostałych projektach to wciąż nie widać żadnego przełomu. Liczba deweloperów pracujących nad Sirius/Hadar na przełomie roku wzrosła o 14/11 osób. Z kolei zespół Fool’s Theory pracujący nad remake Wiedźmina 1 został przesunięty do wsparcia W4, z którego assetów będzie czerpał. W konsekwencji przesuwamy daty premiery Sirius i Canis Majoris (remake W1) o rok (2028). Obniżyliśmy też cenę obu gier po 10 USD oraz spodziewany budżet produkcyjny po 50 mln zł. Hadar pozostaje w fazie pre-koncepcyjnej, dlatego bazując na czasie trwania prac koncepcyjnych w przypadku Orion przesuwamy debiut o 2 lata (2032)” - wymieniono w raporcie.
„Walka o prymat z GTA VI”
Analityk brokera wpisuje „Wiedźmina 4” w szerszy układ sił rynkowych.
“Rynek gier oczekuje na premierę kolejnej odsłony serii GTA, która obecnie zapowiedziana jest na 19 listopada 2026 r. Oprócz plotek o możliwym wywindowaniu ceny gry, będącej punktem odniesienie dla pozostałych produkcji AAA inwestorzy mogą również dostać potwierdzenie przesuwającego się w górę sufitu wolumenu sprzedaży gier. Byłoby to potwierdzenie trendu widocznego na Steam, gdzie największe hity osiągają coraz wyższe maksymalne peaki graczy. W zestawieniu Golden Joystick Awards 2025 Wiedźmin 4 przegrał tylko o 2 p. p. z GTA VI w rywalizacji o tytuł najbardziej oczekiwanej gry, co obrazuje skalę rozwoju marki i jej potencjał” - podsumowano w raporcie.
Co to znaczy dla inwestorów
W krótkim terminie DLC do „W3” potencjalnie w maju 2026 i mniejsze projekty (61 mln zł potencjalnych przychodów) mogą „podtrzymać ogień” przed premierą „W4” i pomóc w realizacji celów finansowych z programu motywacyjnego.
W średnim terminie, premiera „W4” potencjalnie w IV kw. 2027 i większe budżety (1,4 mld zł produkcja plus ok. 1,4 mld zł marketing) – wyraźny wzrost skali, ale i oczekiwań co do sprzedaży.
W długim terminie: cyberpunkowy „Orion” (IV kw. 2030) z komponentem multiplayer oraz przesunięty „Sirius”, Canis Majoris” (2028) i „Hadar” (2032). Pipeline jest długi z istotnymi nakładami. Synergie kampanii i baza technologiczna „Wiedźmina 4” mogą amortyzować koszty kolejnych odsłon.
Noble Securities rysuje obraz „większego, ale późniejszego” CD Projekt z silnym “mostem komercyjnym” w postaci potencjalnego DLC do „Wiedźmina 3” w połowie 2026, dużym zakładem na „Wiedźmina 4” z potencjalną premierą w końcu 2027 i ambitnym, multiplayerowym, cyberpunkowym „Orion” z premierą potencjalnie w końcu 2030 roku. Dla rynku kluczowe będą terminowość, kontrola budżetów oraz zdolność do monetyzacji marki w konkurencji do „GTA VI”.
Co wiemy o Wiedźminie 4 i dlaczego CD PROJEKT jest najwyżej wycenianym producentem gier w Europie
