Akcje PlayWay najwyżej w historii. Uboot, gra planszowa spółki, w 24 godziny zebrała na KickStarterze 2 mln zł
Polska spółka gamingowa PlayWay, znana do tej pory głównie z produkcji symulatorów jak Car Mechanik Symulator, jest obecnie drugą najwyżej wycenianą spółką gamingową na GPW, zaraz po CD PROJEKT. W poniedziałek wycena rynkowa spółki przekroczyła 500 mln zł i ostatecznie wyprzedziła 11 bit studios. Silnych wzrostów PlayWay nie zawdzięcza jednak dobrym wynikom sprzedaży cyfrowych gier tylko planszowej gry Uboot, której dystrybucję rozpoczęła na KickStarterze.
2 mln zł w niecałe 24 godziny
W tej chwili na wsparcie wydania planszowej wersji Uboot spółka zależna PlayWaya zebrała na platformie crowdfundingowej KickStarter grubo ponad 2 mln zł. Akcję zdecydowało się wesprzeć pawie 5 tys. backersów, którzy wpłacili już 443 tys. USD. Wrażenie robi zwłaszcza tempo, bo zbiórka trwa dopiero niecałe 24 godziny, a do końca pozostaje jeszcze 22 dni.
Zbiórka na grę Uboot na KickStarterze
Co ciekawe Uboot to gra planszowa, a nie komputerowa. Gracze wcielają się w dowódców okrętu podwodnego w czasie drugiej wojny światowej. Gra jest przeznaczona od 1 do 4 graczy i z materiałów przygotowanych na stronie prezentuje się niezwykle atrakcyjnie. Gracze mogą wcielić się w jedną z czterech ról: kapitana, pierwszego oficera, nawigatora lub głównego inżyniera. Celem gry jest współpraca i jak najlepsza realizacja zadań.
Wszyscy wspierający grę na KickStarterze za 65 Funtów otrzymają grę planszową, mapę i dodatkowe misje. Realizacja zamówień ma nastąpić dopiero w grudniu 2018.
Wycena rynkowa PlayWay powyżej 600 mln zł
Efekt doniesień z KickStartera jest taki, że PlayWay jest drugą najwyżej wycenianą spółką gamingową na GPW, zaraz po CD PROJEKT. Kurs w zaledwie dwa dni wzrósł o 20%, a wycena rynkowa spółki przekroczyła 0,5 mld zł. Już wczoraj pod względem wartości rynkowej wyprzedził 11 bit studios, a dzisiaj z samego rana dokłada kolejne 9%.
Wycena rynkowa PlayWay vs 11 bit studios
Te doniesienia pokazują najlepiej, że po słabym 2017 roku nowy może być bardzo dobry dla polskiej branży gamingowej. Osławiony już tweeterowy "beep" CyberPunka 2077 na twitterze, perspektywa premiery FrostPunka są tym co może napędzać wyceny spółek gamingowych w tym roku.