Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

LPP wprowadzi do swoich marek klips rotujący RFiD – innowacja ma usprawnić logistykę i wspomóc rozwój kanału e-commerce

Udostępnij

LPP opublikowała wyniki finansowe za 2018 rok. Spółka odzieżowa planuje w tym roku wprowadzenie kilku nowych rozwiązań. Jednym z nich jest RFID, czyli system elektronicznych metek. Nowe metki będą zakładane już w fabrykach w postaci klipsów rotujących. W momencie odpinania będzie nabijana cena bez potrzeby skanowania kodu kreskowego. Ułatwi to dostawy do sklepów oraz zwiększy szybkość obsługi klientów.

Zobacz także: LPP miało 505,18 mln zł zysku netto, 1 105,72 mln zł EBITDA w 2018 r.

Klips rotujący RFID

Na 2019 i 2020 rok spółka odzieżowa zaplanowała wprowadzenie technologii RFID, czyli systemu identyfikacji radiowej. W tym przypadku będzie się ona opierać na zakładaniu elektronicznych metek w postaci klipsów rotujących. Będzie to pewnego rodzaju nośnik danych, d który umożliwi szybsze przyjmowanie dostaw oraz krótszy czas rejestracji towaru przy kasie. Klient nie będzie musiał czekać na zeskanowanie kodu kreskowego, ponieważ po odpięciu klipsa rotującego cena zostanie automatycznie nabita. Będą one pełnić również funkcję antykradzieżową. Koszt takich metek wyniesie 60 mln zł rocznie.

Technologia RFID przyniesie wiele korzyści LPP. Ułatwi im to dostawy do sklepów i szybkość obsługi klientów. Dzięki klipsom rotującym będą mogli obserwować gdzie znajdują się ich towary i w razie potrzeby zamówić więcej sztuk. Klipsy będą zakładane już w fabrykach, co usprawni pracę ekspedientów w salonach. Docelowo spółka nie chce już wysyłać produktów z centralnego magazynu, tylko bezpośrednio ze sklepów stacjonarnych.
 

7. CD LPP_ przenośnik transportujący zapakowany karton do tzw. obszaru zamykania


Pierwsze wdrożenie będzie możliwe w największej firmie LPP, czyli Reserved. Jako pierwsza zastosuje technologię RFID jeszcze w tym roku. Już od 2018 roku trwają prace przygotowawcze polegające na zaplanowaniu działań, budżetu oraz pracowników do nowego rozwiązania. Dopiero w przyszłym roku w kolejnych markach LPP wdrożone zostaną elektroniczne metki. Spółka zapowiada, że prawdopodobnie do 2021 roku osiągnie pełną integralność w łańcuchu dostaw. Ponadto, sprzedaż może wzrosnąć nawet o 3%.

LPP staje się liderem innowacyjności na rynku odzieżowym. Wcześniej spółka wprowadziła już interaktywne przymierzalnie. Zastosowanie nowych rozwiązań ma poprawić jakość świadczonych usług, aby klient był zadowolony z zakupów w salonach Reserved czy Sinsay. W tym roku spółka stawia również na zwiększenie nakładów na sklepy. Ich celem jest odnowienie funkcjonujących salonów, aby zwiększyć liczbę klientów oraz wprowadzić nowoczesne rozwiązania technologiczne.

Wyniki finansowe LPP za 2018 rok

Coraz większy udział w sprzedaży ma e-commerce. Dzięki dynamicznemu wzrostowi LPP planuje w 2019 przekroczyć 1 mld zł przychodów z tego źródła. Jeżeli uda się podtrzymać dobre wyniki to już za 2 lata udział e-commerce w sprzedaży może wynieść 20%.

W 2018 roku spółka odzieżowa poszerzyła swoje horyzonty i podbiła kolejne zagraniczne rynki. W tym roku planuje kolejne otwarcia salonów w Finlandii oraz Bośni i Hercegowinie. Również zamierza poszerzyć swój asortyment na Bliskim Wschodzie, a dokładniej w Izraelu. W Polsce ograniczy powstawanie nowych sklepów, aby skupić się na ekspansji zagranicznej. W strategii na lata 2019-2022 LPP zamierza otworzyć ponad 2000 salonów, zarówno w Polsce jak i zagranicą.

Do polskiej spółki odzieżowej należy 5 marek – Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Obecnie LPP posiada prawie 1800 sklepów w 23 krajach i wciąż planuje zdobywać kolejne zagraniczne rynki. Pod koniec 2018 roku grupa otworzyła swoje sklepy w Kazachstanie, a w tym roku planuje debiut w Finlandii. W marcu tego roku powstały już pierwsze salony w Bośni i Hercegowinie.

Zobacz także: LPP podrzymuje cel jednocyfrowego wzrostu sprzedaży LfL w tym roku

Udostępnij