Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Grupa PTWP stawia na organiczny rozwój połączony z przejęciami. Duży potencjał rozwoju ma biznes internetowy

Udostępnij

Obecna od niedawna na głównym parkiecie GPW spółka zajmująca się m.in. organizacją wydarzeń, chce osiągnąć w tym roku ponad 100 mln zł przychodów. Choć zamierza przede wszystkim rozwijać się organicznie, to jednocześnie rozgląda się za przejęciami.

Spółka odpowiedzialna m.in. za zarządzanie Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach oraz Halą Spodek, przy organizacji wydarzeń jak Europejski Kongres Gospodarczy, dostosowała się do nowych wymagań klientów po padnemii. Jednocześnie obserwuje naturalny powrót uczestników do tradycyjnych wydarzeń.

Zobacz także: Aktualna sytuacja i plany rozwoju Grupy PTWP [Webinar z prezesem zarządu]

Powrót ze zdwojoną siłą

Działalność spółki opiera się o trzy filary: prowadzenie specjalistycznych portali internetowych, organizację wydarzeń branżowych oraz zarządzanie obiektami. W ubiegłym roku najwięcej przychodów przyniósł biznes dotyczący organizacji kongresów, natomiast najbardziej zyskowne okazało się tworzenie witryn internetowych. Aktualnie PTWP dostrzega znaczny powrót klientów do tradycyjnych wydarzeń, czego świadectwem będą wyniki za I półrocze.


„W trakcie pandemii pojawiało się wiele pytań na temat tego, czy wydarzenia i spotkania powrócą do tradycyjnej formy, czy pozostaną w internecie. Jako ludzie jednak tęsknimy do spotkań twarzą w twarz, czego dowodem jest rekordowe uczestnictwo w naszych wydarzeniach. To, co pozostało po pandemii, to hybrydowa organizacja, dzięki czemu zwiększył się zasięg naszych imprez. O skali wzrostu inwestorzy przekonają się podczas publikacji rezultatów za I półrocze” stwierdził podczas czwartkowego webinaru na portalu Strefa Inwestorów Wojciech Kuśpik, prezes grupy PTWP.

Zobacz także: PTWP zadebiutowało na głównym rynku GPW

Specjalistyczne portale mają przyszłość

W ubiegłym roku firma wypracowała 87,8 mln zł przychodów, wynik porównywalny do tego z 2022 r. Działalność związana z prowadzeniem witryn branżowych jak np. WNP przyniosła 24,5 mln zł przychodów oraz ponad 3 mln zł zysku netto. Jak zapowiedział prezes Kuśpik, firma jest w stanie podwoić skalę tej gałęzi biznesu organicznie w ciągu nawet roku.

„Media papierowe, bez określonego odbiorcy czy konkurujące z big techami nie ukrywam, mają ciężko. My jednak celujemy w portale o bardzo określonej grupie docelowej i właśnie tu widzimy potencjał. Chcemy podwoić skalę działalności w tym biznesie, może w ciągu najbliższego roku” podkreślił Kuśpik.


Prezes PTWP jednocześnie zaznaczył, że spółka prowadzi aktualnie kilkanaście rozmów akwizycyjnych, nie tylko związanych z rozwojem biznesu internetowego. „Spośród wspomnianych kilkunastu rozmów akwizycyjnych, dwie lub trzy dotyczą podmiotów, które gdyby znalazły się w naszej grupie, od razu podwoiłyby skalę naszej działalności” zauważył Kuśpik.

Zobacz także: Już w środę PTWP zadebiutuje na głównym rynku GPW. Spółka przenosi notowania z NewConnect

Widać korzyści z przenosin na główny parkiet

Pod koniec czerwca grupa PTWP zmieniła rynek notowań z NewConnect na główny parkiet. Zdaniem prezesa Kuśpika, ruch ten ma na celu m.in. zwiększenie obrotu akcjami spółki.

Notowania PTWP w ciągu ostatnich 12 miesięcy

PTW wykres


„Zmiana rynku notowań pomaga nam również w zainteresowaniu podmiotem inwestorów instytucjonalnych. Co więcej, biorąc pod uwagę nasze plany rozwojowe, obecność na GPW daje nam znacznie więcej możliwości” podsumował prezes PTWP.

Przychody spółki w 2023 r. sięgnęły 87,8 mln zł. EBITDA skurczyła się względem 2022 r. z 12,7 mln zł do 7,3 mln zł, a zysk netto zmniejszył się z 9,4 mln zł do 5,5 mln zł. W tym roku firma szacuje, że uda jej się wypracować 100 mln zł przychodów. Pod koniec czerwca walne zgromadzenie podjęło uchwałę dotyczącą wypłaty 5,8 mln zł dywidendy, czyli 4,69 zł na akcję.

Zobacz także: Akcjonariusze PTWP zdecydowali o wypłacie dywidendy w wysokości 4,69 zł na akcję

Udostępnij