Producent odzieży i obuwia dziecięcego CDRL zaprasza na zwiedzanie swojej siedziby. 17 września Dzień Inwestora w Cocodrillo

 Publiczna oferta obligacji PCC Rokita

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
13 wrz 2019, 07:39

CDRL organizuje Dzień Inwestora. Oto dlaczego warto wziąć w nim udział

Powrót do szkoły to okres zwiększonych wydatków na odzież i obuwie dziecięce. Marka CDRL jest dobrze znana rodzicom. Spółka jest producentem odzieży dziecięcej, a na polskim rynku działa już od lat 90. Jeżeli chcesz zobaczyć jak działa spółka odzieżowa, to już 17 września będzie na to okazja, bo CDRL organizuje Dzień Inwestora. Podczas spotkania będzie można porozmawiać z prezesem firmy, obejrzeć nowoczesne magazyny oraz dowiedzieć się, jakie są plany na przyszłość spółki notowanej na GPW.

COCODRILLO_2

Rozwój wyników finansowych dzięki nowym akwizycjom

Wyniki finansowe za I półrocze 2019 roku pokazują, że to akwizycje napędziły ostatni, skokowy wzrost przychodów Cocodrillo. To w dużej mierze właśnie od efektu konsolidacji i procesu optymalizacji będzie zależeć przyszłość i zyskowność grupy. Jeśli spojrzymy na dane finansowe, to zobaczymy, że przychody za ten okres wyniosły ponad 224 mln zł i były o 101% wyższe niż w I półroczu 2018 roku. Równocześnie koszt własny sprzedaży wzrósł jednak o 162% do 127 mln zł. Marża na sprzedaży wyniosła 43,5% w I półroczu 2019 wobec 56,7% w I półroczu 2018 roku.

Zobacz także: Dwukrotny wzrost przychodów CDRL w I półroczu 2019

Taka sytuacja wynika z przejęcia nowych spółek w styczniu 2019 roku. Wartość przychodów ze sprzedaży Grupy za I półrocze 2019 roku, bez uwzględniania firm przejętych w tym roku, wynosiła ponad 123 mln zł, natomiast koszt własny sprzedaży to 55,1 mln zł. Daje to marżę na poziomie 55,2%. Wartość ta jest zbliżona do marży osiągniętej w poprzednim roku.

Grupa poszerzyła swój zakres o nowe spółki i marki – LLC DPM (właściciel sieci Buslik), Lemon, Broel oraz CDRL RUS. Dzięki nowym akwizycjom powstał potencjał na zwiększenie rynku sprzedaży towarów zarówno na Białorusi jak i w Rosji. Spółka będzie budować komplementarną ofertę odzieży i obuwia dzięki nowym markom Buslik oraz Lemon Explore. Natomiast poprzez markę Petit Bijou, poszerzy asortyment akcesoriów dziecięcych. Zakup marki Broel – renomowanego producenta czapek i dodatków dla najmłodszych - poszerzy i zdywersyfikuje ofertę spółki w tym obszarze.

Mimo tych akwizycji, kurs akcji w 6 miesięcy spadł z 30 do 20 zł, ze względu na obniżenie się rentowności całej grupy po konsolidacji przejętych podmiotów. Jednak z drugiej strony grupa w ciągu roku podwoiła swoje przychody. Teraz więc czas na osiągnięcie pozytywnych efektów synergii.

Ekspansja zagraniczna oraz wyzwania dla spółki

Jak deklaruje zarząd, spółka nieustannie pracuje nad rozwojem i optymalizacją sieci sprzedaży zarówno w Polsce, jak i w innych krajach Unii Europejskiej, ale też poza nią. Na koniec okresu sprawozdawczego w skład sieci sklepów wchodziło 525 punktów handlowych. W Polsce na dzień bilansowy Grupa posiadała 268 sklepów.

marki

„Zarząd skupi się na stworzeniu kompleksowej oferty produktów, jak również na optymalizowaniu sieci sklepów, zatrudnienia i ponoszonych kosztów. Zadaniem do realizacji w najbliższym okresie będzie również wyrównanie standardów w zakresie produkcji, logistyki, sieci sklepów i obsługi klienta jak również controllingu. Działania te wedle zamierzeń Zarządu mają doprowadzić do poprawienia wyników” - napisano w komunikacie spółki.

Na spadek rentowności spółki wpływa mocny dolar, o czym również informuje CDRL. Wzrost kursu USD miał negatywny wpływ w momencie zakupu towarów oraz wyższych kosztów wynagrodzeń.

Jeszcze jednym wyzwaniem dla spółki jest obecny stan zadłużenia, który jest stosunkowo wysoki. CDRL korzysta z krótkoterminowych kredytów na zakup towarów, co oczywiście jest normalnym działaniem w przypadku spółek handlowych. Na dzień 30 czerwca 2019 roku dług netto Grupy wyniósł ponad 160 mln zł. Natomiast wskaźnik długu netto do wyniku EBITDA za ostatne 12 miesięcy wyniósł 4,26 (bez uwzględniania wpływu MSSF 16: 3,39).

Spółka podjęła naturalne ryzyko, przejmując nierentowne spółki, ale taki jest obecnie model rozwoju CDRL. Teraz będziemy mieli okazję przekonać się, co z tego wyniknie dla niej samej oraz dla inwestorów. O tych i innych kwestiach warto będzie porozmawiać w czasie Dnia Inwestora.

Zobacz także: Cocodrillo inwestuje w rozwój, co nie pozostanie bez wpływu na dywidendę

Zapisy na Dzień Inwestora

W imieniu zarządu CDRL serdecznie zapraszamy na Dzień Inwestora połączony z omówieniem wyników finansowych spółki za I półrocze 2019 r. Wydarzenie odbędzie się 17 września o godzinie 11:00 w siedzibie spółki (Pianowo, ul. Kwiatowa 2, 64-000 Kościan, 40km od Poznania).

W spotkaniu, poza zarządem CDRL, udział weźmie prezes Buslika – białoruskiej sieci supermarketów z szeroką ofertą produktów dziecięcych, przejętej przez CDRL na przełomie 2018/2019.

Dla chętnych spółka oferuje przejazd busem z i do Warszawy. Wyjazd z Warszawy około godz. 7:00.

Zapisy na Dzień Inwestora CDRL prowadzone są za pośrednictwem poczty elektronicznej. Osoby zainteresowane wzięciem udziału, proszone są o przesłanie swoich danych kontaktowych (imię, nazwisko, adres e-mail i telefon) pod adres cdrl[at]innervalue[dot]pl.

Uwaga! Ilość miejsc na Dniu Inwestora CDRL jest ograniczona. O udziale decydować będzie kolejność zgłoszeń.

Harmonogram dnia w CDRL

11.00Prezentacja: omówienie procesów biznesowych CDRL (projektowanie, procesy zakupowe, logistyka, sprzedaż, e-commerce), przedstawienie działalności spółki Buslik, omówienie wyników finansowych oraz najważniejszych wydarzeń I półrocza
12.15Zwiedzanie: prezentacja biur spółki oraz nowo wybudowanego magazynu, kontynuacja omówienia procesów biznesowych
13.15Lunch

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.