Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Cocodrillo inwestuje w rozwój, co nie pozostanie bez wpływu na dywidendę

Udostępnij

CDRL, właściciel marki odzieży dziecięcej Coccodrillo, poinformował o objęciu pakietu większościowego spółki odzieżowej Lemon Fashion. To już druga akwizycja w ostatnich tygodniach po przejęciu białoruskej sieci sklepów Buslik. Szybki wzrost i plany dalszej ekspansji na Wschód nie pozostaną bez wpływu na dywidendę jaką wypłaci spółka w tym roku. Jednak zarząd zapowiada, że chwilowy spadek dywidendy będzie zrekompensowany wzrostem obrotów. Ponadto chce kontynuować politykę wypłat dla akcjonariuszy, zaś dywidenda ma wrócić do obecnego poziomu w przyszłych latach.

Akwizycje i ekspansja na Wchód CDRL

CDRL zostanie zasilona o odzież i akcesoria pod m.in. markami Lemon Explore, Petit Bijou. Na początku stycznia spółka przejęła za 1,35 mln USD pakiet większościowy spółki odzieżowej Lemon Fashion w wysokości 69%.

Celem ostatnich przejęć, w tym objęcie pakietu większościowego w białoruskiej sieci sklepów Buslik, jest wzmocnienie oferty na rynki wschodnie. Już teraz CDRL posiada silną pozycję na rynku białoruskim i intensywnie rozwija się również na rynkach rosyjskim i kazachskim.

- Asortyment marki Lemon stanowi uzupełnienie naszej oferty o odzież, obuwie sportowe oraz akcesoria dziewczęce. Dzięki przyłączeniu marki do Grupy, będziemy mogli zbudować komplementarną ofertę na rynki wschodnie. – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL.

Grupa CDRL przejęła również pakiet mniejszościowy w spółce Sale Zabaw Fikołki. Obecnie jej zaangażowanie wynosi łącznie 40%.

– Razem z Fikołkami możemy zaoferować naszym klientom nowe usługi, oraz zwiększyć sprzedaż odzieży i obuwa dziecięcego dzięki nowemu kanałowi dotarcia. Wspólnie możemy wynegocjować bardziej atrakcyjne lokalizacje w przestrzeniach handlowych, które również pozytywnie przełożą się na osiągane przez obie spółki wyniki – komentuje Dworczak

W ramach współpracy ze spółką Sale Zabaw Fikołki, prowadzone są 2 sklepy oraz 5 cornerów sprzedażowych pod marką Coccodrillo. W planach do końca 2021 roku, jest zwiększenie lokalizacji sklepów i cornerów pod brandem Coccodrillo, a tym samym sal zabaw Fikołki do 30. Co ciekawe, w większości przypadków połączenie z usługą sali zabaw pozwoli na otwieranie stanowisk sprzedaży Coccodrillo także w niedziele niehandlowe.

Zarząd CDRL zapowiada dalsze akwizycje lecz o znaczniej mniejszej skali. Obecnie grupa skupia się na wykorzystaniu efektów synergii z dotychczasowych przejęć.

Zobacz także: 9 spółek, które od 8 lat płacą rok w rok wyższą dywidendę od lokaty w banku

CDRL zamiast wyższej dywidendy w tym roku, rozwój

Duże akwizycje wymagają dalszych prac, by móc korzystać z efektów synergii. Ponadto zwiększają zaangażowanie kapitałowe. To z kolei przekłada się na krótkoterminowe wyniki i możliwość wypłaty dywidendy. Spółka obecnie inwestuje, by dywidenda była wyższa w przyszłości. Już teraz zarząd zapowiada wzrost obrotów i tym samym potencjalny wzrost dywidendy w przyszłych latach.

CDRL debiutując na giełdzie w 2014 roku nie ogłosiło polityki dywidendowej, lecz konsekwentnie dzieli się z akcjonariuszami zyskiem. W 2015 roku akcjonariusze otrzymali wypłatę 75 gr. na akcję. Zaś rekordowa dywidenda została zarekomendowana w 2017 roku w wysokości 1,20 zł na akcję.

Spółka zamierza kontynuować politykę wypłat zysków. Niestety, w tym roku dywidenda nie będzie w takiej wielkości jak w latach poprzednich, ze względu na zadłużenie spółki. Jednak zarząd zapowiada, że dywidenda ma wrócić do obecnego, lub wyższego poziomu w przyszłych latach.

Oprócz wypłaty dywidendy, spółka ma otwarty program skupu akcji własnych, lecz jeszcze nie zaczęła go realizować.

Zobacz także: Dywidendy 2019 r.

Udostępnij