Nowa strategia BNP Paribas Bank Polska do 2030 roku zakłada wzrost skali, poprawę rentowności i wyższe dywidendy
BNP Paribas Bank Polska wchodzi w kolejny etap rozwoju z nową strategią. Łączy w niej ambitne cele wzrostu z konsekwentną polityką dywidendową. Zarząd stawia na zwiększenie skali biznesu, przyspieszenie pozyskiwania klientów oraz rozbudowę oferty inwestycyjnej. Jedocześnie akcentuje dyscyplinę kosztową i ostrożne zarządzanie ryzykiem. Celem nadrzędnym jest wzmocnienie pozycji banku, ale też zapewnienie inwestorom stałych i rosnących przepływów pieniężnych w formie regularnych dywidend.
Nowa strategia BNP Paribas Bank Polska zakłada budowanie rentowności przede wszystkim przez wzrost skali biznesu.
Planujemy wzrost wolumenów kredytowych w tempie 7% średniorocznie, zwiększenie udziałów w rynku kredytów korporacyjnych z 8 do 10%, wzrost liczby klientów detalicznych o 1 mln netto, intensyfikację cross-sell i bardzo rozważne zarządzanie stroną kosztową
– wyjaśnia prezes Przemek Gdański
Kluczowe ma być jednoczesne zwiększanie przychodów i pilnowanie kosztów oraz ryzyka.
Chcemy zwiększać przychody o 6% średniorocznie w horyzoncie strategii, utrzymując jednocześnie dyscyplinę kosztową i niskie koszty ryzyka
– podkreśla Gdański
Bank zakłada, że ROTE w roku 2030 będzie na obecnym poziomie (po 3Q’25).
Istotnym filarem poprawy wyników ma być także dywersyfikacja źródeł przychodów.
Oceniamy ten potencjał jako znaczny, głównie w kontekście wzrostu skali biznesu. Wzrosty będą pochodzić zarówno z produktów inwestycyjnych, działalności kredytowej i transakcyjnej
– zapowiada prezes.
Nowa strategia BNP Paribas Bank Polska na lata 2026 - 2030 - czat inwestorski z prezesem zarządu
Wzrost bazy klientów i nowa strategia produktowa
Nowa strategia BNP Paribas Bank Polska zakłada wyraźne przyspieszenie w pozyskiwaniu nowych klientów oraz zmianach produktowych, które mają przełożyć się na wzrost wartości banku. Aby osiągnąć cel wzrostu o 1 mln liczby klientów detalicznych, zarząd planuje istotne zwiększenie inwestycji w marketing i markę w całym okresie obowiązywania strategii.
Będziemy zwiększać bazę Klientów dzięki partnerstwom już funkcjonującym w obszarze Personal Finance i nowych, znaczącej poprawie aplikacji i procesów cyfrowych oraz podwyższeniu retencji. W szczególny sposób będziemy koncentrować się na pokoleniu "Z", rodzinach wielopokoleniowych i Klientach zamożnych
– wyjaśnia prezes.
Wzrost liczby klientów i przychodów ma wspierać przyjęcie modelu dystrybucji „mobile-first” oraz rozbudowa oferty inwestycyjnej.
Cyfrowa dostępność wszystkich procesów w aplikacji mobilnej w sposób naturalny wpłynie na niższe koszty obsługi – dodaje prezes.
W obszarze inwestycji bank „zakłada rozszerzenie oferty inwestycyjnej dla wszystkich zainteresowanych grup klientów oraz, jak podaje zarząd: „13% średnioroczny wzrost wolumenów produktów inwestycyjnych dla klientów detalicznych”.
Dodatkową przewagą konkurencyjną ma być zaplecze międzynarodowej grupy.
Finansowanie największych projektów realizujemy łącząc siły z Grupą, co umożliwia nam objęcie wiodącej roli w takich transakcjach. Dla najzamożniejszych Klientów indywidualnych umożliwiamy swobodny dostęp do rynków międzynarodowych
– mówi Przemek Gdański.
BNP Paribas BP zakłada 22 proc. ROTE i wypłatę dywidendy w wysokości 75 proc. zysku w '30
Kurs akcji BNP Paribas Bank Polska
Plany wzrostu dywidendy w kolejnych latach
Zarząd BNP Paribas Bank Polska komunikuje, że dywidenda pozostanie jednym z filarów jego strategii na kolejne lata.
Strategia zakłada wypłatę dywidendy w każdym roku jej obowiązywania oraz zwiększenie stopy wypłaty z 50% do 75% w 2030
– podkreśla prezes zarządu Przemek Gdański.
Obecne założenia oznaczają więc stopniowe wzmacnianie polityki dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami, przy jednoczesnym utrzymaniu bezpieczeństwa kapitałowego. Już w 2030 r. bank zakłada wypłatę dywidendy na poziomie 75% zysku za rok 2029.
Jednocześnie Gdański zaznacza, że „taki jest scenariusz bazowy”, przypominając, iż „w strategii na lata 2022-25 założyliśmy pierwszą wypłatę dywidendy w 2025 r., a wypłaciliśmy ją rok wcześniej”.
Dotychczas bank dwukrotnie podzielił się zyskiem z akcjonariuszami – 7,86 zł na akcję z zysku za 2024 r. oraz 3,41 zł rok wcześniej.
cyber_Folks przejmuje PrestaShop i wchodzi do europejskiej e-commerce’owej „pierwszej ligi”
