Producent odzieży dzięciecej Coccodrillo celuje w 0,5 mld zł przychodu w 2019 roku - dzień inwestora CDRL
Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
04 lis 2019, 15:12

Coccodrillo celuje w 0,5 mld zł przychodu w 2019 roku i pracuje nad poprawą zyskowności - relacja z dnia inwestora CDRL

Grupa CDRL po dokonaniu kilku przejęć na wschodzie Europy (w tym białoruskiego Buslika), stoi obecnie przed wyzwaniem konsolidacji i optymalizacji. Skonsolidowane przychody całej grupy kapitałowej w tym roku mogą wynieść w okolicy 500 mln zł, co byłoby dwukrotnie większym poziomem wobec 2018 roku. Jednak w I półroczu 2019 r. po konsolidacji przejętych spółek, wyraźnie obniżyła się zyskowność grupy. Zarząd spółki obecnie realizuje szereg działań optymalizacyjnych, które mają przyczynić się do wzrostu rentowności w kolejnych kwartałach.

17 września 2019 r. odbył się Dzień Inwestora w spółce CDRL. Inwestorzy w siedzibie spółki mogli wysłuchać prezentacji zarządu, obejrzeć nowoczesny magazyn oraz porozmawiać o bieżącej sytuacji w firmie z przedstawicielami zarządu, w tym z prezesem przejętego Buslika.

Zobacz także: Dwukrotny wzrost przychodów CDRL w I półroczu 2019


Obecnie koncepcja grupy opiera się  na rozwoju firmy na podstawie wielu brandów. W tym celu zostały przeprowadzone akwizycje m.in. spółki Lemon, Buslik czy producenta czapek dla dzieci Broel. Na podstawie 20 letnich doświadczeń, grupa zamierza przyspieszyć rozwój tych spółek.

Spadek wyników grupy CDRL w I półroczy 2019 r. wynika z konsolidacji nowych spółek. Prezes zarządu zaznaczył, że „stara” grupa działa na podobnych warunkach, ale konsolidacja wyników Buslika, który działa na „innych” marżach, powoduje utratę tak wysokich rentowności, jakie do tej pory były uzyskiwane przez grupę.

Zobacz także: CDRL nie planuje kolejnych akwizycji, chce obniżyć zadłużenie - wiceprezes

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.