Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

„Chcemy udostępnić nasze najważniejsze gry pod nowe konsole” - relacja z czatu z prezesem zarządu Grupy PlayWay

Udostępnij

W środę, 30 września 2020 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu PlayWay, Krzysztofem Kostowskim. Podczas spotkania rozmawialiśmy o planach wydawniczych spółki. Inwestorzy zadawali również pytania o wyniki finansowe grupy, spółki zależne oraz zaangażowanie w rynek gier mobilnych. Spotkanie cieszyło się dużym zainteresowaniem – udział wzięło ponad 1450 osób, a prezes zarządu odpowiedział na 75 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Grupy PlayWay, Krzysztofem Kostowskim. Porozmawiamy na nim o aktualnej sytuacji oraz planach rozwoju spółki.

 

Spotkanie rozpocznie się w środę, 30 września 2020 r. o godz. 10:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Dzień dobry,
Serdecznie zapraszam do zadawania pytań. Postaram się odpowiedzieć w ciągu najbliższych 60 minut na wszystkie najważniejsze.

Obrazek użytkownika Anonim
Michał

Co sprawia, że studia tak chętnie dołączają do grupy Playway?
Czy poza początkowym wsparciem (zakładam - głównie finansowym) PlayWay gwarantuje coś studiom w długim terminie?
Czy zakłada Pan możliwość masowego buntu/exodusu studiów i wychodzenia z grupy; czy studia w ogóle mają taką możliwość (np. przez rozwodnienie udziałów PLW lub w inny sposób?); są jakieś zapisy w umowie blokujące takie ruchy?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

PlayWay dla devloperów daje wszystko. Od pracy nad konceptem, po pomoc w realizacji, marketingu, wydaniu, a co najważniejsze crosspromocje z licznymi grami grupy PLW. Daje możliwość sprawdzenia powodzenia gry w oparciu o dziesiątki wykresów z innych gier. W obrębie grupy powstają też wszystkie porty, lokalizacje i testy. PLW nie żyje też ze sprzedaży tych podmiotów, a liczy na udział w zyskach jeśli uda się je osiągnąć.
Spółki z grupy PLW są też w zainteresowaniu inwestorów, co przekłada się na pytania do programistów i grafików o możliwość odkupu części udziałów jeszcze na etapie przedgiełowym, co dalej mocno motywuje te zespoły do pracy.

Obrazek użytkownika Anonim
Arczi

Dlaczego cashflow jest podobny do tego z poprzedniego roku, a zysk jest dużo wyższy?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Na CashFlow wpływ ma wiele czynników, np utrata kontroli nad spółkami i ich CF, nadpłacony obecnie podatek ( do końca roku płacimy 19% -rozliczamy na koniec ). Wpływy ze Steam i konsol schodzą terminowo i są głównym składnikiem zysku operacyjnego, i są z nim silnie skorelowane.

Obrazek użytkownika Anonim
Arczi

Skąd się wziął taki duży podatek odroczony?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Podatek odroczony to podatek od utraty kontroli nad spółkami. Podlega pod płatność jeśli będzie sprzedaż akcji czy udziałów w tych podmiotach, a tego nie planujemy.

Obrazek użytkownika Maciej Dzwonnik
Maciej Dzwonnik

Gratuluję wyników. Pobiliście Państwo oczekiwania na głowę. Co najbardziej przyczyniło się do tak dobrych wyników? Ostatnio zawiązaliście Państwo sporo nowych spółek. Planujecie Państwo w związku z tym powiększanie zespołu PTC, żeby być w stanie zapewnić właściwy poziom testów gier? Czy może nowe spółki nie będą korzystać z usług testerów Playway?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

House Flipper miał słaby start, ale potem rozwinął skrzydła i dał znaczące zyski. Blisko połowa zysku operacyjnego grupy pochodzi z gry HF PC i konsola. PTC dostosowuje się obecnie do sytuacji, i obecnie to blisko 30 osób.

Obrazek użytkownika Anonim
Arczi

Co przyniosło tak duże zyski? Patrząc po premierach nie było wielu hitów?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

HF pc+konsola + duża wyprzedaż PLW w czerwcu.

Obrazek użytkownika Anonim
Maciej

Dzień dobry,
Skąd pochodzi 105, 3 mln PLN w ramach wyniku na utracie kontroli w spółkach zależnych?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Utrata kontroli - cyfry wymienione w raporcie.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz Ś.

Czy Playway (jako grupa) zamierza wydawać więcej gier w 2021 roku? Rozumiem, że wypuszczanie tytułów dopracowanych zajmuję sporo czasu natomiast faktem jest, że Spółka wydaje zdecydowanie mniej gier niż zakładano w harmonogramach.

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Nie wiemy ile gier zostanie wydanych. Jako że testerzy mają obecnie dużą władzę, to od nich zależy czy dana gra dostaje zielone światło czy nie. Oczywiście może zdarzyć się że zespół wyda grę ze swojego konta mimo braku zielonego światła, ale nie polecamy takiego rozwiązania.
W planie wydawniczym nie podajemy dat nowych gier ( TBA ) aby zmniejszyć ilość przesunięć dat. Na pewno wiele gier będzie realizowanych dłużej niż zakładały zespoły.

Obrazek użytkownika Anonim
Arczi

Jakie są pana oczekiwania na przyszły kwartał? Czy do wyniku będą kontrybuować też nowe premiery?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Nie prognozujemy wyników.

Obrazek użytkownika Anonim
Arczi

Co dokładnie znajduje się w zyskach finansowych czy są jakieś pozycje podlegające dywidendzie?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

W zysku finansowym sprzedaż Games Operators (11mln) może podlegać pod dywidendę.

Obrazek użytkownika Anonim
anti

Jak udział w przychodach miały tytuły konsolowe?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Konsole mają znaczący udział. Może nie większy niż połowa, ale coraz większy w naszym przychodzie.

Obrazek użytkownika Anonim
Arczi

Według wyników zmiana stanu produktów w H1 w grupie PlayWay wyniosła 2,5 mln zł. Ile w tej chwili realizowanych jest gier w samym PlayWay-u? Jak to się będzie zmieniać w przyszłości?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

W grupie PLW tworzy się ponad 100 gier. Wyniki, to konsolidacja wielu spółek, które muszą rozliczać zmiany stanu produktu zgodnie z przyjętymi zasadami.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dlaczego prolog Junkyard Simulator został negatywnie oceniony przez graczy?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Junkyard miał dwa beta testy które dały nam 75 i kolejny 85%.
Gdzieś popełniliśmy błąd. Gra przechodzi dostosowanie do potrzeb graczy, a my musimy wyciągnąć wnioski dlaczego dobra Beta została źle przyjęta.
Można by wyciągać wniosek że "za bardzo przekładana premiera" ale wtedy Uboat też powinien być zimno przyjęty. Może złe dobranie beta testerów.
Na pewno dobre wyniki Bum Simulatora nie wystarczyły do wydania, i wrócił do polishowania.

Obrazek użytkownika Anonim
szyco

Dzień dobry, gratuluję wyników. Niestety w tyle mamy negatywne wydarzenia związane z PLW - mam na myśli przesunięcia premier - Mr Prepper, Junkyard, Bum, LfB. Z tego powodu obawiam się o wyniki za Q3 i Q4 i proszę o odpowiedź na kilka pytań:

 

1. Co najistotniej wpłynęło na zyski ze sprzedaży w Q2? Back-catalog na Steam? Konsole?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

HFlipper PC+DLC+Konsole mocny wpływ. Reszta to backcatalog. Q3 nie miało ważnych premier, ale i Q2 nie było w nie obfite. Ważne dla nas premiery to dopiero przyszły rok.

Obrazek użytkownika Anonim
szyco

2. Czy mógłby Pan przypomnieć istotne wydarzenia, które wpłyną na zyski w Q3? Jak to wygląda w porównaniu do Q2?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Istotne wydarzenia Q3 częściowo zostały opublikowane w raporcie. Za najważniejsze dla mnie uznał bym przystąpienie licznych spółek, połączone z wniesieniem istotnych kapitałów do tych podmiotów.

Obrazek użytkownika Anonim
szyco

3. Mr Prepper - dlaczego premiera dopiero w 2021 - wydaje się, że gra ma wszystko - hype, udany prolog, dobrze zbudowana WL. Czy gra jest na tyle niedopracowana, że potrzebuje tyle czasu?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

MrPrepper to gra młodego zespołu. Robiona pewnie na zasadzie Uboat czyli tworzenie gry długie, formowanie teamu, nasza pomoc, polishing testerów. Chcemy aby to była dobra gra.

Obrazek użytkownika Anonim
szyco

4. Bum Simulator - identyczne pytanie. Zdawało się, że premiera będzie tuż tuż, we wczesnym Q4, a tu nagle 2021? Czy Bum wyjdzie w EA czy full release?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Bum padł ofiarą Junkyarda. Miał dobre wyniki beta testów, ale Junkyard też. I jeśli by była wola prologu ze strony developera - to można by było zrobić test i wydać. Jako, że tej woli nie ma, trzeba dalej polishować grę pod dyktando testerów, i zwiększyć możliwość dobrych ocen na Steam.

Obrazek użytkownika Anonim
anti

Wysoki zysk operacyjny, ale przepływy z działalności operacyjnej są sporo niższe. Jakie są tego powody?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

CashFlow wskazany w raporcie podlega wielu odliczeniom związanym z rachunkowością. Z mojej operacyjnej strony przychód z konsol i steam to większość przychodów spółki. Faktury wystawione i zapłacone.

Obrazek użytkownika Anonim
Mariusz

Spółka MobilWay będzie rozwijana w przyszłości o dodatkowe zespoły na wzór PLW i spółek zależnych?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Staramy się aby spółki zależne, zakładały kolejne spółki dopiero jak wykażą swój własny sukces. Tego też oczekiwał od MobileWay.

Obrazek użytkownika Anonim
Michał

Do jak wielkich rozmiarów spółka ma plan się skalować? Czy istnieją jakieś górne granice włączania nowych studiów/zespołów deweloperskich pod skrzydła grupy? Czy wraz z ich rosnącą liczbą spółka planuje zmienić strategie współpracy z nimi?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Nie ma górnej granicy ilości zespołów. Rozmawiam z każdym co się do nas odzywa. Możliwe że to zespół 125 wymyśli mega hit, i nie chciałbym poprzestać na spółce np 100.

Obrazek użytkownika Anonim
kamil

czy Bum Simulator będzie wydany z wczesnym dostępem czy w pełnej wersji

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Bum mimo dopracowania będzie wydany w EA. Zespół planuje rozwój, na który nie chcielibyśmy czekać kolejne kwartały.

Obrazek użytkownika Anonim
gonzono

Czy uważa Pan, że ogłaszanie chęci debiutu na gieldzie przez spółki, które nie wydały jeszcze ani jednej gry lub 1-2 gry (np. Live Motion Games) sprzyja wizerunkowi grupy PlayWay?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Giełda jest wielkim motywatorem dla tych zespołów, i wpływa mocno na ich działania. Bez wizji giełdy nie dam głowy czy LMG tworzył by tyle gier na raz, i był tak uparty na znalezienie swojej najważniejszej gry.

Obrazek użytkownika Anonim
gonzono

Co Pan sądzi o ostatniej burzy wokół metod komunikacji SimFabric z inwestorami?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

W PlayWay komunikuje się z rynkiem na swoich zasadach. Informuje o ważnych tematach, i skupiam się na tworzeniu gier i rozwijaniu grupy. Tego też oczekuje od moich zespołów, aby maksyma "więcej robić, mniej obiecywać" szeroko rozchodziła się po grupie PLW.

Obrazek użytkownika Anonim
Cezary

Witam.
Jakie gry mogą być prezentowane na najbliższym Steam Festival?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Bedzie kilka dem nowych tytułów. Nie mam niestety listy, ale Contraband już wystartował.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz

Czy Playway planuje mocniej wejść w gry mobilne?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Tak, chcemy mocno wejść w gry mobilne. Rozmawiamy z większymi zespołami, i mamy nadzieje na wchłonięcie doświadczonych teamów.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czym obecnie zajmuje się zespół Frozen District?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Frozen to teraz HF VR, Tenants, dodatki do HF i może kontynuacja HF...

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

A czy jest szansa że jedna ze spółek z Grupy Playway odniesie sukces na miarę 11Bit czy CreepyJar? Jeżeli tak, to na jaką spółkę by Pan stawiał

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Pytanie czy Frozen District nie osiąga już takiego sukcesu obecnie?

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz Ś.

Czy Playway (jako grupa) zamierza wydawać więcej gier w 2021 roku? Rozumiem, że wypuszczanie tytułów dopracowanych zajmuję sporo czasu natomiast faktem jest, że Spółka wydaje zdecydowanie mniej gier niż zakładano w harmonogramach.

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Nie wiem ile będzie premier w danym roku. Też mi zależy na tym, aby było jak najwięcej, ale niedopracowany tytuł boli bardziej niż przesunięta premiera. Na pewno mniej terminów będziemy podawać w planie wydawniczym.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz Ś.

[ Pway ] Czy według Pana Prezesa platforma Need for Game Idea wystartuję jeszcze w tym roku, czy może dopiero w 2021r?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

W Pway i Need for Game idea trwają już finalne testy.

Obrazek użytkownika Anonim
Natalia Weyna

Jak sie pan Czuje

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Czuje się dobrze. Inwestorzy zaczęli mnie pytać o stan zdrowia i formę już jakiś czas temu. Nie mam nałogów poza gorzką czekoladą, i ćwiczę codziennie od 30 do 90min. :)

Obrazek użytkownika Anonim
Toma

Jakie są Pana prognozy dotyczące dynamiki rynku gier w ciągu następnych 12-24 mies. ?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Nie prognozuje rynku.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz Ś.

[ Pway ] Wyobraźmy sobie sytuację gdy na platformę trafią dwa (prawie) takie same pomysły na grę. Jakie będą kryteria wyboru pomysłu który zostanie wybrany? Czy jednym z kryteriów będzie poziom zaawansowania opisu pomysłu?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Raczej kolejność zgłoszeń. Bo miejsca na opis jest tam mało, i te kryterium nie będzie kluczowe.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz Ś.

[ Pway ] Czy są tematy których Spółka z góry nie będzie przyjmować (np. Naruszające poprawność polityczną lub poruszające sprawy mniejszości rasowych), czy może jest to tylko kwestia samego pomysłu na rozgrywkę? Czy może są gatunki gier na które pomysłów Spółka nie chce?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Jest wiele tematów których nie zaakceptujemy.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz Ś.

[ Pway ] Co w sytuacji gdy przesłany pomysł ma dwóch autorów? Z tego co się orientuję pomysły będą rejestrowane poprzez konto steam, jak w takim wypadku przesłać pomysł aby tokeny Pway były przyznane proporcjonalnie obu autorom pomysłu?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Pomysły będziemy wybierać w kolejności zgłoszeń. Sprawdzamy też czy już takich gier nie ma.

Obrazek użytkownika Anonim
Sylwester

Czy temat gier strategicznych/RPG związanych np. z historią Polski jest możliwy do realizacji? Przykładowo wcielamy się w rolę Mieszka I itd...

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Nie planujemy takich gier obecnie.

Obrazek użytkownika Anonim
Vox

Czy Playway zleca tworzenie zapowiedzi gier a następnie rozdziela te gry do spółek z grupy? Czy tez każde studio samo zajmuje się wymyślaniem gier na własną rękę? Czy studio gra może zostać "zabrana" i dana do stworzenia innemu studio z grupy?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Zgodnie z prospektem IPO, cześć gier jest wymyślana w siedzibie PLW i może trafić do zespołów które je zaakceptują. Jeśli już jest to dzieło zespołu, który np nie chce dalej kontynuować prac, to przychodzi Discord PLW i kontakt ze spółkami z grupy, odstąpienie zgodnie z ustaleniami jakie zespoły poczynią.

Obrazek użytkownika Anonim
Sylwester

Czy planujecie Państwo bardziej zaangażować siły w gry na konsolę PlayStation/Xbox najnowszej generacji? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Najnowsza generacja już jest u nas w developmencie. Thief już po naszych testach. Chcemy udostępnić nasze najważniejsze gry pod nowe konsole.

Obrazek użytkownika Anonim
Kamil

Witam, czy Playway nie boi się że moda na symulatory kiedyś się skończy i będzie trzeba pójść inna droga? Czy jest jakiś inny plan rozwoju spółki?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Nie wiem czy Symulatory to połowa naszego portfolio. Builders of Egypt i wiele innych buildersów, Succubuss, MrPrepper i inne.

Obrazek użytkownika Anonim
Robert

Jakie dostrzega Pan zagrożenia, które mogą zagrozić stabilnemu rozwojowi spółki w najbliższych dwóch/ trzech kwartałach?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Obecnie nie dostrzegam takich zagrożeń. Z zastrzeżenie, że nie wiem co dalej będzie z Covid.

Obrazek użytkownika Anonim
Jakub

Czy w przyszłości w przypadku wysokich wzrostów, rozważany jest split na akcjach ?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Nie rozważam splitu

Obrazek użytkownika Anonim
Michał Stopka

Gdzie Pan Prezes widzi firmę za 3-5 lat?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Nie prognozuje firmy za 3-5 lat. Ja nad nią codziennie pracuje. Popatrzę po 3-5 latach to wtedy zobaczymy co się udało zrobić.

Obrazek użytkownika Anonim
anti

Jak wysoki jest planowany budżet UA dla House Flipper Mobile?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

HF mobile - na razie rozkręcamy. Obecnie 400k zapisów na Google PLay i 90k na iOS. chcemy odpalać grę na różne kraje. Dla zespołu lubelskiego to najważniejsza premiera życia, a dla zespołu UA wykazanie swoich kompetencji. Budżet nie jest znany - zależy od retencji. Nie ograniczam go - puki co zespół UA ma dostęp do konta PLW i pobiera tyle ile chce.

Obrazek użytkownika Anonim
Damian

Jakie sa perspektywy rozwoju Pyramid Games? Premiera prologu Occupy Mars nie wypadla zbyt dobrze (niski peak graczy), czy spolka dostarczy produkt wysokiej jakosci gwarantujacy wysoka sprzedaz?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Na peak graczy Prologu zauważalny wpływ ma bariera 80%. Occupy nie sięgnął obecnie, a Mr Prepper przebił. Dlatego tez obie gry dzieli tak duży peak moim zdaniem. Ale to prolog, poczekajmy na premierę.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Czy może Pan przedstawić wymagania stawiane pomysłom zgłaszanym do Pway? Jak pomysł musi zostać zaprezentowany / opisany by został zaakceptowany?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Pomysły Pway, powinny być oryginalne.

Obrazek użytkownika Anonim
Reset

Wiem, że wypowiada się pan o jakości konkretnych zespołów. Jakie ma pan zdanie o Live Montion i kiedy spodziewa się pan ich debiutu na giełdzie?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Jakość w LMG to temat złożony podobnie jak wielu nowych zespołów, które tworzą gry. Zespół mocno się rozwija, a na tym etapie jest część pracy, a część nauki.

Obrazek użytkownika Anonim
Karolina

Czy Strategy Labs ze swoim największym hitem Builders of Egypt wybiera się na giełdę? Ewentualnie czy producent kolejnej części, czyli Builders of China...?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Jeśli chodzi o StrategyLabs to nic nie wiadomo mi o planach giełdowych. Spółki które zaliczają sukces swoją pierwszą grą, nie mają dodatkowych inwestorów poza PLW, mogą zostać na długo w strukturach PLW wzorem HF, CMS.

Obrazek użytkownika Anonim
Sobiesław Noble Securities

Niedawno sygnalizował Pan intencję upublicznienia blisko 40 podmiotów w tym i przyszłym roku, czy mogę prosić o przybliżenie rozkładu na ten i przyszły rok?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Zapraszam do aktualności PlayWay. Tam wymienione są takie podmioty. W poprzednim miesiącu nawet omawiałem każdy z nich.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Czy możemy liczyć na debiut I am your president w okolicy daty publikacji wyników wyborów w USA?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Twórcy gry Im Your President zamieścili film dla inwestorów na PlayWay Aktualności. Tam trzeba by szukać odpowiedzi.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Czy rozważa Pan Prezes model abonamentowy swoich gier? Coś w rodzaju Xbox game passa?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Nie rozważamy modelu abonamentowego

Obrazek użytkownika Anonim
bol

czy jest określony konkretny budżet na user acquisition, np w kontekście house flippera mobilnego? Jeśli tak jakiej wielkości?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Budżet UA będzie badany przez zespół od UA po starcie gry. Jeśli tylko z 1usd wydanego zacznie wracać 1usd w ciągu ustalonego czasu ( np 60dni ) to pewnie konto PLW zniesie nawet wydatki rzędu wielu milionów złotych miesięcznie.

Obrazek użytkownika Anonim
Albert

Panie Krzyszofie, dlaczego spółka jeszcze nie ma podmiotu w 100% odpowiedzialnego za portowanie gier spółek na konsole?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Mamy wiele spółek portujących na konsole. Przykładowo Console Labs nie robi nic innego.

Obrazek użytkownika wd70
wd70

Jak Pan ocenia współpracę z Movie Games? Czy Prezes Wcześniak zarządza już nią według własnej wizji, czy to Pan wyznacza kierunki rozwoju? Chodzi mi m. in. o konsolidację rynku rumuńskiego?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Prezes Movie Games prowadzi firmę we własnym zakresie i według swojej wizji.

Obrazek użytkownika wd70
wd70

Jakie ma Pan plany odnośnie odrodzonego Creative Forge Games? Czy będzie Pan wspierał rozwój tej spółki np. zlecając jej produkcję dobrze rokujących tytułów?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

W CFG prezes działa tak dynamicznie, że to ja muszę nadążyć za jego działaniami. Piotr nie czeka na mój ruch czy przydział gry. To raczej ja ustawiam zespoły w kolejce na porty gier z CFG.

Obrazek użytkownika Anonim
Stanisław

A jak odnosi się to do Drug Dealer Simulator wydanego przez Movie Games? Gra wzbudziła wiele kontrowersji

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Drug Dealer to najważniejsza gra Movie Games, i zapewne wzbudza kontrowersje. Pytanie co będzie z Gangster Simulator od ich spółki zależnej. Ja mogę tylko pomagać, a potem oczekiwać na dobre wieści o wypłacie dywidendy. :)

Obrazek użytkownika wd70
wd70

Co decyduje, że wydawcą danego tytułu jest Playway lub Ultimate Games? Czy jest tu jakaś specjalizacja?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Są zespoły które zgłaszają się do PLW i do ULG. Ulg jest bardzo mocny w Switch, i może wygrać bitwę o zespół.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak Pan się odniesie do powstania https://raisemana.com/ ? Czy jest to mocna konkurencja dla "Need For Game Idea"?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Nasz projekt Need for Game Idea ma mało wspólnego z raisemana.com Nie finansujemy gry, tylko szukamy pomysłów. Samo finansowanie gier u nas też jest, ale ja widzę większy potencjał w finansowaniu zespołu niż gry. To strategia PLW której jestem wierny.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Co z Simfabric S.A ?
Bo po tych wszystkich artykułach kurs spółki bardzo mocno spadł , mam pytanie jakie jest Pana stanowisko do tego co się wydarzyło oraz czy rozmawiał Pan z Panem Leszczyńskim odnośnie tej sytuacji...

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Odnośnie sytuacji związanej z Simfabric chciałem jednoznacznie oświadczyć, że zarządy poszczególnych spółek mają dużą wolność w działaniu. Jestem przekonany jednak, że możliwości jakie daje giełda i odpowiedzialność z tym związana będzie motywować je do odpowiedniego działania. Misją grupy PlayWay jest tworzenie jak najlepszych gier i zarabianie na tej działalności. W tym kierunku powinny podążać wszystkie podmioty z grupy.

Obrazek użytkownika Anonim
kamil

spółka Sonka prezentuje bardzo wysoki poziom profesjonalizmu na miarę 11Bit czy CreepyJar co Pan sądzi o jej rozwoju i planach biznesowych ?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Sonka ładnie szlifuje gry. Początkiem był The Way poprawiony vc wersja PC. Teraz dobrze było by aby spółka coś wydała.

Obrazek użytkownika Anonim
Albert

Jak wygląda sytuacja z Builders of Egypt? Kiedy premiera gry i jak oczekiwania względem gry?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Egypt planowany na początek 2021. Prolog ciepło przyjęty, a to daje nadzieje.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Czy podtrzymuje Pan Prezes politykę dywidendową opisywaną we wcześniejszych wywiadach?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Nie planuje żadnych zmian w polityce dywidendowej.

Obrazek użytkownika wd70
wd70

Które gry z oferty PLW mogą liczyć na tryb co-op? Czy Drug Dealer Simulator? Czy coś jeszcze?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Co-op zapowiedział zespół od gry SimRail. Multi będzie też w Out of Pirates. Wiele innych zespołów też myśli o tym kierunku.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dlaczego Ship Builder i Crime Scene Cleaner nie są pogrubione w planie premier pomimo dużej społeczności na Steam? Nie uzyskały odpowiedniej jakości w testach?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Pewnie zostaną pogrubione po pozytywnym prologu. ;)

Obrazek użytkownika wd70
wd70

Ultimate Games, Movie Games i sam Playway już płacą dywidendy. Czy według Pana w przyszłym roku ktoś jeszcze dołączy do tego grona? Jest szansa, że będzie to Creative Forge Games?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

To zależy od spółek. Jeśli środki nie będą potrzebne pod inwestycje, to lepiej będzie im na kontach akcjonariuszy.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz

Czy jest szansa ze przyszle raporty bedą publikowane wczesniej niz dotychczas?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Staramy się, ale tutaj też ciężko cokolwiek prognozować. Grupa w Q3 rozrosła się o kilkanaście nowych podmiotów.

Obrazek użytkownika Anonim
majster

Czy Viking City Builder ma szanse pójść drogą Builders of Egypt? Gra wydaje się mieć ogromny potencjał a jakość trailera wybiega ponad średnią w PLW.

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Viking to jedna z lepiej budujących się u nas gier. Może iść drogą Builders of Egypt. Pewnie kolejne miesiące to pokażą, oraz doświadczenie developerów.

Obrazek użytkownika wd70
wd70

Ultimate Games wydaje się być specjalistą grupy Playway od wydawania gier na Switch. Czy to jest docelowy segment działania Ultimate Games? Czy nadal będzie wydawał także gry na PC i konsole?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

ULG robi wszystko na czym można zarobić, a PC i konsola to ważny składnik wyników w spółce.

Obrazek użytkownika wd70
wd70

Jaka jest rola Creative Forge Games w produkcji serii Builders of...? Czasem w Steam występuje jako kowydawca, czasem jako koproducent.

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

CFG ma swój projekt Builder of Greece, oraz skupia się na pomocy w innych buildersach. W mniejszych lub większym stopniu.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

Należności podatkowe wynoszą 17M - kiedy spodziewacie się zwrotu?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Nie planujemy zwrotów nadpłaconych podatków CIT. Raczej będziemy odejmować nadpłaty w następnych okresach. Jeśli chodzi o VAT to cyklicznie występujemy, ale to jest dużo mniejszy zakres.

Obrazek użytkownika Anonim
Marek

Jakie są Pana oczekiwania i plany odnośnie Ultimate Games? cały czas będą numerem jeden jeśli chodzi o porty?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Moje oczekiwania ULG przebija co chwila. Musze ustalić nowe. Obecne są przekroczone już w ostatnim raporcie.

Obrazek użytkownika Anonim
Albert

Panie Krzysztofie, na które Pan gry najmocniej liczy z grupy PLW?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Liczę na gry poparte dobrze przyjętymi prologami oraz wysoką WishListą.

Obrazek użytkownika Anonim
HUNHUN

jaką ma Pan opinię o Game Hunters i ich grach...? Pytam w kontekście prywatnego zachwytu na grafiką Samuraja.

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Game Hunters uznaje za jeden z ważniejszych zespołów w grupie. Na pewno Top10. Ich wizje trafiają w graczy, a na gry musimy poczekać.

Obrazek użytkownika Anonim
Marcel

Co się dzieje z grami planszowymi? z tego co pamiętam to poletko też miało być rozwijane

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Gry planszowe po podliczeniu kosztów, wysyłek, produkcji okazały się dla nas znacznie mniej rentowne niż gry komputerowe. Dlatego nie planuje wracać do tematu.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy jest szansa żeby na przyszłość rozbić w raportach jaka część przychodów ze sprzedaży jest z PC/konsoli ?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Staramy się w raporcie rocznym to podsumowywać i wskazywać % na PC i konsole.

Obrazek użytkownika Anonim
Marysia

jaki potencjal szacujecie w rynku vr? jaka to procentowo
wielkosc sprzedazy w stosunku do wersji pc?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Stawiamy też na VR. Wiele zespołów tworzy wiele gier. Rynek rośnie delikatnie, ale młode zespoły mogą czerpać z VR znaczące dla siebie środki.

Obrazek użytkownika Skimixa
Skimixa

Czy są opóźnienia w CFG ? Wyniki tej spółki są istotne dla Grupy wiec powinni być objęci " specjalnym nadzorem " . Czy tak jest?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

CFG nie jest obecnie pod specjalnym nadzorem. Tworzy dużo gier, a rozwój spółki idzie trochę w kierunku PLW. Podmioty zależne, i wiele zespołów którym trzeba dać czas aby się wykazały w grupie CFG.

Obrazek użytkownika Anonim
Vox

Co Pan sądzi na temat zespołu Iron Wolf i ich najnowszej gry Destroyer? Jakie są związki z zespołem robiącym Uboata - czy to ci sami ludzie?

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Destroyer i Uboat związek umiarkowany. Zespoły się znają, ale maja ogrom roboty w innych płaszczyznach.

Obrazek użytkownika Krzysztof Kostowski
Krzysztof Kostowski

Bardzo dziękuję za poświęcony czas i udział w czacie.
Starałem się odpowiedzieć na wszystkie najważniejsze pytania.
W razie dalszych wątpliwości proszę o bezpośredni kontakt na ir@playway.com

Udostępnij