Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

„Zmierzamy w kierunku studia, które będzie gwarantować wysokiej jakości gry, a sama marka będzie rozpoznawalna na całym świecie” - relacja z czatu z prezesem The Dust

Udostępnij

W środę, 28 października 2020 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu The Dust, Jakubem Wolffem. Podczas spotkania rozmawialiśmy o produkcji gry I, the Inquisitor. Inwestorzy zadawali również pytania o aktualną sytuację finansową spółki, produkcję symulatorów oraz nową strategię rozwoju. W spotkaniu wzięło udział ponad 600 osób, a prezes zarządu odpowiedział na około 40 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu The Dust, na którym będziemy rozmawiać o perspektywach rozwoju spółki.

 

Spotkanie rozpocznie się w środę, 28 października 2020 r. o godz. 12:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Dzień dobry, witamy Państwa na czacie podczas którego postaram się odpowiedzieć na Państwa pytania. Zachęcam do ich zadawania.

Obrazek użytkownika Anonim
użytkownik

Dzień Dobry Panie Prezesie,

 

Proszę powiedzieć jaka jest obecnie sytuacja finansowa spółki ?

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Nasza sytuacja finansowa jest stabilna. Każda z ogłoszonych przez nas produkcji ma zagwarantowane finansowanie ze strony Inwestorów. Nie widzimy również zagrożenia w zapewnieniu finansowania produkcji po naszej stronie.

Obrazek użytkownika Anonim
użytkownik

Dzień Dobry,

 

Czy The Dust ma zapewnione finansowanie Inkwizytora? Budżet produkcyjny wynosić ma 7 mln zł (nie wspominając o kolejnych 7 mln na marketing), z czego 3 mln ma wyłożyć inwestor, a z emisji akcji pozyskano 1,8 mln. Skąd pochodzić będzie reszta? W kasie nie było i nie ma tyle pieniędzy aby dopełnić kwotę, nie wspominając o tym że mają jednocześnie powstawać inne gry, które również wymagają nakładów (tu też jest inwestor - tylko znowu pytania - ten sam? inny? czy pokrywa całość czy część?). Dopóki nie będzie pełnego pokrycia (znalezienie wydawcy? inwestor? kolejna emisja akcji?) jest dodatkowe ryzyko.

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

W okresie poprzedzającym podpisanie umowy z Inwestorem Spółka zainwestowała już własne środki w rozwój projektu, które są częścią wyżej wymienionego budżetu. Potencjalni wydawcy projektu I, the Inquisitor dostarczają środki zarówno na dostosowanie projektu (budżet produkcyjny) i gross środków na działania marketingowe

Obrazek użytkownika Anonim
jqn

Jakie są warunki podziału zysku lub przychodów pomiędzy Inwestora, a Spółkę przy produkcji 'I, the Inquisitor', a jakie przy mniejszych produkcjach?

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Warunki finansowania ustalane z Inwestorami do każdego projektu są rynkowe i biznesowo opłacalne zarówno dla jednej jak i drugiej strony.

Obrazek użytkownika Anonim
pl

Czy firma The Dust planuje promować swoje gry poprzez znanych gamingowych strimerów i ich kanały na "YOUTUBE" ?

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Oczywiście, że tak :)

Obrazek użytkownika Anonim
jqn

Czy Spółka planuje przedstawić timeline, wraz z orientacyjnymi datami kamieni milowych, dotyczących produkcji 'I, the Inquisitor'? Na którą część roku 2022 planowana jest premiera?

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Spółka przedstawiła timeline prac nad projektem podczas konferencji prasowej we wrześniu 2019 roku. Produkcja gry idzie zgodnie z wówczas przedstawionym planem.

Obrazek użytkownika Anonim
jqn

Kiedy planowane jest rozpoczęcie promocji gry 'I, the Inquisitor' oraz jej prezentacja na platformie Steam?

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Nie wcześniej niż rok przed premierą.

Obrazek użytkownika Anonim
osiedleswoboda

1. Jak radzicie sobie w pandemii?

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Bardzo dobrze. Od kilku miesięcy większość naszego zespołu pracuje w warunkach zdalnych, jak z resztą cała branża gamingowa. Praca zdalna nie wpłynęła negatywnie na realizowane przez nas projekty. Wszystko idzie zgodnie z planem.

Obrazek użytkownika Anonim
Jarek

Gra Together. Informowaliście Państwo o zakończeniu prac w lipcu 2019, później o rozmowach z wydawcą. W końcu wybraliście Ultimate Games i padła zapowiedź wydania w tym roku i potencjalnie znaczącym wpływie na wyniki. Gra praktycznie ma żadną społeczność na Steamie, żadnej promocji, nie ma jej nawet w planie wydawniczym Ultimate Games. Do końca roku bliżej niż dalej, together - marketingowo świetny tytuł do rozegrania na lockdown (jeden już przegapiliście). Jak te plany dla tego tytułu na serio wyglądają, bo opisana wyżej epopeja raczej dobrze nie wróży?

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Gra Together ukaże się na przełomie roku, a docelowymi platformami są konsole, w szczególności Nintendo Switch. Wersja PC zostanie opublikowana na samym końcu.

Obrazek użytkownika Anonim
Jarek

Trailer do Inkwizytora... planujecie puścić reveal/teaser trailer wraz z wejściem tytułu na Steam? Czy też Juice pracuje już nad "właściwym" trailerem? Biorąc pod uwagę budżet chyba nie planujecie okresu dłuższego niż 12 miesięcy od rozpoczęcia kampanii marketingowej do premiery?

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Publikacja trailera i jego forma zostanie ustalona z głównym wydawcą.

Obrazek użytkownika Anonim
Jarek

Chwalicie się mnóstwem rzeczy na ESPI, a nie ma informacji o umowie z adergamingu za ponad 300k, która miała być zrealizowana w q3 (o realizacji wcześniejszych, chocby dla PKP byla zawsze informacja).

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Pod koniec lipca zrealizowaliśmy zlecenie dla marki Kubuś we współpracy z Brainbox.

Obrazek użytkownika Anonim
Jarek

Wplaty od Inwestora na produkcje Inkwizytora nie wygladaja ciekawie w raporcie za q2 (raptem kilkaset tysiecy z planowanych 3M). Nastapilo tu przyspieszenie? Jesli nie warto bylo brac Inwestora, ktory rzuci ochlap na sam koniec produkcji, zamiast poszukac solidnego wydawcy ktory za podobny udzial w zyskach moglby zagwarantowac rowniez wklad finansowy/doswiadczenie i tzw. ekwiwalent marketingowy przy przygotowaniu premiery?

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Wpłaty od inwestora są realizowane zgodnie z przyjętym harmonogramem.

Obrazek użytkownika Anonim
Jarek

Strona internetowa spółki - aktualność danych + tylko polska wersja językowa... planujecie coś z tym zrobić w końcu?

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Wczoraj została uruchomiona nowa strona The Dust. Zgodnie z przyjętą strategią chcemy zadbać o lepsza komunikację z graczami oraz inwestorami, a także skupić się na angielskiej wersji językowej

Obrazek użytkownika Aras
Aras

Witam Panie Jakubie. Jak ocenia Pan współpracę z T-Bullem? i jak ocenia Pan masowe zbywanie przez nich akcji Pana spółki w samym I półroczu spółka zbyła 82,497. Czy spółka, która miałabyć wsparciem nie okazuje się poteżną kulą u nogi, która zaniża kurs? Pozdrawiam

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Nie mamy wpływu na decyzje podejmowane przez T-Bull i innych akcjonariuszy. Przesłanki do tego typu decyzji mogą być bardzo różne.

Obrazek użytkownika Anonim
Mck

Witam..Panie Prezesie mam pytanie odnośnie przyszłości dalekiej przyszłości..Czy macie plany jeśli Ja inkwizytor osiagnie sukce.W jakim kierunku chcecie iść? I Najważniejsze czy lubi pan rywalizację:)? Chciałbym znac Pana charakter w biznesie :) Czym się Pan kieruje?Pozdrawiam Mały inwestor:)

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Rywalizacja zarówno dla mnie jak i dla naszego zespołu jest z pewnością jednym z głównych czynników, które motywują nas codziennie do pracy. Zgodnie z naszą strategią zmierzamy w kierunku studia, które będzie gwarantować wysokiej jakości gry, a sama marka będzie rozpoznawalna na całym świecie. Oczywiście spełnieniem ambicji moich, jak i zespołu, będzie tworzenie produkcji z kategorii AAA.

Obrazek użytkownika Anonim
Olo

Jak duży wpływ ma pan Jacek Piekara na tworzeni gry o inkwizytorze? Czy jest on zapoznany z fabuła? Pzdr.

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Na bieżąco konsultujemy kluczowe kwestie z Jackiem i pracujemy w bardzo dobrych relacjach.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Czy pierwotnie zapowiedziane symulatory w ilości 15 sztuk są dalej w projekcie czy nowe gry z gatunku survival zastąpiły wcześniej zaplanowane produkcję? Należy się spodziewać łącznie 30 gier, 15 symulatorów z gatunku survival i 15 pierwotnie zapowiedzianych?

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Należy spodziewać się łącznie 30 gier.

Obrazek użytkownika Anonim
IJ-Kamil

Dlaczego spółka nie może korzystać z IP Box? Mógłby Pan rozwinąć ten temat? Pytam w kontekście uzyskiwanych ostatnio przez spółki gamedev pozytywnych interpretacji w tej sprawie.

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Temat jest przez nas weryfikowany.

Obrazek użytkownika Anonim
IJ-Kamil

Mógłby Pan powiedzieć, z których preprodukcji są Państwo zadowoleni bardziej, a z których mniej? Domyślam się, że poza Hotel najlepiej rokuje Car Thief, ale wciąż brak decyzji o produkcji. A jak reszta?

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

We wszystkich zapowiedziach widzimy potencjał wejścia do produkcji.

Obrazek użytkownika Anonim
IJ-Kamil

Premiera Inkwizytora - bardziej nastawiać się na 2022, czy 2023? :) I czy zakończenie prac nad produkcją Inwkizytora w 2022, o czym mowa w programie motywacyjnym, oznacza również premierę w 2022? Czy jednak warunek może zostać spełniony w 2022, nawet jeśli premiera będzie w 2023?

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Zgodnie z planem produkcji premiera gry będzie miała miejsce w 2022 roku. W programie motywacyjnym uwzględnione są 2 warunki: zakończenie prac nad grą (co nie jest równoznaczne z premierą) oraz osiągnięcie sprzedaży na poziomie 350 tys. sztuk.

Obrazek użytkownika Anonim
IJ-Kamil

Czy do końca roku zostaną opublikowane jakieś informacje odnośnie Inkwizytora mobilnego? Na czym obecnie stoi ten projekt? Czy traktują go Państwo bardziej jako marketing dla Inkwizytora, czy realne źródło dochodu?

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

W najbliższych miesiącach opublikujemy więcej informacji nt. projektu mobilnego.

Obrazek użytkownika Anonim
IJ-Kamil

Ultimate Games - początek większej współpracy, czy jednorazowy wyskok? :)

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Mamy dobre relacje z Ultimate Games. Będziemy rozważać dalszą współpracę po realizacji prac nad projektem "Together".

Obrazek użytkownika Anonim
Gatsby

Witam Panie Jakubie,
1- czy możemy się spodziewać trailera/gameplaya lub innych materiałow z I, The Inquisitor do końca roku? Jeśli nie, to kiedy

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Prosimy o śledzenie naszych social mediów :)

Obrazek użytkownika Anonim
Gatsby

4 - Game Island - ile osób jest aktualnie zatrudnionych? Czy liczba ta jest wystarczająca, aby pracować nad tak ambitnym planem jakim jest wyprodukowanie 15 symulatorów?

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Aktualnie Game Island zatrudnia 8 osób. Na przełomie roku planujemy powiększenie teamu do 20 osób.

Obrazek użytkownika Anonim
Gatsby

5- kiedy możemy spodziewać się prezentacji kolejnych projektów (THD oraz GI)?

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Planujemy zakończenie dwóch zapowiedzi w Game Island do końca tego roku oraz publikację dwóch zapowiedzi symulatorów.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Jakie gry są aktualnie w produkcji (nie pre-produkcji)?

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

W fazie produkcji znajdują się obecnie następujące gry:
- Hotel Renovator
- I, the Inquisitor
- Deadly Desert
- Together (wersja PC)

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Ile czasu jest już tworzony hotel renowator (nie licząc pre-produkcji) oraz czy jest już ukończonych przynajmniej 80% prac nad tym projektem?

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

W Q1 2021 graczom zostanie zaprezentowane demo produkcji, a premiera early access jest planowana na Q2.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Czy któraś z gier jest Pana osobistym pomysłem? Skąd czerpiecie pomysły na gry symulacyjne?

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Wszystkie pomysły na gry spółek The Dust i Game Island powstają wspólnie, a następnie jest weryfikowany ich potencjał biznesowy.

Obrazek użytkownika Anonim
anti

Wg strategii zatrudnienie ma zostać zwiększone do 70 osób. A ile osób pracuje obecnie?

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Aktualnie w całej naszej grupie zatrudnionych jest ok 35 osób.

Obrazek użytkownika Anonim
anti

Jaki jest obecne zaawansowanie Inkwizytora? Wnioskując z nakładów prezentowanych w sprawozdaniach vs deklarowany wcześniej budżet, gra znajduje się na stosunkowo wczesnym etapie produkcji?

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Obecnie projekt jest po pierwszej iteracji Vertical Slice.

Obrazek użytkownika Anonim
anti

Czy zewnętrzni wydawcy wyrażają zainteresowanie Inkwizytorem na tym etapie? Prowadzicie z kimś konkretne rozmowy?

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Zainteresowanie jest bardzo duże.

Obrazek użytkownika Anonim
anti

Kim są inwestorzy Inkwizytora oraz mniejszych gier? To osoby fizyczne, firmy z branży?

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Są to inwestorzy indywidualni od wielu lat inwestujący w branżę gamingową.

Obrazek użytkownika Anonim
anti

Patrząc na wcześniejsze produkcje spółki, Inkwizytor wydaje się bardzo ambitnym projektem. Proszę wybaczyć wątpliwości, ale czy nie porywacie się z motyką na słońce?

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Mamy duże ambicje jeśli chodzi o ten projekt. Natomiast wszystkie prace, które go dotyczą są realizowane zgodnie z harmonogramem. Nad projektem pracują osoby, które posiadają bardzo duże doświadczenie wyniesione z produkcji gier AAA. W związku z tym jesteśmy pewni sukcesu.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Witam,

 

W nowo opublikowanej strategii THD komunikuje o produkcji gier na motywach dzieł literackich. Czy nabyli już Państwo prawa do innych adaptacji lub zaczęli rozmowy z autorami? Jeśli tak, jakich adaptacji możemy się spodziewać?

 

Dziękuje,
Jakub

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Zgodnie z przyjętą strategią planujemy pozyskiwać kolejne prawa do adaptacji. Aktualnie analizujemy możliwości.

Obrazek użytkownika Princman
Princman

Kiedy Pan i zarząd spodziewacie, że spółka stanie się rentowna i zacznie wypracowywać dodatnie wyniki finansowe?

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Najbliższe 2 lata będą kluczowe. Mocno wierzymy w sukces naszych mniejszych produkcji, każdą z nich mocno analizując pod kątem wskaźników. Aktualnie znajdujemy się na etapie inwestowania w produkcje i zapowiedzi.

Obrazek użytkownika Anonim
użytkownik

Dzień Dobry, czy odniesie się Pan do w jakikolwiek sposób do komentarza, który został do Państwa przesłany przez jednego z użytkowników stockwatch?

 

Cytat:
„Zarząd spółki The Dust S.A. odniesie się do pytań zadanych na forum pod koniec miesiąca na specjalnie zorganizowanym czacie dla inwestorów w jednym z wiodących portali. Szczegółowa informacja o godzinie i miejscu zostanie podana wkrótce. Ponieważ widzimy w ostatnim czasie bardzo duże zainteresowanie spółką do której trafia dużo pytań od akcjonariuszy chcemy zadbać o lepszą komunikację z rynkiem w formule która pozwoli na poinformowanie szerszej grupy odbiorców.”

 

Poniższy cytat wypowiedzi:

 

Wysłane: 28 września 2020 19:03:00 przy kursie: 40,80 zł
Jest Piekara, jest Inkwizytor, jest zdaje się fajne story pod inwestycję... Ale elementy tego story wypadałoby zweryfikować, i tu pojawia się niepokojąco dużo znaków zapytania:

 

1. Czy zespół posiada odpowiednie kompetencje do zrealizowania projektu takiej skali? W tym segmencie liczy się jakość i dopracowanie produktu. Czytam w linkowanych artykułach, że są tu ludzie z Techland czy CD Projekt, ale - przy całym szacunku dla nich - sprawdzając linkedin 3 wymienionych osób, żadna z nich nie pełniła kluczowej roli w tych studiach. Wcześniejsze dokonania The Dust, czyli małe gry reklamowe i jedyna gra na Steam - Frankenstein: Beyond the Time (po dwóch latach 17 komentarzy i oceny 58%) nie napawają optymizmem. Dlaczego mam zaufać, że udźwigną produkcję Inkwizytora?
2. Czy The Dust ma zapewnione finansowanie Inkwizytora? Budżet produkcyjny wynosić ma 7 mln zł (nie wspominając o kolejnych 7 mln na marketing), z czego 3 mln ma wyłożyć inwestor, a z emisji akcji pozyskano 1,8 mln. Skąd pochodzić będzie reszta? W kasie nie było i nie ma tyle pieniędzy aby dopełnić kwotę, nie wspominając o tym że mają jednocześnie powstawać inne gry, które również wymagają nakładów (tu też jest inwestor - tylko znowu pytania - ten sam? inny? czy pokrywa całość czy część?). Dopóki nie będzie pełnego pokrycia (znalezienie wydawcy? inwestor? kolejna emisja akcji?) jest dodatkowe ryzyko.
3. Kim są tajemniczy inwestorzy Inkwizytora i mniejszych gier? Dlaczego nie ma podanych nazw, to chyba nie jest jakaś tajemnica?? Ile spółka już otrzymała od tych inwestorów?
4. Jakie są warunki podziału przychodów między spółką a inwestorem?
5. Dlaczego spółka decydując się na tak ambitny projekt (Inkwizytor) jednocześnie rozdrabnia się na dodatkowe projekty? Czytam że równolegle ma powstać 15 mniejszych gier, a do tego łapiemy jeszcze prace na zlecenia... Simfabric obrywa się (słusznie) za mnożenie komunikatów o nowych grach, ale po prawdzie tu nie wygląda to dużo lepiej...
6. Kto zrobi te wszystkie gry? Artykuły wskazują, że zespół pracujący nad Inkwizytorem to 25 osób. Z kolei w raporcie za 2Q jest napisane o zatrudnieniu 19 osób. Ok być może tu są tu liczone osoby jedynie na umowach o pracę + zarząd, ale po pierwsze - dlaczego nie napisać wprost z iloma osobami spółka trwale współpracuje, po drugie - patrząc na proporcje pozycji wynagrodzeń (363 tys. zł w 2Q) i usług obcych (170 tys. zł w Q2) wnioskuję, że osób na B2B nie jest dużo. W sumie może rzeczywiście zbierze się te 25 osób, tylko że wtedy oni muszą obskoczyć wszystko - i Inkwizytora, i 15 innych gier, i zlecenia. 11 Bit robił Frostpunka o budżecie dość podobnym do Inkwizytora... tylko że pracowało nad tym ponad 60 osób (a pewnie pensje też w 11 Bit mają wyższe). Gdzie są takie zasoby w The Dust? Dla mnie duża czerwona lampka.
7. W związku z powyższym - kiedy możemy się spodziewać Inkwizytora? Nie ma podanej żadnej oficjalniej daty ani harmonogramu. Mamy informację o zleceniu trailera, co mogłoby wskazywać, że do wydania gry może być bliżej niż dalej... ale jak spojrzymy ile faktycznie kosztów zostało rozliczone w sprawozdaniach, to mamy takie liczby (stan na 2q2020): w zapasach 1,7 mln, przy czym pozycja ta wzrosła o 0,6 mln r/r (zakładam że przed połową 2019 prace nad Inkwizytorem nie ruszyły). Do tego w krótkoterminowych rozliczeniach międzyokresowych spółka rozlicza nakłady poniesione ze środków inwestorów i na koniec 2Q mamy tu 0,8 mln zł (rok temu prawie 0). Czyli mamy 0,6 + 0,8 = 1,4 mln zł nakładów poniesionych w ciągu roku, z czego jedynie część to wydatki na Inkwizytora. A budżet ma być podobno 7 mln. Wygląda mi więc na to, że prace są na bardzo wczesnych etapach (pytanie wtedy - po co trailer, na którego trzeba wydać pewnie niemałą dodatkową kasę?).
8. Akcjonariat nie wzbudza we mnie zaufania.
9. Drobnostka, może się czepiam, ale jeśli wpisując nazwę studia w google, na pierwszym miejscu wyskakuje mi forum bankiera a nie strona spółki, to ponownie - nie wzbudza to mojego zaufania. A skoro mówimy o stronie, to wypadałoby ją zaktualizować, bo klikając na relacje inwestorskie dowiemy się spółka koncentruje się na tworzeniu gier mobile F2P... Bardzo nieprofesjonalnie, oby podobne podejście nie wychodziło w tworzeniu gier.

 

P.S. Screeny faktycznie nawet ładne :)

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Dzień dobry, poniżej znajdzie Pan odpowiedzi na powyższe pytania:
1) Obecnie nad produkcją pracuje 25 osób. The Dust w swojej strategii dąży do zatrudniania specjalistów, osób doświadczonych, ale również osób których motywacja i chęć osiągnięcia celów jest kwestia priorytetową. To że produkcja głównego tytułu idzie w dobrym kierunku potwierdzane jest dla pewności z ekspertami przy poszczególnych fazach projektu. Współpraca z takimi firmami jak Try Evidence, dziennikarzami, wysyłanie próbek materiałów pozwala spółce wychwycić słabe strony produkcji i w odpowiednim czasie zareagować jest to normalny krok w celu weryfikacji jakości czy gameplayu. Pozwala też na spojrzenie z innej perspektywy na samą produkcję, wszystkie wiodące firmy korzystają z tzw. sillent testów, badań, jest to normlana i dobra praktyka. Team który aktualnie pracuje nad produkcją pracował na kluczowych dla produkcji gier stanowiskach zdobywając w nich odpowiednie doświadczenie.
2) The Dust już kilka krotnie podkreślał że budżet na produkcję gry jest zapewniony, a ewentualne kroki w celu pozyskania finansowania będą rozważane tylko w momencie wzrostu kosztów produkcji, lub samego rozwoju spółki. Na ten moment spółka nie widzi potrzeby pozyskiwania środków i ma zapewnione środki na produkcję tytułów dzięki współpracy z inwestorami.
3) The Dust jak i inne spółki nie podaj do wiadomości publicznej informacji o inwestorach z którymi współpracuje, nie jest to spowodowane niczym innym jak dobrą praktyką w biznesie i chęcią zapewnienia prywatności tych osób.
4) Wszystkie umowy zawierane przez spółkę są umowami na rynkowych zasadach a szczegółowe biznesowe ustalenia są tajemnicą przedsiębiorstwa. Zarząd zawsze działa w interesie akcjonariuszy i spółki.
5) The Dust w swojej polityce informacyjnej informuje o wszystkich istotnych wydarzeniach które mają miejsce, ilość raportów i informacji jest ściśle skorelowana z tym co dzieje się w spółce. Nie uważamy żebyśmy przesadnie często informowali rynek o działaniach spółki. Chcemy zapewnić komunikacje wg. standardów które zostały wypracowane na rynku i spełnić wszystkie wymogi prawne.
6) Zespoły w spółce są ściśle podzielone projektowo i będą w odpowiednich etapach powiększane. W spółce posiadamy zespół od głównej produkcji, od pre-produkcji i badań oraz zespół produkujący Hotel renowator oraz pracujący nad pozostałymi tytułami. W żadnym Raporcie nie uwzględniamy osób na B2B czy UODZ ponieważ wg. naszej wiedzy i przepisów byłoby to niezgodne z aktualnie istniejącymi. Dla przypomnienia zespół pracuje nad inkwizytorem od stycznia 2019 i będzie pracował do 2022 roku.
7) Tak jak informowaliśmy, gra ukaże się na przestrzeni 2022 roku.
9) Wczoraj uruchomiliśmy naszą nową stronę internetową.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Czy jest Pan graczem i czy bedzie Pan gral w cyberpunka?

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Oczywiście :) Czekam na tą grę od samej zapowiedzi.

Obrazek użytkownika Jakub Wolff
Jakub Wolff

Bardzo serdecznie dziękujemy Państwu za udział w czacie. Pytań było bardzo dużo, staraliśmy się odpowiedzieć na jak najwięcej z nich. Zachęcamy do odwiedzenia naszej nowej strony internetowej oraz serwisu relacji inwestorskich, na których będą się pojawiały informacje dotyczące naszej grupy i realizowanych przez nas projektów. Zachęcamy również do kontaktu. Dane znajdą Państwo na stronie www.thedust.pl.

Udostępnij