Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

„Zgodnie z naszą polityką dywidendową robimy wszystko, abyśmy mogli wrócić do wypłat dywidendy już za 2022 r.” - relacja czatu z zarządem Grupy UNIMOT

Udostępnij

We wtorek 24 maja 2022 r. odbył się czat inwestorski z zarządem Grupy UNIMOT: Adamem Sikorskim, prezesem; Robertem Brzozowskim, wiceprezesem zarządu ds. handlowych; Filipem Kuropatwą, wiceprezesem zarządu ds. finansowych. Podczas spotkania rozmawialiśmy o wynikach finansowych za I kwartał 2022 roku. Inwestorzy zadawali również pytania o wypłatę dywidendy, stacje AVIA oraz Lotos Terminale.

W spotkaniu udział wzięło blisko 1000 osób, a zarząd odpowiedział na 25 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z zarządem Grupy UNIMOT: Adamem Sikorskim, prezesem; Robertem Brzozowskim, wiceprezesem zarządu ds. handlowych; Filipem Kuropatwą, wiceprezesem zarządu ds. finansowych. Podczas spotkania porozmawiamy o wynikach finansowych za I kwartał 2022 roku.

 

Spotkanie rozpocznie się we wtorek, 24 maja 2022 r. o godz. 10:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Rozpoczynamy czat z zarządem Grupy UNIMOT. Zapraszamy do obejrzenia wprowadzenia w formule wideo, a następnie do udziału w czacie w formule tekstowej.

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Dzień dobry,
Witamy na kolejnym czacie dla inwestorów. Zapraszamy do zadawania pytań.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Rozpoczynamy drugą część naszego spotkania. Zapraszamy do śledzenia dyskusji i zadawania pytań w ramach czatu.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Na jakim etapie znajduje się budowa farm fotowoltaicznych zapowiadana pod koniec 2020 roku? Spółka miała uzyskać pozwolenia na budowę do końca III kwartału 2021. W jaki sposób Unimot ma zamiar skomercjalizować projekty o łącznej wartości 350 mln zł?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Liczymy, że w ciągu najbliższego czasu poinformujemy o postępach projektu.

Obrazek użytkownika Anonim
Anna

Jakie spółka czyni przygotowania w związku z zapowiedzianym przez rząd embargu na rosyjskie węglowodory? Szczególnie interesuje mnie kwestia zakupu LPG, które w zdecydowanej większości jest importowane z Rosji obecnie drogą lądową. Z informacji prasowych wynika, że morskie terminale północne nie są przygotowane na komercyjne świadczenie usług przeładunkowych dla firm zewnętrznych (Orlen i Gaspol chyba jedynie dla siebie sprowadzają produkt, Onico w Gdyni ma ograniczone zdolności przyjmowania większych statków). Czy spółka przewiduje inwestycje w infrastrukturę umożliwiająca samodzielny import drogą morską? Jak nie, to czy transport kolejowy z zachodu będzie na tyle konkurencyjny, żeby móc realizować atrakcyjną ofertę na LPG vs Orlen/Gaspol? i czy przychód ze sprzedaży LPG jest niezagrożony?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Segment LPG jest dla nas strategiczny. Sankcje na produkt rosyjski powodują dużo wyzwań. Prowadzimy intensywne działania aby zapewnić alternatywne kierunki dostaw, zarówno morskich, jak i kolejowych. Największym zagrożeniem dla tego segmentu jest gwałtowny wzrost cen produktu na stacjach paliw co może spowodować odwrócenie się klienta od tego paliwa. W naszym wypadku zastąpienie LPG benzyną jako alternatywą będzie neutralne, gdyż jesteśmy obecni również w tym segmencie.

Obrazek użytkownika Anonim
Michał

Dzień dobry,

 

Czy jest planowana wyplata dywidendy za rok 2021?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Jak informowaliśmy nasze umowy z bankami finansującymi zakup Lotos Terminale uniemożliwiają wypłatę dywidendy za 2021 r. Dobre aktualne wyniki, dają jednak nadzieję, że będziemy mogli powrócić do wypłaty dywidendy już od zysku za 2022 r. Czynimy starania aby tak było, gdyż - co zawsze podkreślaliśmy - chcemy być spółką dywidendową.

Obrazek użytkownika Anonim
rumcajs

Z informacji prasowych wiadomo, że Unimot Ukraine LLC planuje budowę bazy naftowej w obwodzie lwowskim. Czy może prezes powiedzieć coś więcej na temat tej inwestycji. Czy spółka planuje rozpocząć inwestycje w obecnych realiach wojennych, czy też będzie chciała poczekać do ustania działań wojennych w Ukrainie?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Nie ma podjętej decyzji o budowie terminala. Prowadzimy analizy, mamy pewne koncepcje, ale ostateczne decyzje nie zapadły. W trakcie działań wojennych nie zaczną się prace budowlane. Temat jest otwarty, obserwujemy sytuację.

Obrazek użytkownika Anonim
Dawid

Czy drugi kwartał jest również tak samo dynamiczny jak pierwszy, pozdrawiam

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Pierwszy kwartał był rekordowy. Jesteśmy zadowoleni z II kw., ale powtórzenie rekordowego wyniku z I kw. będzie trudne.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Wg. raportu duży wpływ na wynik segmentu miał wzrost premii lądowej oraz wzrost wynikający z gwałtownych zmian cen paliw. Czy spółka widzi podobne szanse związane z wyżej wymienionymi czynnikami w najbliższych kwartałach, czy uznaje tamte uwarunkowania za zupełnie odbiegające od norm i liczy na powrót do wyników porównywalnych z poziomem 80 mln skorygowanej EBITDA (z dotychczasowego biznesu)?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Poziom premii lądowej nadal jest wysoki co pozwala nam optymistycznie patrzeć na wyniki segemntu paliw w II kw. Ze względu na możliwość wprowadzenia sakcji spodziewamy się dużej zmienności na rynku, a jak wielokrotnie udowodniliśmy dobrze czujemy się w takim otoczeniu.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz Stępień

Czy oprócz dostawy 70 tys. m3 w drugiej połowie kwietnia, były kolejne dostawy ON do terminala w Danii? Czy oprócz importu przez duński terminal Unimot kontynuuje bezpośredni import do Gdyni z Rotterdamu lub Rosji?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Dwa transporty już obsłużyliśmy. Obecnie kontraktujemy kolejny statek. Docelowo planujemy obsługę 2 statków miesięcznie, ale jest to związane z polityką sakcyjną UE. Aktualnie cały czas nie ma sakcji na rosyjską ropę i produkty naftowe. Produkt rosyjski jest o ponad 30 dolarów za tonę tańszy i przy niskich marżach na rynku nikt nie może sobie pozwolić aby z tego produktu całkowicie zrezygnować. Sankcje oczywiście powinny być wprowadzone i zakładamy, że one będą wprowadzone, ale samodzielne ich wprowadzenie nie jest możliwe.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz Stępień

Jakie produkty Unimot eksportuje na Ukrainę? Jakie są to wolumeny?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Eksportujemy paliwa. Wolumeny stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.

Obrazek użytkownika Qoqos
Qoqos

Dzień dobry Panie Prezesie, wielkie gratulacje wyniku! Korzystając z okazji chciałem podpytać o krążące artykuły w prasie ukraińskiej na temat budowy kompleksu baz naftowych na Ukrainie przez Unimot Ukraine LLC w okolicach Lwowa. Artykuły nie precyzują kiedy takowe bazy miałyby powstać - czy po ustaniu działań wojennych czy jeszcze w trakcie (a to niesie ryzyko ich zbombardowania) - czy można prosić o komentarz? (link jeśli potrzebny: https://varianty.lviv.ua/88384-polski-investory-planuiut-zbuduvaty-nafto...)

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Nie ma podjętej decyzji o budowie. W trakcie działań wojennych nie zaczną się prace budowlane. Prowadzimy analizy, mamy pewne koncepcje, ale ostateczne decyzje nie sapadły. Temat jest otwarty, obserwujemy sytuację.

Obrazek użytkownika Qoqos
Qoqos

Czy podobne transakcje jak w IV kwartale w wykonaniu Tradea są również możliwe w tym roku czy to był raczej jednorazowe wydarzenie? Czy można prosić kilka słów komentarza do specyfiki tej transakcji, która przyniosła ok. 21mln EBITDA?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Wyniki Tradea są cały czas dobre. Odnawialne źródła energii, których udział cały czas rośnie, wprowadzają "zamieszanie" na rynku, które bardzo skutecznie wykorzystuje Tradea.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

2. Jeśli Spółka osiąga tak znakomite wyniki w br., czy temat ewentualnej emisji akcji - o której Spółka informowała przy okazji zakupu Lotos Terminale, jest w chwili obecnej nieaktualny ?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Ostateczna decyzja nie została podjęta.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

3. Czy biorąc pod uwagę bieżące znakomite wyniki, realny jest powrót do dywidendy już za 2022r. ?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Zgodnie z naszą polityką dywidendową robimy wszystko, abyśmy mogli wrócić do wypłat dywidendy już za 2022 r.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

5. Czy Unimot widzi szanse dla siebie w momencie zakończenia wojny na Ukrainie i planowanych olbrzymich inwestycji na tym rynku, współfinansowanych przez środki płynące z USA i UE ?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Tak, widzimy dużą szansę w tym obszarze.

Obrazek użytkownika Qoqos
Qoqos

Kiedy planują Państwo 100% wykorzystanie terminala w Danii? Czy są już pierwsze umowy lub zapytania o podłączenie się pod moce terminala ze strony innych polskich firm?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Sankcje mogą być pomocne w tym zakresie. Prowadzimy rozmowy z innymi podmiotami.

Obrazek użytkownika Anonim
UNI

Gratuluję wyników IQ 2022r., kiedy realna jest decyzja dot. zgody na zakup części asfaltowej LOTOS-u i jak długo będzie trwał proces "włączenia" biznesu do Grupy UNIMOT?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Czekamy na decyzję Komisji Europejskiej. Prowadzimy pewne działania przygotowawcze do transakcji. M.in. przygotowujemy projekty inwestycyjne dla baz paliwowych na południu Polski. Chcemy wykorzystać te aktywa bardzo efektywnie.

Obrazek użytkownika Anonim
MS

Dzien dobry, Marek Strzelecki, Retuers, prosze o wiecej informacji o osobie zatrudnionej do biura w Genewie, kim jest menadzer, ktorego zatrudniacie, jakie ma za soba doswiadczenie?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Wkrótce podamy szczegóły.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz Stępień

Jak nazywa się general manager spółki w Genewie, o którym prezes wspomniał we wstępie?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Wkrótce podamy szczegóły.

Obrazek użytkownika Anonim
MS

Zakladajac, ze UE wprowadzi embargo na rope, a nastepnie paliwa, ile oleju napedowego chcecie umieszczac na rynku niemieckim w skali roku/miesiaca?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Cały czas prowadzimy analizy rynku niemieckiego. Za wcześnie jest jeszcze na podawanie konkretnych liczb. Na możliwy wolumen dostaw na rynek niemiecki wpływ będzie miała sytuacja na morzu, czyli kierunki dostaw, bardzo ważnym czynnikiem będzie też przyszłość rafinerii PCK Schwedt. Na bieżąco analizujemy sytuację i przygotowujemy scenariusze.

Obrazek użytkownika Anonim
Mateusz

Jak aktualnie wyglądają marże i premia lądowa w porównaniu do 1Q 2022r ?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Premia lądowa jest nadal na wysokim poziomie.

Obrazek użytkownika Anonim
Mateusz

Ile aktualnie jest stacji paliw w Polsce? Łącznie z umowami już podpisanymi które powstaną w najbliższym czasie?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Aktualnie mamy 97 stacji włączonych do sieci w Polsce. Liczymy, że stacja nr 100 zostanie włączona jeszcze w czerwcu.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dzień dobry. W ostatnim czasie mamy falę podwyżek. Co robicie by im zaradzić? By utrzymać zyskowność?
Z poważaniem,
Inwestor

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Inflacja dotyka również nas, staramy się jak najlepiej zarządzać kosztami i trzymać je pod kontrolą.

Obrazek użytkownika Anonim
Krzyś

Witam, jak w chwili obecnej wygląda sytuacja ze stacjami Avia? tzn Ile Unimot posiada własnych, a ile franczyzowych i czy nadal w tym kierunku (pozyskiwania) będzie prowadzona ekspansja? pozdrawiam z ul.Dębowej w Cz-wie.

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Na koniec I kw. były 92 stacje, z czego 24 własne. Aktualnie mamy w sieci 97 stacji, z czego 28 własnych.

Obrazek użytkownika Anonim
Wojtek

Przeglądając wyniki ... dlaczego stacje paliw przynoszą straty?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Wynik EBITDA segmentu Stacje Paliw w I kw. 2022 r. to +1,4 mln zł.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Co się dzieje w projekcie AVIA Solar dla klientów indywidualnych?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Obecnie nie rozwijamy go aktywnie koncentrując się na klientach B2B.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak bardzo polityczny, a jak bardzo biznesowy ma charakter strategia REPowerEU, o której mówił Pan prezes?

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Odbieramy ten projekt jako bardzo biznesowy. Otoczenie polityczne wpłynęło na przyspieszenie rozwiązań biznesowych. Strategia Fit for 55 jest znana od dawna.

Obrazek użytkownika UNIMOT
UNIMOT

Dziękujemy za zainteresowanie spółką i obecność na dzisiejszym czacie. Zapraszamy na kolejne wydarzenia.

Udostępnij