Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Przychody Esotiq&Henderson w 4Q21 powinny wzrosnąć o ponad 20% rok do roku, uważają analitycy DM BDM

Udostępnij

Esotiq&Henderson publikował w ostatnich kwartałach wyniki finansowe lepsze niż konsensus analityków. W najnowszym komentarzu DM BDM w ramach Giełdowego Programu Wsparcia Analitycznego GPW 3.0, analitycy spodziewają się kontynuacji wzrostów wyników za IV kwartał 2021 rok.

Aby na bieżąco otrzymywać raporty analityczne, zapisz się do newslettera Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW.

Esotiq&Henderson otwiera nowe sklepy

Przychody Esotiq&Henderson w ostatnim roku konsekwentnie przebijały oczekiwania analityków. Ze względu na mniejsze obostrzenia obowiązujące w sklepach, a także dalszy rozwój e-commerce i wyższą marżę, DM BDM oczekuje na kontynuację wzrostów wyników w 4Q2021. W ostatnim kwartale również spółka otworzyła kilka nowy punktów sprzedaży w Polsce, a na początku roku planuje otwarcie kolejnych 11 sklepów. Wyniki netto mogą zostać zwiększone jednorazową zapłatą za uprawnienia do zakupu akcji spółki w wysokości 0,7 mln PLN. Jak komentuje analityczka DM BDM Anna Madziar, „W 4Q’21 spodziewamy się przychodów na poziomie 53 mln PLN (+20,3% r/r). W celach na 2021 rok spółka zakładała utrzymanie marży brutto ze sprzedaży na poziomie z poprzednich kwartałów (63-65%), oczekujemy, że w 4Q’21 mogła być ona nieco wyższa, jeszcze bez negatywnego wpływu USD/PLN. Szacujemy wzrost EBITDA do 9,1 mln PLN (+65,2% r/r) oraz wzrost zysku netto do poziomu 4,7 mln PLN w stosunku do 0,5 mln PLN rok wcześniej”. Natomiast ryzyko jakie gromadzi się nad wynikami to presja inflacyjna oraz kurs USD/PLN, ponieważ 90% zakupów spółki jest w dolarze amerykańskim. „W ostatnim czasie jednak USD/PLN wrócił do poziomów z października”, komentuje Madziar.
 

prognoza

Komentarz pochodzi z Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 GPW

Końcem wakacji DM BDM rozpoczął pokrycie analityczne spółki z rekomendacją 57,1 PLN (przy kursie 36 PLN za akcję). Esotiq jest detalistą, prowadzącym sieć sklepów z bielizną pod markami Esotiq (dla kobiet) oraz Henderson (dla mężczyzn). Grupa posiada 312 placówek o łącznej powierzchni 19,4 tys. mkw. Spółka działa w formule sklepów własnych i franczyzy, a także jest w obecna w kanale internetowym. Głównym rynkiem działalności jest Polska.
 

EAH AKCJE

Zobacz także: DataWalk celuje w 100% wzrost przychodów. DM BOŚ podtrzymuje rekomendację kupna dla akcji spółki

Udostępnij