Przychody Esotiq&Henderson w 4Q21 powinny wzrosnąć o ponad 20% rok do roku, uważają analitycy DM BDM
Esotiq&Henderson publikował w ostatnich kwartałach wyniki finansowe lepsze niż konsensus analityków. W najnowszym komentarzu DM BDM w ramach Giełdowego Programu Wsparcia Analitycznego GPW 3.0, analitycy spodziewają się kontynuacji wzrostów wyników za IV kwartał 2021 rok.
Esotiq&Henderson otwiera nowe sklepy
Przychody Esotiq&Henderson w ostatnim roku konsekwentnie przebijały oczekiwania analityków. Ze względu na mniejsze obostrzenia obowiązujące w sklepach, a także dalszy rozwój e-commerce i wyższą marżę, DM BDM oczekuje na kontynuację wzrostów wyników w 4Q2021. W ostatnim kwartale również spółka otworzyła kilka nowy punktów sprzedaży w Polsce, a na początku roku planuje otwarcie kolejnych 11 sklepów. Wyniki netto mogą zostać zwiększone jednorazową zapłatą za uprawnienia do zakupu akcji spółki w wysokości 0,7 mln PLN. Jak komentuje analityczka DM BDM Anna Madziar, „W 4Q’21 spodziewamy się przychodów na poziomie 53 mln PLN (+20,3% r/r). W celach na 2021 rok spółka zakładała utrzymanie marży brutto ze sprzedaży na poziomie z poprzednich kwartałów (63-65%), oczekujemy, że w 4Q’21 mogła być ona nieco wyższa, jeszcze bez negatywnego wpływu USD/PLN. Szacujemy wzrost EBITDA do 9,1 mln PLN (+65,2% r/r) oraz wzrost zysku netto do poziomu 4,7 mln PLN w stosunku do 0,5 mln PLN rok wcześniej”. Natomiast ryzyko jakie gromadzi się nad wynikami to presja inflacyjna oraz kurs USD/PLN, ponieważ 90% zakupów spółki jest w dolarze amerykańskim. „W ostatnim czasie jednak USD/PLN wrócił do poziomów z października”, komentuje Madziar.
Komentarz pochodzi z Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 GPW
Końcem wakacji DM BDM rozpoczął pokrycie analityczne spółki z rekomendacją 57,1 PLN (przy kursie 36 PLN za akcję). Esotiq jest detalistą, prowadzącym sieć sklepów z bielizną pod markami Esotiq (dla kobiet) oraz Henderson (dla mężczyzn). Grupa posiada 312 placówek o łącznej powierzchni 19,4 tys. mkw. Spółka działa w formule sklepów własnych i franczyzy, a także jest w obecna w kanale internetowym. Głównym rynkiem działalności jest Polska.