Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

DataWalk celuje w 100% wzrost przychodów. DM BOŚ podtrzymuje rekomendację kupna dla akcji spółki

Udostępnij

W ramach Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego, DM BOŚ opublikował komentarz dotyczący spółki DataWalk. Spółka jest dostawcą narzędzi do analityki big data, tzw. market disruptor, czyli spółka, która może zmienić reguły gry na globalnych rynku analiz sieci powiązań, opisują analitycy. 

Aby na bieżąco otrzymywać raporty analityczne, zapisz się do newslettera Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW.

Dynamika przychodów w 2022 może sięgnąć 100%

Obecna rekomendacja DM BOŚ to KUPUJ z ceną docelową 259 PLN. Cena akcji w zeszłym roku wzrosła o niecałe 5%, a od początku stycznia spadła już 9,5%.
 

DATAWALK AKCJE

Zobacz także: Analitycy DM Trigon podtrzymują rekomendację zakupu akcji Artifex Mundi. Widzą potencjał nawet 100% wzrostu

Platforma spółki jest wielokrotnie tańsza od konkurencyjnych, ale także zapewnia większą efektywność systemu, czytamy w raporcie. DataWalk jest kontrahentem Departamentów Federalnych Stanów Zjednoczonych w tym Departament Sprawiedliwości, Bezpieczeństwa, Pracy i Obrony. Obecnie, DataWalk kieruje swoją ofertę głównie do sektora ubezpieczeniowego (wykrywanie nadużyć finansowych) oraz sektora publicznego (organy ścigania i wywiadu) w USA i krajach EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). 

Według analityków Global Industry Analysts wartość światowego rynku Big Data, z uwzględnieniem segmentu analizy sieci powiązań (pole działalności DataWalk), szacowana jest na 130,7 mld USD w roku 2020 i przewiduje się, że w 2026 r. osiągnie wartość 234,6 mld USD.
 

datawalk konkurencja

datawalk konkurencja 2

Dane pochodzą z raportu DM BOŚ stworzonego na polecenie Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego


W najnowszym komentarzu, analityk DM BOŚ Tomasz Rodak, odnosi się do wypowiedzi prezesa DataWalk, Pawła Wieczyńskiego z wtorkowego wydania Pulsu Biznesu, gdzie przedstawia perspektywy rozwoju spółki. Nowym celem DataWalk są klienci sprzedanego przez konkurencyjną platformę I2 z IBM do Harris Computers, gdzie wcześniej IBM zawarł partnerstwo o współpracy z drugim konkurentem – Palantirem. Cel nie wydaje się ciężki, ponieważ jak mówi prezes, klienci od dłuższego czasu skarżyli się na pogarszającą jakość usług konkurencji. Spółka przygotowała ofensywę marketingową wobec klientów IBM I2, gdzie przedstawi przewagi platformy DataWalk nad konkurencyjnym rozwiązaniem. Spółka Pawła Wieczyńskiego chce przyspieszyć wzrost przychodów do 100% w 2022 roku i cały zysk reinwestować w dalszy rozwój.

Według analityka, działania mają mieć pozytywny wpływ mimo że prezes celuje w wysoką 100% dynamikę wzrostu przychodów co byłoby wynikiem dużo wyższym od konsensusu, który zakłada wzrost przychodów o 64% rdr w 2022 roku.
 

datawalk przychody

Zobacz także: Rekomendacje i analizy dla spółek z GPW nigdy nie były tak powszechne i dostępne jak teraz. Co MiFID II i program pokrycia analitycznego zmienił na rynku

 

Udostępnij