Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Analitycy DM Trigon podtrzymują rekomendację zakupu akcji Artifex Mundi. Widzą potencjał nawet 100% wzrostu

Udostępnij

Artifex Mundi to zdywersyfikowany, polski wydawca i producent gier z potencjałem wzrostu prawie 100%, uważa analityk Kacper Koproń z DM Trigon. Właśnie w ramach Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW pojawił się komentarz aktualizacyjny do wyników spółki. Po opublikowaniu szacunkowych przychodów za grudzień analityk podtrzymuje swoją rekomendację wydaną 9 grudnia 2021.

Aby na bieżąco otrzymywać raporty analityczne, zapisz się do newslettera Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW.

Duży potencjał wzrostu dla Artifex Mundi

Spółka do tej pory ma na swoim koncie ponad 40 wydanych tytułów, które zostały pobrane ponad 12 mln razy. Firma powstała w 2006 roku i początkowo zatrudniała 10 osób oraz mieściła się w niewielkim biurze. Dzisiaj to ponad 90 specjalistów w trzypiętrowym budynku. W 2016 roku Artifex Mundi zadebiutowało na GPW.

Początkowo Artifex specjalizował się w tworzeniu gier HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure), czyli gier przygodowych polegających na rozwiązywaniu różnorodnych łamigłówek logicznych. Z 90 tytułów na PC i mobile to 1/3 również została wydana na konsolach. W pierwszej połowie roku, po udanej premierze i skalowaniu mobilnej aplikacji scalającej gry HOPA – Unsolved, najważniejszym segmentem ART został segment gier free-to-play. Za zdecydowaną większość przychodów segmentu odpowiada aplikacja Unsolved, a drugim projektem w mniejszym stopniu wpływającym na wyniki jest gra Bladebound. Spółka przy wydawaniu gier korzysta głownie z self-publishingu, ograniczając partnerstwo z zewnętrznymi wydawcami. Dystrybucja tytułów Grupy odbywa się za pomocą najpopularniejszych platform dystrybucyjnych - Google Play czy App Store, a także Steam na rynku PC, czy Microsoft Store /PlayStation Store na konsolach, podkreślają analitycy DM TRIGON w rekomendacji.

W 2020 roku przychody spółki zwiększyły się o ponad połowę względem poprzedniego roku. Największy udział w przychodach ze sprzedaży gier w 2020 r. miała sprzedaż wygenerowana za pośrednictwem sklepu Google Play (23%). Z hitowych szlagierów to gra Bladebound.

Koproń rekomenduje „Kupuj” z ceną docelową 19 PLN, czyli +96% potencjału wzrostu. Szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży w grudniu 2021 roku wyniosły 2,7 mln PLN (-5% m./m. ; +8% r./r.).
 

Kurs akcji Artifex Mundi od połowy 2019 roku

artifex m akcje

Zobacz także: TIM przebija prognozy analityków i notuje 1,26 mld PLN przychodów w 2021. Akcje mocno w górę

Jak komentuje analityk, przychody delikatnie gorsze m./m. – oceniamy lekko negatywnie. Po wyższych nakładach na UA w listopadzie i grudniu, spodziewaliśmy się wzrostów w segmencie F2P i przychodów przekraczających 2 mln PLN/ miesięcznie w tym segmencie. Wyniki są poniżej naszych oczekiwań ze Strategii. Stosunek kosztów UA/przychodów w F2P wyniósł w grudniu 32% (-2pp) i był znacznie niższy niż miesiące z najwyższymi przychodami (2q21), gdzie wskaźnik wynosił 50-60%. Być może spółce cały czas ciąży w pozyskiwaniu użytkowników polityka prywatności Apple, a dodatkowo w 4Q ciążyły sezonowo wysokie CPI. Rozczarowuje w grudniu mocna erozja dynamik w segmencie HOPA.
 

Przychody

źródło: komentarz analityczny DM Trigon do szacunkowych wyników Artifex Mundi za grudzień 2021

Zobacz także: Rekomendacje i analizy dla spółek z GPW nigdy nie były tak powszechne i dostępne jak teraz. Co MiFID II i program pokrycia analitycznego zmienił na rynku

Udostępnij