Ambra, spółka przemysłu spożywczego, właściciel takich marek jak wina „Dorato", „Fresco", „Cin&Cin", 22 lutego opublikuje wyniki za II kwartał oraz I półrocze 2021/22.
Spółka od dłuższego czasu notuje dwucyfrowe wzrosty. Analitycy z DM Millennium oczekują jeszcze silniejszej dynamiki sprzedaży niż w zeszłym roku, gdy wyniosła 14% r/r.
Ambra z rekordowymi wynikami mimo pandemii
Zobacz także: Wyniki SFD za 4Q21 poniżej oczekiwań analityków. Problemy z łańcuchem dostaw odbijają się na cenach białka i kreatyny
Na wyniki Ambry w 2020 nie wpłynął ostry lockdown. W 4Q2021 mimo kolejnej fali pandemii obostrzenia były już lżejsze, a sprzedaż detaliczna względem poprzedniego roku była silniejsza. Oprócz dobrej dynamiki na polskim rynku, według prognoz, zaliczyła wzrost sprzedaży w Czechach i na Słowacji – według konsensusu nawet 22%. Podobnie sprzedaż Ambry rozwija się na rumuńskim rynku. „Cała grupa AMBRA powinna pokazać według naszych szacunków dwucyfrowy wzrost przychodów na poziomie 16,4% r/r”, czytamy w prognozach wyników kwartalnych analityka Marcina Palenika. Dzięki silnym dynamikom sprzedaży EBIT powinien wzrosnąć o 15.4% r/r do 54.4 mln PLN. AMBRA rozwija również segment produktów bezalkoholowych jak i nowe marki „Winiarnia Zamojska”.
Akcje Ambry od debiutu są 380% wyżej. Od pandemii zanotowały 34% wzrostu, a od początku roku 7% straty. Cena docelowa według DM Millennium to 36,1 PLN.
* Partnerem działu Rekomendacje w serwisie StrefaInwestorow.pl jest Giełda Papierów Wartościowych, która prowadzi Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0