Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Artifex Mundi nie zatrzymuje się i notuje w lutym rekordowe przychody w obszarze F2P

Udostępnij

Artifex Mundi to zdywersyfikowany, polski wydawca i producent gier z potencjałem wzrostu ponad 86%, uważa analityk Kacper Koproń z DM Trigon. W lutym przychody spółki wyniosły 3,8 mln PLN z czego aż za 2,4 mln zł odpowiadał segment F2P.

Aby na bieżąco otrzymywać raporty analityczne, zapisz się do newslettera Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW.

W Artifex Mundi mocny rozwój free-to-play

Spółka zanotowała przychody w sektorze gier HOPA w wysokości 1,3 mln PLN, co oznacza spadek -24% rok do roku. Natomiast sektor gier F2P zanotował przychody w wysokości 2,4 mln co oznacza wzrost +45% rok do roku. - Bardzo dobre przychody w segmencie F2P – rekordowe w historii spółki i to wygenerowane w lutym z mniejszą o 10% liczbą dni vs styczeń. Na mocnych przychodach segmentu F2P spółce udało się poprawić rentowność i zmniejszyć nakłady na UA o ok. 0,2 mln PLN m./m. Stosunek wskaźnika UA/przychody F2P wyniósł 52% i był o 6pp wyższy od długoterminowej średniej i o 11pp niższy m./m. Słabiej wypadł w lutym segment HOPA – dynamika ze stycznia ’22 w ujęciu r./r. utrzymana na podobnym poziomie. Uważamy, że przy obecnym kursie USDPLN, marzec powinien przynieść jeszcze lepsze przychody niż luty. - ocenia Kacper Kopcoń, analityk DM Trigon w ramach Giełdowego Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0. Koszty akwizycji graczy wyniosły 1,3 mln PLN, czyli wzrosły o 25% rok do roku.
 

artifex mundi przychody segment

Zobacz także: Artifex notuje dynamiczny wzrost przychodów w 2022 roku za sprawą aplikacji Unsolved

Początkowo Artifex specjalizował się w tworzeniu gier HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure), czyli gier przygodowych polegających na rozwiązywaniu różnorodnych łamigłówek logicznych. Po udanej premierze i skalowaniu mobilnej aplikacji scalającej gry HOPA – Unsolved, najważniejszym segmentem ART został segment gier free-to-play. Za zdecydowaną większość przychodów segmentu odpowiada aplikacja Unsolved, a drugim projektem w mniejszym stopniu wpływającym na wyniki jest gra Bladebound. Spółka przy wydawaniu gier korzysta głownie z self-publishingu, ograniczając partnerstwo z zewnętrznymi wydawcami.

Koproń rekomenduje „Kupuj” z ceną docelową 19 PLN, czyli +86% potencjału wzrostu. Akcje od początku roku wzrosły już 10%.
 

ARTIFEX MUNDI AKCJE


Artifex Mundi natomiast przekaże na Polski Czerwony Krzyż 150 tys. zł - czyli zysk, który został wypracowany na rynku rosyjskim.

Zobacz także: Ryvu Therapeutics pozytywnie zaskakuje przychodami w Q4 i szykuje się do prezentacji swojego kluczowego projektu

Udostępnij