Artifex notuje dynamiczny wzrost przychodów w 2022 roku za sprawą aplikacji Unsolved
Polski wydawca i producent gier Artifex Mundi według wstępnych szacunków zwiększył w styczniu sprzedaż rdr o 22%, do 3,8 mln zł. Analityk Kacper Koproń z DM Trigon w ramach Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW opublikował komentarz w którym pozytywnie oceniają raportowane przychody.
Aplikacja Unsolved gwiazdą Artifex Mundi
Artifex Mundi notuje dynamiczny wzrost przychodów, a to zasługa rosnących wpływów z segmentu free-to-play. Przychody w tym obszarze w styczniu wzrosły o 11% do 1,9 mln PLN notuje głównie za sprawą aplikacji Unsolved. Przychody segmentu free-to-play wzrosły w styczniu o 87% rok do roku, do 2,4 mln zł. Wynik sprzedażowy segmentu skorygowany o wydatki na akwizycję graczy zwiększył się rdr. o 150%, do 0,9 mln zł. Przychody segmentu gier HOPA komercjalizowanych w modelu premium wyniosły w styczniu 1,3 mln zł, wobec niespełna 1,8 mln zł rok wcześniej. Motorem wyników spółki jest Unsolved to aplikacja scalająca część portolio gier HOPA spółki, umożliwiająca graczom ograniczoną czasowo rozgrywkę (w oparciu o zużywaną, odnawiającą się codziennie w nieznacznym stopniu energię, której zakup możliwy jest w aplikacji).
Wykres pochodzi z komentarza DM Trigon w ramach Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW
Zobacz także: Analitycy DM Trigon podtrzymują rekomendację zakupu akcji Artifex Mundi. Widzą potencjał nawet 100% wzrostu
– W ostatnich miesiącach intensywnie pracowaliśmy nad dostosowaniem strategii UA i mechaniki monitoringu skuteczności kampanii do nowych uwarunkowań. Jesteśmy zadowoleni z efektów wykonanej pracy, stąd w ostatnich tygodniach istotnie zwiększyliśmy skalę inwestycji reklamowych dla Unsolved. Mamy wszelkie podstawy ku temu by sądzić, że wróciliśmy z Unsolved na ścieżkę wzrostu, co pozwoli nam w kolejnych okresach dostarczyć naszym akcjonariuszom wielu powodów do zadowolenia – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes giełdowej spółki.
Wynik sprzedażowy segmentu skorygowany o wydatki na akwizycję graczy zwiększył się rdr. o 150%, do 0,9 mln zł. Przychody segmentu gier HOPA komercjalizowanych w modelu premium wyniosły w styczniu 1,3 mln zł, wobec niespełna 1,8 mln zł rok wcześniej.
Przychody odbieramy pozytywnie – po wzroście gry Unsolved w styczniu w rankingach top grossing spodziewaliśmy się dobrego miesiąca (szac. 1,8 mln PLN w F2P), lecz odczyt znacznie przebił nasze oczekiwania. - napisał analityk utrzymując rekomendację „Kupuj” z ceną docelową 19 PLN, czyli 68% potencjału wzrostu. Segment F2P zanotował 2,4 mln PLN przychodów – najwięcej od kiwetnia ’21. Według spółki, przychody w tym miesiącu były także wsparte jednorazowym obniżeniu prowizji na Google Play z 30% na 15%, którego efekt przełoży się również częściowo na następny miesiąc. Wysokie przychody w segmencie F2P to efekt dużych kosztów UA poniesionych w styczniu (drugi najwyższy miesiąc po kwietniu ’21), które wyniosły 1,5 mln PLN, co implikuje stosunek UA/przychody F2P na poziomie 63% (vs. długoterminowa średnia dla spółki ok. 45%). Normalizacja otoczenia rynkowego po stronie UA może sprzyjać dalszej poprawie przychodów F2P. - czytamy w nocie DM Trigon.
Artifex Mundi w ciągu ostatni 12 miesięcy spadł ponad 6,8%, ale od początku roku akcje spółki odrobiły 21%.