Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Premiera Aircraft Carrier Survival od CreativeForge Games nastąpi w Q1 2022 - wynika z prognoz analityków DM BDM

Udostępnij

DM BDM w ramach Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego opublikował prognozy wyników CreativeForge Games za 4Q2021, które spółka zaprezentuje 10 lutego. Analitycy podtrzymują rekomendację „Kupuj” z ceną docelową 39 PLN za akcję, i oczekują, że jeszcze w tym kwartale nastąpi premiera gry Aircraft Carrier Survival.

Creativeforge Games z neutralną perspektywą za ostatni kwartał

4Q’21 upłynął w spółce nad kontynuacją 22 realizowanych produkcji. Szacujemy, że na poziomie przychodów spółka wypracowała 1,4 mln PLN - z czego ok. 0,5 mln PLN stanowiły przychody ze sprzedaży produktów, a resztę zmiana stanu produktów. W omawianym okresie przychody ze sprzedaży produktów generowane są głównie przez stare tytuły, głównie: „Phantom Doctrine” oraz „Hard West”, napisał w nocie analityk. Zakładamy utrzymanie się kosztów działalności operacyjnej zbliżonych do poziomów z 3Q’21 – największą kosztową pozycję stanowią usługi obce i wynagrodzenia (ok. 1,7 mln PLN).

W związku z wysokimi kosztami produkcji spowodowanymi realizacją wielu projektów oraz przesunięciem premier prognozujemy, że w 4Q’21 spółka na poziomie EBIT wygenerowała -0,4 mln PLN oraz 0,4 mln PLN starty netto. W naszej ostatniej rekomendacji liczyliśmy, że już w 2021 roku spółka uzyska rentowność (CreativeForge Games Kupuj 39,0 PLN), jednak wpływ na zmianę prognoz miało przesunięcie premiery gry ACS z 4Q’21 na 1Q’22, podkreśla analityk.
 

prognoza wynikow

Zobacz także: CreativeForge Games realizuje Gwiezdne Wrota. Slitherine przedstawił trailer gry, której realizację powierzył CFG

CreativeForge Games to polskie studio deweloperskie z siedzibą w Warszawie założone w 2011 roku. Trzy lata później zadebiutował ich pierwszy tytuł Ancient Space. Kolejne tytuły to Hard West czy Phantom Doctrine. Ostatni tytuł nie przyniósł sukcesu komercyjnego. W 2019 roku studio przeszło totalną transformację, gdzie wymieniono prawie wszystkich pracowników razem z prezesem. Spółka zacieśniła współpracą z grupą PlayWay i zmieniła strategię z tworzenia kosztownych i czasochłonnych produkcji na rzecz mniejszych tytułów z mniejszym budżetem i przez to większym potencjałem monetyzacji, czytamy w raporcie inicjującym.

Spółka przesunęła premierę gry Aircraft Carrier Survival z ostatniego kwartału 2021 roku na pierwszy kwartał 2022 roku. Jak opisuje analityk, projekt jest ciągle szlifowany i ogrywany przez testerów. Tytuł otrzymuje coraz lepsze oceny testerów co pozwoli niedługo określić dokładną datę premiery i możemy ją nawet poznać do końca stycznia.

Drugi tytuł, który obserwują analitycy to Stargate: Timekeepers. Taktyczna gra w czasie rzeczywistym, zbliżona do znanej serii gier „Commandos”. Wydawca w grudniu zaprezentował gameplay z gry (gameplay1, gameplay2). Łączny czas rozgrywki ma wynosić około 16 godzin. Wersji beta można się spodziewać już w marcu, a premiery w okresie lipiec-sierpień. Trzeci tytuł to House Flipper City, gdzie spółka ustala strategię po festiwalu dem na Steamie i otrzymanym feedbacku. Aktualnie jest za wydaniem gry w trybie early access na przełomie pierwszego lub drugiego kwartału 2022 roku.

Zobacz także: Slitherine przedstawia gameplay i kartę Steam Stargate: Timekeepers. Premiera największego tytułu CreativeForge Games nastąpi latem 2022

Spółka ma również przed sobą tzw. „Projekt Y”, gdzie podczas prezentacji Slitherine widoczny był tylko kilkusekundowy zwiastun oparty na assetach z gry – pędzące dwa rydwany. Podobno wkrótce spółka ma nadzieję zaprezentować kolejne materiały oraz nazwę. Zostaje jeszcze „Monsters Domain”, gdzie ruszyły zapisy do playtestów, a za niedługo ma ruszyć tygodniowa kampania marketingowa. W lutym spółka zaprezentuje demo.
 

CREATIVE FORGE AKCJE

Zobacz także: „Było sobie życie” jest naszym najważniejszym projektem i jeżeli zakończy się sukcesem, będziemy dążyć do kolejnych umów z firmą Procidis – CEO Slav Games

Udostępnij