Oponeo czeka spadek marż na poziomie EBITDA. Dlatego analitycy PKO obniżają rekomendacje z "Kupuj" do "Trzymaj"
Opona kołem się toczy, zatytułowano najnowszy raport analityczny w którym DM PKO obniża rekomendację z „Kupuj” do „Trzymaj” i cenę docelową ustalono na 50,50 PLN. Niższa dynamika, obniżenie docelowej marży EBITDA w dłuższym terminie wpłynęło na zmianę wyceny przez analityka DM PKO.
Oponeo to polski sklep internetowy prowadzący sprzedaż produktów motoryzacyjnych, głównie opon i felg. Spółka prowadzi sprzedaż w 13 krajach oprócz polskiego rynku. Obecnie kapitalizacja spółki wynosi około 740 mln PLN.
Opona kołem się toczy
Na początku kwietnia Oponeo raportowało wzrost przychodów o ponad 40% i po raz pierwszy w historii przekroczyły 1,5 mld PLN. W całym 2021 roku grupa Oponeo wypracowała 62,83 mln zł skonsolidowanego zysku netto, czyli o 96 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody z tytułu sprzedaży akcesoriów samochodowych wyniosły 1,29 mld zł, co stanowiło 85 proc. całości przychodów ze sprzedaży grupy. W 2021 roku Oponeo sprzedało rekordową liczbę 4,3 mln. opon w Polsce i za granicą.
Raport analityczny DM PKO w ramach Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0
Zobacz także: Eksplozja wyników XTB. Zysk w 1Q2022 był rekordowy i wyniósł 253 mln zł
Po bardzo dobrym 2021 roku (EBITDA +93% r/r), w 2022 r. spodziewamy się spadku wyników r/r (EBITDA -27% r/r, szacunki PKO) ze względu na płaskie wolumeny (opony i felgi) oraz rosnące koszty operacyjne związane z rozwojem nowych linii biznesowych (Rotopino i Dadelo), inwestycjami w moce logistyczne i rosnącymi kosztami pracy. Zakładamy spowolnienie wzrostu wolumenu sprzedanych opon w latach 2022-26P (CAGR na poziomie 1% vs. 3,5% poprzednio) ze względu na wysoką bazę z zeszłego roku i coraz więcej niewiadomych na horyzoncie (spadek liczby rejestracji nowych samochodów, rosnące ceny paliw, większą presję na dochód do dyspozycji). - czytamy w raporcie.
Szacujemy, że do roku 2026P Oponeo zwiększy swój udział w rynku opon w Polsce o 2pp do 34%. Dla porównania oczekujemy, że rynek opon w Polsce (nie licząc importu z Azji) będzie się zmniejszał o 1% rocznie w okresie objętym prognozą. - napisał analityk Adrian Składowski.