Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Udana premiera House of the Dead: Remake mocno poprawiła wyniki Forever Entertainment w 2Q22

Udostępnij

Forever Entertainment opublikowało 9 sierpnia raporty finansowe za pierwszą połowę 2022 roku. Za świetne wyniki spółki odpowiada przede wszystkim premiera remake’u klasyka gier arkadowych z lat 90, który przyniósł spółce rekordowe w historii przychody ze sprzedaży. Warto zaznaczyć, że premiera tytułu na większość urządzeń (Xbox One, PS4 i PC) miała miejsce 28 kwietnia, co oznacza, że przychody ze sprzedaży gry obejmują tylko dwa z trzech miesięcy zeszłego kwartału.

Forever Entertainment to czołowy polski wydawca gier na Nintendo Switch, a także producent gier ze swoich własnych marek. Współpracuje z wieloma twórcami gier z segmentu tzw. „indie”. Obecnie jest wydawcą gier studiów deweloperskich m.in. MegaPixel Studio, Sushee a także Storm Trident.

EBITDA na rekordowych poziomach

Spółka wygenerowała w tym kwartale 17,9 mln zł przychodu, co stanowi 227% wzrost r/r. Z tego 16,7 mln zł to przychody ze sprzedaży produktów, a za pozostałe 1,2 mln odpowiada zmiana stanu produktów (wzrost o 146% r/r). Tak wysoka wartość wiąże się z wysokimi inwestycjami spółki spowodowanymi nadchodzącymi premierami pozostałych tytułów wydawcy. Zysk EBITDA wyniósł 6,9 mln zł i stanowi rekordowy poziom w historii spółki (w zeszłym roku w tym samym okresie spółka na poziomie EBITDA wygenerowała stratę w wartości 1,4 mln zł). Zysk netto wypracowany przez spółkę wyniósł w tym kwartale 6 mln zł i był o ponad 30% wyższy od pierwotnych przewidywań analityków z raportu z marca 2022.

foreverentertainment1

Ogromne wzrosty zysków w porównaniu do zeszłego roku są typowe dla branży gamingowej ze względu na sezonowość przychodów producentów gier. Premiery nowych gier powodują drastyczny pik przychodów w kwartale, w którym się ukazują. Jednak pozytywnym sygnałem dla inwestorów może być fakt, że obecne wzrosty przychodów spółki przewyższają te szacowane przez analityków, a przed spółką jeszcze 2 kolejne kwartały z zaplanowanymi premierami, zapowiadające udany rok dla Forever Entertainment.

Zobacz także: Wyniki Synektik za 2Q22 mocno powyżej oczekiwań analityków

Korzystny podział zysków

Analitycy z DM BDM przewidywali, że w związku z premierą remake’u wydawca Forever Entertainment odda ok. 67% zysków producentowi MegaPixel Studia SA. Jednak zgodnie z opublikowanymi przez spółkę danymi, podział okazał się dużo bardziej korzystny dla Forever Entertainment i wyniósł ok. 35-40%. Analitycy podkreślają jednak, że taki poziom prawdopodobnie nie utrzyma się w przyszłych okresach. W obecnym kwartale mogło to być spowodowane koniecznością pokrycia w pierwszej kolejności kosztów produkcji i wydania gry. Nie zmienia to faktu, że analitycy przewidują, że i tak podział będzie bardziej korzystny niż ten przyjęty przy ich wycenie.

Forever Entertainment pracuje obecnie jeszcze nad czterema głównymi tytułami z zakresu remaków: Front Mission 1st: Remake, Front Mission 2: Remake, Fear Effect: Reinvented oraz Iesabel Remake. Wszystkie te tytułu znajdują się w harmonogramie premier, jednak dokładne daty nie są jeszcze podane.

Spółka finansuje również pracę deweloperów nad nieujawnionymi tytułami. Świadczą o tym budżety produkowanych gier, które są znacznie wyższe od produkcji realizowanych w poprzednich latach, do czego dokłada się również wzrost zatrudnienia na koniec czerwca o 16% r/r u samego wydawcy, a sumarycznie z pozostałymi studiami podległymi spółce aż o 48% r/r.

FOREVER AKCJE

Link do rekomendacji:

 

Udostępnij