Sprzedaż technologii Bidlogic mocno poprawia wyniki Vivid Games. Analitycy nieznacznie podnoszą cenę docelową akcji
Spółka Vivid Games uzyskała za 3 kwartał 2022 roku rekordowe wyniki. Jednak analitycy wyraźnie zaznaczają, że jest to spowodowane jednorazowym wydarzeniem sprzedaży technologii Bidlogic i po jego wyłączeniu dane pokazane przez spółkę okazują się niższe od oczekiwanych.
W najnowszym raporcie analitycy z DM Banku BPS nieznacznie podwyższyli cenę docelową spółki do 1,09 zł/akcję (wcześniej 1,07 zł), co przy obecnym kursie oznacza ok. 10% potencjał do wzrostu. Głównymi czynnikami wpływającymi na podwyższenie ceny są wyższe wyceny spółek porównawczych i niższa stopa dyskonta, rekompensujące obniżenie oczekiwań analityków odnośnie wyników Vivid Games w następnych latach.
Świetne wyniki mocno podbudowane jednorazowym zdarzeniem
Vivid Games uzyskało w 3 kwartale rekordowy poziom przychodów w wysokości 13,872 mln zł (+41% r/r). Dzięki temu po raz pierwszy od 7 kwartałów spółce udało się zanotować dodatni wynik ze sprzedaży na poziomie 2,709 mln zł (wobec -410 tys. zł straty rok wcześniej). Również wynik EBIT był jednym z wyższych w historii i wyniósł 3,04 mln zł (wobec -63 tys. zł straty rok wcześniej). Finalnie spółka osiągnęła rekordowy poziom zysku netto w wysokości 2,836 mln zł (wobec -87 tys. zł straty rok wcześniej).
Analitycy wyraźnie podkreślają, że tak świetne wyniki spółka zawdzięcza przede wszystkim jednorazowemu wydarzeniu, jakim była sprzedaż technologii Bidlogic za kwotę 4,2 mln zł. Po wyłączeniu tego zdarzenia, spółka odnotowała wyniki gorsze od oczekiwanych. Jedynie na poziomie przychodów spółce udało się przebić o 14,5% prognozy analityków. W pozostałych aspektach Vivid Games zaprezentowało się gorzej niż zakładano. Ze względu na to, analitycy w swoich długoterminowych wycenach obniżyli prognozowane wyniki spółki na następne lata.
Zobacz także: Rekomendacje listopad 2022 – oto jakie spółki zalecali kupować i sprzedawać maklerzy
Perspektywy dla spółki nie napawają optymizmem
Oprócz uzyskania świetnych wyników sprzedażowych, Vivid Games bardzo dobrze wykorzystało zastrzyk gotówki jakim była sprzedaż technologii Bidlogic. Spółka poprawiła swoją płynność, zmniejszyła zadłużenie oraz wzmocniła kapitał własny.
Mimo to analitycy zauważają, że sytuacja kosztowa firmy dalej wygląda nie najlepiej. Najbardziej ciążące na wynikach koszty UA (płatne pozyskiwanie użytkowników) dalej powodują generowanie straty na poziomie wyniku ze sprzedaży. Co więcej, słabnący dolar może mocno pogorszyć wyniki spółki ze względu na znaczący udział sprzedaży za granicą w przychodach spółki. Dodatkowo, analitycy postrzegają gorsze perspektywy dla rynku gier mobilnych (przede wszystkim osłabienie rynku reklamowego oraz zmniejszenie wydatków użytkowników), jako dodatkowe ryzyko dla spółki.
Pozytywnym sygnałem jest niewątpliwie powrót monetyzacji Knights Fight 2 w wyniku zakończenia sporu. Dzięki temu do portfolio spółki powróci tytuł będący w 2021 roku odpowiedzialnym za generowanie ponad 17% przychodów producenta gier.