Analitycy podnoszą cenę docelową dla grupy Ambra, pomimo trudnego otoczenia rynkowego
Producent win wychodzi zwycięsko po I półroczu roku obrotowego 2022/23. Podwyżka cen pozwoliła zachować dwucyfrową dynamikę przychodów, a zarządowi udało się ograniczyć spadek marży brutto do 1,3 p.p.
W wyniku lepszych od oczekiwań wyników Ambra, analitycy z BM Millenium w najnowszym raporcie podnieśli cenę docelową spółki do 32,1 zł/akcję (poprzedni poziom: 25,6 zł). Przy obecnym kursie oznacza to ok. 38% potencjał do wzrostu, co sprawia, że analitycy podtrzymują rekomendację KUPUJ.
Notowania Ambra
Zobacz także: Agora odnotowuje słabsze wyniki od oczekiwań analityków. Pozycję spółki może wzmocnić przejęcie Grupy Eurozet
II kwartał 2022/23 zakończony z dwucyfrową dynamiką przychodów
Spółce, dzięki podniesieniu cen, udało się osiągnąć przychody na poziomie 336,7 mln zł, co oznacza 10,2% dynamikę sprzedaży r/r. Wynik ten może napawać optymizmem, ze względu to, że II kwartał 2021/22 był rekordowym w historii spółki.
Wszystko ma jednak swoją cenę – wyższe cenniki spowodowały obniżenie wolumenu sprzedaży o 6,9% r/r. Przez to spółce nie udało się w pełni pokryć rosnących kosztów, wśród których najwyższą dynamiką cechowały się koszty dystrybucji (21,4% r/r). Na uwagę zasługuje za to solidna dyscyplina spółki w zarządzaniu drugą najważniejszą pozycją kosztową – wynagrodzeniami i świadczeniami na rzecz pracowników, która r/r wzrosła jedynie o 4%. Dzięki temu marża brutto spadła tylko o 1,3 p.p., co oznacza poprawę w stosunku do poprzedniego kwartału (kiedy marża spadła o 2,4 p.p.), a także niższy spadek niż przewidywali analitycy. Tym samym zarząd w II kwartale, najważniejszym dla spółki, wywiązał się ze swoich zapowiedzi utrzymania spadków marży na poziomie niższym niż 2 p.p. r/r.
Na poziomie wyniku EBIT spółka osiągnęła 58,2 mln zł (+8,6% r/r), co oznacza podobny wynik do prognoz analityków. W przypadku zysku netto Ambra przebiła szacunki analityków, notując 37,8 mln zł (+8,9% r/r i +3% w stosunku do prognoz). Osiągnęła również wyższą o 0,7 p.p. marżę netto niż szacowano.
II kwartał, ze względu na sezonowość działalności spółki, został zakończony z wysokim długiem netto na poziomie 68 mln zł (+70% r/r), jednak analitycy spodziewają się spadku zadłużenia w następnych kwartałach. Zgodnie z ich szacunkami, pod koniec roku obrotowego 2022/23 zadłużenie powinno wynosić 5,3 mln zł.
Źródło: BM Millenium
Przed spółką wymagające następne półrocze
Mimo dobrych wyników w pierwszych kwartałach, spółka przygotowuje się na dużo cięższe drugie półrocze. Mocna presja kosztowa, szczególnie w przypadku rosnących kosztów zakupu surowców oraz paliw i energii, będzie stanowić zagrożenie dla utrzymania marż. Dodatkowo, analitycy przewidują kontynuację spadek wolumenu sprzedaży, choć w niższym tempie niż w II kwartale.
Spółka dostrzega również spadek popytu w segmencie premium, który na razie jest rekompensowany przez segment mainstream. Analitycy spodziewają się dalszych podwyżek cen produktów, które pozwolą w następnych kwartałach w części przenieść koszty na klientów. Tym samym prognozują utrzymanie wysokiego, dwucyfrowego tempa wzrostu przychodów.
Analitycy podnoszą również swoje oczekiwania odnośnie dywidendy, przewidując ją na poziomie 1,05 zł/akcję.
Źródło: BM Millenium
Aktualizacja prognoz długoterminowych
Mimo nadchodzącego ciężkiego półrocza dla spółki, analitycy podkreślają, że zarząd Ambry wielokrotnie pokazał, iż potrafi sobie radzić w niełatwym otoczeniu rynkowym. Tym samym, mocne wyniki za I półrocze spowodowały, że analitycy zaktualizowali swoje prognozy długoterminowe, podwyższając jednocześnie wycenę spółki.
Nowy poziom przychodów za rok obrotowy 2022/23 wynosi 866,4 mln zł (+0,8% w stosunku do poprzednich prognoz), EBIT 86,8 mln zł (+8,3% w stosunku do poprzednich prognoz), natomiast nowy szacowany zysk netto to 51,8 mln zł (+8,4% w stosunku do poprzednich prognoz).
Źródło: BM Millenium