Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Sprzedaż remake'ów napędza wyniki Forever Entertainment. Spółka zamyka rok 2022 rekordowym IV kwartałem

Udostępnij

Wyniki Forever Entertainment, zgodnie z oczekiwaniami analityków, okazały się w IV kwartale rekordowo wysokie. Świetna sprzedaż remake’ów klasyków (m.in. The House of the Dead oraz FRONT MISSION 1st: Remake) przyczyniła się do 82% dynamiki wzrostu przychodów r/r.

Aby na bieżąco otrzymywać raporty analityczne, zapisz się do newslettera Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW.

Na poziomie przychodów spółce udało się w 2022 r. przebić rekordowy dotąd rok 2020 o 65%. Jednak ze względu na to, że dla Forever Entertainment ten rok był okresem mocnych inwestycji, na poziomie zysku netto nie udało się powtórzyć sukcesu z 2020 r. W 2022 r. zysk netto wyniósł 9,695 mln zł, z którego spółka planuje wypłacić 2,7 mln zł w ramach dywidendy. Oznacza to, że na jedną akcję przypadnie 0,1 zł dywidendy, co przy obecnym kursie daje ok. 2% stopę dywidendy.

Skorygowane wyniki w IV kwartale znacząco powyżej oczekiwań

W IV kwartale spółka osiągnęła przychody na poziomie 9,5 mln zł (+82% r/r). Z tego za 8,9 mln zł odpowiedzialna jest sprzedaż produktów, która r/r wzrosła o 92,6% (zgodnie z oczekiwaniami analityków). Największy wpływ na sprzedaż miała premiera gry Front Mission 1st: Remake na Nintendo Switch, która według szacunków analityków sprzedała się w nakładzie 50 tys. kopii. Pozostałe 0,7 mln zł stanowiła zmiana stanu produkcji, która była niższa od oczekiwań (szacunki wynosiły 1,5 mln zł).

W IV kwartale Forever Entertainment zanotowało 5% wzrost r/r kosztów działalności operacyjnej do 7 mln zł. Wśród nich najmocniej odczuwalny był 16,7% wzrost wynagrodzeń, stanowiący efekt dalszych presji na wzrost wynagrodzeń w branży IT. Pozytywnym zaskoczeniem okazał się spadek kosztów usług obcych do 4,7 mln zł, co znacząco przewyższyło oczekiwania analityków (przewidywany poziom kosztów wynosił 5,5 mln zł).

Spółka osiągnęła wynik EBIT na poziomie 2,5 mln zł (wobec -1,4 mln zł straty w 4Q21), natomiast skoryg. wynik EBIT wyniósł 5,2 mln zł (aż 57% wyżej niż przewidywania analityków). Korekta wynika ze zmiany sposobu ewidencjonowania w księgach rachunkowych pozycji Rezerwy oraz Koszty prac badawczo-rozwojowych. Finalnie skoryg. zysk netto wyniósł 2,7 mln zł (wobec -1,6 mln zł straty w 4Q21) i przebił prognozy o 44,5%.

Forever Entertainment - wyniki za 4q22

Źródło: DM BDM

Prace nad nadchodzącymi tytułami są już na zaawansowanym etapie

W raporcie zarządu, prezes poinformował, że trwają obecnie prace nad Front Mission 3: Remake, a także drugimi częściami remaków Panzer Dragoon oraz The House of the Dead są już na zaawansowanym etapie. Równolegle, trwają prace nad tytułami Night Shlashers: Remake, Shadowgate 2 oraz Fear Effect: Reinvented. Warto przypomnieć, że na 12 czerwca zaplanowano premierę drugiej części Front Mission na konsole Nintendo Switch.

Spółka przekazała również, że prowadzi negocjacje w celu pozyskania nowych tytułów, których potencjał sprzedażowy ocenia wyżej niż obecne gry. Zgodnie z zapowiedzianą strategią, dokładne informacje o tytułach zostaną podane w momencie wystartowania kampanii marketingowej.

Zobacz także: Analitycy HSBC obniżają cenę docelową akcji CD PROJEKT i dobijają kurs spółki, po odpisach aktualizacyjnych na projekt Sirius

Udostępnij