Kategoria:
Analitycy widzą dużą szansę w dołączeniu Kino Polska do koncernu Canal+ i rekomendują kupuj akcje spółki
Canal+ przejęło pakiet większościowy w spółce Kino Polska w sierpniu tego roku. To właśnie w tym wydarzeniu analitycy dopatrują się największych szans spółki na najbliższe lata. Dodatkowo, spółka prezentuje bardzo atrakcyjne mnożniki w porównaniu do swoich konkurentów, co czyni ją na tle reszty rynku niedoszacowaną.
W swojej pierwszej rekomendacji dotyczącej Kino Polska analitycy z DM BDM wycenili spółkę, ustawiając cenę docelową na poziomie 18,4 zł/akcję. Przy obecnym kursie wynoszącym ok. 14,65 zł/akcję implikuje to 26% potencjał wzrostu. Tym samym analitycy wystawili rekomendację KUPUJ. Całą analizę dla spółki Kino Polska z 11 grudnia można przeczytać tutaj.
Notowania Kino Polska
Zobacz także: Mercor utrzymuje solidne wyniki. Rekordowy zysk netto rezultatem pozytywnego wyroku sądu
Perspektywy rynku telewizyjnego w Polsce
Kino Polska TV to grupa medialna zajmująca się dystrybucją i produkcją treści zarówno skierowanych do telewizji, jak i tych przeznaczonych na platformy VOD oraz serwisy streamingowe. Spółka jest także nadawcą kanałów telewizyjnych, z których największe znaczenie mają: kanały marki FilmBox, Stopklatka, Zoom TV, a także Kino Polska.
Dotychczasowo głównym źródłem przychodów spółki są wpływy z abonamentów oraz przychody reklamowe. W obecnym położeniu spółka kładzie nacisk przede wszystkim na pozyskiwanie widza w obszarze platform streamingowych, a także produkcję treści przeznaczonych do użytku własnego spółki, a także grupy Canal+.
Jednym z czołowych projektów spółki ostatnich lat był start platformy Filmbox+ w 2021 r., co było odpowiedzią Kino Polska na postępujące zmiany w branży. Zarówno nakłady inwestycyjne potrzebne do uruchomienia platformy, jak i koszty związane z jej utrzymaniem nie są uwzględniane w bilansie oraz w wynikach spółki. Jak podkreślają analitycy, nie można założyć, że ta sytuacja pozostanie bez zmian, a Kino Polska w przyszłości dalej nie będzie w większym stopniu partycypować w kosztach utrzymania i rozwoju platformy streamingowej.
Filmbox+ stanowi w szczególności istotny element działalności Kino Polska w kontekście zmieniającego się rynku telewizyjnego w naszym kraju. Zgodnie z wynikami badań Nielsen Media statystyczny widz w Polsce zmniejszył w 1H23 ilość czasu dziennie spędzonego przed telewizorem o -7% r/r. Spadki widoczne były w całym spektrum wiekowym widzów. Najmocniej widać je było w grupie wiekowej 40-49 lat, gdzie spadek wyniósł -9,2%. Najwięcej czasu przed telewizorem według badań dalej spędzają widzowie z przedziału wiekowego >60 lat, jednak i u nich wynik r/r okazał się niższy o -1,4%.
Takie tendencje, w połączeniu z refarmingiem utrudniającym dostęp do kanałów prywatnych widzom i w efekcie powodującym spadek oglądalności, przyczyniają się do presji na mniejsze wpływy z reklam.
Wskaźnik ATV określający średni dzienny czas oglądania telewizji w Polsce w 1H23
Źródło: DM BDM
3 kwartał pod znakiem spowolnienia FilmBox
Spółka w 3Q23 osiągnęła przychody w wysokości 70 mln zł (+7,6% r/r). Najmocniejszym filarem sprzedaży dalej pozostaje emisja (sprzedaż abonamentów), w której przychody wyniosły 36,6 mln zł (płasko r/r).
To, na co analitycy w szczególności zwracają uwagę, to spowolnienie dynamiki przychodów w segmencie FilmBox, w którym wyniosła ona 0,7% r/r, co stanowi słabszy wynik na tle wcześniejszych kwartałów. Co więcej FilmBox dalej pozostaje najważniejszym segmentem spółki i to jego dotychczasowa dynamika odpowiadała w głównej mierze za wzrosty wyników.
Pozytywną tendencję widać natomiast w wynikach reklamowych segmentu Stopklatka (+4% r/r), choć w jej przypadku analitycy zwracają uwagę na efekt niskiej bazy wynikającej z refarmingu, oraz w przychodach Zoom TV, w których również widać powolną poprawę (+5,8% r/r).
Tym samym spółka osiągnęła wynik EBIT w 3Q23 wynoszący 12,3 mln zł (+19,4% r/r) oraz zysk netto na poziomie 8,7 mln zł (+30,6% r/r).
Wyniki Kino Polska za 3 kwartał 2023 r. (w mln zł)
Źródło: DM BDM
Perspektywy działalności z Canal+
Analitycy widzą dużą szansę w rozwoju spółki dzięki współpracy z Canal+. Fundamentem, bardzo istotnym z perspektywy usług abonamentowych, będzie dzielenie bibliotek programowych, pozwalające na szerszą ofertę interesujących programów dla potencjalnych widzów.
To również powinno mieć wpływ na rozwój kluczowych decyzji dotyczących projektu FilmBox+, z którym analitycy wiążą duże nadzieje. Na razie nie przewidują oni istotnych wydatków inwestycyjnych w działalności spółki, a dodatkowo zakładają oni bardziej szczegółowe nakreślenie przyszłych inicjatyw Kino Polska w 2024 r., co powinno potencjalnym inwestorom ułatwić szacowanie perspektyw spółki.
Na razie analitycy prognozują w 2023 r. wzrost przychodów do 296,9 mln zł (+4% r/r), wynik EBITDA na poziomie 73,4 mln zł (ok. +4% r/r) oraz zysk netto na poziomie 51,4 mln zł (+7,8% r/r).
Na lata 2024-25 dynamika wyniku EBITDA wynosi odpowiednio +7,8% oraz +6,7%, przy założeniu powrotu do pozytywnej i dodatniej dynamiki przychodów z segmentu FilmBox, poprawy wyników Stopklatki i ZoomTV oraz zatrzymaniu pogarszania się przychodów w segmencie Kino Polska.
Przy takich założeniach wartość wskaźniku EV/EBITDA na lata 2023/24 wynosi dla spółki 4x, co oznacza mocną przecenę w stosunku do mediany rynkowej wynoszącej 7,6x (dla 2023 r.) i 7x (dla 2024 r.). Wyraźna przecena wynika po części z faktu, że, jak wskazują analitycy, w przypadku spółek o dużej ekspozycji na rynek telewizji linearnej wartość wskaźników pozostaje znacząco niższa.
Źródło: DM BDM