Techland publikuje wyniki finansowe za 2018 rok, które potwierdzają, że jest warty przynajmniej połowę CD PROJEKT
Techland, producent i wydawca gier komputerowych, w 2018 r. osiągnął przychody na poziomie 182,7 mln zł, a zysk netto wyniósł 101,4 mln zł, tak wynika ze wstępnych wyników opublikowanych przez firmę. Nakłady Techlandu na produkcję nowych gier wyniosły w ubiegłym roku ok. 50 mln zł. Firma pracuje obecnie nad grą Dying Light 2, będącą kontynuacją uznanego na całym świecie tytułu oraz prowadzi prace nad drugim projektem klasy AAA. Wyniki i podobny cykl wydawniczy Techlandu potwierdza, że jest spółką którą możemy zaliczyć do ligi, w której jest też notowany na giełdzie CD PROJEKT.
- Od premiery Dying Light minęły już 4 lata, a mimo to gra cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem na całym świecie. Łączna liczba graczy wybierających nasz tytuł przekroczyła już 16 mln – informuje Paweł Marchewka, prezes Techlandu. Gra jest wspierana nieprzerwanie od momentu premiery. Otrzymała m.in. rozszerzenie The Following, z zupełnie nową mapą i nowymi mechanikami rozgrywki, paczki darmowych DLC i regularne zrzuty zawartości oraz program “10-in-12” z dziesięcioma darmowymi dodatkami dostarczonymi w 12 miesięcy, wśród których był nowy tryb multiplayer “Prison Heist”.
W 2018 r. łączne przychody Techlandu przekroczyły 182 mln zł, a zysk operacyjny ok. 45 mln zł. Wynik netto przekroczył 101 mln zł. Dla porównania, notowany na GPW największy producent gier CD PROJEKT, miał w 2018 r. przychody w wysokości 363 mln zł. Zysk operacyjny był dwa razy wyższy - 112 mln zł, a zysk netto był porównywalnej wysokości 109 mln zł. Nakłady inwestycyjne wyniosły zaś 140 mln zł. Obie spółki są przed premierą dużej produkcji.
– Dzięki mocnej pozycji na rynku i niesłabnącemu zainteresowaniu graczy generujemy solidne przepływy finansowe. Pozwala nam to inwestować w nasze projekty. W ubiegłym roku odnotowaliśmy także zdarzenie jednorazowe związane z transakcją na aktywach finansowych Spółki, co powiększyło zysk brutto o około 60 mln zł. Nakłady na produkcję nowych gier Techlandu w 2018 r. sięgnęły ok. 50 mln zł. Równolegle rozwijamy dwa projekty klasy AAA, nad którym pracują zespoły w naszych biurach w Warszawie i we Wrocławiu. Łącznie to już ponad 400 osób – mówi Karol Bach, CFO Techlandu.
Techland w połowie 2018 r. podczas targów E3 w Los Angeles, najważniejszego branżowego wydarzenia na świecie, zapowiedział Dying Light 2 i ujawnił jak ma wyglądać rozgrywka w drugiej części flagowego tytułu producenta. To kontynuacja gry, w której gracze trafiają do świata opanowanego przez zombie. W drugiej części wprowadzono rozbudowany mechanizm “wyborów i konsekwencji” przez co gracze będą mieli indywidualny wpływ na to jak będzie wyglądała rozgrywka, a także otaczający gracza świat. Każdy wybór będzie miał znaczenie i wiąże się z określonymi konsekwencjami. Nad fabułą razem ze scenarzystami z Techlandu pracuje także Chris Avellone, uznany twórca scenariuszy gier (m.in Fallout 2, KOTOR, Planescape: Torment). Data premiery Dying Light 2 nie została jeszcze ustalona
- Pokazy Dying Light 2 zostały bardzo dobrze odebrane. Podczas ubiegłorocznych targów E3 zdobyliśmy niemal 30 nagród i nominacji, w tym także nagrody od największych czasopism i portali piszących o grach. – mówi Paweł Marchewka, prezes Techlandu
– Równolegle tworzymy jeszcze jedną grę klasy AAA, jej fabuła jest osadzona w świecie fantasy, z elementami RPG. Mamy świetny zespół i własny, autorski silnik graficzny dzięki czemu mamy znacznie większą swobodę w tworzeniu gier. Udowodniliśmy już nie raz, że nie wybieramy dróg na skróty. Produkty wychodzące z naszego studia muszą być najwyższej jakości, choć naturalnie ich stworzenie wymaga czasu, kreatywności i determinacji w dążeniu do celu. – dodaje Paweł Marchewka.
Zobacz także: Kim jest Paweł Marchewka, założyciel Techlandu i twórca "Dying Light"
Opublikowane przez Techland jednostkowe wyniki za 2018 r. mają charakter wstępny. Pełne dane finansowe Techlandu zostaną przekazane do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS), zgodnie z obowiązującymi przepisami. Techland przygotowując wyniki posługuje się Ustawą o Rachunkowości (Krajowe Standardy Rachunkowości).
Techland to czołowy polski producent i wydawca gier komputerowych. Firma zatrudnia ponad 400 osób w biurach w Warszawie, Wrocławiu i Ostrowie Wielkopolskim. Dzięki autorskiemu silnikowi graficznemu C-Engine - i doświadczonemu zespołowi, tworzy nowatorskie gry z otwartym światem. Najważniejsze dotychczasowe produkcje firmy to m.in. Dead Island, Call of Juarez oraz Dying Light, która miała premierę na początku 2015 r. Od chwili debiutu w Dying Light zagrało ponad 16 mln osób na całym świecie. Obecnie firma prowadzi intensywne prace nad Dying Light 2 oraz jeszcze jednym projektem klasy AAA.