cyber_Folks stawia na nowy produkt i zamierza wypłacić wyższą dywidendę
Zarząd cyber_Folks prezentuje bardzo dobre wyniki finansowe za 2023 r. i podkreśla znaczenie nowego produktu _NOW w przyszłym rozwoju organicznym biznesu. Spółka zapowiada też wypłatę wyższej dywidendy.
cyber_Folks jest grupą spółek technologicznych, która obsługuje ponad 350 tysięcy klientów działającą na rynku od 25 lat. Grupa działa w obszarze nowoczesnych technologii w oparciu o subskrypcyjny model świadczenia usług. Przychody za 2023 r. wyniosły 480 mln zł, co oznacza wzrost o 22% w porównaniu z poprzednim rokiem, zaś na poziomie EBIDTA spółka zanotowała wzrost o 36% do 141 mln zł. Zysk netto wzrósł o 117% osiągając wartość 87 mln zł.
„Wyniki ostateczne są zgodne z prezentowanymi przed miesiącem wynikami szacunkowymi. Przekroczyliśmy 140 mln zł EBIDTA jednocześnie przekraczając bardzo wyraźnie nasze cele zawarte w programach ESOP na 2023 r. Szczególnie nas cieszy bardzo wysoka dynamika zysków. Na poziomie zysku EBITDA było to 36% wzrostu rok do roku oraz zanotowaliśmy bardzo duże przyspieszenie jeśli chodzi o dynamikę wzrostu zysku netto” – mówi Robert Stasik, CFO cyber_Folks.
Robert Stasik wskazuje też na kluczowe czynniki wpływające na wzrost zysku netto: efektywne zarządzanie kosztami i korzystne zmiany w strukturze finansowania.
„Tak wysoka dynamika wzrostu zysku wynika z efektu dźwigni finansowej, który udało nam się uzyskać. Z jednej strony udało nam się zredukować koszty finansowe rok do roku z 22 mln w 2022 r. do niecałych 6 mln zł w 2023 r. Choć oczywiście z tej poprawy 17 mln zł około połowa wynika z czynnika jednorazowego w postaci sprzedaży User.com. Niemniej jednak, po skorygowaniu o ten czynnik jednorazowy, widzimy bardzo istotną poprawę obniżenia kosztów finansowych. Z drugiej strony wzrost zysku netto był mocno wspierany niższą efektywną stopą opodatkowania a także, już w zauważalny sposób, dodatnie kontrybuują do wyniku spółki nasze jednostki stowarzyszone, w szczególności dobry wynik spółki Profitroom.” - wyjaśnia.
Z kolei prezes zarządu, Jakub Dwernicki, w komentarzu do wyników, podkreśla strategiczne znaczenie rozwoju i ekspansji marki: „Stale koncentrujemy się na wzroście w każdym możliwym obszarze rozwijając markę cyber_Folks.” Spółka, dzięki połączeniu z R22, odnotowuje „bardzo dobre, bardzo obiecujące wyniki,” co jest efektem ciągłego rozwijania portfolio produktowego oraz budowania silnych relacji z klientami i inwestorami.
Zobacz także: Dzięki rozwojowi własnych produktów i rosnącej bazie klientów cyber_Folks zanotował dwukrotny wzrost zysku netto w 2023
Nowy produkt _NOW
Zarząd cyber_Folks wiąże duże nadzieje na wzmocnienie wzrostu organicznego spółki z ich nowatorskim i, jak ujmuje to zarząd, „przełomowym” produktem o nazwie _NOW. Jest to generator stron internetowych opartych o sztuczną inteligencję oferowany w modelu subskrypcyjnym „AI powered web creator”.
„Produkt _NOW jest syntezą naszych doświadczeń zebranych w ramach działalności hostingowej, know-how w budowaniu produktów AI oraz know-how, który też nabyliśmy zatrudniając nowe osoby w firmie” – mówi prezes Dwernicki.
„Jest to zupełnie przełomowe narzędzie, które rewolucjonizuje proces tworzenia stron internetowych dla małych firm. Mamy tu na myśli firmy, które są jednoosobowymi działalnościami, którym nie wystarcza obecność w socjal media, która wiąże się z ograniczeniami prezentowania ich oferty i charakteru firmy” – tłumaczy dalej.
„Postanowiliśmy radykalnie zrewolucjonizować ten proces, zbudować gotowe narzędzie, które po odpowiedzeniu dosłownie na trzy pytania tworzy gotową stronę i to robi błyskawicznie, tanio i w mało skomplikowany sposób z perspektywy klienta” – dodaje.
Spółka postawiła więc na to, by cały proces tworzenia strony był automatyczny. Narzędzie opiera się na doświadczeniach zdobytych w tworzeniu stron internetowych i na zebranym doświadczeniu współpracy z klientami. Jak podkreśla zarząd, jest to rozwiązanie znacząco ograniczające nakład czasu potrzebny na stworzenie i zarządzanie stroną – rozwiązanie „instant”.
Zarząd zwraca też uwagę na obsługę strony po jej stworzeniu. Dlatego produkt ten oferowany jest w formie abonamentu. Spółka liczy, że produkt ten znacząco wpłynie na wyniki, ale potrzeba na to jeszcze trochę czasu.
Prezes Dwernicki podkreśla, że to nie jest usługa jednorazowa. Jest sprzedawana w modelu subskrypcyjnym: „To nie jest tylko budowa strony, to jest też cały proces po jej stworzeniu. Dziś obecność w internecie nie sprowadza się tylko do zbudowania strony. Ta strona wymaga nieustannych aktualizacji w wersji merytorycznej, ale także całej sfery technologicznej i bezpieczeństwa, a także poprawiania ciągłego wydajności i obecności w wyszukiwarkach. Zapewniamy więc cały zestaw funkcji, by strona była cały czas aktualna”.
Zwraca też uwagę na jego łatwe wdrożenie w kolejnych wersjach językowych i jego bezkonkurencyjność i unikalność w skali świata. Obecnie trwają testy jego funkcjonalności prowadzone wraz z wybraną grupą klientów.
„Produkt _NOW jest przyjmowany bardzo entuzjastycznie. Jest to produkt absolutnie przełomowy i możemy powiedzieć śmiało, że nie mamy konkurencji w takim modelu w jakim on działa. Są oczywiście kreatory AI, ale one działają na zupełnie innych zasadach. Synteza wszystkich najważniejszych czynników, prostoty budowania strony internetowej sprawia, że nawet duzi światowi gracze nie są w stanie dać w takim modelu tak szybkiego efektu, jaki my dajemy.” - wyjaśnia Jakub Dwernicki
„Reakcje klientów, którzy skorzystali z _NOW są bardzo entuzjastyczne. Klient odpowiada na kilka pytań i od razu pojawia mu się jego nowa strona internetowa, którą może łatwo edytować w miarę potrzeb. Może w jeden wieczór, leżąc na kanapie, zbudować stronę internetową sprofilowaną dokładnie na jego firmę.” - dodaje.
Więcej o samym produkcie jest mowa w nagraniu webinaru przeprowadzonego z zarządem cyber_Folks:
Spółka nie chce jeszcze przestawiać publicznie wewnętrznych założeń dotyczących do sprzedaży produktu.
Dywidenda z cyber_Folks będzie wyższa
Zarząd cyber_Folks zamierza rekomendować dywidendę z zysku za 2023 r. Niestety nie podaje jeszcze kwoty wypłaty. Robert Stasik, CFO cyber_Folks podkreśla chęć kontynuowania polityki dywidendowej.
„Na dywidendę przeznaczamy co najmniej 30% skonsolidowanego zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej i, co bardzo ważne, zakładamy, że ta dywidenda rok do roku będzie rosnąć. Nie inaczej będzie w tym roku” – mówi.
Kurs akcji Cyber Folks od początku 2023 roku
Dużą przestrzeń do wzrostu dywidendy tworzy ponad dwukrotny wzrost zysku netto, co jak zaznacza Stasik „w naszej historii takich dynamik wzrostu zysku jeszcze nie odnotowaliśmy”. Dlatego też w tym roku dystrybucja do akcjonariuszy będzie większa.