Capital Market Week relacja - „Na polskim rynku brakuje twórców dobrych strategii”
Obrazek użytkownika Piotr Kwestarz
03 gru 2020, 17:57

„Na polskim rynku brakuje twórców dobrych strategii" – relacja z 3 dnia Capital Market Week

Nasz główny cel, to produkcja gier indie premium bazujących na adaptacji dzieł literackich - powiedział Jakub Wolff, prezes The Dust w czasie 3 dnia CMW Online. W naszych produkcjach stawiamy bardzo duży nacisk na tryb fabularny - wyjaśnił prezes Game Island, Michał Ojrzyński. Chcemy robić gry ze starą duszą, ale w nowej odsłonie - stwierdziła prezes Detalion Games, Aleksandra Cwalina. Wierzymy w moc relacji na poziomie firma-gracze – podkreślił Michał Kaczmarek, prezes Live Motion Games. Mam ambicję, by Noobz From Poland tworzył gry strategiczne na najlepszym światowym poziomie - powiedział prezes Jarosław Kotowski. Zapraszamy do relacji z trzeciego dnia Capital Market Week Online.

3 grudnia odbył się trzeci z 7 dni Capital Market Week Santa Claus Rally. Mogliśmy posłuchać prezentacji Jakuba Wolffa (The Dust), Michała Ojrzyńskiego (Game Island), Aleksandry Cwaliny (Detalion Games), Michała Kaczmarka (Live Motion Games) oraz Jarosława Kotowskiego (Noobz from Poland). W wydarzeniu wzięło udział blisko 800 inwestorów.

Wolff: Dobrze się czujemy w produkcjach, które już mają pewne określone ramy

W pierwszej prezentacji trzeciego dnia Capital Market Week, Jakub Wolff zarysował strategię The Dust i opowiedział o postępach prac nad flagowym projektem, grą I, the Inquisitor.

Rozwój spółki opierać się ma na trzech filarach: produkcji gier indie premium na podstawie adaptacji dzieł literackich, tworzeniu niezależnych zespołów w grupie i działalności wydawniczej.

„Dobrze się czujemy w produkcjach, które już mają pewne określone ramy i chcielibyśmy się rozwijać w kierunku kolejnych takich produkcji. Będziemy szukać czegoś ciekawego, co będzie miało już zbudowaną pewną społeczność, tak jak to miało miejsce w przypadku Inkwizytora. Jesteśmy przekonani, że to jest dobry kierunek” - wyjaśnia Jakub Wolff

Obecnie gra I, the Inquistor jest na etapie vertica slice – wersji pozwalającej ocenić wszystkie elementy gry. Spółka rozpoczęła poszukiwanie wydawcy. Budżet gry wyniesie 8 mln zł. W tej kwocie są też zawarte wydatki na marketing.

Premiera gry jest zaplanowana na 2022 r. Spółka szacuje sprzedaż w wysokości 350 tys. kopii w średniej cenie, co ma przełożyć się na przychody rzędu 40 mln zł.

The Dust

Zobacz także: „Zmierzamy w kierunku studia, które będzie gwarantować wysokiej jakości gry, a sama marka będzie rozpoznawalna na całym świecie” - relacja z czatu z prezesem The Dust

Ojrzyński: W naszych produkcjach stawiamy bardzo duży nacisk na tryb fabularny

Prezes Game Island, Michał Ojrzyński podkreślił, że spółka skupiać się będzie na średnio-budżetowych produkcjach do 300 tys. zł na tytuł. Co ciekawe, część finansowania na każdy projekt pozyskiwana jest od zewnętrznych inwestorów.

Spółka stawia na gry typu survival-immersive, w których są też implementowane mechaniki z gier symulacyjnych.

„W naszych produkcjach stawiamy bardzo duży nacisk na tryb fabularny ponieważ chcemy przekazywać emocje i budować relację między graczami a bohaterami” - powiedział Ojrzyński.

Game Island jest spółką zależną The Dust. W dwóch rundach finansowania pozyskała 450 tys. zł. Planuje zadebiutować na NewConnect do końca 2021 r.

Cwalina: Chcemy robić gry ze starą duszą, ale w nowej odsłonie

W prezentacji Detalion Games, prezes Aleksandra Cwalina opowiedziała o dwóch istotnych wydarzeniach, które czekają spółkę w najbliższych miesiącach. Pierwszym z nich ma być debiut Detaliona na NewConnect jeszcze w tym roku.

„Mamy złożone dokumenty i przeprowadzamy ostatnie rozmowy z komisją. Wszystko wskazuje na to, że zadebiutujemy już za chwilkę” - powiedziała prezes.

Także w tym miesiącu studio zakończy pracę nad najważniejszym projektem, grą przygodowo-logiczną Nemezis Mysterious Journey III. Debiut gry zapowiedziany jest na I kwartał 2021 r.

W planach studia jest dalsze tworzenie gier w kategorii AA z 1-1,5 rocznym cyklem produkcyjnym.

Detalion

Zobacz także: To była najszybciej zakończona zbiórka crowdinvestingowa. Detalion Games zamknął kampanię w 15 minut od jej rozpoczęcia

Kaczmarek: Wierzymy w moc relacji na poziomie firma-gracze

Michał Kaczmarek, prezes Live Motion Games omówił plany spółki na najbliższy rok. Na 2021 r. przewidziane jest 5 premier gier: Bakery Simulator, Builder Simulator, Fat Ex, Chernobyl Liquidators oraz Supermarket Manager.

Wcześniej, w lutym 2021 roku mają być dostępne dwa grywalne dema Chernobyl Liquidators oraz Builder Simulator. Na Czerwiec w planach spółki jest wypuszczenie kolejnych dwóch gier w wersji demonstracyjnej: Builders of China i Sumermarket Simulator.

Prezes podkreślił jak ważna jest współpraca nie tylko z graczami, ale też na poziomie wewnętrznym, z grupą PlayWay, która jest znaczącym akcjonariuszem spółki (47% akcji).

„PlayWay jest jak ojciec, a my staramy się być jak dobry syn: iść swoją drogą i w ten sposób pokazywać naszą wdzięczność budując coś, co, mam nadzieję, że tego ojca dogoni, a PlayWay nas w tym wspiera” - powiedział Kaczmarek.

Nakreślił też plany giełdowe Live Motion Games. Spółka ma zamiar złożyć dokument informacyjny od razu po wynikach za 2020 r. Sam debiut może odbyć się w okolicach maja-czerwca 2021 r.

Kotowski: Na polskim rynku brakuje twórców dobrych strategii

Ostatnim prelegentem trzeciego dnia Capital Market był prezes Noobz From Poland, Jarosław Kotowski. Przedstawił strategię spółki na najbliższe lata. Opierać ma się na trzech filarach.

Pierwszy ma być związany z rozwojem gry Total Tank Simulator, która została wydana w maju tego roku. Gra uzyskała 90% pozytywnych ocen i znalazła się w top 20 premier na Steam. Spółka podpisała umowę wydawniczą na spin-off do gry o nazwie Total Tank Generals. Studio wydaje też DLC do gry, a także ma zamiar udostępnić w pełnej wersji Steam Wokshop do końca roku – gracze będą mogli tworzyć sami elementy do gry.

„Z tego wszystkiego wynika, że gra będzie miała bardzo długi okres żywotności i będzie się sprzedawała co najmniej do końca 2021 r.” - wyjaśnia prezes.

Drugą osią Noobz From Poland ma być tworzenie gier typu grand strategies. To będzie docelowy segment, w którym ma się rozwijać grupa.

„Naszym zdaniem ten segment gier jest bardzo interesujący. To będzie docelowa specjalizacja Noobz. Charakteryzuje się niską konkurencją i dużymi barierami wejścia. Są to gry skierowane do bardziej dojrzałego gracza, wymagającego, ale przez to gotowego zapłacić więcej, jeśli gra spełnia oczekiwania” - powiedział Kotowski.

„Na rynku brakuje twórców dobrych strategii, co mnie osobiście bardzo boli, ponieważ jestem gigantycznym fanem gatunku. Mogę powiedzieć, że w takie grand strategies jak np. Cywilzacja V mam przegrane prawie 4000 godzin na Steamie. Jako prezes, ale również jako gracz mam ambicję, by ta spółka zaczęła tworzyć gry strategiczne na najlepszym światowym poziomie” - dodał.

Noobz From Poland już pracuje nad jedną dużą grą tego typu będzie to symulator geopolityczny w czasach 1935-1945. Budżet gry przewidziany jest na 6-7 mln zł. Premiera zaplanowana jest na 2023.

Trzecim segmentem ma być produkcja mniejszych gier przez spółkę zależną Rookies From Warsaw. Pierwsze tytuły będą miały premierę już w 2021 r. a Rookiez ma zadebiutować na NewConnect w 2022 r.

Noobz From Poland planuje debiut na NewConnect w I kwartale 2021 r.

Zobacz także: Total Tank Simulator i Gwint wśród najlepszych premier Steama w maju 

Zapraszamy na czwarty dzień Capital Market Week

Jutro zaprezentują się w transmisji na żywo spółki Passus, Genomtec, MedApp, Plantwear oraz Arena.pl. Będzie można każdemu uczestnikowi zadać pytania.

Zapraszamy na transmisję live z czwartego dnia Capital Market Week, w piątek 4 grudnia.

Punktualnie o 10:00 rozpocznie się prezentacja Tadeusza Dudka z Passus SA. Następnie będziemy mogli posłuchać wykładu Mirona Tokarskiego i Jacka Oleszczuka z Genomtec. Potem przedstawią spółkę MedApp Krzysztof Mędrala i Michał Sosin. Następnie zaprezentują spółę Plantwear Wiktor Pyrzyk i Ewelina Bury. Na koniec wystąpią Maria Bogajewska i Bartosz Berlińśki z Arena.pl

Link do strony wydarzenia: Capital Market Week Santa Claus Rally

  • 10:00 – 10:45 Passus S.A. - Tadeusz Dudek, Prezes Zarządu
  • 10:45 – 11:30 Genomtec S.A. - Miron Tokarski, Prezes Zarządu, Jacek Oleszczuk, Członek Zarządu
  • 11:30 – 12:15 MedApp S.A. - Krzysztof Mędrala, Prezes Zarządu, Michał Sosin, Członek Zarządu
  • 12:15 – 13:00 Plantwear S.A. - Wiktor Pyrzyk, Prezes Zarządu, Ewelina Bury, Wiceprezes Zarządu
  • 13:00 – 13:45 Arena.pl S.A. - Maria Bogajewska, Prezes Zarządu, Bartosz Berliński, Wiceprezes ds. marketingu

W dniach 1-9 grudnia br., podczas kolejnej edycji Capital Market Week, spółki z kilku sektorów zaprezentują swoje modele biznesowe, przedstawią plany oraz perspektywy rozwoju, a następnie odpowiedzą na pytania inwestorów. Udział w evencie jest całkowicie bezpłatny.

W wydarzeniu udział wezmą następujące firmy: R22, Grupa INC, Grupa PlayWay, UNIMOT, Ekopol Górnośląski Holding, Movie Games, Quercus TFI, Columbus, Grupa Recykl, Ultimate Games, CreativeForge Games, Cherrypick Games, Road Studio, DRAGO entertainment, Immersion Games, Noobz from Poland, Pixel Crow, Forestlight Games, Genomtec, Medinice, Holo4Labs, Sunday Energy, DeGenerals, Plantwear, Earot Energy, ELQ, Skriware, MedApp, Noctiluca, Ryvu Therapeutics, Selvita, Gaming Factory, Skinwallet, The Dust, Game Island, Arena.pl, Passus, Detalion Games, Live Motion Games.

Wydarzenie skierowane jest przede wszystkim do inwestorów indywidualnych oraz przedstawicieli TFI, VC, PE, domów maklerskich. Organizatorami eventu są agencja relacji inwestorskich Inner Value oraz Strefa Inwestorów.

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.