Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

„COVID-19 sprawił, że dużo usług migruje do świata on-line" – relacja z 4 dnia Capital Market Week

Udostępnij

COVID-19 sprawił, że dużo usług migruje do świata on-line - powiedział Tadeusz Dudek, prezes Passus w czasie 4. dnia CMW Online. Testy, nawet jeśli będzie szczepionka, nadal pozostaną podstawowym narzędziem walki z pandemią – stwierdził Jarosław Oleszczuk z Genomtec. Technologia MedApp może w przyszłości częściowo zastąpić braki wśród lekarzy - stwierdził prezes Krzysztof Mędrala. Jesteśmy specjalistą od prezentów personalizowanych – podkreślił Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear. Jesteśmy przygotowani do przynajmniej 50-krotnego wzrostu ruchu - powiedział wiceprezes Arena.pl, Bartosz Berliński. Zapraszamy do relacji z czwartego dnia Capital Market Week Online.

4 grudnia odbył się czwarty z 7 dni Capital Market Week Santa Claus Rally. Mogliśmy posłuchać prezentacji Tadeusza Dudka (Passus). Mirona Tokarskiego (Genomtec), Krzysztofa Mędralę i Michała Sosina (MedApp), Wiktora Pyrzyka (Plantwear) oraz Bartosza Berlińskiego (Arena.pl). W wydarzeniu wzięło udział ok. 700 inwestorów.

Dudek: COVID-19 sprawił, że dużo usług migruje do świata on-line

W pierwszej prezentacji prezes Passus, Tomasz Dudek podkreślił jak istotne są kompetencje i referencje w dużych projektach IT.

„W projektach IT, gdzie budżet przekracza 1 mln zł brane pod uwagę jest bardzo wiele aspektów, kompetencje, czy referencje z poprzednich projektów. My w tym jesteśmy mocni. Jesteśmy firmą, która bazuje na przewadze technicznej, na wiedzy technicznej” - powiedział prezes.

Podkreślił też, że spółka dąży do zwiększenia udziałów w przychodach projektów długoterminowych.

„Rośnie nam w strukturze przychodów udział umów, które są wieloletnie i powtarzalne, miesięczne, czy kwartalne przyszłości. To daje stabilizację i przewidywalność przychodów” - wyjaśnił Dudek.

„Bardzo cieszymy się na nadchodzący okres 2,3,4 lat. Są duże zmiany na rynku. Bardzo duże nadzieje wiążemy z sieciami 5G, czy internetem rzeczy. Te środowiska się przenikają i zaczynają stanowić wspólny ekosystem. Każda z tych technologii niesie zwiększenie ruchu, obciążenia infrastruktury, a im więcej tego, tym większa potrzeba wydajności i bezpieczeństwa, a my się na tym się znamy” - dodał.

Spółka cały czas inwestuje. Ok 90% zysku przeznacza na reinwestycję we własne produkty. Mimo to stara się wypłacać regularnie dywidendę, na którą przeznacza 10% zysku netto.

passus

Oleszczuk: Testy, nawet jeśli będzie szczepionka, nadal pozostaną podstawowym narzędziem walki z pandemią

Prezes Genomtec, Miron Tokarski zwrócił uwagę, że najważniejszą cechą solidnej firmy jest szybkość dostosowywania się do zmiany rynku.

„Kiedy wybuchła pandemia, Genomtec pokazał, że jest firmą kompletną, która może szybko reagować na zmiany i potrzeby rynku. Pandemia pokazała też, że technologia drastycznie się zmienia. To co dotychczas było science fiction, czyli wykonywanie testów genetycznych na tak dużą skalę, jest w tej chwili coraz popularniejsze” - powiedział prezes.

Jarosław Oleszczuk dodał, że rynek diagnostyki molekularnej już przed COVID-19 rósł szybko, a to właśnie na tym polu działa spółka. Pandemia COVID19 ugruntowała pozycję testów genetycznych jako złotego standardu w diagnostyce chorób zakaźnych.

Zwrócił też uwagę na właśnie zachodzącą rewolucję na rynku diagnostyki.

„Rynek diagnostyki dzięki COVID-19 przenosi się coraz bliżej pacjenta. To jest rewolucja jaka nastąpiła ok. 20 lat w pomiarze glukozy we krwi, czyli przejście od badań laboratoryjnych do indywidualnych glukometrów. W ciągu następnych 5 lat nastąpi znaczące przejście od diagnostyki scentarlizowanych laboratoriów do punktów opieki nad pacjentem, jak np. do gabinetów lekarskich. Technologia LAMP pozwala przyspieszyć i ułatwić ten proces” - wyjaśnił Oleszczuk.

D4 - Genomtec

Zobacz także: Oferta publiczna akcji Genomtec, analiza IPO. Co warto wiedzieć o spółce? 

Mędrala: Technologia MedApp może w przyszłości częściowo zastąpić braki wśród lekarzy

Prezes Krzysztof Mędrala przedstawił MedApp - spółkę technologiczną, która koncentruje się na oferowaniu rozwiązań softwarowych w obszarze medycyny i zdrowia. Także on podkreślił, że pandemia COVID-19 jest dużą szansą dla spółki.

„COVID-19 stał się w przypadku MedApp akceleratorem tych wszystkich zmian. Jeszcze szybciej staramy się wyjść na przeciw potrzeb i oczekiwań pacjentów i lekarzy” - powiedział Mędrala.

Spodziewa się, że po pandemii zwiększy się jeszcze bardziej zapotrzebowanie na usługi oferowane przez MedApp oraz zwiększą się nakłady na medycynę, gdyż właśnie COVID pokazał, że trzeba usprawnić i poprawić dostęp do opieki medycznej.

„Po pandemii przyjdą do przychodni pacjenci, którzy nie są teraz leczeni. Będą ogromne zatory w służbie zdrowia. Tylko technologia jest alternatywą, która może pacjentom ulżyć i ułatwić prace lekarzy. Dane medyczne, których ilość wzrosła, które analizujemy, mogą wspierać proces leczenia” - dodał.

D4 - MedApp

Pyrzyk: Jesteśmy specjalistą od prezentów personalizowanych

Wiktor Pyrzyk, prezes Platwear nakreślił wizję dalszego rozwoju spółki na rynku e-commerce.

„W kwietniu zaprezentowaliśmy GiftBay, ale takich marek mamy zamiar wprowadzać więcej. Szukając nowego pomysłu, szukamy produktów podobnych do tego, co już mamy w naszej ofercie lub produktów, które mogą zainteresować osoby podobne do naszych dotychczasowych klientów” - powiedział Pyrzyk.

„Chcemy wystartować na market place's na rynkach zachodnich, takich jak np. eBay, ale też zaprezentujemy ofertę dla rynków niemieckojęzycznych. Tam ryzyko niepowodzenia jest dosyć niskie, a ekspansja jest oparta na kosztach zmiennych” - dodał.

Podkreślił jak ważną ideą w dalszym rozwoju jest personalizacja produktów.

„Jesteśmy specjalistą od prezentów personalizowanych. Udział personalizowanych prezentów w naszej sprzedaży dynamicznie rośnie.” - powiedział prezes.

Plantwear działa w branży od ponad 7 lat i cały czas poszerza ofertę oraz zespół, za czym idzie wzrost przychodów. W bazie klientów Plantwear jest już przeszło 200 tys. osób.

„Chcemy, aby Plantwear był postrzegany jako spółka, która z powodzeniem rozwija nowe marki i dostarcza produkty poprzez e-commerce” - podsumował Pyrzyk

D4 - Plantwear

Zobacz także: Plantwear przyspiesza dzięki wzroście e-commerce. Z rekordowymi przychodami wchodzi w najważniejszy kwartał roku 

Bogajewski: Jesteśmy przygotowani do przynajmniej 50-krotnego wzrostu ruchu

Bartosz Bogajewski opowiedział o rozwoju Arena.pl, która przeszła znaczącą przebudowę w ostatnim czasie i obniżyła koszty utrzymania.

D4 - Arena.pl

„Najniższe prowizje dla sprzedawców to element, którym chcemy przyciągnąć jak najwięcej sprzedawców. Nie pobieramy opłaty za wystawienie, ale tylko opłatę za realną sprzedaż. Chcemy też w ten sposób zachęcić sprzedających do obniżania cen swoich produktów, tak aby kupujący mogli kupować w niższych cenach. Tym chcemy zadowolić obie strony. Arena.pl jako marketplace potrzebuje obu tych stron handlu” - wyjaśnił wiceprezes.

Podkreślił też, że także Arena skorzystała na pandemii. Zainteresowanie usługami firmy wzrosło na co spółka jest przygotowana.

„Jesteśmy przygotowani do przynajmniej 50-krotnego wzrostu ruchu” - dodał Bogajewski.

Zapraszamy na piąty dzień Capital Market Week

W poniedziałek, 7 grudnia zaprezentują się w transmisji na żywo spółki Pixel Crow, DeGenerals, Sunday Energy, Holo4Labs, Noctiluca, Skriware oraz TenderHut. Będzie można każdemu uczestnikowi zadać pytania.

Zapraszamy na transmisję live z piątego dnia Capital Market Week, w poniedziałek 7 grudnia.

Punktualnie o 10:00 rozpocznie się prezentacja Damiana Gasińskiego i Macieja Miąsika z Pixel Crow. Zaraz potem Robert Pietrzko przedstawi DeGenerals. Następnie będziemy mogli posłuchać wykładu Michała Sochackiego z Sunday Energy. Potem przedstawią spółkę Holo4Labs Przemysław Budnicki i Sebastian Sobociński, Następnie wystąpią Mariusz Bosiak i Krzysztof Czaplick z Noctiluca. Na koniec wystąpią Karol Górnowicz i Maciej Mazurkiewicz ze spółki Skriware oraz Robert Strzelecki zaprezentuje TenderHut

Link do strony wydarzenia: Capital Market Week Santa Claus Rally. https://capitalmarketweek.strefainwestorow.pl/

  • 10:00 – 10:45 Pixel Crow S.A. - Damian Gasiński, Prezes Zarządu, Maciej Miąsik, Szef Studia
  • 10:45 – 11:30 DeGenerals S.A. - Robert Pietrzko, Prezes Zarządu
  • 11:30 – 12:15 Sunday Energy S.A. - Michał Sochacki, Prezes Zarządu
  • 12:15 – 13:00 Holo4Labs Sp. z o.o. - Przemysław Budnicki, Prezes Zarządu, Sebastian Sobociński, Wiceprezes Zarządu
  • 13:00 – 13:45 Noctiluca S.A. - Mariusz Bosiak, CEO, Krzysztof Czaplicki, COO
  • 13:45 – 14:30 Skriware S.A. - Karol Górnowicz, Prezes Zarządu, Maciej Mazurkiewicz, Członek Zarządu ds. operacji
  • 14:30 – 15:15 TenderHut S.A. - Robert Strzelecki, Prezes Zarządu

W dniach 1-9 grudnia br., podczas kolejnej edycji Capital Market Week, spółki z kilku sektorów zaprezentują swoje modele biznesowe, przedstawią plany oraz perspektywy rozwoju, a następnie odpowiedzą na pytania inwestorów. Udział w evencie jest całkowicie bezpłatny.

W wydarzeniu udział wezmą następujące firmy: R22, Grupa INC, Grupa PlayWay, UNIMOT, Ekopol Górnośląski Holding, Movie Games, Quercus TFI, Columbus, Grupa Recykl, Ultimate Games, CreativeForge Games, Cherrypick Games, Road Studio, DRAGO entertainment, Immersion Games, Noobz from Poland, Pixel Crow, Forestlight Games, Genomtec, Medinice, Holo4Labs, Sunday Energy, DeGenerals, Plantwear, Earot Energy, ELQ, Skriware, MedApp, Noctiluca, Ryvu Therapeutics, Selvita, Gaming Factory, Skinwallet, The Dust, Game Island, Arena.pl, Passus, Detalion Games, Live Motion Games.

Wydarzenie skierowane jest przede wszystkim do inwestorów indywidualnych oraz przedstawicieli TFI, VC, PE, domów maklerskich. Organizatorami eventu są agencja relacji inwestorskich Inner Value oraz Strefa Inwestorów.

 

Udostępnij