Plantwear przyspiesza dzięki wzroście e-commerce. Z rekordowymi przychodami wchodzi w najważniejszy kwartał roku
W pierwszych trzech kwartałach 2020 roku spółka Plantwear wygenerowała 6,5 mln zł przychodu i rozpoczęła najważniejszy w roku kwartał w swojej działalności. Jeżeli utrzyma tempo wzrostu to w całym 2020 roku przychody spółki mogą przekroczyć po raz pierwszy w historii 10 mln zł, czyli niewiele mniej niż obecna kapitalizacji spółki.
Rosnący e-commerce pilnie poszukiwany
Debiut Allegro sprawił, że słowo e-commerce jest odmieniane przez wszystkie przypadki. IPO platformy e-commerce pokazało ile może być warty, mocno osadzony w internecie, biznes handlowy, dający ekspozycję na wzrost. Dlatego też inwestorzy się przyzwyczaili do tego, że większość spółek e-commerce jest wyceniana na wielokrotność generowanych przez siebie przychodów. Są jednak spółki z tego sektora, których dysproporcja pomiędzy przychodami, a wyceną na giełdzie nie jest tak duże.
Producent drewnianych zegarków i biżuterii Plantwear w pierwszych trzech kwartał 2020 roku wygenerował o 20% wyższe przychody, po uwzględnieniu oneoffu sprzedażowego, niż w tym samym okresie 2019 roku.
Przychody spółki Plantwear w latach 2019 - 2020
Jak wskazała spółka w wynikach szacunkowych za 3 kwartał wzrosty sprzedaży to w głównej mierze efekt rozpoczęcia działalności na rynku rumuńskim, gdzie zrealizowano już 250 zamówień, oraz efekt uruchomienia nowego serwisu GiftBay. W nowym koncepcie sprzedażowym spółki klienci mogą skompletować pomysł na prezent dla każdego. Z rekordowymi przychodami, w nowej własnej lokalizacji, spółka wchodzi w najważniejszy kwartał działalności roku.
W 2019 roku w samym IV kwartale Plantwear zrealizował 3,1 mln zł przychodu. Jeżeli w ostatnim kwartale roku spółka utrzyma 20% tempo wzrostu, rok do roku, to ma szanse osiągnąć około 3,7 mln zł przychodu. To by oznaczało, że po raz pierwszy w historii roczna sprzedaż spółki przekroczy 10 mln zł, przy wycenie na giełdzie wynoszącej obecnie 12,6 mln zł
Notowania Plantwear
Zobacz także: Plantwear w III kwartale 2020 odnotował wzrost przychodów
Nowe produkty, nowe rynki i nowe koncepty sprzedażowe
Plantwear to absolutny lider w sprzedaży zegarków i biżuterii drewnianej w Polsce, ale przede wszystkim firma wyspecjalizowana w budowaniu nowych produktów, marek i sprzedaży internetowej. Firma dysponuje bazą ponad 200 000 klientów. Od tego roku Plantwear posiada również własny zakład produkcyjny w Radzyniu Podlaskim, który daje spółce zasoby pod dalszy wzrost i w którym może realizować nowe projekty oraz własne produkty. Już teraz do swojej głównej marki Plantwear dodaje komplementarne brandy jak Plantwear HOME, KIDS czy PETS. Za markami idą oczywiście nowe produkty, które poszerzają grono odbiorców i wielkość rynku na którym działa spółka.
Udany start GiftBay potwierdza też, że spółka jest w stanie rozszerzać sprzedaż o nowe koncepty, które w okresie zwłaszcza świątecznym mogą notować spektakularne wzrosty. Jak sama spółka przyznaje, jej nowy koncept rozwija się szybciej niż sam PlantWear w momencie startu.
Dodając do tego fakt ekspansji geograficznej z już istniejącymi i nowymi produktami, Plantwear już prowadzi sprzedaż na Ukrainie i w Rumunii, spółka ma solidne perspektywy na dalszy wzrost. Dodatkowym elementem powiększającym sprzedaż może być współpraca z innymi markami jak CD PROJEKT czy Lasy Państwowe i realizowanie dla nich dedykowanych linii produktowych. Dodając do tego fakt, że spółka może rozwijać też fizyczną sieci sprzedaży samodzielnie lub też we współpracy z partnerem sprawia, że 10 mln zł przychodu w rok to nie koniec.