Akcje InPost w dół, a Allegro w górę. Kto wygra bitwę o paczkomaty?
Allegro (38,5 mld zł) jest obecnie wyceniane na giełdzie znacznie wyżej niż InPost (27,6 mld zł). Akcje giganta e-commerce w tym roku wzrosły o 31%, natomiast notowania lidera logistyki w Polsce spadły o 21%. O konsekwencjach rywalizacji o paczkomaty oraz wpływie rozwoju usługi Allegro Delivery na wyniki Allegro i InPost opowiadamy w najnowszym wideo.
Zarówno Allegro, jak i InPost nie znalazłyby się dziś w tym miejscu, gdyby nie ich wieloletnia współpraca. Rozwój wspólnej usługi Allegro Smart, ścisła kooperacja podczas pandemii oraz debiuty giełdowe obu spółek w tym okresie wyniosły je na pozycje absolutnych liderów e-commerce i logistyki w Polsce. W pewnym momencie oba podmioty stały się jednak na tyle duże, że aby dalej dynamicznie rosnąć, musiały zacząć wchodzić sobie w drogę.
InPost coraz aktywniej współpracuje z innymi platformami, takimi jak AliExpress i Vinted, a Allegro zaczęło budować własne usługi logistyczne. Skala działalności Allegro jest już na tyle duża, że korzystanie z własnych usług staje się dla spółki korzystniejsze niż z usług InPostu. Zapraszam do obejrzenia wideo, w którym omawiamy bitwę o paczkomaty oraz jej konsekwencje dla obu firm.
Allegro Delivery podjęło współpracę z Żabką; zyskało 11,6 tys. nowych punktów odbioru
W tym wideo:
- 00:29 Wyniki Allegro i InPost
- 01:50 Przełomowe momenty dla Allegro i InPost
- 03:00 Dlaczego Allegro i InPost wchodzą sobie w drogę
- 04:50 Paczkomaty InPost i Allegro
- 06:00 Rozwój Allegro Delivery
- 07:00 Wyniki i problemy spółki InPost
- 10:00 Bitwa o paczkomaty – konsekwencje
- 11:15 Akcje Allegro vs InPost
- 14:50 „Rozwód” Allegro i InPost – konsekwencje
Co wiemy o Wiedźminie 4 i dlaczego CD PROJEKT jest najwyżej wycenianym producentem gier w Europie
