"W zamkniętą betę GWINTA gra grubo ponad 1 mln osób" - mówi Prezes CD PROJEKT i zdradza dalsze plany spółki | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Paweł Biedrzycki
30 mar 2017, 15:30

"W zamkniętą betę GWINTA gra grubo ponad 1 mln osób" - mówi Prezes CD PROJEKT i zdradza dalsze plany spółki

W tym roku CD PROJEKT stawia na GWINTA! To właśnie ten projekt ma być główną dźwignią wzrostu spółki w 2017 roku. Dokładna liczba graczy jaka obecnie jest w zamkniętej becie GWINTA nie została przedstawiona, ale prezes spółki Adam Kiciński jednoznacznie stwierdził, że jest to obecnie grubo ponad 1 mln osób. Najważniejsze jest jednak to, że gracze nie tylko grają, ale też i płacą. Spółka jest zadowolona ze współczynników liczby płacących graczy. Te wartości są na tyle zadowalające, że projekt jest kontynuowany i rozwijany.

Globalny zasięg gry GWINT

To na co zwracał szczególnie uwagę na konferencji wynikowej zarząd spółki, to globalny zasięg gry.

Kraje, z których został wygenerowany przychód do końca 2016 roku w grze GWINT  (kolor zielony)

GWINT

Źródło: CD PROJEKT

W tym momencie w grę GWINT grają osoby na całym świecie i wszędzie również wydają na nią pieniądze. Największe przychody generowane są w USA i Niemczech. Polska jest dopiero czwartym pod względem wielkości generowanego przychodu w GWINCIE krajem.

Zobacz także: CD PROJEKT sprzedał 25 mln sztuk gry z serii Wiedźmin

CD PROJEKT stawia na e-Sport i planuje otwartą wersję testową już na wiosnę

CD PROJEKT podtrzymuje plany uruchomienia otwartej globalnej bety gry GWINT na wiosnę. Trwają też prace nad tym, aby gra była dostępna na Play Station 4. Dokładny dzień premiery GWINTA nie został podany. To raczej nie nastąpi najprawdopodobniej w tym półroczu, bo gdyby tak było, to CD PROJEKT uczestniczyłby w planowanych na czerwiec największych targach gamingowych E3, tymczasem spółki wciąż nie ma na liście tegorocznych uczestników. Zaplanowany został natomiast pierwszy turniej e-sportowy gry GWINT, w którym pula nagród wynosi 100 tysięcy USD.

Turniej

  źródło: CD PROJEKT

Start działalności w Chinach

W 4 kwartale 2016 roku CD PROJEKT oficjalnie rozpoczął działalność w Chinach. To efekt podpisanej w lipcu 2016 roku umowy z chińską spółką GAEA na dystrybucję gry GWINT, na terenie Państwa Środka.

Chiny to bardzo perspektywiczny i ważny kierunek dla naszej działalności, na którym do tej pory nie byliśmy obecni, ale to się zmieniło.

powiedział na konferencji prasowej Adam Kiciński.

Zgodnie z obowiązującym w Chinach prawem, każda firma medialna, a do tego grona zaliczają się też gry, ma obowiązek działać na rynku chińskim poprzez lokalny podmiot, stąd współpraca CD PROJEKT ze spółką GAEA. 

Zobacz także: Gram w Gwinta już miesiąc i myślę, że CD PROJEKT zarobi na nim więcej niż na Wiedźminie III

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.