LiveChat pracuje nad nowym produktem: BotEngine to czatbot, wykorzystujący sztuczną inteligencję
BotEngine - tak nazywa się nowy produkt, jaki LiveChat Software chce zaoferować światu. To automatyczny czatbot, a właściwie platforma do ich tworzenia, wykorzystujący sztuczną inteligencję. Na razie nowy produkt jest dostępny jedynie w wersji beta i za darmo. Jak się jednak nieoficjalnie dowiedzieliśmy, wrocławska spółka mocno nad nim pracuje, planuje go rozwijać oraz poszukiwać sposobu na komercjalizację. W ten sposób wejdzie na nowy rynek automatycznych czatbotów, wykorzystujących sztuczną inteligencję, którego wartość do 2024 roku ma wynieść ponad 1 mld dolarów.
Czym jest BotEngine?
BotEngine to w pełni modyfikowalny bot, który samodzielnie odpowiada na pytania i komunikuje się z człowiekiem. Każdy użytkownik może go zainstalować u siebie i dostosowywać do swoich potrzeb, budując odpowiednie scenariusze rozmów i bazy danych z odpowiednimi pytaniami i odpowiedziami. Docelowo będzie mógł przyjmować zamówienia i obsługiwać klientów. Można powiedzieć, że jest to cała platforma do budowania swojego indywidualnego bota.
Nowy bot jaki sami stworzymy będzie dostępny jako samodzielny produkt, ale również uzupełnienie do innych komunikatorów. W tej chwili usługa jest dostępna w wersji beta dla Facebook Messengera, ale w przyszłości bota będzie można zintegrować z takimi usługami jak LiveChat, Slack, Kik, Google, Twitterem czy nawet Skype.
Lista komunikatorów w których dostępny będzie BotEngine
Odbiorcami nowej usługi LiveChata mają być mali i średni przedsiębiorcy, których nie stać na rozbudowane działy IT, ale mimo to chcą usprawnić i obniżać koszty obsługi swoich klientów online, wykorzystując automaty i sztuczną inteligencję. W dużej mierze są to Ci sami klienci, którzy w tej chwili korzystają z LiveChata. Nowy produkt daje naturalne możliwości synergii z dotychczasową działalnością spółki.
Analitycy Wood widzą duży potencjał w nowym produkcie LiveChat
Udało nam się dotrzeć do raportu analitycznego Wood&co, którego analitycy upatrują duży potencjał w nowym produkcie LiveChat. Zwracają uwagę, że już teraz rynek jest warty rocznie 113 mln USD, a według Transparency Market Research do 2024 roku jego wartość ma rosnąć średnio 28% rocznie i osiągnąć 1 mld USD.
W swoim raporcie analitycy piszą, że w tej chwili LiveChat pracuje nad 20 nowymi funkcjonalnościami BotEngine, a sama spółka nie wyklucza też przejęć podmiotów, których wiedza i doświadczenie mogłyby pomóc w rozwijaniu bota. BotEngine niemal idealnie wpisuje się w trend automatyzacji działań i obsługi klientów przez internet. Nowe rozwiązanie, podobnie jak sam LiveChat, będzie całkowicie skalowalne i stanowić będzie uzupełnienie obecnej oferty spółki. Z tego między innymi powodu analitycy Wood&co w swojej rekomendacji z lipca 2017 zalecili kupno akcji LiveChat Software z ceną docelową 72,1 zł.
Mistrzowie jednego produktu
LiveChat Software do tej pory oferował swoim klientom praktycznie tylko jeden produkt. Było nim narzędzie do komunikacji pomiędzy odwiedzającym stronę, a jej właścicielem o bardzo szerokim zastosowaniu. Na początku sierpnia 2017 roku spółka posiadała 21 tys. klientów korzystających z tej usługi. Swój produkt oferuje na całym świecie z wysoką marżą.
Wykres. Kurs akcji LiveChat Software od debiutu w 2014 roku
Spółka regularnie dzieli się ze swoimi akcjonariuszami zyskiem, a jej kurs akcji, wraz z dywidendami, od debiutu w 2014 roku wzrósł o ponad 200%.
Zobacz także: 3 lata temu na giełdzie zadebiutował LiveChat. Kurs akcji wzrósł od IPO 225%, a wartość spółki przekroczyła 1,4 mld zł