Przejdź do treści

udostępnij:

„Smart City” rozświetli wyniki finansowe LUG w 2018 roku

Udostępnij

Na konferencji wynikowej zarząd LUG, lidera wśród polskich producentów profesjonalnych opraw oświetleniowych, podał szczegóły dotyczące niedawno ogłoszonej współpracy z CISCO. Przedstawiono też perspektywy rozwoju rynku oświetleń LED i plany przejścia na rynek główny GPW. Spółka zapowiedziała też ogłoszenie polityki dywidendowej.

Współpraca LUG i Cisco przy wdrażaniu Smart City

LUG i CISCO podpisały umowę o współpracy biznesowej. Spółka CISCO jest znana przede wszystkim z technologii sieciowych, ale też oferuje platformę Smart City. Usługa skierowana jest do sektora administracji samorządowej umożliwiająca integrację zarządzania wieloma procesami w przestrzeni miejskiej w ramach jednej platformy. Jednym z jej elementów jest energooszczędne oświetlenie – to jest właśnie obszar działania, który zagospodaruje LUG.

Usługi zarządzania światłem i Smart City, to jest także kierunek naszego rozwoju. Szukaliśmy partnera, który uzupełni naszą innowacyjną ofertę o zaawansowane rozwiązania technologiczne. Takim partnerem jest CISCO, globalna marka, której nie trzeba przedstawiać naszym kontrahentom – mówi prezes LUG, Ryszard Wtorkowski.

Ilustracja 1. Architektura rozwiązań SMART CITY

Ilustracja 1. Architektura rozwiązań SMART CITY

Współpraca obu firm rozpoczęła się jeszcze przed podpisaniem umowy. W tej chwili jest już realizowany pierwszy projekt w Izraelu, w gminie Gderot, która instaluje platformę Smart City. Projekt wszedł już w strategiczną fazę wdrażania. Zarząd zwraca uwagę na synergie we współpracy:

Ten projekt w Izraelu spowodował, że Cisco nas dostrzegło jako partnera do współpracy. My dostarczamy projekty, ale też CISCO dostarcza projekty do realizacji dla LUG. To jest bardzo korzystne dla nas – poszerza znacznie nasze możliwości zaistnienia na rynku światowym. Myślę, że ta współpraca znacząco poszerzy nam portfel zamówień – dodaje prezes.

Spółka jest obecnie jedynym partnerem oświetleniowym w całej grupie CISCO.

Rozwój rynku oświetlenia

Współpraca z CISCO może wspierać dalszy wzrost sprzedaży grupy LUG. Spółce sprzyjają też unijne przepisy preferujące oszczędne oświetlenie i ograniczanie emisji CO2. Rozwój rynku oświetlenia LED na świecie szacowany jest na 11,7% rocznie.

Europa stanowi 22% całego rynku LED, więc mamy na tym rynku jeszcze sporo do zrobienia, nawet jeśli byśmy ugryźli tylko kawałek tego tortu - a mamy zamiar ugryźć go jak najwięcej. W kontekście przepisów unijnych, ten rynek będzie się rozpędzał – mówi Wtorkowski.

Wykres 1. Wielkość rynku LED na świecie i tempo wzrostu

Wykres 1. Wielkość rynku LED na świecie i tempo wzrostu

Spółka odpowiada na te zapotrzebowania budową fabryki w Argentynie. Produkcja ruszyć ma już w lutym 2018 r. Osiągnięcie pełnej mocy produkcyjnej, zarząd zapowiada do końca maja przyszłego roku. Dodatkowo LUG uzupełnił grupę o spółę BIOT. Celem spółki jest prowadzenie badań i stymulowanie rozwoju w obszarze nowych technologii oświetleniowych.

Plan przejścia LUG na rynek główny GPW i polityka dywidendowa

LUG jest obecnie notowany na rynku NewConnect. Jednak spółka stara się o szybkie przeniesienie notowań na rynek regulowany.

Trwają prace nad prospektem. Chcemy go złożyć jeszcze w listopadzie lub na początku grudnia – mówi prezes LUG, Ryszard Wtorkowski.

Zarząd spodziewa się, że wejście na główny rynek GPW może nastąpić około lutego 2018 r. Przejściu nie będzie towarzyszyć emisja akcji.

Jednocześnie zarząd podtrzymuje plany wypłaty dywidendy w przyszłym roku. Do tej pory spółka nie określiła polityki dywidendowej. Ma to nastąpić zaraz po wejściu na główny parkiet.

Udostępnij