Tryb kooperacyjny Green Hell wyniósł wyniki Creepy Jar na rekordowe poziomy
Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
20 lis 2020, 07:00

Tryb kooperacyjny Green Hell wyniósł wyniki Creepy Jar na rekordowe poziomy. W 2020 roku spółka miała 30 mln zł przychodu tylko ze sprzedaży na PC

W pierwszych trzech kwartałach 2020 roku Creepy Jar rozpoznało ze sprzedaży gry Green Hell ponad 30 mln zł. Tytuł spłacił się już wielokrotnie, a sprzedaż wciąż nie uwzględnia przychodów z konsol, na które gra trafi w IV kwartale 2020 i przyszłym roku.

Flagową i jedyną gra spółki pozostaje Green Hell. Premiera gry w trybie early access odbyła się w sierpniu 2018 roku, a pełna wersja jest dostępna od września 2019 roku. Wersja na PC obejmuje tryb single player, ale również tryb kooperacji dla czterech graczy. W czerwcu 2020 roku sprzedaż Green Hell osiągnęła 1 mln zł, a wishlista wynosiła wówczas 884 tys. To właśnie udostępnienie trybu kooperacji przełożyło się na olbrzymi sukces sprzedażowy tej gry. Jeszcze w I kw. 2020 roku przychody ze sprzedaży wyniosły niewiele ponad 1 mln zł, a po kwietniowym „rozszerzeniu” o funkcję kooperacji, przychody wzrosły w II kw. br. do 21,9 mln zł.

Zobacz także: Już dziś premiera Green Hell na konsole Nintendo Switch

III kwartał 2020 roku przyniósł spółce kolejne 7,6 mln zł przychodów ze sprzedaży produktu. Po 9 miesiącach 2020 roku przychody wyniosły 30,6 mln zł. Łączne nakłady poniesione na wytworzenie Green Hell na koniec września br. wyniosły 6,6 mln zł. Zysk operacyjny w samym III kw. br. wyniósł 1 mln zł, a na poziomie netto Creepy Jar zanotował stratę 0,3 mln zł. Spółka w zakończonym kwartale zaksięgowała wyjątkowe duże koszty. Spoglądając w szczegóły rachunku i strat widać, że koszty wynagrodzeń wyniosły 5,7 mln zł i były blisko 8 razy wyższe niż w całym I półroczu tego roku.

wyniki

Źródło: Creepy Jar

Program motywacyjny w Creepy Jar

Z czego wynika tak duży koszt wynagrodzeń w spółce? Otóż w raporcie spółka zaznaczyła, że większość z tych kosztów dotyczy programu motywacyjnego na lata 2020-2022 (4,6 mln zł):

- Strata na poziomie wyniku netto w III kwartale br. wynika przede wszystkim z ujęcia w księgach rachunkowych niegotówkowych kosztów wynikających z zawiązania rezerw związanych z przewidywanymi premiami pieniężnymi oraz płatnościami na bazie akcji na rzecz pracowników, współpracowników i Członków Zarządu Spółki. Powyższe spowodowało wzrost kosztów wynagrodzeń o kwotę 5,6 mln zł, z czego 4,6 mln zł dotyczyło stricte Programu Motywacyjnego na lata 2020-2022 przyjętego wraz z Polityką Wynagrodzeń w drodze odrębnych uchwał przez Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Spółki w dniu 23 lipca 2020 roku. Jednocześnie w związku przewidywanymi płatnościami na bazie akcji został utworzony kapitał rezerwowy w kwocie 4,6 mln zł.

Drugą, wartą wskazania pozycją w RZiS jest podatek dochodowy, który wyniósł w III kw. br. blisko 0,9 mln zł i był wyższy od zysku brutto. Po trzech kwartałach br. jest to łącznie 4,7 mln zł. Spółka zaznaczyła, że 5 października br. uzyskała pozytywną interpretację indywidulną w zakresie preferencyjnego opodatkowania, czyli tzw. IP BOX. Dzięki temu oczekuje, że całościowe rozliczenie podatku za 2020 r. będzie miało pozytywny wpływ na wyniki finansowe. Bilans na koniec września br. pokazuje stan środków pieniężnych w kwocie 24 mln zł.

Kurs akcji Creepy Jar od debiutu na NewConnect

Green Hell

Creepy Jar może wciąż liczyć na dalszą monetyzację Green Hell w kolejnych kwartałach. W pierwszej kolejności, a dokładnie zimą, zostanie wydany pierwszy z trzech, bezpłatnych dodatków zatytułowany The Spirits of Amazonia. Kolejne mają ukazać się na wiosnę i lato przyszłego roku. W pierwszej połowie 2021 roku gra ma trafić na konsole Sony PlayStation i Xbox. W pierwszym kroku gra zostanie udostępniona na konsole obecnej generacji, a kolejnym krokiem będzie przygotowanie wersji na konsole nowej generacji. Trwają też prace nad udostępnieniem wersji VR. Od października br. gra dostępna jest na Nintendo Switch.

road map

Spółka pracuje nad nowym projektem, zatytułowanym Chimera. Jest to zaawansowany symulator z pogranicza base buildingu i survivalu, z perspektywy pierwszej osoby w scenerii science-fiction. Dotychczasowe, poniesione nakłady inwestycyjne na ten projekt wyniosły 750 tys. zł.

Zobacz także: „Część graczy z pewnością traktuje Ghostrunner jako smakowitą przystawkę przed daniem głównym, czyli grą Cyberpunk 2077” – Szymon Bryła, One More Level

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.