Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

"Na rynku polskim The Farm 51 Group była pionierem jeżeli chodzi o VR" - Łukasz Rosiński, wiceprezes spółki, na czacie inwestorskim

Udostępnij

We wtorek, 31 stycznia 2017 r. spotkaliśmy się z wiceprezesem spółki The Farm 51 Group, Łukaszem Rosińskim, aby zorganizować czat inwestorski. W spotkaniu, które cieszyło się dużą popularnością, wzięło udział blisko 500 inwestorów. W trakcie półtorej godziny prezes odpowiedział na 86 pytań. Zapraszamy do lektury zapisu całego czatu inwestorskiego. Dowiecie się m.in. o aktualnej sytuacji spółki, planach rozwoju i trwającej emisji obligacji.

The Farm 51 Group S.A. #F51 jest jednym z pionierów technologii oraz pierwszych autorów i twórców treści VR (Wirtualna Rzeczywistość) oraz AR (Rozszerzona Rzeczywistość). Posiada na swoim koncie kilkanaście wydanych tytułów na komputery PC, konsole stacjonarne (Xbox 360 i PlayStation 3) oraz konsole przenośne w tym m.in. „NecroVisioN”, „NecroVisioN: Lost Company”, „Painkiller Hell & Damnation” oraz „Deadfall Adventures”, które spotkały się z ciepłym przyjęciem graczy i branżowych recenzentów. Ponadto spółka rozwija nowatorską technologię Reality 51, wykorzystującą elementy wirtualnej rzeczywistości poza rynkiem gier. Spółka jest również dostawcą symulatorów oraz wizualizacji wykorzystujących technologię VR dla firm i instytucji z branży wojskowej, motoryzacyjnej, budowlanej i medycznej.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat z Wiceprezesem The Farm 51 Group S.A. – Łukaszem Rosińskim, w trakcie którego nasz gość chętnie odpowie na wszystkie pytania na temat spółki, sytuacji finansowej, szczegółów związanych z premierami najnowszych tytułów spółki („Get Even”, „World War 3”) oraz potencjale jaki drzemie w technologiach VR i AR.

 

Spotkanie rozpocznie się we wtorek, 31 stycznia 2016 r. o godz. 12:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Witam Państwa serdecznie. Cieszę się, że mogę dzisiaj odpowiadać na Państwa pytania związane z trwającą publiczną emisją obligacji. Zachęcam do ich zadawania.

Obrazek użytkownika Anonim
wojciechz

Dzień dobry, jaki jest pajplajn projektow spolki? Jakie gry bedziecie wydawac?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Aktualny plan wydawniczy zakłada wydanie gry Get Even na przełomie pierwszego i drugiego kwartału. Ponadto planujemy wydanie wersji beta gry World War 3 na początku 2018 roku. Aktualnie trwają prace pre-produkcyjne nad grą w świecie Czarnobyla oraz prace związane z Chernobyl VR Project na Playstation VR.

Obrazek użytkownika Anonim
wojciechz

a i ja grałem w gry VR i musze powiedziec, ze to ryzyko "zdrowotne" faktycznie istnieje. Nie boicie sie panstwo ze z VR bedzie jak z innymi technologiami, ktore byly obiecujace, ale ostatecznie nic z nich nie wyszlo?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Naszym zdaniem problemy o których Pan wspomina są bliskie całkowitego wyeliminowania i wynikają głównie z problemów sprzętowych. W Chernobyl VR Project tego typu problemy zostały naszym zdaniem całkowicie wyeliminowane.

Obrazek użytkownika Anonim
Dick

Panie wiceprezesie,

 

Czemu spółka z tak świetlana przyszłością nie weźmie gotówki od banku albo głównych udziałowców?
Z tego co się orientuję finansowanie obligacyjne jest drogie.

 

Pozdrawiam

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

W naszej branży finansowanie obligacyjne jest porównywalne cenowo do bankowego, a jest bardziej elastyczne. Jeżeli chodzi o współpracę z bankami to są one w gronie naszych obecnych obligatariuszy. Gotówka od głównych udziałowców pojawiła się w spółce 1,5 roku temu w ramach emisji akcji serii H (9,1 mln zł)

Obrazek użytkownika Anonim
xxx-0

kiedy premiera get even ?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Na przełomie pierwszego i drugiego kwartału. Szczegóły wkrótce.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Podobno nowa emisja obligacji to nie potrzeba spłaty/ zrolowania starych emisji ale na rozwój bo środki na spłatę wcześniejszych emisji spółka ma zabezpieczone. Tylko pytanie. Skąd niby te środki skoro spółka od wielu kwartałów notuje ujemny wynik finansowy netto? Kiedy spółka zacznie wreszcie zarabiać?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Spółka ma zabezpieczone środki na spłatę obligacji. Aktualnie w gotówce na koniec III kwartału mamy zgromadzone 6,5 mln zł. Zapraszam do zapoznania się z bilansem spółki. Środki pochodzą z emisji akcji i sprzedaży produktów.

Obrazek użytkownika Anonim
Dżersi

W memorandum nie jest napisane nic o wejściu na Catalyst z oferowanymi obligacjami, jaka jest tego przyczyna ? dlaczego?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Z naszej perspektywy wejście na Catalyst jest wydatkiem nie stwarzającym realnych korzyści. Ewidencja obligacji będzie prowadzona przez Polski Dom Maklerski, który będzie pośredniczył w ewentualnych transakcjach na rynku wtórnym.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Czy zamierzacie wykorzystać zainteresowanie spółkami z branży gier i przejść na główny rynek GPW?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Przejście na główny rynek jest planowane w 2017 roku.

Obrazek użytkownika Anonim
magnez

1. czy w projekcie WW3 zastosowane będą skany lokacji, w których będą się odbywać działania wojenne?
2. jak w tej chwili wygląda faza produkcji, czy można coś bliżej powiedzieć o dacie debiutu (na stronie F51 widnieje data 2018, w prezentacji 2017)

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Najbardziej charakterystyczne fragmenty lokalizacji takich jak Warszawa, Berlin itp. zostaną zeskanowane np. Złote Tarasy, Pałac Kultury, Brama Brandenburska. Pozostała część map zostanie dostosowana do specyfiki masowej rozgrywki online. Data premiery jest uzależniona od efektów negocjacji z potencjalnymi partnerami biznesowymi, które planujemy rozpocząć podczas targów E3 i Gamescomm w III kwartale bieżącego roku. Na dzień dzisiejszy planujemy premierę na przełomie 2017/2018.

Obrazek użytkownika Anonim
magnez

czy planowana gra o Czarnobylu będzie również wydana na tradycyjnych platformach PS4, XBOX, PC, czy projekt wyłącznie w wymiarze VR?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Na dzień dzisiejszy planujemy wydać grę o Czarnobylu na wszystkie wspomniane przez Pana platformy, aby nie ograniczyć ogromnego potencjału sprzedażowego.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Czy w raporcie za Q IV 2016 lub QI 2017 pojawią się jakieś rozliczenia z Bandai Namco i z jakiego tytułu?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

W rozliczeniach z Bandai Namco pozostały jeszcze do rozliczenia finalne milestone'y.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Na jakim etapie jest wersja VR Get Even ?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Aktualnie trwają wstępne prace produkcyjne. Czekamy na finalną decyzję co do kształtu rozgrywki przez Bandai Namco.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Czy jest w planie produkcja VR podobna do Chernobyl VR Projekt w oparciu o inny obiekt?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Na dzień dzisiejszy skupiamy się na dopracowaniu projektu gry w świecie Czarnobyla.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Czy Get Even VR będzie samodzielną grą czy rozszerzeniem Get Even? Jaka porównywalnie do zwykłej wersji ma być wielkość wersji VR? Jaki jest przewidywalny termin wydania wersji VR?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Kierunek myślenia o kształcie wersji VR Get Even jest bardziej w kierunku kilku części niż jednego dużego tytułu. Z doświadczeń naszych i Bandai Namco wynika, że rozgrywka w VR istotnie dłuższa niż 1,5 godziny jest mocno wyczerpująca dla użytkownika. Get Even VR będzie samodzielną grą.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Zapowiadano wcześniej dodatki DLC do Get Even. Będą zgodnie z zapowiedziami, a jeżeli tak to ile?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Jedynym potwierdzonym dodatkiem do Get Even jest wersja VR.

Obrazek użytkownika Anonim
Porto

Witam Pani Łukaszu
Jakiś czas temu pojawiła się informacja, że materiały promujące GET EVEN będzie przygotowywała dla Państwa agencja reklamowa Maverick. Moje pytanie brzmi czy rzeczywiście ta agencja przygotowuje dla Państwa materiały promujące i te które dotychczas się pojawiały były autorstwa tej agencji ?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Tak, potwierdzam.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Na jakim etapie jest certyfikacja Get Even na konsole?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Proces certyfikacji właśnie rusza.

Obrazek użytkownika Anonim
Porto

Czy planowane spotkanie pod koniec stycznia z dziennikarzami z całego świata odnośnie GET EVEN się odbyło. Jakie były reakcje dziennikarzy po zapoznaniu się z grą ? Kiedy możemy spodziewać się wysypu artykułów w branżowej prasie ?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Planowane spotkanie z mniej więcej 80 dziennikarzami trwa do końca bieżącego tygodnia.

Obrazek użytkownika Anonim
Porto

Jakie macie pokrycie obecnie na emisję obligacji, czy ktoś się już do Was zgłosił celem objęcia części obligacji ?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Widać duże zainteresowanie emisją. Naszym zdaniem oferujemy bardzo atrakcyjne warunki. Przypomnę, że oferujemy 2-letnie obligacje zabezpieczone ze stałym oprocentowaniem w wysokości 8% w skali roku. Wszystkich zainteresowanych zachęcam do odwiedzenia strony www.thefarm51.polskidm.com.pl (link is external) oraz do kontaktu z Polskim Domem Maklerskim.

Obrazek użytkownika Anonim
mala traderka

W jaki sposób obligacje zostały zabezpieczone?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Obligacje są zabezpieczone 600 tys. sztuk naszych akcji spółki o wartości rynkowej według dzisiejszego kursu 8,4 mln zł.

Obrazek użytkownika Anonim
Norbert

Nie boją się Państwo utraty płynności, biorąc pod uwagę, że jeszcze nie spłacili Państwo jednych obligacji, a tu już przeprowadzana jest kolejna emisja?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Spółka w dotychczasowej historii spłaciła w terminie wszystkie 4 serie obligacji. Nie przewidujemy żadnych problemów z płynnością.

Obrazek użytkownika Anonim
karolina

Niedawno otrzymali Państwo dotację Gameinn na prace rozwojowe. Na rozwój jakich projektów planują Państwo przeznaczyć te środki?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Środki otrzymane z dotacji GameINN planujemy przeznaczyć na:
1. Przeprowadzenie prac badawczych z zakresu hiper-realistycznej balistyki pocisków i pancerzy, foto-realistycznej wizualizacji środowiska oraz współpracy użytkowników online oraz opracowanie prototypu interaktywnego symulatora pola walki o budowie modułowej opartego o symbiozę środowiska AR (rozszerzona rzeczywistość) i VR (wirtualna rzeczywistość ),
Kwota dofinansowania projektu to 2.334.353,62 zł, natomiast całkowita wartość projektu wynosi 4.516.076,80 zł.
2. Skonstruowanie nowych i rozbudowa już istniejących narzędzi i technik służących do tworzenia fotorealistycznej grafiki 3D na potrzeby najnowszych aplikacji interaktywnych i wirtualnej rzeczywistości w ramach rozwijanej technologii Reality 51.
Kwota dofinansowania projektu to 3.733.129,85 zł, natomiast całkowita wartość projektu wynosi 6.150.188,42 zł.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy zamierzacie oprócz obligacji też emitować akcje? Niektóre spółki zdecydowanie wolą to niż emisję obligacji.

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Tak jak wskazaliśmy we wcześniejszej wypowiedzi 1,5 roku temu spółka została zasilona kwotą w wysokości 9,5 mln zł pochodzących z emisji akcji. Oprócz tego wyemitowane zostały warranty subskrybcyjne, których termin "zamiany na akcje" mija w grudniu 2017 roku. Kwota, która pozostała do wpłaty do spółki wynosi ponad 3,5 mln zł.

Obrazek użytkownika Anonim
francuz

na co dokładnie zostaną przeznaczone środki z emisji?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Środki pozyskane w ramach emisji zostaną w całości przeznaczone na zwiększenie kapitału obrotowego, m.in. na wkład własny do projektów realizowanych w ramach dotacji z programu GameInn.

Obrazek użytkownika Anonim
francuz

Macie 6,5 mln zł gotówki - czy emisja jest naprawdę potrzebna?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Jak Pan zauważył mamy zabezpieczone środki na spłatę niebawem zapadających obligacji, ale chcielibyśmy zmaksymalizować kwotę przeznaczoną na rozwój naszych produktów co istotnie przyspieszy ich termin debiutu.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

8% to bardzo atrakcyjne oprocentowanie. Czy spółka planuje wcześniejszy wykup tych obligacji?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

W warunkach emisji jest zapisana taka możliwość. W przypadku nadzwyczajnej sprzedaży Get Even, będziemy rozważać taką ewentualność.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Która z Państwa gier cieszyła się największą popularnością?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Najlepiej sprzedającą się grą w historii studia była gra Painkiller Hell & Damnation, która sprzedała się w szacunkowej wartości przekraczającej 1 mln sztuk.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakie przychody prognozują Państwo z gry Get Even? Jaka jest szacowana sprzedaż tej gry?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Nie publikujemy prognoz finansowych, ani sprzedażowych.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Przez który dom maklerski można zapisać się na obligacje?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Na obligacje można się zapisać za pośrednictwem Polskiego Domu Maklerskiego. Osoby zainteresowane zapraszam na adres www.thefarm51.polskidm.com.pl (link is external). Zapis można złożyć w bardzo prosty sposób przez internet. Nie jest wymagane zakładanie rachunku maklerskiego.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Marketing waszych produktów w sieciach społecznościowych jest bardzo słaby, nie odpowiadacie na pytania, brak interakcji. Może warto coś z tym zrobić?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Marketing Get Even jest prowadzony przez 60 osobowy zespół specjalistów z Namco Bandai. Liczymy na jego wysoką skuteczność.

Obrazek użytkownika Anonim
pawwko

Jaki jest plan B jeśli nie uda się sprzedać obligacji

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Dziś Spółka ma środki na spłatę obligacji serii I, ale wolelibyśmy zatrzymać je właśnie na wspomniane prace nad projektami GameInn. Jeżeli nie uda się tego zrobić przy pomocy trwającej emisji obligacji, rozważymy inne formy finansowania dłużnego.

Obrazek użytkownika Anonim
Goldmine

Czy obligacje mogą kupić osoby mieszkające zagranicą.

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Tak, jak najbardziej. Dla wszystkich klientów procedura jest jednakowo prosta.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Wczoraj pojawił się komunikat " Zarząd Emitenta powziął w dniu dzisiejszym informację, iż w pierwszej połowie lutego 2017 roku wydawca gry ,,Get Even" - Bandai Namco - planuje opublikowanie nowych materiałów marketingowych dotyczących Get Even. Zdaniem Zarządu materiały te mogą wpłynąć na decyzje inwestycyjne inwestorów Emitenta" Co dokładniej ma wpłynąć na decyzję inwestorów?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Uważamy, że efekty wspomnianej wcześniej konferencji z dziennikarzami i nowe materiały promocyjne gry mogą znacząco wpłynąć na zainteresowanie spółką.

Obrazek użytkownika Anonim
MarekB

Czy nie uważa Pan, że zabezpieczenie na własnych akcjach jest dziwne? W przypadku problemów ze spłatą będą one warte dużo mniej niż obecnie

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Jest to konstrukcja spotykana na rynku, która świadczy o naszym przekonaniu, że spłata tych obligacji nie będzie zagrożona, gdyż w przeciwnym wypadku stracimy nasze akcje.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Czy planujecie brać udział w kolejnych konkursach GameINN - jeśli się pojawią?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Z naszych informacji wynika, że w drugim kwartale br. zostanie ogłoszony nowy konkurs dofinansowania GameINN. Planujemy zgłosić przynajmniej jeden projekt.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Na jakim etapie pokrycia kosztów jest monetyzacja Chernobyl VR Projekt?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Około 70%.

Obrazek użytkownika Anonim
Klon

Można jednak założyć, że wpływ z Get Even będzie znaczący. Po co emisja Obligacji? Nie lepiej wykorzystać kapitał zapasowy. Chyba planujecie zarabianie?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Tak jak pisaliśmy powyżej w takim przypadku rozważymy przedterminowy wykup obligacji.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy posiadają Państwo w Polsce jakąś konkurencję w zakresie VR i AR? Jak pod tym kątem wygląda sytuacja za granicą?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Na rynku polskim The Farm51 Group była pionierem jeżeli chodzi o VR i zainwestowała w technologię i pierwszy projekt ponad 2 lata temu. Obecnie na rynku polskim działa dużo podmiotów, które opracowały lub opracowują swoje autorskie projekty aplikacji VR i AR. Są to jednak głównie początkujące zespołu w dużej mierze tworzące małe projekty i nadal poszukujące kapitału. My mamy już ugruntowaną pozycję na rynku oraz odpowiednią ilość środków, aby realizować projekty z zakresu VR oraz AR. Jeśli chodzi o światowych producentów aplikacji VR to na rynku pojawiają się już także duzi gracze z rynku gier komputerowych, tacy jak Ubisoft, Square Enix, Electronic Arts.

Obrazek użytkownika Anonim
Porto

Do kiedy można zapisać się na objęcie obligacji, kiedy jest ostateczny termin ?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Na obligacje można zapisać się do 14 lutego. Wpłaty przyjmowane są do 15 lutego (Data wpływu środków).

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Historia pokazuję, ze przejście z NewConnect na GPW w wielu przypadkach wiązała się ze spadkami ceny akcji. Nie obawiacie się takiego scenariusza?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Według mnie nie ma jednej reguły. Natomiast przekonanie o zasadności przenosin na rynek główny żywią nasi inwestorzy instytucjonalni.

Obrazek użytkownika Anonim
Maciej

Czy znana jest już planowana cena detaliczna - lub przynajmniej półka cenowa - Get Even?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Z naszych informacji tego typu szczegóły zostaną wkrótce opublikowane.

Obrazek użytkownika Anonim
lech35

Ile w sumie kosztował GE?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Koszt produkcji Get Even wyniósł około 3 mln EUR. Dodatkowo wydawca ponosi koszty związane z marketingiem i promocją.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Ile osób pracuje nad WW3?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Obecnie nad WW3 pracuje około 30 osób.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Na jakim etapie jest gra oparta o materiały z Czarnobyla? Jaki to ma być rodzaj gry? Jak duży zespół planujecie?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Obecnie jest ona na etapie pre-produkcji. Gra będzie bazowała na doświadczeniach wyniesionych z prac nad Get Even. Staramy się spełnić oczekiwania szerokiego grona graczy, w tym liczących na klimaty rodem z takich gier jak np. S.T.A.L.K.E.R.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Kiedy zaprezentujecie publicznie jakieś materiały z WW3?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Obecnie skupiamy się w całości na demie przekrojowym, które zostanie zaprezentowane potencjalnym partnerom biznesowym podczas targów E3 oraz Gamescom. Udostępnienie publicznych materiałów jest uzależnione od efektów tych rozmów.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Witam, ciekawi mnie sytuacja w spółce, zatrudniacie ponad 100 osób, jednak nie widać tego w wynikach. Co z technologią innotech? Zupełnie nie rozumiem, dlaczego temat "umarł" Czy technologia Reality 51, realnie zaczyna zarabiać poza wykorzystaniem w Czernoby vr? Dlaczego współpraca z wojskiem nie jest widoczna w raportach a jeżeli jest to tak mało znacząc chociaż jakiś czas temu pojawił się raport, że umowa ma znaczący wpływ na wyniki spółki.

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Współpraca z wojskiem jest uzależniona od wielu czynników niezależnych od spółki. Podtrzymujemy wysokie oczekiwania związane ze współpracą z branżą wojskową.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

W materiałach podaliście zatrudnienie ponad 100 osób. Nad czym konkretnie pracują zespoły i ile ich jest?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Obecnie mamy 5 zespołów produkcyjnych: Get Even, World War 3, Chernobyl VR Project oraz dwa projekty GameINN, które obecnie startują.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Czy w Get Even będzie zapowiadany wcześniej multiplayer?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

W ramach beta testów doszliśmy wraz z wydawcą do wniosków, że należy bardziej postawić na dopracowanie innych, bardziej znaczących elementów rozgrywki niż tryb multiplayer. Zachowaliśmy możliwość ewentualnego rozszerzenia gry o tryb multiplayer w przyszłości.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Czy Get Even będzie udostępniona recenzentom przed premierą? Będą recenzje przedpremierowe?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Get Even jest właśnie testowany przez około 80 dziennikarzy podczas zamkniętego spotkania Namco Bandai. W niedługim czasie spodziewamy się wielu publikacji.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Ile osob pracuje obecnie w dziale VR, czy będzie on zyskowny w roku 2017?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

W tym momencie w dziale VR pracuje ponad 10 osób. Zakładamy, że 2017 rok będzie bardzo dobry dla Reality51.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Na jakim silniku ma być gra na bazie Czarnobyla?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Unreal Engine 4.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomekk

Czy VR i AR mogą zostać wykorzystane w innych miejscach niż gry i filmy. Jeżeli tak to w jakich i czy myślicie o tych kierunkach?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

VR i AR mogą być wykorzystywane m.in. w przemyśle, szkoleniach, wojsku oraz wielu zakładam nieodkrytych jeszcze obszarach. To bardzo perspektywiczny rynek.

Obrazek użytkownika Anonim
Klon

Pracowaliście długo nad "innotech" co się z tym stało? zostało porzucone jak games Republic 11 bits? Przecież projekt wymagał czasu i energii.

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Projekt Innotech jest wykorzystywany m.in. w ramach prac nad Reality51.

Obrazek użytkownika Anonim
Prezes

Czy są jakieś raporty branżowe które może Pan polecić oceniające perspektywy dla rynku VR i AR. Jan będzie on rósł i jaką ma wartość teraz i w przyszłości.?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Około rok temu przygotowaliśmy raport nt. stanu rynku VR, który jest dostępny pod linkiem: http://thefarm51.com/ripress/Rynek_VR_raport_The_Farm_51.pdf (link is external)
Podobne raporty opublikował m.in. Goldman Sachs oraz Deloitte.

Obrazek użytkownika Anonim
Klon

Inwestorów i osoby zainteresowane może martwić Pana aktywność w spółce Varsav VR . Głośno jest na ten temat na forach. Przenoszenie akcji, spekulacje i obawy dotyczą konfliktu interesów. Czy nie uważa Pan, że wątpliwości mogą być zasadne i szkodzi to spółce? Przecież Farm 51 jest spółką zajmującą się VR.

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Varsav VR jest funduszem, a nie spółką tworzącą projekty VR. W fundusz zainwestowali wraz ze mną m.in. inwestorzy, którzy wsparli rozwój The Farm 51 i poszukują możliwości inwestycji w istotnie mniej dojrzałe spółki. W mojej ocenie nie występuje tu konflikt interesów. Podobnie jak w przypadku mojej obecności w Radach Nadzorczych innych spółek z branży gier komputerowych.

Obrazek użytkownika Anonim
Złoty

W zeszłym roku na łamach Parkietu wyraził Pan opinie, że przejście na GPW jest bez sensu z powodu demontażu OFE, teraz zmienił Pan zdanie , dlaczego?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Po konsultacji z naszymi kluczowymi inwestorami instytucjonalnymi doszliśmy do wniosku, że przejście na główny rynek będzie korzystne dla wszystkich akcjonariuszy.

Obrazek użytkownika Anonim
lech35

Jak Pan ocenia potencjał sprzedażowy GE?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Nie mogę odpowiedzieć wprost na tak zadane pytanie, ponieważ nie publikujemy prognoz. Ale z perspektywy osoby, która od 7 roku życia jest graczem komputerowym równie jak Państwo nie mogę się doczekać premiery Get Even.

Obrazek użytkownika Anonim
Porto

Obecna kampania przedstawia materiały promocyjne w zagmatwany sposób, żeby nie zdradzać fabuły. Czy z biegiem kampanii użytkownik/klient będzie wiedział o czym właściwie jest ta gra i o co w niej chodzi ? Obecnie pojawiają się urywki gameplaya, które pokazują rozgrywkę i mechanikę gry ale brakuje mi spójnej koncepcji przekazu

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Uważamy wraz z wydawcą, że wprowadzenie na rynek nowego tytułu o tak rozbudowanych wątkach fabularnych wymaga niestandardowego podejścia do marketingu. Zauważone przez Pana pozorne "zagmatwanie" jest celowym zabiegiem, który w naszej ocenie odnosi na dzień dzisiejszy oczekiwany skutek. Wspomniana przez Pana spójna koncepcja przekazu będzie w pełni uwidoczniona pod koniec kampanii marketingowej.

Obrazek użytkownika Anonim
Stefan

Dlaczego przedłużyliście zapisy i jak i gdzie się można zapisać na obligacje?

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Otrzymaliśmy wczoraj informację, że w pierwszej połowie lutego 2017 roku Bandai Namco - planuje opublikowanie nowych materiałów marketingowych dotyczących Get Even. W dniu podejmowania uchwał emisyjnych nie mieliśmy takiej wiedzy, a naszym zdaniem materiały te mogą wpłynąć na decyzje inwestycyjne inwestorów, w tym potencjalnych obligatariuszy.

 

Wszystkich zainteresowanych zachęcam do odwiedzenia strony www.thefarm51.polskidm.com.pl (link is external) oraz do kontaktu z Polskim Domem Maklerskim.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Bardzo dobry pomysł z tym czatem, liczymy na częstsze spotkania i większą otwartość nie tylko przy okazji emisji ;)

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Nam również odpowiada taka forma komunikacji, będziemy się starali częściej z niej korzystać.

Obrazek użytkownika Łukasz Rosiński
Łukasz Rosiński

Bardzo dziękuję za liczny udział w czacie. Z informacji uzyskanych od organizatorów w czacie uczestniczyło blisko 600 osób. Wszystkich zainteresowanych spółką zapraszam do kontaktu pod adresem ir@thefarm51.com.

Udostępnij

Tagi

f51