Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

"Potencjalny sukces SGW3 to fundament do dalszego rozwoju spółki" – Marek Tymiński, prezes CI Games na czacie

Udostępnij

CI Games w ostatnim czasie wzbudza dużo emocji. Wszystko dlatego, że wielkimi krokami zbliża się premiera najważniejszego projektu w historii spółki – gry Sniper Ghost Warrior 3. 25 kwietnia to ważna data zarówno dla graczy, jak i dla inwestorów. Właśnie dlatego 11 kwietnia 2017 r. o godz. 14:00 zorganizowaliśmy czat inwestorski z Markiem Tymińskim, założycielem i prezesem spółki. W spotkaniu, które cieszyło się rekordową popularnością wzięło udział ponad 1000 inwestorów, którzy zadali ponad 150 pytań. Prezes Tymiński odpowiedział wyczerpująco na 40 z nich. Zapraszamy do lektury zapisu całego czatu inwestorskiego!

W trakcie czatu Marek Tymiński odpowiedział na wiele pytań na temat gry Sniper Ghost Warrior 3, aktualnej sytuacji spółki, polityki dywidendowej i planów dotyczącej ogłoszenia nowej strategii, która pojawi się jeszcze przed wakacjami 2017 r.

Sniper Ghost Warrior 3 wychodzi już 25 kwietnia 2017. W CI Games praca wre.
Sniper Ghost Warrior 3 wychodzi już 25 kwietnia 2017. W CI Games praca wre.

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Witam wszystkich serdecznie na czacie i zapraszam do zadawania pytań. Z tego co widzę, zainteresowanie jest bardzo duże. W ciągu najbliższej półtorej godziny postaramy się odpowiedzieć na maksymalną liczbę pytań

Obrazek użytkownika Anonim
Jimmy

1). Jak wygląda kalendarz dzialan reklamowych związanych z premierą SGW3 (przed i po 25 kwietnia)? Jakiego typu działania są planowane?
2). Ile preorderów udało się sprzedać na poszczególne platformy do tej pory?
3). Na jaki wynik sprzedażowy liczy Pan w związku z premierą SGW3? Ile sprzedanych w pierwszym roku sztuk uzna Pan za sukces?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Kalendarz działań jest bardzo napięty i od kilku tygodni kampania marketingowa weszła w kluczową fazę. Ostatnie publikacje miały dużą popularność wśród mediów, główne portale gamingowe publikowały informację o SGW3 (IGN, Gamespot, PC Gamer itp). SGW 3 jest w TOP 10 GameSpot Ranking. Główna kampania reklamowa startuje w przyszłym tygodniu - oparta na efektywnym doborze mediów i reklam. Dodatkowo planujemy jeszcze wypuścić 3 duże materiały do premiery.
Za zakup mediów w USA odpowiedzialny jest Liquid Media, ta sama agencja, która kupowała media m.in. dla Wiedźmina 3. W Europie nasz partner Koch Media ma duży wpływ na zakup mediów i wykorzystują swoje kompetencje i doświadczenia na poszczególnych rynkach. To oni odpowiedzialni są m.in. za sukces Dead Island.

Obrazek użytkownika Anonim
Jimmy

1). Czy możemy liczyć, że gra w dniu premiery będzie dobrze zoptymalizowana, pozbawiona bugów, co będzie się mogło przełożyć na pozytywne opinie dziennikarzy i graczy?
2). Jakie niespodzianki związane z przemierą SGW3 przygotował CI Games na ostatni etap kampanii promocyjnej gry?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Przez ostatnie miesiące nasz zespół był bardzo skupiony na poprawie optymalizacji gry oraz usuwaniu błędów. Wciąż trwają ostatnie szlify na day one patch. Wszystko wskazuje na to, że gra trafi na rynek wystarczająco dopracowana, aby usatysfakcjonować graczy na całym świecie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

WItam, Jaką planujecie osiągnąć sprzedaż w sztukach ? 1 mln 3 mln 5 mln sztuk ?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Na dzień dzisiejszy mamy zbyt mało twardych danych, abyśmy mogli podać wiarygodne prognozy tej gry na najbliższy rok czy dwa. Myślę, że w okresie dwóch tygodni po premierze będzie to już możliwe. Jest to nasz największy projekt, który uważam za naprawdę dobrą grę. SGW3 jest ambitnym projektem na dużą skalę. Tylko kilka gier wyprodukowanych w Polsce miało porównywalny rozmach.

Obrazek użytkownika Anonim
barracuda

Ile na tej grze Spółka może zarobić.

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Trudno jest nam w tym momencie odpowiedzieć na to pytanie. Natomiast dwie pierwsze części serii sprzedały się w ponad 6 mln egzemplarzy i przyniosły około 120 mln zł zysku. Warto zauważyć, że SGW3 będzie pierwsza grą serii wydaną jako full price.

Obrazek użytkownika igor1989
igor1989

Czy zostanie podana liczba pre orderow w dniu premiery?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Nie planujemy podawania takich danych. Sytuacja związana z preorderami diametralnie zmieniła się w ostatnich latach. Zdecydowana większość graczy czeka obecnie z zakupem do kilku dni przed premierą i jej okolic. Większość kontentu związanego z preorderem to kontent cyfrowy i racji na to nie jest on limitowany. Dotyczy to zdecydowanej większości gier na rynku.

Obrazek użytkownika Pawel L
Pawel L

Dzień dobry. Ile kopii SGW 3 musi zostać sprzedanych aby zwróciły się koszty produkcji gry? Pozdrawiam.

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Wysokie kilkaset tysięcy

Obrazek użytkownika Anonim
Janusz

Czy spółka planuje dodruk akcji ? Czy seria sg3 będzie dalej rozwijana na sg4?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Nie mamy żadnych planów co do emisji akcji lub obligacji

Obrazek użytkownika Anonim
Marcin .T

Kiedy rozpocznie się główna część kampanii marketingowej SGW3? Ostatnio cicho jest o grze, a do premiery już tylko dwa tygodnie.

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Według mnie o grze nie jest cicho. Właśnie awansowaliśmy na 9 miejsce najbardziej oczekiwanych gier gamespotu, który mierzy zainteresowanie graczy. W tym tygodniu będzie miał premierę kolejny duży trailer z bardzo znamy kawałkiem muzycznym :)

Obrazek użytkownika Anonim
Waldek

Czy jesteście zadowoleni z zamówień na nakład premierowy SGW3 składanych przez sklepy? Czy możemy poznać jakieś liczby?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Tak, jesteśmy zadowoleni. SGW3 będzie dobrze widoczny we wszystkich istotnych sieciach z grami na świecie.

Obrazek użytkownika Anonim
francuz

Czy w przypadku sukcesu SGW3 planujecie wypłatę dywidendy?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Nie planujemy wypłaty dywidendy. Będziemy reinwestowali kapitał w kolejne projekty. Więcej o przyszłości powiemy jeszcze w tym półroczu podczas prezentacji strategii na najbliższe lata

Obrazek użytkownika Anonim
jan38

Mało mówi się na rynku o tym, że spółka będzie miała znacznie wyższą marżą w USA, dzięki temu, że sami wydajecie grę. Proszę powiedzieć jaki wpływ na zysk może mieć ten fakt? Czy jesteście zadowoleni z decyzji o samodzielnym wydaniu gry w USA?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

To prawda. Marża osiągana ze sprzedaży pudełkowej w USA jest znacznie wyższa niż marża osiągana ze sprzedaży pudełkowej w Europie i na pozostałych rynkach. Nakład premierowy w obu Amerykach jest wyższy niż nakład Lords of the Fallen, którego dystrybutorem było Bandai Namco. Gra jest mocno promowana przez praktycznie wszystkie sieci handlowe w USA. Zamówienia premierowe pozwalają na właściwą ekspozycję na półce.

Obrazek użytkownika Anonim
kabal

Z czego wynikała tak duża strata netto w IV kwartale 2016 r.? Czy chodziło o odpisy na EF? Czy przyszłym wynikom spółki będą ciążyły odpisy na Alien Range lub Enemy Front?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

W 2016 roku dokonaliśmy odpisów amortyzacyjnych na wszystkie produkty wyprodukowane i wydane do końca 2016 roku. Obecnie w bilansie znajdują się tylko produkty, które mają lub będą miały premierę w 2017 roku i latach kolejnych. Z tego powodu wyniki tego roku nie będą już obciążone odpisami lat ubiegłych.

Obrazek użytkownika Anonim
guziec

Pomysł mobilnego Snipera jest genialnym posunięciem. Gry będą się nawzajem promować. Kiedy można spodziewać się premiery wersji mobilnej??

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Dziękuję, premiera mobilnego Snipera to drugi kwartał 2017 roku

Obrazek użytkownika Anonim
guziec

Jaki procent sprzedaży będzie stanowiła dystrybucja cyfrowa??

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Liczymy, że globalnie 25-30 proc. nakładu w pierwszym roku sprzedamy cyfrowo. Marża ze sprzedaży cyfrowej jest istotnie wyższa niż ze sprzedaży pudełkowej.

Obrazek użytkownika Anonim
guziec

Gdzie się sprzeda najwięcej gier w USA - czy będzie to Amazon, Gamestop, czy może jeszcze coś innego??

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

W pierwszych tygodnia największy udział ma Gamestop. Wraz z upływem czasu udział sieci Walmart rośnie

Obrazek użytkownika Anonim
Dzemik

Witam, moje pytanie brzmi czy warto kupić akcje waszej firmy? a jak tak to dlaczego?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Odpowiedź na to pytanie pozostawiam inwestorom. Potencjalny sukces SGW3 to fundament do dalszego rozwoju spółki. Z mojego punktu widzenia zależy mi na inwestorach długoterminowych, sam jestem akcjonariuszem spółki od 15 lat.

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz

Czy może Pan powiedzieć konkretnie w jakich obszarach gry SGW3 zostały wprowadzone poprawki po beta testach? Czy była to optymalizacja wydajności, grafika a może uzupełnienia w wątkach fabularnych? Czy planowane jest wprowadzenie do gry klienta, który automatycznie sprawdzałby i pobierał aktualizacja, tak jak jest to teraz powszechne wśród innych producentów gier (aktualizacja bieżąca automatyczne przy każdym uruchomieniu bezpośrednio z serwera).

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

We wszystkich wymienionych i więcej. Aktualizacja będzie automatyczna.

Obrazek użytkownika Anonim
Shadow

Czy jest plan wprowadzenia an rynek dodatków do gry Snajper GW 3? Ewentualnie od czego taki ruch firmy byłby uzależniony?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Z racji, że mamy season pass zobowiązaliśmy się do wsparcia gry przez jeszcze kilka ładnych miesięcy, w tym do pracy nad dodatkami do niej.

Obrazek użytkownika Anonim
hiehie

Czy tryb multiplayer jest pełnowartościową częścią gry, czy tylko dodatkiem zrobionym w czasie kolejnych przesunięć per!Iery?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Od zawsze jasno mówiliśmy, że SGW3 to głównie gra single player. Jest wiele gier "snajperskich" jako multiplayer, w tym seria Call of Duty i Battlefield. Dlatego m.in. nie uważamy, że tryb multiplayer może być naszą istotną przewagą konkurencyjna.

Obrazek użytkownika Anonim
Damian

Czy CIG będzie wykorzystywał w swoich przyszłych tytułach bardzo popularną obecnie technologię VR?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Rynek gier na VR jest obecnie naprawdę małym rynkiem, gdyż baza urządzeń jest naprawdę niewielka. Będziemy się przyglądali rozwojowi tego rynku i jeżeli jego skala istotnie wzrośnie to rozważymy wejście na ten rynek.

Obrazek użytkownika Anonim
Kostek

O co chodziło z tym odwoływaniem wersji Chińskiej a potem przywracanie? Czy wersja Chińska będzie dostępna na premierze? Widziałem takie pytania na Steam.

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Potencjał rynku chińskiego w odniesieniu do SGW3 jest zdecydowanie ograniczony, ale gra będzie dostępna w wersji chińskiej na krótko po premierze globalnej.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

czy gra w stylu rozgrywki przypomina Far Cry? czy udało się osiągnąć poziom grafiki na konsolach na poziomie far cry 4 czy z uagi na bardziej rozbudowany świat musiał nastąpić regres detali graficznych?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Zbudowaliśmy otwarty świat podobnie do tego jak jest zbudowany Far Cry 4. Natomiast sama gra jest zdecydowanie inna. Dużo bardziej taktyczna, dużo mniej arkadowa. Wielu osobom grafika w SGW3 może się bardziej podobać niż w Far Cry 4.

Obrazek użytkownika Anonim
ożeł

Full price, co to znaczy?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Gra sprzedawana w pełnej cenie. 59,99 USD w Stanach Zjednoczonych i 69,99 EUR w Europie. Sniper Ghost Warrior 1 i 2 były sprzedawane w cenie 39.99 USD i 39.99 EUR, czyli mid price. Marża na egzemplarzu w pełnej cenie jest prawie dwukrotnie wyższa, jeżeli chodzi o sprzedaż pudełkową.

Obrazek użytkownika Anonim
Jerzy

Czy może wystąpić kolejne przesunięcie terminu premiery?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Nie, data premiery jest pewna i odbędzie się 3 miesiące później od pierwszej podanej oficjalnie daty.

Obrazek użytkownika Anonim
Robert

Dlaczego premiera SGW w wersji mobilnej zaplanowana jest dopiero po premierze właściwej gry?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Chcemy, aby koncentracja graczy skupiła się na konsolowej wersji SGW3. Wersja mobilna to oddzielny produkt przeznaczony do graczy na urządzeniach mobilnych.

Obrazek użytkownika Anonim
Karl

Napisał Pan, że gra będzie konkurować na rynku z tytułami typu COD i Battlefield. Naprawdę uważa Pan, że gra ma szansę dorównać chociaż w połowie potencjałem sprzedażowym tym tytułom?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Napisałem, że tryb multiplayer mógłby konkurować z trybem multiplayer tych gier, jeżeli gracz wybierze klasę Snipera. Dokładnie jak może Pan sugerować, byłoby trudno z nimi konkurować. Dlatego od początku nastawialiśmy się przede wszystkim na tryb kampanii dla pojedynczego gracza, który pozwala na dobre kilkadziesiąt godzin grania.

Obrazek użytkownika Anonim
Sebk

Czy możemy spokojnie powiedzieć, że SGW3 to druga gra największa gra, która wyszła od polskiego producenta zaraz po Wiedźminie 3?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Również Dying Light było naprawdę dużą polską produkcją. Na pewno jesteśmy w czołówce.

Obrazek użytkownika Anonim
mir

Czy nowa strategia będzie się różnić znacząco od dotychczasowej?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Zakładamy rozwój w obrębie sprawdzonych marek. Zarówno seria SGW jak i Lords of the Fallen przyniosły istotne zyski dla studia. Wszystkie gry w tych seriach były mocno dochodowe i zarobiły łącznie znacząco ponad 150 mln zł. Szczegóły podamy na konferencji, która będzie dostępna również dla inwestorów indywidualnych

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Uwamzam, ze firma wyrobila sobie juz nienajgorsze portfolio na swiatowzm rynku, chociaz najlepsze wciaz przed nami. Martwi mnie jednak fakt, ze bardzo istotna czesc doswiadczenia zebranego przy produkcji gier jest outsourcowana do studiow zewnetrznych, a wiec w kontekscie doswiadczenia firmy jako takiej - przepada. Czy firma planuje zwiekszac zatrudnienie i realizowac przyszle projekty przy wiekszym udziale wlasnego zespolu?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Doświadczenie we współpracy z firmami zewnętrznymi jest bardzo cenne. Zarówno LOTF mobilny jak i Sniper mobliny zrobiliśmy praktycznie w 100 proc. poza naszym studiem zlecając prace doświadczonym partnerom.

Obrazek użytkownika Anonim
marc

dlaczego marża w USA jest wyższa skoro cena jest niższa?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Cena jest niższa, bo nie obejmuje podatku VAT. Jednocześnie mamy bezpośrednie relacje z sieciami handlowymi, korzystając jedynie z dystrybutorów logistycznych. Do Gamestop i Amazon dostarczamy nawet bez nich.

Obrazek użytkownika Anonim
Marek

Jak odniesie się Pan do średniego przyjęcia przez rynek Sniper Elite 4, czy może to zwiastować spadek zainteresowania tytułami snajperskimi i również małą sprzedaż SGW3?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Według nas przyjęcie SE4 było lepsze niż oczekiwane. Liczymy na większy sukces SGW3

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zbliżamy się do końca dzisiejszego spotkania. Zostało 15 minut na zadawanie pytań.

Obrazek użytkownika Anonim
stiopa

To gra będzie miała multi czy nie. Może Pan to wyjaśnić dokładnie?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Tak, gra będzie miała tryb multiplayer. Nie podajemy dokładnie więcej szczegółów na ten temat. Cała promocja gry skupiona jest wokół głównej kampanii skierowanej do pojedynczego gracza.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Witam. Czy CI Games ma w planie jakieś nowe wysokobudżetowe IP w najbliższych latach?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Na dzień dzisiejszy nie

Obrazek użytkownika Anonim
Kostek

Przy jakim poziome sprzedaży gra powinna się zwrócić? Wliczmy w to kredyty.

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Poziom obecnych linii kredytowych, jakie posiada spółka, jest bezpieczny uwzględniając chociażby jej kapitały własne. Jednocześnie spłata kredytu ma wpływ na cashflow, a nie rachunek wyników.

Obrazek użytkownika Anonim
Bonek

Jak Pan myśli jak szybko może się zwrócić sgw3 od dnia premiery.

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Mam nadzieję, że bardzo szybko a może nawet w dniu premiery

Obrazek użytkownika Anonim
SonGohan

Załóżmy - choć tego nie życzę - że SGW3 sprzedaje się słabo. Jak sytuacja taka wpłynie na przyszłość spółki?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Rozpatrujemy różne scenariusze nawet te zdecydowanie mniej prawdopodobne :)

Obrazek użytkownika Anonim
Old

będziecie przeznaczac jakies srodki na skup akcji wlasnych ?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Na dzień dzisiejszy nie mamy takich planów

Obrazek użytkownika Anonim
Ryszard

Czy nie uwaza Pan, ze mamy doczynienia z manipulacja ceny akcji CIGames na GPW?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Uważałbym na niektóre fora internetowe. Szczególnie na te, na których niewymagana jest rejestracja użytkownika. Jest tam duża ilość fałszywych tez.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomek.S

Jaki procent ceny gry trafia do waszej kieszeni?

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Bardzo różnie. W zależności o platformy, rynku i sposobu dystrybucji jest to od 50 do 70 proc. ceny detalicznej netto. Wyjątkiem jest tutaj Japonia, gdzie będziemy mieć wydawcę, a nie sami wydawać grę.

Obrazek użytkownika Marek Tymiński
Marek Tymiński

Dziękuję wszystkim za udział w czacie i zadane pytania. Na pewno nie jest to nasze ostatnie wspólne spotkanie. Te pytania, na które nie udało się odpowiedzieć można przesłać na adres cigames@innervalue.pl. Zapraszamy również do odwiedzenia naszego serwisu relacji inwestorskich www.cigames.com/relacje-investorskie

Udostępnij

Tagi

cig