Przejdź do treści

udostępnij:

"Tworzymy naprawdę duże i najwyższej klasy gry mobilne, wydając na produkcje mniej niż nasi konkurenci" - relacja z czatu z Cherrypick Games

Udostępnij

W piątek, 14 września 2018 r. zorganizowaliśmy czat inwestorski z prezesem zarządu i głównym akcjonariuszem Cherrypick Games, Marcinem Kwaśnicą. W czasie dyskusji prezes odpowiadał na pytania dotyczące sytuacji rynkowej i jej wpływu na spółkę, planów przejścia na rynek główny GPW, prac nad nowymi produkcjami: My Beauty Spa: Stars & Stories i Crime Stories oraz dalszej strategii działania. W spotkaniu wzięło udział ponad 600 inwestorów. Przedstawiciel spółki odpowiedział na 30 pytań. Zapraszamy do lektury całego zapisu czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Cherrypick Games, Marcinem Kwaśnicą, na którym rozmawiać będziemy o bieżącej sytuacji rynkowej i jej wpływie na spółkę, planach przejścia na GPW oraz o najbardziej oczekiwanym projekcie studia, My Beauty Spa: Stars & Stories.

 

Spotkanie odbędzie się w piątek, 14 września 2018 r. o godz. 12:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Dzień dobry,
witamy wszystkich użytkowników. Zapraszamy do zadawania pytań.

Obrazek użytkownika Anonim
Patryk

Czy w związku z faktem, iż jednym z istotnych akcjonariusz(>5%) jest TFI, ktore jest zmuszone zwracać środki inwrstorom, nie planujecie Państwo jakiegoś roadshow lub spotkań z brokerami, aby spróbować uporać sie z nawisem podazowym jaki ciąży notowaniom spółki? Szczególnie przed planowanymi premierami, które jak wskazujecie mają potencjał Was mocno uatrakcyjnić. Pozdrawiam

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że sytuacja w spółce jest dobra. Zgodnie z harmonogramem pracujemy nad nowymi grami. Wczoraj do akcjonariatu spółki dołączył nowy inwestor - Tar Heel Capital. Prowadzimy regularne kontakty z inwestorami i bardzo szanujemy naszych akcjonariuszy. Do końca października planujemy kilka aktywności w zakresie komunikacji z inwestorami. Oprócz tego będziemy uczestniczyć w konferencji Książęca Street 4, gdzie będę miał okazję bezpośrednio porozmawiać z inwestorami indywidualnymi.

Obrazek użytkownika Anonim
Hedgefund

Czy spółka planuje przenieść notowania na zagraniczny parkiet gdy na GPW będzie bessa i dalsze odpływy kapitału?

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Wszystkie grupy inwestorów są dla nas bardzo ważne. O czym mam nadzieje dowodzi ten czat i nasze regularne kontakty również z inwestorami indywidualnymi. Jesteśmy już po wielu spotkaniach z inwestorami zagranicznymi, którym podoba się nasza spółka i ją mocno obserwują. Z racji na moje kontakty prywatne i biznesowe mieliśmy bardzo dobre spotkania na rynku niemieckim. Na pewno przejście na GPW znacznie ułatwi nam kontakty z tą grupą inwestorów. Tak jak powiedziałem w jednym z wywiadów, jeżeli do pozyskania dużych zagranicznych funduszy niezbędne będzie zadebiutowanie na giełdzie we Frankfurcie to na pewno to rozważymy. Obecnie w tym zakresie koncentrujemy się na przejściu na GPW.

Obrazek użytkownika Anonim
Brys

Jaki jest potencjał przychodów w horyzoncie roku od premiery My Beauty Spa? Jaki jest najgorszy możliwy rozpatrywany wynik?

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Jest za wcześnie na takie szacunki. Jesteśmy zadowoleni z soft-launchu projektu i liczymy na największy sukces w historii naszej firmy. Nadal pracujemy nad tym, żeby tę grę ulepszać.

Obrazek użytkownika Anonim
DD

Proszę o skwantyfikowanie o ile większy potencjał ma nowa gra od My Hospital? jak to się ma do tego ile zarabiają podobne gry do My Beauty?

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Na dzisiaj nie mogę podać takiego szacunku.

Obrazek użytkownika Anonim
DD

Dlaczego mikro spółce jak CP ma coś wyjść na globalnym rynku gier mobile zdominowanym przez graczy takich jak Gameloft albo Rovio?

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Skala firmy nie gwarantuje sukcesu, jako przykład można pokazać początki Supercell. Spółka nie jest gigantem, a mimo to jest jedną z najbardziej dochodowych w ostatnich latach, co jest dowodem na to, że także takie spółki jak nasza, maja potencjał do wzrostów.

Obrazek użytkownika Anonim
Royce

Co odróżnia Cherry od innych producentów gier mobilnych z GPW?

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Mamy kilka unikalnych cech. Po pierwsze chcemy być globalnym butikowym producentem o modelu biznesowym podobnym do firm np. Supercell. Czyli chcemy maksymalizować przychody i zyski na jednego pracownika, a nie w nieskończoność rozbudowywać strukturę. Rozwój ma się odbywać poprzez tworzenie coraz lepszych i większych gier, a nie tworzenie setek tytułów i liczenie na statystyczny sukces, któregoś z nich. Tworzymy naprawdę duże i najwyższej klasy gry mobilne wydając na produkcje mniej niż nasi konkurenci co istotnie zmniejsza nasze ryzyko biznesowe. Dodatkowo mamy jasno określoną grupę odbiorców naszych tytułów i również przyszłe tytuły chcemy tworzyć z myślą o kobietach. Coraz lepiej rozumiem tą grupę graczy i mamy coraz więcej wiedzy na temat jej preferencji i zachowań co przynosi efekty. To tylko podstawowe rzeczy, które nas różnią.

Obrazek użytkownika Anonim
Royce

Jaki jest termin przejścia na główny rynek?

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Jesteśmy w ostatniej fazie prac nad prospektem emisyjnym. Chcemy złożyć go do KNFu jesienią br.

Obrazek użytkownika Anonim
DD

Kiedy premiera i jaki jest REALNY potencjał CRIME Stories? ile przychodu generują podobne gry?

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Premierę gry planujemy w Q1 2019 roku. Dla nas dobrym benchmarkiem jest gra Choices, która rocznie generuje blisko 80 mln USD. Do współpracy nad Crime Stories zaprosiliśmy kilku pisarzy, w tym Lisę Brunette, autorkę narracji właśnie do Choices. W odróżnieniu do Choices, nasza gra ma konkretnie sprecyzowaną grupę odbiorców - kobiety 30+, które są dla nas najcenniejszym użytkownikiem.

Obrazek użytkownika Anonim
johny

ilu graczy testuje My Beauty Spa i kiedy będzie dostępny dla wszystkich?

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Obecnie grę testuje kilka tysięcy graczy. Premiera My Beauty Spa&Stories planowana jest jeszcze w tym roku.

Obrazek użytkownika Anonim
Michał

Jak nie skala to co gwarantuje sukces na tym rynku?

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Sukces gwarantuje dobra strategia tworzenia gier: odpowiedni dobór tematu i co najważniejsze sprecyzowanie konkretnej grupy odbiorców - poznania jej i dostosowania naszych produktów do ich oczekiwań. Naszą grupą docelową są kobiety, które grają w gry mobilne i na nich będziemy się koncentrować.

Obrazek użytkownika Anonim
Marck

Jak analizujecie zachowania graczy, co jest ważniejsze w pierwszym okresie po premierze, a co w całym cyklu? Ilość pobrań, miesieczna liczba aktywnych użytkowników, czy może czas spędzany w grze? Czy też najważniejsze są same wskaźniki monetyzacji?

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Przed soft-lauchem każdej gry definiujemy każdorazowo KPI. Proces testów dzielimy na co najmniej trzy fazy: w każdej z nich testujemy inny KPI. Zaczynamy od sprawdzenia zainteresowania graczy tematem gry, robimy to poprzez wstępną analizę pozyskiwania graczy. W kolejnej fazie, skupiamy się na retencji gry. W fazach ostatnich staramy się doszlifować monetyzację. To tak w skrócie :) Moglibyśmy na ten temat napisać książkę :)

Obrazek użytkownika Anonim
Michał

Jeżeli chodzi o specyfikę rozgrywki w czym jest lepsze My Beauty Stars&Stories od My Hospital?

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Podczas tworzenia i wydania My Hospital bardzo dużo się nauczyliśmy na temat specyfiki zachowań graczy, monetyzacji i ich targetowania. Wiedza ta pomogła nam przy pracy nad design My Beaty&Spa. Podążamy za trendami, wiemy, że gracze oczekują m.in. bogatszej fabuły, dlatego zdecydowaliśmy się dodać do MBS duży element fabularny, co mamy nadzieję przełoży się na KPI samej gry.

Obrazek użytkownika Anonim
Royce

Czy firma planuje pozyskać wydawcę dla trzech nowych gier lub je sprzedać jak My Hospital?

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Nie planujemy pozyskiwania zewnętrznego wydawcy. W przyszłości sami widzimy siebie w roli wydawcy dla ciekawych projektów, ponieważ nasze rozbudowane narzędzia analityczne, relacje z partnerami i szeroka wiedza na temat zachowań i preferencji graczy daje nam do tego wszystkie podstawy. Nigdy nie mówimy jednak nie – jesteśmy otwarci na propozycje, który mogłyby wnieść coś, czego nie mamy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

To o ile droższe w produkcji będzie My Beauty od My Hospital?

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

MBS będzie porównywalne budżetem do My Hospital. Naszą filozofią jest to, że dwa razy lepsza gra, nie musi być dwa razy droższa od poprzedniej. Przykładowo Project Fame będzie o blisko połowę tańszy niż MBS i MH. Usprawniamy nasz development, staramy się maksymalizować przychód na jednego członka naszego zespołu.

Obrazek użytkownika Anonim
Michał

Jaki jest dobry benchmark dla My Beauty?

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Dobre benchmarki dla MB to gry typu "farming", przykładem jest Hay Day, Word Chef, czy My Cafe. Kim Kardashian: Hollywood jest generalnie dobrym benchmarkiem dla naszych gier.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

JAkie są główne różnice jeżeli chodzi o Wasz model biznesowy i Ten Square Games?

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Nie znamy do końca modelu biznesowego Ten Square Games, to co nas łączy to gry free to play. Przed nami trzy ważne produkcje i na tym się koncentrujemy.

Obrazek użytkownika Anonim
Michał

Jaki jest benchmark przychodowy dla Project Fame?

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Przykładowe benchmarki dla Project Fame to idle-clickery, takie jak: Idle City Empire, Idle Miner Tycoon, Idle Farming Empire, Egg. Inc. My koncentrujemy się na kobietach, a te wymienione nie są kierowane typowo do tej grupy odbiorców. Po rozmowach z Google i Apple wiemy, że coraz więcej kobiet lubi grać w clickery, co jeszcze bardziej zachęciło nas do stworzenia prawdopodobnie pierwszego clickera dedykowanego płci piękniej.

Obrazek użytkownika Paweł Warpechowski
Paweł Warpechowski

W artykule wcześniejszym poznałem Waszą strategię dotyczącą nowej gry.
Z informacji taj zawartych wynika, że testujecie dużo środowisk w różnych państwach, np badacie jak zareagują rynki będące np w Australii, Ameryce Południowej, Azji.
Brak mi było USA, czy rynek USA odpuszczacie, czy według Was wszystko o nim wiecie i nic nowego Was już na nim nie spotka.
Kiedy można spodziewać się jakie będą reakcje rynku ŚWIATOWEGO na reakcję na Wasz nawy produkt.

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Prowadzenie tzw. soft launchu ma na celu sprawdzenie kluczowych parametrów gry, w tym monetyzacje i dopracowanie ich. Dokonuje się tego na relatywnie niewielkich rynkach i ograniczonej populacji graczy z tego powodu takich testów nie robimy w USA, bo to kluczowy rynek docelowy. Dla przykładu, aby przewidzieć zachowanie graczy z USA często prowadzi się soft-launch w Kanadzie i Australii, których społeczeństwa są podobne do amerykańskiego, ale rynek jest znacznie mniejszy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Firma ma mały zespól jak jest możliwe tworzenie więcej niż jednej gry naraz?

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Już teraz pracujemy nad trzema grami równocześnie. Korzystamy z wypracowanych mechanizmów i doświadczenia. Mamy kilka teamów, które równolegle pracują nad naszymi projektami. Od początku przyświecała nam taka własnie strategia budowy firmy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jaki jest poziom zysków z Hay Day, Word Chef, My Cafe, Kim Kardashian?

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Większość z tych gier generuje kilkanaście mln USD rocznie. Np. My Cafe ok 20 mln USD.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

I ile te gry mają graczy czy to też kobiety? :)

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Grupa docelowa tych gier jest bardzo zbliżona do naszych.

Obrazek użytkownika Anonim
johny

Proszę o rozwiniecię zdania „My Beauty Spa oraz Crime Stories mają jeszcze większy potencjał komercyjny niż My Hospital” o ile większy? 5, 10, 20%?

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Na tym etapie rozwoju projektu nie jestem w stanie podać takiego szacunku, natomiast w moim przekonaniu będą to dwie największe gry naszej firmy. Na dziś wiemy, że engagement rate My Beaty Spa&Stories wyniósł 97 proc., natomiast click to install rate 67 proc., podobnie jest z Project Fame. To bardzo dobry wyniki jeśli chodzi o wskaźnik pozyskiwania graczy.

Obrazek użytkownika Anonim
Royce

Kiedy koniec soft-launch Beauty?

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Nie chcemy podawać dokładnej daty, soft-launch zakończymy w ciągu kliku tygodni.

Obrazek użytkownika Anonim
kobieta

DZień dobry! jesteście unikalni na rynku, ze względu na grupę docelową, odbiorców, jaka jest geneza tego, ze wasze gry sa skierowane do kobiet? szacunki, twórcy?

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Nie realizujemy swoich marzeń o grach, a tworzymy gry dla zyskownej niszy, na którą od początku mieliśmy pomysł. Pierwszym sprawdzianem był My Hospital, który okazał się hitem. Wiemy, że to co robimy jest słuszne, dlatego w dalszym ciągu będziemy realizować tego typu projekty.

Obrazek użytkownika FLESH
FLESH

Kiedy planukecie wejdzie na GPW?

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Chciałbym jak najszybciej.

Obrazek użytkownika Anonim
Royce

Z jakiego poziomu zysku netto w 2019 roku Pan Prezes będzie zadowolony?

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Wysokiego :)

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

W takim razie kiedy będzie mógł Pan podać szacunek przychodu dla inwestorów, w nawiązaniu do poprzednich informacji zostało tylko kilka tygodni do premiery?

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

W naszym przypadku nie da się podać szacunków, tak jak w przypadku gier konsolowych. Premiera naszych gier nie jest wskaźnikiem sukcesu, ponieważ gra może żyć jeszcze kilka kolejnych lat i dopiero wtedy przynieść maksymalne przychody.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakie zyski generują wspomniane gry clickery?

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Dobre clickery generują od kilku do kilkunastu mln USD rocznie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Panie Prezesie proszę o podanie przykładu produkcji która osiągnęła dotyczas największy sukces jeżeli chodzi o gry dla kobiet podobne do Cherrypick i jakie były to przychody, zyski, ilość graczy?

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Np. Kim Kardashian: Hollywood wygenerowała od swojej premiery blisko 300 mln USD.

Obrazek użytkownika Marcin Kwaśnica
Marcin Kwaśnica

Bardzo dziękuję za ciekawe pytania. Jestem przekonany, że nie było to nasze ostatnie spotkanie. Zachęcam do śledzenia działań spółki. W razie dodatkowych pytań jesteśmy do dyspozycji: cherrypick@innervalue.pl. Pozdrawiam :)

Udostępnij