Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

"Szukamy swojego hitu i będziemy zwiększać liczbę preprodukowanych tytułów" - relacja z czatu z prezesem zarządu CreativeForge Games

Udostępnij

We wtorek, 3 września 2019 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu CreativeForge Games, Piotrem Karbowskim. Podczas spotkania rozmawialiśmy o perspektywach rozwoju spółki. Inwestorzy zadawali również pytania o prace nad preprodukcjami gier, premierę Hard West 2, nową strategię rozwoju oraz sytuację finansową spółki. W spotkaniu wzięło udział niemal 550 inwestorów, a prezes zarządu odpowiedział na blisko 30 pytań. Co więcej, już po czacie przedstawiciel spółki odpowiedział na pozostałe pytania inwestorów, na które nie udało się udzielić odpowiedzi w czasie czatu. Zapraszamy do lektury całej relacji.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu CreativeForge Games, Piotrem Karbowskim. Rozmawiać będziemy o aktualnej sytuacji producenta gier i perspektywach rozwoju spółki.

 

Spotkanie rozpocznie się we wtorek, 3 września 2019 r., o godz. 12:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Dzień dobry,
witam wszystkich na czacie inwestorskim. Zachęcam do zadawania pytań.

Obrazek użytkownika Anonim
Kajtek

CFG pokazało kilka nowych tytułów - które z nich zostały już przekazane do właściwej produkcji?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

ACS został przekazany do właściwej produkcji. Mocno wierzymy, że wprowadzimy do produkcji jeszcze w tym roku również House Flipper City. W ciągu kilku tygodni zamierzamy podzielić się z graczami zwiastunem gry.

Obrazek użytkownika Anonim
Kajtek

Na Skilshot pojawiła się oferta pracy dla grafika przy produkcji gry "rozpoznawalnego światowego tytułu" - czy chodzi o House Filpper City czy jeszcze inny tytuł? Czy chodzi o tytuł z grupy PlayWay? Proszę powiedzieć coś więcej o tym tytule

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Jest to inny tytuł , z poza grupy PLW. Nie mogę jeszcze zdradzić szczegółowych danych.

Obrazek użytkownika Anonim
Kajtek

Kiedy możemy spodziewać się kolejnych materiałów dot. Aircraft Carrier Survival? Jak oceniacie proces budowania community i pozycję na wishlistach ACS?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Community na ACS buduje się zadowalająco, porównujemy ją z innymi preprodukcjami z grupy PLW dzięki czemu możemy twierdzić że jest to ważny tytuł.

Obrazek użytkownika Anonim
Kajtek

Czy HardWest 2 jest już na etapie tworzenia? Czy w 2019 pokażecie jakieś materiały HW2?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Tak jest w produkcji. W pierwszym kwartale 2020 roku powinniśmy zobaczyć pierwsze informacje / zwiastuny publiczne.

Obrazek użytkownika Anonim
PM

Czy wzrost kursu USD tylko pomaga, czy firma ma też jakieś należności w dolarze?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Wysoki kurs USD pomaga spółce, wydajemy w złotówkach a otrzymujemy USD.

Obrazek użytkownika Anonim
fort2

Czy poza gra mobilną PD powstaje /powstanie też gra mobilna HW? W jakiej perspektywie czasowej można się spodziewać wydania gry/gier mobilnych?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Obecnie prowadzone są dyskusje na temat mobilnej wersji HW.

Obrazek użytkownika Anonim
gog

Jakie są pomysły na zwiększenie przychodów spółki?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Tworzenie wielu preprodukcji jednocześnie i wprowadzanie najlepszych z nich do pełnych produkcji.

Obrazek użytkownika Anonim
Galdan

Dzień dobry.

 

Czy planujecie zorganizować zbiórki na kickstarter? Jest to ciekawa forma reklamy dla mniejszych wydawców. Takim jest według mnie CFG na tą chwilę. Po pierwsze byłby to zastrzyk gotówki a w dodatku może by się udało rozpromować np the pit lub jeszcze bardziej ACS.

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Nie wykluczamy takiej możliwości.

Obrazek użytkownika Anonim
Pawlo

Które z planowanych gier/preprodukcji mają, na chwilę obecną, zdaniem zarządu, największy potencjał sprzedażowy?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Obecnie ACS ma największy potencjał sprzedażowy w naszej spółce. Będziemy przy nim wykorzystywać kody rabatowe z gry Uboat, co zwiększy docelową grupę odbiorców. Drugą grą, w którą wierzymy jest House Flipper City. W przypadku tej produkcji będziemy wykorzystywać kody rabatowe z gry House Flipper. Dzisiaj w spółce tworzymy 14 projektów, a wymienione to tylko dwa z nich. Szukamy swojego hitu i będziemy zwiększać liczbę preprodukowanych tytułów. Wierzę, że każdego miesiąca listę wzbogacą kolejne gry z potencjałem. Jeśli chodzi o produkcje zewnętrzne, tworzony jest Hard West 2, który w całości finansowany jest przez zewnętrzne studio. CFG ma istotny udział w przychodach.

Obrazek użytkownika MaciejBdg
MaciejBdg

Czy spółka prowadzi prace nad nowymi produktami? Kiedy zostaną zakończone prace? W jakim gatunku będą to produkty? Ile funduszy będzie na nie przeznaczone?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Ciągle tworzymy nowe projekty i sprawdzamy ich potencjał, w momencie zakończenia pracy nad jednym projektem zaczynamy kolejny.

Obrazek użytkownika Anonim
DrHouse

W ESPI podaliscie Państwo że pracujecie nad 14 preprodukcjami. Brzmi to imponująco. W jaki sposób wybieracie tematy do nich? Pytacie graczy, wyłanianie w konkursach? Ile z nich ma szansę na pełną produkcję i jakie czynniki o tym decydują. Pozdrawiam

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Poszukujemy niszy, które nie posiadają gier PC i pod te grupy staramy się tworzyć preprodukcje. Przykładem jest ACS, gdzie w niszy gier wojennych nie występowały dotychczas lotniskowce. Stąd też powstał pomysł na ACS. Założeniem wszystkich naszych preprodukcji jest spełnienie oczekiwań konkretnej grupy odbiorców.

Obrazek użytkownika Anonim
Pitbul

Dzień dobry, Ile do tej pory sprzedaliscie gry Hard West? Jakie są wasze oczekiwania na sprzedaż tej gry na PS4 i Xbox?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Liczba graczy Hard Westa przekroczyła 400 000 użytkowników. Nie publikujemy prognoz, jednakże Hard West to na pewno był najlepszy historyczny tytuł spółki. Rynek konsol jest dla nas bardzo ważny i sprzedaż gry może być w tym segmencie istotna. Uważamy, że ważną premierą będzie też Hard West 2, w którym CFG ma istotne udziały w przychodach. Staramy się maksymalnie wykorzystywać nasze historyczne aktywa.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy coś się zmienia odnośnie pożyczek od PLW?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Wydłużamy czas spłaty pożyczki do końca marca 2022 roku. Pożyczka nie będzie zależna od premier gier. Jednorazowo spłacamy ponad 50 proc. pożyczki.

Obrazek użytkownika Anonim
ala

Jakie widzi Pan szanse na zwiększenie przychodów spółki? Nie ukrywajmy, ze te za 2Q były bardzo słabe..

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Przez pierwsze miesiące 2019 roku spółka musiała znaleźć nowe produkty, które będą przynosić zyski, stąd też rozpoczęto wiele preprodukcji, na których spółka się skupiła. Dopiero w ostatnich miesiącach otrzymujemy pełne informacje zwrotne oraz krystalizowanie się przyjętej strategii. Sądzę że szanse spółki na lepsze wyniki niż Q2 są wysokie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

BuildersOfEgipt czy CFG będzie mieć jakiś zysk z tej gry czy tylko reklamę jako wydawca?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

BofE jest grą, która ma czysto marketingowy wizerunek dla spółki. Spółka nie będzie miała zysków z tej produkcji.

Obrazek użytkownika Anonim
APP

Czego będzie dotyczyła gra FOG ?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

FOG to preprodukcja tworzona przez zespół z pierwszego Game Jam. Będzie typu survival.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dlaczego Bandit Simulator na trailerze wygląda jak średniowieczny Thief Simulator?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Bandit ma na celu dotarcie do graczy, którzy właśnie chcieliby się wcielić w średniowiecznego rzezimieszka/ złodzieja. Na dziś mogę powiedzieć, że tytuł buduje się stabilnie.

Obrazek użytkownika Anonim
Bylynastolatek

Może tak zrobić symulator nastolatka?? Gierka na wzór Bum Sim. Palenie trawki w szkolnym WC, wodeczka i piwko pod blokiem, na które podbieraloby się kaskę z mamusi portfelika, soloweczki(bijatyki) z kolesiami i w szkole, kibicowania na meczu Legii, jazda rowerkiem, podrywanie lasek buziaki, listy miłosne, zgrywanie z nauczycieli.. robienie kawałów kolegom.. Granie w galę na boisku.Grupa docelowa byłaby ogromna.

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Proszę o rozwinięcie wizji gry i przesłanie jej na ceo@creativeforge.pl , z każdą propozycją gry chętnie się zapoznam i z chęcią przedyskutuję.

Obrazek użytkownika Anonim
RB

Na kiedy planujecie spłacenie w/w 50proc. pożyczki, w jakim okresie ?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

W oparciu o opublikowaną dzisiaj strategię zatwierdziliśmy budżet spółki do końca 2021 roku. Bez uwzględnienia dodatkowych przychodów spółka jest w stanie finansować swoją działalność operacyjną spłacając około 3 mln zł pożyczek i zostawiając na rachunku około 3 mln zł gotówki. Obecnie w tym duchu prowadzimy negocjacje z pożyczkodawcami. Chcemy zoptymalizować naszą strukturę finansową w taki sposób, aby nie płacić odsetek od długu, którego nie potrzebujemy. Spłacając 3 mln zł, w ciągu dwóch lat, zaoszczędzimy około 200 tys. zł, co stanowi niemal cały budżet pełnej gry.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czym by Pan zachecił inwestorów do zakupu akcji CFG? Jakie są perspektywy na zwiekszene przychodów spółki??

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Spółka ma przejrzysty tor działania w podobieństwie do spółek takich jak Ultimate Games, tworzymy wiele preprodukcji, najlepsze z nich wdrażamy do produkcji.

Obrazek użytkownika Anonim
Michał

Dzień dobry Panie Prezesie, czy w Pańskiej opinii obecna cena akcji odzwierciedla potencjał spółki?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Jako spółka robimy wszystko, aby firma regularnie zarabiała pieniądze na sprzedaży gier. Aktualnie we wszystkie projekty prowadzone przez CFG zaangażowanych jest prawie 100 osób. Wierzymy, że prędzej czy później znajdziemy swój hit taki jak Car Mechanic Simulator lub House Flipper. Przez ostatnie pół roku ciężko pracowaliśmy, aby zbliżyć się do tego sukcesu. Ocenę obecnego kursu zostawiamy akcjonariuszom.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy polowanie w Trapper Sim ma polegać tylko na stawianiu sidel a nie na oddawaniu strzału za pomocą broni palnej?? Czy można dodać pieska do gry? Brakuje mi tutaj plywania w indiańskim cano, łowienia ryb, pokazania sprzedaży futer handlarzowi, walki z indianami lub handlu z nimi. Można pokazać walkę z niedźwiedziem itp. Łowienie ryb w rzece, jeziorze. Wtedy ta gra ma szansę na bardzo dobrą sprzedaż. Ale jak ma to być stawianie tylko sidel to sorry ja tego nie kupuje jako gracz.

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Przekazaliśmy graczom zalążek gry, podobnie jak w przypadku ASC gracze podpowiadają nam w którym kierunku produkcja powinna się rozwijać.

Obrazek użytkownika Anonim
Prywatny Inwestor

Czy w 14 preprodukcjach zawierają się jakieś projekty pozyskane z Game Jamów ? Oraz czy do 14 preprodukcji wliczacie wspomiane w ESPI negocjowane 3 projekty spoza GK PW ? Ile łącznie preprodukcji negocjujecie, 17 (14 wewnętrznych + 3 zewnętrzene) ?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

14 preprodukcji uwzględnia projekty faktycznie tworzone, również te z Game Jam. Liczba ta nie uwzględnia żadnych negocjowanych tytułów, a jest ich więc niż 3.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy czytał Pan może książkę polskiego pisarza fantasy Robert. M .Wegnera- Niebo ze Stali ? Ten cykl jest wprost stworzony do zrobienia na jego podstawie gry na poziomie Wiedźmina. Prosze tylko przeczytać Niebo ze Stali i pomyslec jaki tu drzemie potencjał.. Każda spółka ,która podejmie się rozmów z tym pisarzem może liczyć na gigantyczne zainteresownie graczy ,inwestorów, pieniąde na grę to inwestorzy beda przynosić jeden przez drugiego!!

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Nie wykluczam możliwości współpracy z polskimi pisarzami.

Obrazek użytkownika Anonim
Marcin

Jak ocenia Pan grę Phantom Doctrine. Czy środki przeznaczone na jej stworzenie ostatecznie okazały się być inwestycją w cenne IP, które może być kontynuowane, czy też jest to jednak pomysł nie cieszący się wystarczającym zainteresowaniem i chcecie państwo o tym zapomnieć i skupić się na całkowicie innych projektach.

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Dużo lepiej oceniamy produkcję Hard West niż Phantom Doctrine. Zgodnie z opublikowaną dzisiaj strategią chcemy maksymalnie wykorzystywać historyczne aktywa spółki i cały czas je monetyzować. Dobrym przykładem jest Hard West 2, gdzie tytuł o dużym budżecie outsourceujemy i jednocześnie zachowujemy istotny udział w przychodach. Jeżeli chodzi o produkcje wewnętrzne, zakładamy małe zespoły, relatywnie niskie budżety i aktywną współpracę z Grupą PlayWay przy ich wydawaniu.

Obrazek użytkownika Anonim
RB

Witam, prośba o podsumowanie dotychczasowych Game Jam-ów, co z nich może wyniknąć, czy planujecie kolejne ?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Game Jam'y okazały się sukcesem i niektórzy deweloperzy już z nami współpracują.

Obrazek użytkownika Anonim
Irma

Czy spolka ma w planach jakiekolwiek premiery w roku 2019 ?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Nie wykluczamy premier w 2019 roku, lecz mogą one dotyczyć portów dotychczasowych gier.

Obrazek użytkownika Anonim
Que

Czy można prosić o większą obecność spółki w mediach giełdowych/growych? Czat tutaj to świetna sprawa i dobry początek. Wydaje mi się, że inwestorzy zapomnieli o naszej spółce, wciąż w ich głowach siedzi to co się stało z kursem po premierze Phantom Doctrine. Przy okazji trailera House Flipper City uważam, że powinno zrobić się dużo szumu, może jakiś wywiad w Parkiecie czy kolejne inwestorskie czaty. Czy można też liczyć na wysokiej jakości trailer do House Flipper City? Taki, który chwyci fanów Sim City za serce i spowoduje, że o CFG znowu będzie głośno (ale tym razem pozytywnie).

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Obserwujemy bardzo duże zainteresowanie naszą spółką, co bardzo nas cieszy. Po ostatnich miesiącach intensywnej pracy jesteśmy gotowi na częstszy kontakt, będziemy obecni w mediach i dostępni zarówno dla akcjonariuszy, jak również dla graczy. Wszelkie pytania można kierować na adres: ir@creativeforge.pl i gdy tylko zbierzemy odpowiednią liczbę pytań, będziemy umieszczać video informacyjne na stronie PlayWay w zakładce Aktualności.

Obrazek użytkownika Anonim
Wojciech

Jakie istotne zagrożenia i szanse widzi Pan dla Spółki w najbliższych miesiącach?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Najtrudniejsze miesiące spółki są już za nami. Koncentrujemy się na tworzeniu nowych preprodukcji, wśród których mamy nadzieję znaleźć kolejny hit. Perspektywy spółki wyglądają obiecująco. Jesteśmy dobrej myśli i konsekwentnie działamy w przedstawionym dziś kierunku.

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Jesteśmy miło zaskoczeni ogromną liczbą pytań od Państwa, dziękujemy za zainteresowanie CFG. Zapraszamy do kontaktu z nami pod adresem: ir@creativeforge.pl. Z chęcią odpowiemy na dodatkowe pytania.

 

Pozdrawiam,
Piotr Karbowski

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Czat cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem i otrzymaliśmy bardzo dużo pytań. Chciałbym się do nich odnieść i dlatego w ciągu około 2 dni na nie odpowiem. Całość ukaże się w Strefie Inwestorów w formie relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Anonim
Kajtek

Kiedy pokażecie House Flipper City? W jaki sposób HFC będzie nawiązywać do oryginalnego tytułu? Na jakie platformy - czy tylko PC?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Postawowa wersja gry będzie skierowana na PC , Pokażemy trailery w przeciągu najbliższych tygodni.

Obrazek użytkownika Anonim
Kajtek

Czy możemy liczyć na zorganizowanie spotkania z inwestorami?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Tak, takie spotkanie się również odbyło.

Obrazek użytkownika Anonim
alaw

Chyba pan Prezes się zgodzi ze mną ,że największym problemem CFG jest dużo słabsza od oczekiwań sprzedaż gry PD . Czy prowadzicie związku z tym jakieś rozmowy z wydawcą skierowane na zwiększenie zaangażowania się GS w częstsze promocje na PD? Czy w przeciągu roku od premiery były jakieś promocje na konsole PS4 I Xbox ?? Czy nie rozważacie podpisania umowy z CENEGA na wersje pudełkową PD?? Czy gra trafi tez na platformę EPIC Games?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Oczekiwania odnośnie sprzedaży PD są dużo wyższe niż sama jego sprzedaż. Wydawca potwierdził, że są przygotowane promocje jeszcze w tym roku. Od wydawcy zależą wszelkie promocje dotyczące innych platform.

Obrazek użytkownika Anonim
Adasko

Ile osób jest obecnie zapisanych na wishlistach Steam na Phanthom Doctrine?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Jest to wewnętrzna informacja która znajduje się na koncie wydawcy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Kiedy zostana zaprezentowane kolejne materiały z nowych gier i obiecane juz dawno te z ACS? Czy wybieracie sie na PGA w Poznaniu?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Możliwe że będziemy na PGA jako grupa, zespół tworzący ACS obecnie skupia się na mechanikach grze oraj głównie są prowadzone działąnia programistyczne z tąd też powstanie kolejnego trailera to około czas 2 miesięcy, lecz gdy kolejny trailer będzie gotowy ozaczać to będzie, że gra już jest grywalna.

Obrazek użytkownika Anonim
Ciekawy

Czy pośród współpracujących ze spółką członków zespołów gamedev znajdują się również doświadczeni programiści z kilkuletnim stażem?

Obrazek użytkownika Anonim
Jarek

Czy zdaniem Zarządu, wrzucanie markowanego trailera i gry na steam, to wystarczające sprawdzanie rynku? Czy nie lepiej byłoby zainwestować coś w promocję, by mieć odpowiedź większej próby graczy?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Tak są u nas doświadczone osoby również bardziej doświadczonych devów wykorzystujemy to pełnych do produkcji gier

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Tak, jest to sprawdzone działanie, inwestujemy w produkcje które wykazują pozytywne wyniki.

Obrazek użytkownika Anonim
luki91

Czy kierownictwo spółki ma plany zmiany nazwy, bądź logo spółki, tak by nie kojarzyła się z niepowodzeniami w przeszłości i by móc zacząć budować nową markę?

Obrazek użytkownika Anonim
luki91

Za nami już druga edycja Game Jam (10-12.08). Czy może Pan powiedzieć ile zespołów brało w nim udział i czy któraś wizji tych zespołów będzie realizowana przy współpracy z CFG? Jak wygląda współpraca z ekipami z pierwszej edycji, na jakich etapach są te projekty?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Zajmujemy się obecnie działaniami mającymi na celu przynoszeniu zysków w spółce.

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

jedną z gier jest projekt o roboczym tytule FOG, nauczamy te osoby jak tworzyć preprodukcje. A najelpszych z nich wdrażamy do zespołów produkcyjnych.

Obrazek użytkownika Anonim
Daniel

W ostatnim komunikacie ESPI spółka podała, że jedna gra trafiła do produkcji. Czy możemy się dowiedzieć która to gra?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Aircraft Carrier Survival

Obrazek użytkownika Anonim
Luk

Co z PD?
Jaka sprzedaż na switchu?steam?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

sprzedaż na platformie switch jest stabilna na Steam w dobrych ilościach jeśli są rabaty

Obrazek użytkownika Anonim
Jax

Na czym ma polegać "wydawanie" gier przez CFG? W porównaniu z PLW nie ma ani społeczności, ani zbudowanych kont. Czy będzie się to wiązać z dużymi inwestycjami w reklamę i rozbudowę zespołu wydawniczego?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

CFG ciągle cross promuje swoje produkty wraz z playway , konto wydawnicze CFG ma szansę również się rozwijać i trafiać do wielu użytkowników

Obrazek użytkownika Anonim
Jarek

Spółka prezentuje (bo niekoniecznie zapowiada) liczne trailery, które mogłyby przerodzić się w gry, ale później nie komunikuje, co się z nimi dzieje. Jaki jest status gier THE PIT, The Grand Heist?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Cały czas badamy nimi rynek i porównujemy wyniki.

Obrazek użytkownika Anonim
Wojciech

Jaką kontrole posiada Spółka nad produkcją HW2? Czy proces produkcji jest w jakimś stopniu przez Państwa nadzorowany?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

jest to projekt zewnętrzny w każdym bądź razie jesteśmy informowani o jego postępach

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Chernobyl wydaje sìę ciekawy. Czy są jakieś decyzje odnośnie tej gry?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

tak samo jak w przypadku ACS, na dzień dzisiejszy jest nadal sprawdzmy jej potencjał.

Obrazek użytkownika Anonim
Michał W

ile spółka ma zespołów developerskich ?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

obecnie CFG posiada oddzielny zespół Pod każdy projekt

Obrazek użytkownika Anonim
APP

Obecnie tworzycie 14 projektów, kiedy poznamy szczegóły/zostaną utworzone strony na steam poza obecnymi (GH, BS, PIT, ACS, CH1986, Trapper), tak aby społeczność graczy mogła ocenić potencjał produkcji ?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Gdy materiały filmowe będą dostępne automatycznie tworzymy stronę pod dany projekt

Obrazek użytkownika Anonim
Maciek

Ile premier jest planowanych na przyszły rok?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Na pewno będzie to premiera ACS chciałbym aby były tam również dwie dodatkowe

Obrazek użytkownika Anonim
Kajtek

Powiedział Pan o "rozpoznawalnym światowym tytule" do którego zbieracie zespół - rozumiem że chodzi o kontynuację gry (spoza grupy PlayWay). Czy może Pan zdradzić chociaż jaki jest gatunek tej gry?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

jak na razie nie wolno mi zdradzić tej tajemnicy, jesteśmy w trakcie negocjacji warunków

Obrazek użytkownika Anonim
Wojciech

Czy spółka poniesie jakieś koszty związane z wydaniem gry BoE?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

spółka nie ponosi żadnych kosztów w związku z produkcją oraz marketingiem

Obrazek użytkownika Anonim
ml

Jaka jest liczba sprzedanych kopii gry phantom doctrine?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

gra dawała większe oczekiwania niż wyniki , w momencie kiedy zostaną przekroczone ważniejsze progi na pewno poinformujemy o ilościach

Obrazek użytkownika Anonim
robotoja

Czy nie uważa Pan że najnowsza gra, tj. Trapper Simulator może przynieść więcej szkody niż pożytku z uwagi na kontrowersyjną tematykę gry ? Mam na myśli kłusownictwo na którym bazuje cała gra ( a przynajmniej tako można wysnuć po trailerze).

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

obecnie gra buduje się lepiej niż przeciętnie chcemy aby to gracze zdecydowali o losach produkcji gry oraz jej kontentu

Obrazek użytkownika Anonim
Kajtek

Czy prace nad wersją mobilną PD są kontynuowane? Kiedy orientacyjnie celujecie z premiera?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

są prowadzone badania czy rentowność produktu byłaby spełniona

Obrazek użytkownika Anonim
Marcin

Moje poprzednie pytanie się nie pojawiło, więc spróbuję drugi raz. Jak ocenia Pan Phantom Doctrine, tzn. czy środki włożone w produkcję tej gry, które były niemałe, zaowocowały stworzeniem nowego IP o istotnej wartości dla spółki, czy też nakłady pracy i pieniędzy włożone w PD dały w efekcie grę, która nie cieszy się wystarczającym zainteresowaniem i od tej będziecie angażować się w inne projekty. Chciałem też dopytać dlaczego nigdy nie było promocji PD na platformie jaką jest Xbox One. Pozdrawiam.

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

nie jest to zły tytuł lecz jego koszta sprawiły że nie chcielibyśmy ponawiać podobnej sytuacji więc wolimy skupić się na przyszłych nowych produkcjach

Obrazek użytkownika Anonim
Marcin

Jeżeli organizujecie czat, a potem unikacie odpowiadania na pytania, to zastanówcie się czy nie byłoby łatwiej po prostu nie organizować żadnego czatu :) Bezsensowna szopka...

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

otrzymaliśmy ponad 150 pytań na czacie inwestorskim a czat trwał godzinę

Obrazek użytkownika Anonim
Nok

Czego dotyczyła sprzedaż assetów na PLN 800 tys. i kiedy będzie zaksięgowana (Q3) ?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

tak będzie zaksięgowana w trzecim kwartale

Obrazek użytkownika Anonim
Indywidulany Inw

Kiedy możemy się spodziewać publikacji planu premier na www CFG, jego aktualizacji i polepszenia komunikacji z inwestorami indywidualnymi ?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

chciałbym aby taki plan pojawił się wraz z premierą preprodukcji House Flipper City

Obrazek użytkownika Anonim
Gosc

Czy jezeli mam gotowy pomysl na gre z zarysem scenariusza, (majac jedynie chobbistyczne doswiadczenia w GameDev). Czy CFG moze byc zainteresowane wspolpraca czy raczej nie?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

bardzo chętnie, prosiłbym o odesłanie informacji na ir@creativeforge.pl

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Witam, gdyby miał Pan spojrzeć dziś na CFG i zwizualizować CFG w perspektywie 2-3 lat to jak w krótkich słowach opisałby Pan spółkę w roku 2021 - 2022

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

sądzę że będzie to spółka tworząca gry które będą przynosiły zyski , jak również chciałbym odnaleźć projekt który będzie hitem.

Obrazek użytkownika Anonim
Jax

Czy myślicie o odsprzedaży marki HW lub PD wydawcy good shepard? Mogłoby to być istotnym zastrzykiem gotówki.

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

takie decyzje muszą być dokładnie przeanalizowane , rozważamy wiele możliwości co do tytułów.

Obrazek użytkownika Anonim
siara

Co z preprodukcjami, które nie trafia do dalszej produkcji? Czy planujecie ich odsprzedaż np PLWu??

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Niektóre z nich mogą zostać odsprzedane do innych zespołów.

Obrazek użytkownika Anonim
Ja

Czy zespoły pracują w PlayWay Camp czy również poza (pytanie dotyczy rekrutacji na stanowiska)

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

głównie zespoły są zlokalizowane poza PlayWay Campus, posiadamy wiele zespołów zdalnych i dzięki temu możemy rozbudowywać strukturę spółki na większą skalę niż do tej pory.

Obrazek użytkownika Anonim
Kajtek

Spółka zorganizowała już dwa GameJamy - jakim zakończyły się rezultatem? Ilu pracowników / zespołów pozyskaliście do CFG?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Pozyskaliśmy 4 zespoły, są to często osoby które wdrażamy w nowe preprodukcje.

Obrazek użytkownika Anonim
himera

Czy jest szansa na zdobycie licencji na jakąś gre do Discovery -np . wielki hit Wojny Magazynowe?

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Wszystko zależy od tytułu oraz czy było by to bardziej opłacalne dla spółki niż tworzenie nowego tytułu

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Rozumiem ,że tworząc spora ilość preprodukcji szukacie swojej niszy tak jak Bloober znalazł w horrorach czy Frozen District w renowacji domów a PLWu w mechnice samochodów . Czy decydując sie na dana preprodukcje macie już z góry zdefiniowanych odbiorców na dana grę? Nie uważa Pan ,że kobiety mogą być ogromną grupą odbiorców gier np top model simulator ,czy młdzież szkolna - school simulator? Dużą grupa są miłosnicy zwierząt domowych psów i kotów - animal shelter sim.

Obrazek użytkownika Piotr Karbowski
Piotr Karbowski

Tworzymy aktualnie wiele tytułów , bardzo chętnie stworzymy również grę gdzie grupą docelową byłyby kobiety.

Udostępnij