Marcin Czyczerski, CCC: "Rozwój produktu to zasadniczo najważniejszy element naszej strategii"
Obrazek użytkownika Czaty
06 lis 2019, 10:16

"Rozwój produktu to zasadniczo najważniejszy element naszej strategii" - relacja z czatu z prezesem zarządu CCC, Marcinem Czyczerskim

We wtorek, 5 listopada 2019 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu CCC, Marcinem Czyczerskim. Podczas spotkania rozmawialiśmy o wynikach finansowych za III kwartał 2019 roku. Inwestorzy zadawali również pytania o rozwój e-commerce, notowania akcji, sprzedaż obuwia Gino Rossi oraz restrukturyzację sieci KVAG. W spotkaniu wzięło udział niemal 600 osób, a prezes zarządu odpowiedział na blisko 60 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu CCC, Marcinem Czyczerskim. Będziemy rozmawiać o wynikach finansowych za III kwartał 2019 roku oraz o planach rozwoju CCC.

 

Spotkanie rozpocznie się we wtorek, 5 listopada 2019 r. o godz. 10:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jest mi niezmiernie miło po raz pierwszy uczestniczyć w czacie z Państwem. Zapraszam do zadawania pytań. Liczę na ciekawą dyskusję!

Obrazek użytkownika Anonim
Karolina

Plan restrukturyzacji Gino Rossi wiąże się z przeniesieniem logistyki w jakim czasie to nastąpi?I pytanie gdzie zostanie przeniesiona?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Jesteśmy w trakcie zmian systemowych. Obsługa detalu zostanie przeniesiona do Polkowic , a e-commerce do jednego wspólnego magazynu eobuwie.pl w Zielonej Górze. Liczymy, że w pierwszym półroczu 2020 będziemy funkcjonować w nowych logistycznych realiach.

Obrazek użytkownika Anonim
Xxx

Panie prezesie, co firma szykuje na podwyżki płacy minimalnej?
Jak sobie poradzicie z takim obrotem spraw? Zmniejszenie etatów? Podwyżki dla pracowników?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Jesteśmy w trakcie opracowywania koncepcji zmiany systemu wynagradzania. W dalszej kolejności zamierzamy omówić go z przedstawicielami pracowników. Do publicznej wiadomości będziemy podawać go później.

Obrazek użytkownika Anonim
Lidia

Na jakim poziomie szacujecie Państwo wskaźnik DN/EDITDA w 4 kwartale'19, biorąc pod uwagę podpisaną w październiku nową umowę kredytową z BNP Paribas. Czy po przekroczeniu poziomu 3,5 wystąpicie o zmianę tego kowenantu w umowach kredytowych?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Finansowanie z BNP Paribas to refinansowanie finansowania intercompany bez wpływu na DN/EBITDA. Nie przedstawiamy szacunków kluczowych wskaźników., ale mogę wskazać, że z pewnością w kolejnych miesiącach ten wskaźnik będzie się obniżał.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Panie prezesie czy ccc mysli o produkcji butów dla osób o większych wymaganiach niż rozmiarowy standard. Np.wysokie podbicia , szeroka stopa,gruba kostka .

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Rozwój produktu to zasadniczo najważniejszy element naszej strategii. Element komfortu jest z kolei kluczowym obszarem naszego zainteresowania. Przypomnę, że już w 100 salonach mamy funkcjonalność esize.me, zachęcam do skorzystania. Niebawem będziemy produkować zindywidualizowane wkładki do butów.

Obrazek użytkownika Bernard
Bernard

Jakie są koszty sponsoringu grupy kolarskiej CCC ?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Ok. 3 mln USD /kwartał.

Obrazek użytkownika Anonim
Rafa£

Czy firma osiągnie zysk w ujęciu rocznym?.Czy planowane są sprzedazy nierentownej sieci w Szwajcarii?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Ad.1. Nie guidujemy wyniku. Przypomnę, że czwarty kwartał to wynikowo fundament firmy, więc jestem spokojny o to.
Ad.2. Co do Szwajcarii, przede wszystkim pracujemy nad jej rentownością. Co wskazaliśmy na konferencji, to to, że nie zamierzamy w żadnym z wariantów widzieć straty KVAG w P&L w 2021 r.

Obrazek użytkownika Anonim
Marcin

Witam serdecznie Prezesa CCC.Jaki jest mniej więcej przychód i zysk grupy CCC za miniony miesiąc,dokładnie Październik,w stosunku do wyniku za Październik 2018?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Witam. Raportujemy kwartały, nie miesiące. Przypomnę, że o sprzedaży w dużej mierze decyduje pogoda, a ta była dla nas mniej łaskawa, ale sprzedaż, dzięki nowej kolekcji, potrafiła się przed tym obronić.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak przygotowujecie do niemal całkowitego zakazu handlu w 2020?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

1. Przede wszystkim już dzisiaj widać, że zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków, niedziela waży w sprzedaży coraz mniej, więc i wpływ zakazu handlu w kolejne niedziele będzie istotnie mniejszy.
2. ecom, ecom, ecom, .... :) znamy się na tym i w końcu od 4 m-cy mamy go w CCC

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak idzie restrukturyzacja sieci KVAG?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

W tym roku zamknęliśmy 15 sklepów, najbardziej nierentownych. Jesteśmy prawie na końcu procesu przeniesienia logistyki do Polkowic.
To duży temat (100 etatów w Szwajcarii plus zdublowane procesy i powierzchnia logistyczna oraz zapas)

Obrazek użytkownika Anonim
WALDI

Jak Pan Prezes ocenia sprzedaż w październiku, szczególnie przyjęcie kolekcji Gino Rossi?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Październik, jw.
Gino Rossi bdb. Bardzo dobra sprzedaż i marża.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

W trakcie konferencji Q2 mówiliście, że eobuwie mocno „poszalało” z marketingiem ale powinien to być raczej one-off. Z kolei w prezentacji za Q3 nadal pojawia się jako słaba strona – wysokie koszty marketingu w eobuwie – czy to oznacza, że wciąż jest to kwestia do rozwiązania? Czy też jednak jest to pewien poziom wydatków, który będzie dość trudny do ograniczenia?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Pracujemy nad tym, w kwietniu była górka.
Sukcesywnie koszty marketingu do sprzedaży optymalizujemy. Wrzesień był jednym z najlepszych miesięcy od dawna.
15% do sprzedaży to maksimum, ale myślę, że będzie trochę lepiej w kolejnych latach.

Obrazek użytkownika Kamil Szymczak
Kamil Szymczak

Witam, jak oceniacie Państwo konkurencje? Czy sprzedaż w ecommerce czy tradycyjna jest większym wyzwaniem? Jaka jest Wasza ocena rywali ecommerce, zwłaszcza Zalando, jaki przewagi macie nad konkurentami w tej kategorii?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Szanujemy konkurencję i zawsze traktujemy ja jako mocną. Tyczy się to zarówno ecom, jak i detalu. W stosunku do pure ecomu jesteśmy lepsi o detal (sklepy) i rozwiązania omni (sklepy + esize.me). W stosunku do tradycyjnej sprzedaży stacjonarnej mamy kilkakrotnie mocniej rozwiniętą część ecommercową.
Łączymy dwa światy: bricks&clikcs :)
Bardzo dobrze znamy się na produkcie, a to bardzo duża przewaga,

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Podkreślacie Państwo bardzo dobre przyjęcie esize.me (korzystam i jestem zadowolony) – czy majcie jakieś oczekiwania co do redukcji zwrotów (i o jakie wartoci procentowe) z tytułu wprowadzenia tego unikalnego rozwiązania?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

esize.me poprawia bardzo wiele wskaźników, w tym poziom zwrotów (ale również wartość koszyka i konwersję)
Bardzo dobra decyzja Grupy, wiemy to już dzisiaj.

Obrazek użytkownika Anonim
mmm

czy ccc jest już bankrutem?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Lubię pytania z wyzwaniami.
Odpowiedź zwięzła: bzdura.
Odpowiedź poszerzona: mamy płynność pod kontrolą.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Jeśli chodzi o pracę na d kapitałem obrotowym to Prezes jak rozumiem dąży do wskaźnika dwucyfrowego (w chwili obecnej cykl konwersji gotówki to 125 dni) – czy to ma być zrobione przede wszystkim an zapasach czy również poprzez wydłużenie cyklu zobowiązań?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

To ważny cel sprawnościowy dla organizacji, aczkolwiek nie łatwy. Jeśli chodzi o zobowiązania, to już naprawdę ciężko coś jeszcze poprawić. Będziemy pracować szczególnie mocno nad zapasami.

Obrazek użytkownika Anonim
Robko

Co Pan sadzi o ostatnich spadkach akcji CCC ??

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Trudno z perspektywy Zarządu komentować zachowanie rynku. Przyjmuję to z pokorą, widać, że mamy co poprawiać.
W firmie wydarzyło się jednak ogromnie dużo pozytywnych rzeczy, zwłaszcza w odniesieniu do produktu, kanałów sprzedaży, ecom i technologii. Nie przebiło się to widać do przestrzeni publicznej.
Moje prywatne zdanie: to trochę podgrzewanie negatywnej atmosfery wokół spółki, oderwane od rzeczywistości.

Obrazek użytkownika Anonim
Patryk

Dzień n dobry, czy zważywszy na dużą przecenę akcji na GPW zamierza Pan w najbliższym czasie zwiększać zaangażowanie w akcje spółki tak jak miało to miejsce ostatnio?
pozdrawiam

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Dzień dobry. Bardzo wierzę w Spółkę, dlatego jestem posiadaczem sporej liczby akcji.
Swoich planóww tym zakresie, w tym trybie, nie mogę jednak komunikować.

Obrazek użytkownika Anonim
rekin

Dzien dobry! czy debiut giełdowy e-obuwie nadal jest rozważany, czy to już zamknięty scenariusz?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Statement co do IPO eobuwia nie zmienił się. Przypomnę, że zakomunikowaliśmy, że odkładamy to w czasie na bliżej nieokreśloną przyszłość.

Obrazek użytkownika Anonim
valdi

Kiedy zostanie otwarty nowy magazyn w Zielonej Górze? Plany mówiły o drugim półroczu 2019?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Prace budowlane są już zakończone, trwa przeprowadzka. Pełna automatyka zostanie zainstalowana na przełomie Q1/Q2. Spodziewamy się z tego tytułu pokaźnych oszczędności (ok. 15% na parze). Przypomnę, że koszty logistyczne to dla eobuwia kategoria równie ważna, co marketing.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dlaczego przestaliście Państwo publikować miesięczne dane dot. sprzedaży, jak to wcześniej robiliście? Przecież te dane cały czas Państwo zbieracie. Jaki jest powód?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Raportowanie miesięczne wprowadza zbędną zmienność i dużą niepewność. Spółka operuje w cyklach kwartalnych, a nawet bardziej w cyklach sezonów modowych (lekko przesunięty w stosunku do kalendarza gregoriańskiego). Dlatego zmieniamy także rok obrotowy.

Obrazek użytkownika Anonim
1nw3st0r

Nie myśli Pan, że spółka zbyt agresywnie się rozwija, tym bardziej że nawet nie może wypracować dodatni wynik netto?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Spółka rozwija się dynamicznie, ale w sposób wyważony. Mamy za sobą górkę w cyklu inwestycyjnym, a teraz skupiamy się na rentowności i zamierzamy powoli zbierać owoce projektów, które realizowaliśmy w trzech ostatnich latach.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Co według Państwa było głównym powodem ostatniej (bardzo mocnej) wyprzedaży na akcjach CCC i czy jest to związane ze spekulacją ze strony funduszy inwestycyjnych ?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Wydaje mi się, że Spółka jest w bardzo kluczowym momencie zmiany modelu biznesowego i dostosowania go do dzisiejszych wyzwań (produkt & ecom), to powoduje, że być może rozumie się nas dzisiaj trochę mniej niż dwa lata temu.
To sprawia, że poszczególne słowa, dane, wyrwane z kontekstu, stają się łatwym celem do budowania niepewności.
W jakim celu, nie wiem. Mam prywatne zdanie, ale zachowam je dla siebie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jaka według Pana jest optymalna cena 1 akcji CCC ?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

:) dobre pytanie.
Jako akcjonariusz oczekuję, że cena będzie znacznie wyższa.
Wierzę w inicjatywy podjęte przez Spółkę i zaczynam widzieć ich pierwsze efekty. Chociaż na pewno sporo pracy jeszcze przed nami.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakie są Państwa projekcje dotyczące wyników spółki za 4 kwartał 2019, czy dobra pogoda nie doprowadzi do ich znacznego obniżenia ?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Nie podajemy szacunków i projekcji. Co do pogody również nie chce się odnosić.
Pracujemy nad produktem, kanałami sprzedaży i percepcją klienta. Na to mamy wpływ.
Niedługo chcemy opublikować strategię, myślę, że ona też ułatwi komunikację, co do zamierzeń i oczekiwań Zarządu.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy w planie macie Państwo skup własnych akcji

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Na dzień dzisiejszy brak na agendzie.

Obrazek użytkownika Anonim
Wojciech

Obecnie w działa 16 sklepów eobuwie.pl w Polsce. Do końca 2020 roku sieć ma liczyć 30 sklepów. Czy planowane sklepy będą powstawać wyłącznie w centrach handlowych? Kiedy wyjdziecie z konceptem stacjonarnym eobuwie na inne rynki i gdzie?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Tak, ważny element omnichannelowej strategii budowania przewagi nad pure ecom. Sklepy świetnie się rozwijają i mają potężne wzrosty LfL.
Zagranicą największe aglomeracje/stolice krajów, w których już jesteśmy.
Pierwsze Czechy - 1. półrocze 2020, jesteśmy w trakcie.

Obrazek użytkownika Anonim
Wojciech

W planach poprawy rentowności spółki GIno Rossi jest m.in. zmniejszenie powierzchni i liczby sklepów. O ile się zmniejszy powierzchnia i czy planujecie zatem otwarcia Gino Rossi w innych perspektywicznych lokalizacjach?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Na dzisiaj mówimy o optymalizacji powierzchni i rozwoju GR w kierunku prawdziwych butików.

Obrazek użytkownika Anonim
Akcjonariusz

Czy utrzymywanie grupy kolarskiej to jest pomysł na wiele lat? Kwoty przeznaczane na sponsoring zjadają dużą część zysków o które i tak jest ostatnio bardzo trudno.

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Aktualnie perspektywa 2019-21. Jest to jedno z działań marketingowych, kompensowane częściowo w ramach budżetu marketingowego.
W przyszłym roku liczymy na sukcesy sportowe i przełożenie ich na biznes (produkt, rodzina, sport, zdrowie)

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Panie Prezesie proszę o odniesienie się do kursu akcji na GPW dzisiaj znowu spadki

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Nie, no proszę. Nie tym powinien żyć Zarząd Spółki. Mogę Państwu obiecać, że cały nasz czas pracy idzie na optymalizacje, które mają dać oczekiwane przyszłe wzrosty wartości Spółki.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Witam. Chciałem zapytać czy będziecie próbowali popracować nad jakością niektórych marek takich jak Lasocki? Ostatnio kupiłem dwie pary butów które niestety po miesiącu sam kleiłem ;) Z kolei moja żona musiała mieć rozcinanego kozaka ponieważ zamek za wszelką cenę nie chciał się otworzyć. Zabawna historia bo nawet pracownice sklepu śmiały się do łez. Proszę o komentarz. Jako inwestor dalej mocno wierzę w spółkę chociaż sam widzę aspekty, które moim zdaniem musicie poprawić.
Pozdrawiam serdecznie

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Witam. Produkt jest najważniejszy. Klienci wierzą w markę Lasocki, sprzedajemy pod tym brandem 24 mln par butów i torebek rocznie w kilkudziesięciu krajach.
Praca nad jakością to obowiązek każdego producenta, który szanuje klienta, i tę pracę Państwu również obiecuję.
Do tej pory mieliśmy dość restrykcyjne podejście do badania i rozstrzygania reklamacji, ale teraz zależy nam przede wszystkim na zadowoleniu klienta z obsługi, więc zachęcam, żeby nie kleić samemu ;)

Obrazek użytkownika Anonim
Wojciech

Eobuwie.pl w tym roku nabyło markę odzieżową Rage Age od Próchnika. Jak wyglądają plany odnośnie tej marki?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Ważna marka własna premium dla eobuwia.pl. W tym roku na pewno pojawią się buty. Odzież w Modivo pewnie w kolejnych kwartałach.

Obrazek użytkownika Anonim
qqq

Czy na początku stycznia bedzie raport ze sprzedazy za 4 kwartal ?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Planujemy podawać do wiadomości publicznej wyniki sprzedażowe i operacyjne tak szybko, jak to będzie możliwe. Również za Q4

Obrazek użytkownika Anonim
Vald

Macie kolejne plany na akwizycje czy planujecie się skupić nalepszym zgraniu wszystkich obecnych składowych Grupy?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Brak. Upraszczamy. Integrujemy Grupę, poprawiamy rentowność.

Obrazek użytkownika Anonim
valdi5

W jakiej perspektywie, wg Pana oceny, powinien powrócić zdrowy zysk netto w spółce? Chociażby taki jak w latach 2015-2017? Czy jest na to szansa w roku 2020?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

2020 to będzie pierwszy rok, w którym będą widoczne efekty zmian w produkcie i kanałach sprzedaży, a biznes będzie już ustabilizowany po ogromnych zmianach architektury IT.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy Zarząd oraz Pan Miłek planują wykorzystać aktualny (bardzo niski) kurs akcji do akumulacji ?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Co do Pana Miłka, muszą Państwo pytać bezpośrednio. Z pewnością będzie ze mną na kolejnej konferencji.
Ja już odpowiedziałem wcześniej.

Obrazek użytkownika Anonim
valdi5

Czy kolekcja Gino jest już we wszystkich sklepach w Europie od października?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Zasadniczo tak, ale nie we wszystkich sklepach.

Obrazek użytkownika Anonim
qqq

Jak Pan widzi mozliwosc wyplacenia dywidendy za 2019r ? Pozycja gotówkowa pomimo calej tej nagonki na CCC wydaje sie calkiem przyzwoita - lepsza niz rok temu.

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Wstrzymam się jeszcze z odpowiedzią na te pytanie. Tradycyjnie podajemy info / rekomendację Zarządu po wynikach całorocznych.

Obrazek użytkownika Anonim
Kamil

Czy CCC korzysta biznesowo na niedawno poszerzonym programie 500+?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Myślę, że tak.

Obrazek użytkownika Anonim
valdi

Czy planujecie wprowadzić do oferty Modivo produkty grupy VRG? (bytom, vistula)?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Na razie nie ma takich planów. Natomiast z pewnością będziemy rozwijać nasz ecom w kierunku oferty marketplace.

Obrazek użytkownika Anonim
Bike

Ile kilometrów rowerem średnio tygodniowo robi Dariusz Miłek ;) ?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Chyba sporo, bo ma dużo energii sportowej. ;)

Obrazek użytkownika Anonim
Kamil

Ile ma Pan par butów z CCC? Tylko szczerze :)

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Od maja do dzisiaj kupiłem około 20 par. Szczerze. Z ręką na sercu.
Poza pytaniem, moja Żona, która jest bardzo modowo zorientowana (jeszcze bardziej niż ja ;) również kupiła ich sporo, w tym ostatnio kilka par Gino.
Zachęcam :)

Obrazek użytkownika Anonim
Rad

Czy Pan Miłek miesza się do Pana decyzji i obie pracy?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Mamy zdefiniowane obszary odpowiedzialności, na których się koncertujemy.
Myślę z kolei, że gdybym nie korzystał z doświadczenia i intuicji Pana Miłka, jako ikony polskiego biznesu, to byłaby to spora strata dla Spółki i dla mnie.
Dobry model sukcesji.

Obrazek użytkownika Anonim
Jan

Gdzie produkowana jest kolekcja Gino Rossi?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Głównie w Słupsku.

Obrazek użytkownika Anonim
Ada

Czy Gino Rossi poszerzy również ofertę obuwia dziecięcego?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Planujemy to.

Obrazek użytkownika Anonim
max

20 par za taką pensję, to zwykły Polak może kupić max 1 parę na 5 lat. Obnizycie w związku z tym ceny butów?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Bardzo lubię nasze buty. Szczerze są dla mnie najwygodniejsze.
Poza tym, mam taką filozofię, że muszę znać produkt i klienta. Zatem kupuję produkty CCC i jestem klientem CCC

Obrazek użytkownika Anonim
Wojciech

A czy będą powstawać sklepy stacjonarne Rage Age?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Nie.

Obrazek użytkownika Anonim
Vald

Czy macie jakieś konkretne plany zapanowania nad rotacją zapasów?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Fast-fashion. Sezony kapsułowe. Kalendarz handlowy (wytaktowanie dostaw)
Nowo uruchomione na początku roku narzędzia IT do predyktywnego zarządzania zapasem.

Obrazek użytkownika Anonim
AKCJONARIUSZ

Panie Prezesie, jak widzi pan perspektywy spółki na najbliższe pięć lat?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Pracujemy nad strategią. Chcemy być zwycięzcą obecnych przełomowych zmian w retail.

 

Klient. Produkt. Omnichannel. Rentowność.

Obrazek użytkownika Anonim
Akcjonariusz

Czy marki typowo sportowe(pisze o największych firmach) o których państwo mówiliscie, że jest na nie zapotrzebowanie i dostrzegacie tutaj spore braki/rezerwy marżowo wyglądają bardzo słabo dlatego do tej pory je ograniczaliscie?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Czasem ciężko było się pop prostu dobić do obcych marek.
Marżowość jest powodem raczej do zadowolenia.

Obrazek użytkownika Anonim
valdi

Jakie są najważniejsze elementy odizolowania wyników sprzedaży od pogody?
Co tu trzeba zrobić, by ciągle nie myśleć: ciepło, zimno?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Wiele, np. ecommerce, produkt (fashion, obuwie całoroczne), komunikacja marketingowa (social media), lepsze zarządzanie zapasem.

 

Ale pogoda zawsze pozostanie istotnym, niekontrolowanym czynnikiem.

Obrazek użytkownika Anonim
Wojciech

Prawdziwe butiki GR? czyli tylko rentowne, czy w nowym koncepcie i jakiej powierzchni ?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Prawdziwe, rentowne, w poprawionym koncepcie. Kompaktowe.

Obrazek użytkownika Anonim
Leo

Czy firma będzie reagować na sztuczne zbijanie kursu przez fundusze inwestycyjne grające na krótkiej pozycji/ na spadki?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Akcje Spółki są przedmiotem a nie podmiotem obrotu.
Liczymy, że kto od miecza wojuje...

Obrazek użytkownika Kamil Szymczak
Kamil Szymczak

Panie Prezesie, jak firma jest dla Pana wzorem pod kątem CCC?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Panie Kamilu, zapraszam do bilateralnego kontaktu, bo nie chce podpowiadać konkurencji :)
Jest kilka świetnych firm, zarówno polskich, jak i zagranicznych - oprócz CCC - które mocno podglądamy.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Dlaczego stosujecie różną politykę cenową w poszczególnych kanałach dystrybucji? E-obuwie, GR/ecom i CCC/ecom ma całkowicie niespójne akcje dla tych samych produktów.

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Ecom zawsze będzie bardziej agresywny cenowo. Niedziela ehandlowa wymaga aktywności.

Obrazek użytkownika Anonim
Monika

Czy e-obuwie planuje kupić markę Simple CP?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Ciekawy pomysł. Mamy co robić, ale dodam do "inkubatora pomysłów" :)

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Było mi niezmiernie miło. Serdecznie dziękuje wszystkim 543 uczestnikom czatu. Dziękuję za inspirującą rozmowę. Myślę, że udało nam się odpowiedzieć na większość Państwa pytań. Wiele z nich się powtórzyło, ale staraliśmy się wybrać reprezentatywne przykłady. Serdecznie dziękujemy Strefie Inwestorów za organizację czatu. Do zobaczenia niebawem ;)

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.