Relacja z czatu z zarządem QuarticOn: "Idziemy w kierunku LiveChat jeżeli chodzi o model sprzedaży w modelu SaaS. Czyli w pełni zautomatyzowana i bezobsługowa dystrybucja i sprzedaż, owocująca odpowiednią marżą"
Obrazek użytkownika Czaty
08 lis 2019, 14:54

"Idziemy w kierunku LiveChat jeżeli chodzi o model sprzedaży w modelu SaaS. Czyli w pełni zautomatyzowana i bezobsługowa dystrybucja i sprzedaż, owocująca odpowiednią marżą" - relacja z czatu z zarządem QuarticOn

W czwartek, 7 listopada 2019 r. odbył się czat inwestorski z założycielem i prezesem zarządu QuarticOn, Pawłem Wyborskim oraz członkiem zarządu i CFO, Michałem Giergielewiczem. Podczas spotkania rozmawialiśmy o perspektywach rozwoju spółki. Inwestorzy zadawali również pytania o model biznesowy, sytuację finansową, dotychczasowe osiągnięcia w obszarze AI oraz rozwój na rynkach zagranicznych. W spotkaniu wzięło udział 250 osób, a zarząd odpowiedział na blisko 30 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z zarządem QuarticOn, założycielem i prezesem zarządu Pawłem Wyborskim oraz członkiem zarządu i CFO Michałem Giergielewiczem. Porozmawiamy m.in. o bieżącej sytuacji i potencjale wzrostu wynikającym z rozwoju nowych produktów dla sektora e-commerce w Polsce i za granicą.

 

Spotkanie rozpocznie się w czwartek, 7 listopada 2019 r. o godz. 11:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółek odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Cześć, tu Paweł Wyborski i Michał Giergielewicz, jesteśmy gotowi udzielić Wam wyczerpujących odpowiedzi. Zapraszamy do zadawania pytań.

Obrazek użytkownika Anonim
Rafał

Ostatnio mówił Pan że "planujecie skok do oceanu marży". Co to w praktyce oznacza, o jakim poziomie marży mówimy teraz i jaki chcecie osiągnąć?

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Metafora z oceanem akurat dobrze odzwierciedla nasze plany: biznes QuarticOn może być głównie skalowany na bazie kanału SaaS i obecności na globalnych platformach e-commerce. Ten model biznesowy opiera się na dużej masie małych klientów, którzy kupują ten sam produkt(y), który(e) w większości przypadków są samoobsługowe. Przy tej masie pozwala to na osiągnięcie wysokiej marży. Ale co ważne, nasi klienci też się rozwijają, więc z czasem potrzebują bardziej rozwiniętych narzędzi – i to także otrzymują od nas. Taki cykl życia klienta to znaczna oszczędność także w kosztach pozyskania.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Do jakiej spółki z giełdy najłatwiej was porównać?

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Zdecydowanie najbliżej nam do LiveChat-u. Dlaczego? Bo dystrybuujemy niezależne od zasobów zewnętrznych (danych) oprogramowania. Zresztą, Live Chat jest dla nas lokalną inspiracją, bo pokazuje jak działając w tym modelu można szybko skalować biznes i osiągać wysokie marże. A do tego przynieść sowity zysk inwestorom obecnym w akcjonariacie spółki na wczesnym etapie jej rozwoju.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Przykład Brand24 pokazał, że biznes Saas to jednak nie jest kraina mlekiem i miodem płynąca. Czy w przypadku Quarticon jakoś ograniczacie takiego rodzaju ryzyko, jak duże ono jest?

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Sytuacja Brand24 nie wynika z przyjętego modelu biznesowego opartego o SaaS. Jak rozumiem, główną przyczyną dzisiejszej sytuacji jest zablokowanie dostępu do podstawowego źródła danych służącego do monitorowania mediów społecznościowych. Jedną z głównych charakterystyk modelu SaaS jest takie przygotowanie oprogramowania, aby jego sprzedaż była skalowalna. Klient samodzielnie dokonuje jego zakupu za pomocą internetu i je wykorzystuje bez konieczności angażowania zasobów ludzkich operatora.
Można znaleźć wiele przykładów wielkich sukcesów sprzedaży oprogramowania w modelu SaaS jak np. LiveChat – i dla nas to jest dobry wzór do naśladowania. QuarticOn działa na rynku usług dla e-commerce, a ten rynek ciągle szybko się rozwija.
Trzymamy kciuki za zespół B24

Obrazek użytkownika Anonim
InwestorQ

Niestety od momentu debiutu na giełdzie spółka jest na minusie, a wyniki finansowe nie ulegają poprawie. Jaki zarząd ma plan, aby to uległo zmianie i akcjonariusze, którzy dołączyli po 50-55 zł zobaczyli wreszcie zyski???

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

QuarticOn jest spółką technologiczną, która w swojej początkowej fazie rozwoju musi dużo inwestować, zarówno w produkt, jak również w zdobywanie rynku i zasoby (infrastruktura, kadry itp.). To kosztuje, stąd faktycznie wyniki finansowe były na minusie. Nie zgadzam się jednak ze stwierdzeniem, że się nie polepszają: wystarczy spojrzeć na raport za II kwartał gdzie mówimy o efektach naszej pracy nad optymalizacją procesów (i wydatków), które już wtedy prowadziły do polepszenia EBITDA. Te działania są kontynuowane i najbliższe miesiące pokażą ich pozytywne efekty. Proszę także pamiętać, że efekty wprowadzonych zmian nie pojawiają się z dnia na dzień, a bardziej z miesiąca na miesiąc. Myślę, że w perspektywie długookresowej, inwestorzy będą zadowoleni.

Obrazek użytkownika Anonim
Albin

Jakie są osiągnięcia spółki w obszarze sztucznej inteligencji?

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Moją ambicją jest stworzenie e-commerce menadżera opartego o modele sztucznej inteligencji. Dotychczas udało nam się stworzyć modele AI, które doskonale zastępuję sprzedawcę w sklepie, z dużą precyzją rekomendującego odpowiednie produkty każdemu użytkownikowi. Do tego opracowane metody AI działają w czasie rzeczywistym i są w stanie podejmować miliony decyzji na minutę, dopasowane do każdego użytkownika odwiedzającego sklep. Przy tak dużej różnorodności danych i zmienności zachowań konsumentów sklepów internetowych, dużym wyzwaniem było zbudowanie adaptacyjnych modeli, które doskonale radzą sobie ze zmiennością czasową preferencji użytkowników i są w stanie uczyć się i wykorzystywać zdobytą wiedzę właśnie w czasie rzeczywistym. Mocno angażujemy nasze zasoby w projekty badawcze. Tempo zmian na rynku AI jest bardzo duże, a my nie chcemy wypaść z tego wyścigu. Dlatego mamy zaplanowane trzy projekty badawczo-rozwojowe na kwotę ok. 15 mln zł, liczymy, że po pozyskaniu grantów jeszcze w tym roku ruszymy tu z pracami. Nasz rozwój w zakresie AI odbywa się równocześnie na dwóch płaszczyznach – oprócz badań i rozwoju są jeszcze akwizycje. W 2020 r. planujemy skonsolidować ten rynek w Polsce. Kilka firm z naszego otoczenia ma bowiem komplementarne usługi, pasujące nam do koncepcji szybkiego wzrostu.

Obrazek użytkownika Anonim
Tad

Sztuczna inteligencja to słowo wytrych. Proszę wyjaśnić na czym ma polegać jej wykorzystanie w Waszym rozwiązaniu dla ecommerce? Jak ma to poprawić marżę i czy z tego będą zyski dla inwestorów.

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Sztuczna Inteligencja to program komputerowy, który jest w stanie w określonych zadaniach zastępować człowieka, wykonując jego obowiązki równie dobrze. Prowadzi to do stopniowego zastępowania wielu zawodów na rynku, przez oprogramowanie oparte o AI. W zeszłym roku, jeden z największych graczy, firma Zalando, zredukowała zespół ecommerce o 250 osób, zastępując go sztuczną inteligencją. W naturalny sposób przekłada się to na zwiększanie efektywności przedsiębiorstwa, a także na dużo skuteczniejszą sprzedaż. Innymi słowami - sklepy internetowe bardzo mocno inwestują w tego typu rozwiązania, chcąc poprawić swoją sprzedaż i marżę.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Ile osób obecnie pracuje w spółce?

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

35

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Ilu klientów ma obecnie spółka?

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Dokładnej liczby klientów jeszcze nie podajemy, jest ich kilkuset. Mamy zarówno klientów dużych jak i bardzo małych. Wejście w SaaS-owy kanał sprzedaży jeszcze bardziej zróżnicowało nam profil klienta. Pracujemy nad czytelnym sposobem prezentacji tych danych w podziale na poszczególne kanały sprzedaży, ale myślę, że to nie nastąpi wcześniej niż w przyszłym roku.

Obrazek użytkownika Anonim
Tad

Jak przebiega rozwój zagranicą, czy macie tam Pańśtwo jakichś klientów?

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Dobre pytanie Tad!
35% nowej sprzedaży realizowana jest za granicą. Jesteśmy jednym z liderów w swoim segmencie w regionie CEE (głównie Polska, Czechy, Słowacja, Rumunia, ale też kraje arabskie, UK i kraje Bałtyckie). Ciekawe perspektywy ma dla nas kanał SaaS: nasze doświadczenie z lokalnych platform w Czechach i na Słowacji, zamierzamy wykorzystać w pierwszej kolejności na platformie Shopify.com, gdzie 43% klientów działa na rynku USA i Kanady a 15% na rynku Brytyjskim. A przecież Shopify to tylko jedna z wielu globalnych platform oferujących gotowe rozwiązania dla sklepów online. Docelowo chcemy podjąć współpracę z co najmniej kilkoma z nich, docierając w ten sposób do większości krajów Europy i Ameryki Północnej. To jest ocean, który widzimy na horyzoncie.

Obrazek użytkownika Anonim
Vaquero

Czy podtrzymujecie, że będziecie na Shopify jeszcze w tym roku? Czy i kiedy możecie pojawić się na innych tego rodzaju platformach, jak Big Commerce, czy Magento?

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Generalnie dzisiaj możemy działać na każdej platformie. Nasza metoda integracji nie jest zależna od platformy, jednak wymaga to naszego wsparcia. Duża część naszych klientów jest na platformie Magento. Aplikacje mają umożliwić pełną automatyzację dostarczania naszych usług i skalowanie sprzedaży. Mamy dokładnie przeanalizowany rynek platform i szczegółowy plan wdrożeń na następny rok. Także należy się spodziewać sukcesywnego dołączania nowych platform.

Obrazek użytkownika Anonim
Damian

Przychody nie rosną, ale strata na sprzedaży rośnie... Jaki plan ma zarząd w związku z takimi wynikami?

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Wystarczy spojrzeć na raport za II kwartał: wyniki za ten okres są lepsze niż za I kwartał. Jasne, że na papierze są gorsze niż rok temu, ale jako „Insiderzy” widzimy, że nie były to przepalone pieniądze. To jest trampolina pod rozwój w kolejnych kwartałach. Skąd taki wniosek? W wynikach naszych zaszyte są duże inwestycje w rozwój technologii, produktu jak i kadr. Efekty tego dopiero teraz zaczynają być widoczne. Pisaliśmy w ostatnim raporcie kwartalnym o tym co się udało, a co wymaga poprawy. Tak, my jako zarząd nie byliśmy zadowoleni z efektów części procesów – stąd tyle zmian w spółce w ostatnich miesiącach. Po tych porządkach, teraz widzimy dobrą trakcję, maszyna nie skrzypi: skupiamy się więc na rozwoju biznesu w modelu SaaS, budowie kanału partnerskiego, działaniach typu anty-churn oraz na integracji wewnętrznych procesów. Podkreślę, że jednym z priorytetów jest dla nas teraz przygotowanie oferty dla platform e-commerce. Pierwszy ważny krok wykonaliśmy na początku sierpnia, kiedy uruchomiliśmy sprzedaż na skupiającej ponad 18 tys. sklepów online platformie Shoptet, która jest największym dostawcą rozwiązań technologicznych w Czechach i na Słowacji. W tym samym czasie wtyczka na kilkukrotnie większa platformę Shopify jest już na drugim etapie weryfikacji, a integracje z innymi platformami zbliżają się do końca. To wszystko buduję bazę pod przyszłe wzrosty naszej spółki. Dlatego warto patrzeć na QuarticOn w średnio- i długoterminowej perspektywie.

Obrazek użytkownika Anonim
Rafał

Co sie dzieje z zapowiadana emisja akcji? Czy bedzie prawo poboru?

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Działamy tu zgodnie z planem. 8 listopada odbędzie się NWZA, które zagłosuję nad podwyższeniem kapitału zakładowego. Chcemy wyemitować do 20 tys. nowych akcji. Emisja będzie miała charakter prywatny z pozbawieniem dotychczasowych akcjonariuszy prawa poboru. W jednej części zamierzamy skierować ją do obecnego inwestora - ACATIS Investment (lub funduszu przez niego zarządzanego). Druga część emisji jest pod kątem akwizycyjnym. Dzięki niej będziemy mogli szybko uruchomić niezbędne środki, żeby w 2020 r. przejąć wybrane firmy.

Obrazek użytkownika Anonim
Derek

Trochę niezrozumiały jest dla mnie model biznesowy. Czy mógłbym prosić o wyjaśnienie jak w perspektywie następnych lat będzie budowana wartość dla akcjonariuszy?

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Budujemy oprogramowanie, które jest dostępne przez chmurę. Funkcjonalności systemu pogrupowane są w pakiety, w zależności od zakresu, klient zamiast inwestować swoje środki i czas, płaci miesięczny abonament. Zapraszam do naszego cennika: https://quarticon.com/pl/cennik/

Obrazek użytkownika Anonim
Albin

Spółka w styczniu weszła na NewConnect. Czy ma zamiar przenieść się na główny parkiet? Tak jak zrobiła to niedawno spółka XTPL, a próbuje zrobić Brand24…

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Na razie skupiamy się na zbudowaniu skalowalnego modelu rozwoju – przyroście przychodów i wypracowaniu rentowności. Co do giełdy, to pewnie dużo spółek z NC myśli o przejściu na rynek główny. Ale chyba nie wszystkie, które to uczyniły, są zachwycone uzyskanymi efektami… My teraz uczymy się funkcjonować w środowisku giełdowym, a co będzie za jakiś czas, jaka giełda, w jakim kraju, to jeszcze zobaczymy. Mocno pracujemy nad tym, by móc otwarcie zakomunikować, że NC to już „nie nasz rozmiar”. Jednak nie jest to celem samym w sobie a ma być efektem skokowego wzrostu przychodów i zysków QuarticOn.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy także w tym lub w przyszłym roku planowana jest emisja akcji?

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Dynamiczny rozwój (zarówno technologiczny jak i ekspansja rynkowa) wymaga nieustannego dostępu do środków finansowych. Dlatego w średniookresowej perspektywie przyjmujemy scenariusz, w którym kolejny raz sięgniemy po dodatkowy kapitał. Jednak na dzisiaj skupiamy się na najbliższej emisji. Na pewno cenimy sobie komfort wynikający z zaufania, jakie mamy u naszych inwestorów m.in. funduszy inwestycyjnych z Niemiec.

Obrazek użytkownika Anonim
Vaquero

Deklarowaliście zainteresowanie akwizycjami. Czy jest to aktualne? Jak oceniacie prawdopodobieństwo takiej transakcji?

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Na najbliższym NWZA planujemy przyjąć uchwałę, która zabezpieczy nam środki na sfinansowanie transakcji. Przyjęcie tej uchwały znacznie zwiększy prawdopodobieństwo transakcji.

Obrazek użytkownika Anonim
Vaquero

Jak obecnie wygląda wasze ARPU i Churn? Jakie są docelowe poziomy tych KPI?

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Wszystkie dane publikowane są w naszych raportach. Zachęcam do lektury https://quarticon.com/pl/o-nas/dla-inwestorow/raporty-gieldowe/

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

O jakich nowych produktach myślicie, jakie będą koszty ich stworzenia, jaka przewidywana marża i ROI?

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Myślimy i realizujemy :) Najbliższy to Smart Search - wyszukiwarka dla sklepów internetowych wykorzystująca metody ML i AI. Mamy zaplanowane też projekty z ośrodkami badawczymi nad nowymi produktami AI na kwotę 15 mln zł, które chcemy sfinansować z grantów badawczych. Czekamy na rozstrzygnięcie konkursów.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

O ile procent wzrośnie biznes po dokonaniu zakładanych akwizycji?

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Każda akwizycja będzie szczegółowo analizowana i do każdej będziemy podchodzić tak, żeby 2+2 = 9

Obrazek użytkownika Anonim
Vaquero

Jakie są założenia planu motywacyjnego i jak oceniacie obecnie szansę ich realizacji

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Po jego ustaleniu będzie oficjalny komunikat, planujemy informację w tym miesiącu.

Obrazek użytkownika Anonim
Vaquero

Jak oceniacie sytuację konkurencyjną? Z kim konkurujecie na rynku? Kurs wspominanego przez Was LiveChata spadał mocno z powodu obaw o działania Facebooka (który najwyraźniej przynosi pecha polskim firmom) i choć nie spełniły się one, to akcjonariuszom tego rodzaju spółek obawa o wejście na rynek któregoś z gigentów jednak zawsze towarzyszy.

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Konkurujemy między innymi z takimi firmami jak Nosto. Obecnie 7% sklepów internetowych korzysta z systemów rekomendacyjnych, ale jest to jeden z szybciej rosnących rynków i eCommerce doskonale zaczyna rozumieć potrzebę personalizacji komunikacji.

Jeżeli chodzi o gigantów - np. Facebooka, to nie mamy obaw o jego wejście w nasz rynek. Jest to platforma, która rozwija się wewnętrznie i nie ma w planach rozwoju ingerencji poza swoją platforma.
Poza tym doskonale sprawdza się tutaj zasada - jeżeli duzi zamierzają zagospodarować nowy dla nich rynek, to wpierw idą na zakupy.

Obrazek użytkownika Anonim
Vaquero

Porównujecie się trochę z LiveChatem, ale rozumiem że macie też klasyczny dział sprzedaży. Czy możliwe jest w tym kanale wypracowanie porównywalnych marż? Jaki docelowo udział w sprzedaży ma mieć organiczna sprzedaż przez www, czy partnerów typu Shopify? Czy marża netto na poziomie 50%+ jak w LiveChacie może być kiedyś w waszym zasięgu?

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Idziemy w kierunku LiveChat jeżeli chodzi o model sprzedaży w modelu SaaS. Czyli w pełni zautomatyzowana i bezobsługowa dystrybucja i sprzedaż, owocująca odpowiednią marżą. Chcemy trzymać się dobrych praktyk, żeby CAC (customer aquisition cost) nie przekroczył 25% wartości klienta.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dziękuję za info o Smart Search - ale jakich wyników oczekujecie, jakie nakłady na to i jakie ROI?

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Produkt jest obecnie w fazie POC (proof of concept), 90% sklepów posiada bardzo proste narzędzia, które nie zwracają wyników, jeżeli użytkownik wpisze "bót" lub "dżins"

Obrazek użytkownika Anonim
Ciekawski

Wyszukiwarka wykorzystująca AI jest już miedzy innymi w ofercie Synerise, FactFinder, Algolia, czym Wasz produkt ma się wyróżniać?

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Mamy wyszukiwarkę połączoną ze personalizowanym systemem rekomendacji, który rozwijamy od samego początku istnienia spółki. Jesteśmy w stanie dopasować wynik wyszukiwania indywidualnie do każdego obiorcy. W sklepie może być 1000 pierścionków, kluczowe jest wyświetlenie na początku tych, które klient chce kupić. Jak mówiliśmy wcześniej, wciąż 90% sklepów ma proste narzędzia, więc rynek jest bardzo duży.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Ile według Waszych szacunków macie potencjalnych klientów Polsce? Ile jest sklepów internetowych?

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Ponad 30 tys. sklepów w samej Polsce, a rynek ecommerce szacowany jest na 50 mld zł w 2019 r.

Obrazek użytkownika Anonim
Kazik

Co daje spółce wejście w rozwiązania SaaS w kontekście osiąganych wyników finansowych?

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Skalowalny i samoobsługowy kanał sprzedaży, automatyczne dotarcie do klientów z całego świata przez globalne platformy ecommerce tj. Shopify, BigCommerce, WooCommerce

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy Wy jakoś korzystacie też na wzroście biznesu klientów, jeśli rozwiazanie QUarticon działa? Czy wynagrodzenie jest zawsze stałe, czy jest jakiś procent od wzrostu sprzedaży w umowie?

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Tak, kwota abonamentu jest uzależniona od wielkości klienta, jeżeli klient rośnie to opłaty też. Zapraszam do poeksperymentowania z naszym kalkulatorem opłat: https://quarticon.com/pl/cennik/

Obrazek użytkownika Anonim
Marek

Czym się wyróżniacie na tle konkurencji? Jakie jest Wasze USP?

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Nasz system jest autonomiczny, nie wymaga ponoszenia dodatkowych kosztów przez klienta na obsługę.
Rozwiązania konkurencyjne wymagają często zatrudniania dedykowanych osób z kompetencjami i wiedzą o automatyzacji marketingu, strategiach sprzedaży. Osoba ta musi konfigurować system i dbać o jego optymalizację

Nasze rozwiązanie jest samouczące się i autonomiczne. Ma gotowe strategie, które nasze algorytmy same automatyzują. Budujemy ecommerce menadżera opartego o AI, który ma wspierać użytkownika.

Obrazek użytkownika QuarticOn
QuarticOn

Bardzo dziękujemy za udział w spotkaniu i za ciekawe pytania. Zapraszamy do śledzenia naszych raportów na stronie https://quarticon.com/pl/o-nas/dla-inwestorow/ oraz na profilach w mediach społecznościowych.
Paweł i Michał

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.