Relacja z czatu z prezesem Incuvo: „Pracujemy teraz nad pozyskaniem dużego IP od producenta filmowego”
Obrazek użytkownika Czaty
15 cze 2020, 13:09

„Pracujemy teraz nad pozyskaniem dużego IP od producenta filmowego” - relacja z czatu z prezesem Incuvo, Andrzejem Wychowańcem

W poniedziałek, 15 czerwca 2020 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Incuvo, Andrzejem Wychowańcem. Podczas spotkania rozmawialiśmy o planowanej kampanii crowdinvestingowej. Inwestorzy zadawali również pytania o rynek gier VR, debiucie na NewConnect oraz portowaniu tytułów na VR. W spotkaniu wzięło udział blisko 650 osób, a prezes zarządu odpowiedział na ponad 30 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Incuvo, Andrzejem Wychowańcem, na którym porozmawiamy o kampanii crowdinvestingowej spółki, planach rozwoju na rynku VR oraz debiucie na NewConnect.

 

Spotkanie rozpocznie się w poniedziałek, 15 czerwca 2020 r. o godz. 10:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Dzień dobry,

 

witam Państwa serdecznie na czacie inwestorskim.
Zachęcam do zadawania pytań.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Dlaczego zdecydowaliście się na przejście z branży gier mobilnych na gry VR?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Za zmianą strategii przemawiały w dużej mierze względy biznesowe - na rynku gier mobilnych jest ogromna konkurencja i bardzo trudno tam zaistnieć. Głównym powodem zmiany profilu studia było przede wszystkim to, że dostrzegliśmy ogromny potencjał nowego rynku, jakim jest VR. Chcemy od początku być jego beneficjentem. Dla całego naszego zespołu to ciekawy kierunek, przed którym pojawiło się wiele nowych możliwości. Bardzo mocno wierzymy w to, że podjęliśmy dobrą decyzję.

Obrazek użytkownika Anonim
gosc

Kiedy chcecie zadebiutować na NewConnect? Na jakim etapie przygotowań jesteście?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Chcemy zadebiutować na przełomie trzeciego i czwartego kwartału, pierwszym krokiem jest aktualna emisja. Mamy już umowy z doradcą inwestycyjnym i biurem maklerskim.

Obrazek użytkownika Rogol
Rogol

W jakiej ilości egzemplarzy został dotychczas sprzedany Layers of Fear VR?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Port Layers of Fear wykonywaliśmy na zlecenie Bloober Team na zasadzie “work for hire” i to Bloober Team jest w posiadaniu tych informacji. Nas obowiązuje klauzula poufności i nie mogę podawać szczegółów dotyczących tego zlecenia.

Obrazek użytkownika Anonim
inwestor

Dlaczego zrezygnowaliście z gier mobilnych? Dziś to największy rynek gier.

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Tak jest to dzisiaj największy rynek, jednak różni się on bardzo od tego na którym zaczynaliśmy w roku 2012. Aktualnie bardzo wzrosły koszty promocji i pozyskiwania użytkowników, co powoduje, że z sukcesem mogą na nim zarabiać głównie największe spółki. Widzimy jednak duży potencjał i możliwości biznesowe w tworzeniu nowego rynku, jakim bez wątpienia jest dynamicznie rozwijający się rynek gier VR.

Obrazek użytkownika Anonim
adam

Jakie są Wasze główne filary działalności?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Zgodnie z naszą strategią aktualnie koncentrujemy się na realizacji dwóch naszych aktualnych projektów, czyli portu dużej gry na zlecenie, nad czym pracujemy od początku roku i od lipca ruszamy już z pełną produkcją Green Hell. Właśnie kończymy etap pre-produkcji. Nasz przyjęty model biznesowy zakłada:
1. Portowanie gier w modelu work for hire bez lub bardzo małym SF.
2. Portowanie gry na własny koszt w zamian za duży udział w przychodach.
3. Stworzenie własnej gry VR „od zera”, ale w oparciu o inne znane IP.

Obrazek użytkownika Rogol
Rogol

Jak wygląda struktura akcjonariatu? Czy obecni akcjonariusze będą mieli lock-up na sprzedaż swoich akcji na debiucie Spółki na NC?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Aktualnie głównym akcjonariuszem jest estoński fundusz Blite Fund, który posiada 66 proc. akcji. Ja posiadam 13,57 proc., inwestorzy: Marcin Kozerski 7,29 proc. i Mirosław Kuś 5,05 proc., pozostali akcjonariusze, w tym pracownicy spółki mają 12,53 proc. Jeżeli chodzi o lock-up dla obecnych akcjonariuszy podczas debiutu, to decyzja nie została jeszcze podjęta. Na pewno lock-up’em będzie objęty zarząd spółki.

Obrazek użytkownika Anonim
Kamil

Kiedy planujecie emisje akcji dla inwestorów detalicznych?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Zdecydowaliśmy się przeprowadzić emisję w dwóch transzach. Pierwsza z nich startuje już jutro. Nasze akcje mogą nabyć w niej kluczowi inwestorzy. Kolejna, rozpocznie się 23 czerwca i będzie skierowana do wszystkich. Szczegóły dotyczące nabycia naszych akcji będą dostępne na stronie crowdconnect.pl

Obrazek użytkownika Anonim
adam

Ile środków z emisji chcecie pozyskać i na co?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Chcemy pozyskać od inwestorów łącznie 2,8 mln zł. Znaczącą część tych środków, bo aż 2,1 mln zł, przeznaczymy na produkcję gry autorstwa Creepy Jar – Green Hell – w wersji na urządzenia VR. Pozostała pozyskana w ramach emisji kwota 0,7 mln zł zostanie przeznaczona na rozbudowę teamu produkcyjnego.

Obrazek użytkownika Anonim
inwestor

Dlaczego chcecie być spółką publiczną?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Mamy bardzo ambitne plany rozwojowe, chcemy aby nasza działalność była transparentna dla rynku i inwestorów.

Obrazek użytkownika Anonim
Eryk

Ile osób liczy zespół Incuvo?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Aktualnie nad naszymi projektami pracuje 25 osób, jesteśmy w trakcie pozyskania nowych specjalistów i planujemy rozwinięcie zespołu do około 30 osób.

Obrazek użytkownika Anonim
pytanie

Skąd wycena spółki na poziomie 30 mln?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Kompetencje produkcji gier w technologii VR są unikalne, szukanie porównywalnych spółek na giełdzie jest trudne, z naszych informacji wynika, że jedyną notowaną spółką na świecie, zajmującą się tylko VR, jest Carbon Studio, wyceniany w tym momencie na około 80 mln złotych, (kapitalizacja 77 mln zł). Aktualnie cena za jedną akcję to 2,10 zł, co daje wycenę pre-money na poziomie ponad 27 mln zł i ta wycena w naszej ocenie jest atrakcyjna dla inwestorów.

Obrazek użytkownika Anonim
Lew

Chcecie też kiedyś tworzyć własne produkcje VR. O czym dokładnie myślicie? Czy będą to gry przygodowe?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Tak chcemy tworzyć własne produkcje VR. Punktem wyjścia do decyzji nie będzie jednak sam typ gier, ale raczej rodzaj mechanik czy doświadczeń, które będziemy chcieli przenieść do VR.

Obrazek użytkownika Anonim
Kamil

Czy macie jakieś prognozy dotyczące sprzedaży Green Hell w versji VR?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Nie mamy takich prognoz. Oczekujemy, że w momencie premiery naszej wersji Green Hell, tytuł ten w wersji na PC przekroczy milion nabywców. Zainteresowanie tytułem Creepy Jar stale rośnie. Liczymy, że wersja na urządzenia VR przyciągnie zainteresowanie graczy. Warto podkreślić, że z kwartału na kwartał przybywa liczba urządzeń VR-owych, co przekłada się w widoczny sposób na wzrost liczby graczy ceniących rozrywkę w wirtualnej rzeczywistości. Już teraz zapraszamy wszystkich do przeżycia wirtualnej przygody w amazońskiej dżungli.

Obrazek użytkownika sokool
sokool

Witam,
Kiedy planują Państwo emisje na crowdconnect?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Emisję na crowdconnect.pl planujemy rozpocząć 23 czerwca br.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Jaki jest średni budżet portingu typowej gry wideo na grę VR?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Trudno jest podać konkretne liczby, ponieważ wpływa na to wiele czynników, zakładamy jednak, że port średniej wielkości gry to praca około 15-osobowego zespołu przez okres dziewięciu miesięcy.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Czy nie obawiacie się konkurencji ze strony doświadczonych firm z branży gier VR?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Oczywiście doceniamy konkurentów, ale raczej staramy się od nich uczyć i inspirować. W mojej ocenie rynek na tym etapie jest na tyle duży i chłonny, że nie musimy się tak bardzo skupiać na działaniach konkurencji.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Jaki będzie kolejny projekt, po Green Hell?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Pracujemy teraz nad pozyskaniem dużego IP od producenta filmowego. Nie mogę jeszcze zdradzać szczegółów, ale bardzo chcielibyśmy zacząć realizować własną grę w oparciu o to uniwersum.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Czy port Green Hella będzie posiadał te same funkcjonalności, co w wersji na PC, a może będzie to inna forma?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Portując grę na VR za cel stawiamy sobie przekazanie doświadczeń wirtualnej rzeczywistości, a nie tylko przeniesienie gry 1:1, nie wszystko z wersji płaskiej jest dobrze odbierane w VR i podobnie. Możemy dodać elementy, które nie mogły znaleźć się w wersji PC. Jeżeli chodzi o sam gameplay to przeniesiemy tak dużo jak tylko to będzie możliwe.

Obrazek użytkownika Anonim
robert

Jak zaczęła się Wasza współpraca z Blite Fund?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Nasza współpraca rozpoczęła się od wykonania portu Layers of Fear na platformę iOS, czym udowodniliśmy, że nie boimy się wyzwań, potrafimy realizować ambitne projekty i warto nam zaufać.

Obrazek użytkownika Anonim
gosc

W jaki sposób nawiązaliście współpracę z Creepy Jar?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Nawiązanie współpracy wynikało z jednej strony z naszych poszukiwań tytułu, który wpasowałby się w naszą strategię portowania znanych gier, które pasują do VR. Nie ukrywam jednak, że w tak szybkim nawiązaniu współpracy pomogło nasze spotkanie podczas eventu dla inwestorów na giełdzie. Jego efektem było wykonanie przez nas kilku scen w VR i zaprezentowanie ich w Creepy Jar.

Obrazek użytkownika Anonim
nowy projekt

Wspominacie o nowym dużym projekcie, nad którym pracujecie. Zdradzicie więcej szczegółów? O jakie znane IP chodzi?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Niestety na tym etapie negocjacji nie mogę o tym mówić. Mogę jedynie zdradzić, że jest to bardzo znane uniwersum.

Obrazek użytkownika Anonim
Kostek

Jaka jest obecna wycena spółki?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Aktualnie cena za jedną akcję to 2,10 zł, co daje wycenę pre-money na poziomie ponad 27 mln zł.

Obrazek użytkownika Anonim
inwestor

Jak będzie wyglądała Wasza wersja Green Hell? Ile będzie trwała rozgrywka?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

W przypadku Green Hell nie da się określić dokładnie czasu przejścia. Gra jest survivalem, który stawia na jak najdłuższe przetrwanie w głuszy. Oznacza to, że nie ma limitu dni, a czas gry jest bliżej nieokreślony. Można więc toczyć jedną rozgrywkę zaledwie kilka minut, następna zaś może zająć kilkanaście godzin. Wszystko zależy od wybranego poziomu trudności, umiejętności gracza i szczęścia.

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Bardzo dziękujemy za udział w czacie inwestorskim i liczne pytania. W związku z dużym zainteresowaniem przedłużymy czas o kwadrans.

Obrazek użytkownika Anonim
Marek

Co wg Pana daje największy potencjał branży gier VR?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Moim zdaniem dobrym przykładem pokazującym możliwości rozwoju i popularyzacji branży VR jest popularność Oculus Quest, czyli sprzętu niezależnego od komputera i w atrakcyjnej cenie. O potencjale branży świadczą też nowe gry, których poziom stale rośnie. Połączenie tych dwóch czynników czyli tanich, wydajnych i łatwych w obsłudze headsetów z wysokiej jakości grami zmieni miejsce gier VR w całej branży.

Obrazek użytkownika Anonim
Moniq

Na jakie platformy będzie wydana Green Hell VR?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

W planach mamy wydanie Green Hell VR na Steam, Oculus Rift, Viveport i Oculus Quest.

Obrazek użytkownika Anonim
sokool

Kiedy rozpoczęte zostały prace nad portem GreenHell?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Prace nad prototypem gry rozpoczęliśmy w kwietniu br.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Czy będzie obowiązywać minimalna kwota inwestycji podczas kampanii crowdinvestingowej?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Jednorazowy zapis na akcje spółki w ramach drugiej transzy może wynieść minimalnie 2,5 tys. zł, a maksymalnie 25 tys. zł.

Obrazek użytkownika Mateusz CZ
Mateusz CZ

Kim są kluczowki inwestorzy i jak nim zostać?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Kluczowi inwestorzy to osoby i instytucje inwestujące w branży gier i VR oraz pracownicy spółki. Szczegóły zapisów będą dostępne na platformie www.crowdconnect.pl

Obrazek użytkownika Anonim
robert

Na jakich grach chcecie się wzorować przy tworzeniu swoich samodzielnych tytułów?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Plusem wczesnego etapu rozwoju rynku jest możliwość jego samodzielnego kreowania i takie mamy ambicje. Oczywiście gramy bardzo dużo w gry VR i cały czas się uczymy i inspirujemy nowymi pomysłami. Moje ulubione tytuły to Half-Life: Alyx, Asgard's Wrath, Boneworks, The Walking Dead: Saints & Sinners, The Climb. Inspirują mnie też produkcje Baobab Studios.

Obrazek użytkownika Anonim
Robert

Czy Green Hell VR będzie również w wersji na Playstation VR?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Mamy podpisany z Creepy Jar list intencyjny na port Green Hell na Playstation VR, jednak tutaj ostateczny głos będzie należał do Sony.

Obrazek użytkownika Anonim
zainteresowany

Jakie są Wasze kamienie milowe w nadchodzących miesiącach?

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Nadchodzące tygodnie to emisja akcji spółki Incuvo, w ramach której chcemy pozyskać 2,8 mln zł. Już w czerwcu kończymy okres preprodukcji Green Hell VR i startujemy z pełnymi siłami nad produkcją. Planowana premiera to trzeci kwartał 2021. W trzecim kwartale planujemy także zakończenie prac nad dużym tytułem, na którym teraz jesteśmy skoncentrowani w ramach work for hire. Szczegóły podamy wkrótce. Na przełomie trzeciego i czwartego kwartału chcemy zadebiutować na rynku NewConnect.

Obrazek użytkownika Andrzej Wychowaniec
Andrzej Wychowaniec

Bardzo mi miło, że pierwszy czat spółki Incuvo wzbudził tak duże zainteresowanie. Na pewno będziemy systematycznie komunikować się z inwestorami. Zapraszamy wszystkich do udziału w emisji akcji spółki.

 

W przypadku dodatkowych pytań zachęcamy do kontaktu z nami.
Szczegóły na naszej stronie www.incuvo.com

 

Pozdrawiam
Andrzej Wychowaniec

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.