Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

„Chcemy robić gry, które wyróżniają się na rynku jakością i unikalnością” - relacja z czatu z prezesem Ovid Works

Udostępnij

W piątek, 31 lipca 2020 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Ovid Works, Jackiem Dębowskim. Podczas spotkania rozmawialiśmy o debiucie na NewConnect. Inwestorzy zadawali również pytania o kalendarz premier, plany rozwoju na rynku gier oraz produkcję gier VR. Spotkanie cieszyło się dużym zainteresowaniem - w spotkaniu wzięło udział ponad 1150 osób. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu spółki Ovid Works, Jackiem Dębowskim, na którym porozmawiamy o debiucie na NewConnect oraz planach rozwoju na rynku gier.

 

Spotkanie rozpocznie się w piątek, 31 lipca 2020 r. o godz. 13:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Jacek Dębowski
Jacek Dębowski

Dzień dobry, witam Was serdecznie na czacie inwestorskim w dniu naszego debiutu na NewConnect. Zapraszam do zadawania pytań

Obrazek użytkownika Anonim
Maciek

Dzień Dobry Panie Prezesie.
Gdzie Pan widzi spółkę Ovid Works w perspektywnie 2, 5, 10 lat. Jakie są plany rozwojowe spółki.

 

z góry dziękuję za informację

Obrazek użytkownika Jacek Dębowski
Jacek Dębowski

Chcemy mieć zdywersyfikowane źródła przychodów zarówno z gier premium, jak i gier monetyzowanych z mikropłatności. Ten cel chcemy osiągnąć w perspektywie 2 lat. Ogólnie nasza strategia się nie zmienia i chcemy robić gry które wyróżniają się na rynku jakością i unikalnością.

Obrazek użytkownika Anonim
Luk

Brak emisji akcji. Jaki jest zatem cel debiutu na NC? Proszę mnie przekonać że nie jest to próba zcashowania biznesu

Obrazek użytkownika Jacek Dębowski
Jacek Dębowski

Jeszcze na etapie spółki z o.o. przeprowadzaliśmy emisję udziałów. Wejście na giełdę jest tego konsekwencją, zobowiązaliśmy się do tego wobec inwestorów którzy wspierali nasz rozwój.

Obrazek użytkownika Anonim
Marc

Nad jakimi grami pracuje spółka?

Obrazek użytkownika Jacek Dębowski
Jacek Dębowski

Już 12 sierpnia będzie premiera Methamorphosis (zapraszam do obejrzenia najnowszego trailera: https://www.youtube.com/watch?v=9GjGd26Hho4&t=1s). Poza tym pracujemy drugą częścią gry VR Interkosmos (wspólnie z Creative Europe) oraz nad Nemesis Distress grą multiplayer realizowaną w konsorcjum z Awaken Realms przy wsparciu NCBiR (teaser: https://www.youtube.com/watch?v=qDCAaLBfpug).
Więcej informacji w prezentacji: https://newconnect.pl/pub/NEWCONNECT/Ovid_Works_prezentacja_inwestorska.pdf

Obrazek użytkownika Anonim
Marc

Debiut Methamorphosis już za 2 tygodnie, a kiedy kolejne gry będą miały premierę?

Obrazek użytkownika Jacek Dębowski
Jacek Dębowski

Gry publikujemy kiedy są gotowe, przetestowane i sprawdzone. Z uwagi na aktualny etap developmentu kolejnych gier, nie możemy podawać dokładnych dat, ale planujemy wydać Falling Star w I połowie przyszłego roku. A jeśli chodzi o Nemesis Distress to pierwsza udostępniona wersja będzie w formie Early Access, którą też mamy nadzieję udostępnić graczom w przyszłym roku.

Obrazek użytkownika Anonim
Marc

Jakiego wyniku sprzedażowego Methamorphosis się spodziewacie? Jaka platforma jest najważniejsza?

Obrazek użytkownika Jacek Dębowski
Jacek Dębowski

Wszystkie platformy są ważne. Osobiście najbardziej jesteśmy związani z wersją PC, ponieważ sami ją tworzyliśmy, a wersje konsolowe były portowane przez zewnętrzne firmy. Jeśli chodzi o wyniki sprzedażowe to patrzymy na okres 1 roku, liczymy że sprzeda się przynajmniej w kilkudziesięciu tysiącach egzemplarzy. Natomiast wynikiem który nas naprawdę satysfakcjonuje to sprzedaż na poziomie 200-300 tys. egzemplarzy.

Obrazek użytkownika Anonim
Marc

Jaki jest podział przychodów z wydawcą?

Obrazek użytkownika Jacek Dębowski
Jacek Dębowski

Nie możemy podawać szczegółowych danych, natomiast zasada jest taka, że dopóki nie zwrócą się wydatki wydawcy to mamy mniejszy udział, a po zwrocie tych wydatków, to my mamy większy udział.

Obrazek użytkownika Anonim
IJ-Kamil

Czym na tle konkurencji wyróżnia się Nemesis i w jaki sposób chcą Państwo zdobyć ten jakże trudny rynek multiplayerów? Czy widzą w niej Państwo potencjał e-sportowy?

Obrazek użytkownika Jacek Dębowski
Jacek Dębowski

Nemesis Distress ma być grą wyjątkową. Największym wyróżnikiem charakteryzującym ten projekt jest tzw. koncepcja zdrajcy, inspirowana grą planszową Nemesis. Polega ona na tym, że gra skonstruowana jest w sposób, który zachęca graczy do współpracy, jednak zarówno konstrukcja fabularna, jak i wybranych mechanik umożliwia tzw. zdradę, czyli konieczność zrealizowania celów sprzecznych z celami załogi. Jest to innowacyjna i trudna do zrealizowania koncepcja, ale jesteśmy przekonani że doświadczenie Ovid Works w robieniu gier komputerowych oraz olbrzymie doświadczenie Awaken Realms w projektowaniu gier wieloosobowych (a wszystko wsparte częściowo środkami z NCBiR) umożliwi nam osiągniecie założonych celów. Co do e-sportu to za wcześnie mówić.

Obrazek użytkownika Anonim
Przem

Witam.
Czy w przyszłości spółka będzie kładła duży nacisk na wydawanie gier VR ?

Obrazek użytkownika Jacek Dębowski
Jacek Dębowski

Decyzje dotyczące przyszłości VR będą skorelowane z wynikami sprzedażowymi gier, które realizujemy na te platformy. Natomiast po naszej historii widać, że platforma ta nam się bardzo podoba i wiążemy z nią duże nadzieje.

Obrazek użytkownika Anonim
scrub

Jakie mikropłatnosci beda wystepować w Nemesis: dlc? skiny? dodatkowe przedmioty? czy bedzie mozliwosc handlu nimi miedzy graczami?

Obrazek użytkownika Jacek Dębowski
Jacek Dębowski

Model monetyzacji nie jest pierwszym krokiem developmentu, wiec o ile taki model monetyzacji nam przyświeca, o tyle jest zbyt wcześnie by rozmawiać o szczegółach takiego rozwiązania. Na pewno będziemy chcieli uniknąć tzw. pay to win. Wręcz przeciwnie - bonusy, który gracze będą dostawać wraz płatnością - będą związane z kosmetyką,ewentualnie wygodą - ogólnie możliwością większej personalizacji gry.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Jakie były koszty produkcji Metamorphosis?

Obrazek użytkownika Jacek Dębowski
Jacek Dębowski

Odpowiedź na to nie jest niestety oczywista, ponieważ Methamorphosis powstawała w oparciu o badania prowadzone w ramach dofinansowania NCBiR. Struktura badań wymusza pewną formę zatrudnienia i narzuca konieczność dokumentacji analizowanych tematów - co przekłada się na większy koszt developmentu samej gry. Z drugiej strony jest to dofinansowanie, więc część kosztu gry jest z perspektywy wyników nie widoczna. Pewnym sposobem na przybliżenie kosztu może być kwota łączna dotacji w obszarze narracji (niecałe 3 mln zł) wraz ze środkami pozyskanymi od inwestorów.

Obrazek użytkownika Anonim
IJ-Kamil

Czy gra Nemesis będzie darmowa + mikrotransakcje? Jaki jest plan na monetyzację?

Obrazek użytkownika Jacek Dębowski
Jacek Dębowski

Wciąż decydujemy, najpierw chcieliśmy za darmo, później zmieniliśmy koncepcję na premium + mikrotransakcje... Nie mogę obiecać, ze do premiery gry koncepcja znowu się nie zmieni, szczególnie biorąc pod uwagę dynamiczne zmiany w obszarze cen i sposobów monetyzacji gier.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Dzień dobry, jaka jest obecna wishlista gry Metamorphosis?

Obrazek użytkownika Jacek Dębowski
Jacek Dębowski

Powyżej 30 tys., teraz kiedy opublikowaliśmy trailer i rozpoczynamy bardziej intensywne działania marketingowe, spodziewamy się dynamicznego wzrostu wishlisty.

Obrazek użytkownika Anonim
Kokson

Jaka ilosc graczy przewiduje rozgrywka w Nemesis?

Obrazek użytkownika Jacek Dębowski
Jacek Dębowski

Tak samo jak gry planszowej - od 2 do 6 osób. Wciąż rozważamy jeszcze tryb jednoosobowy...

Obrazek użytkownika Anonim
Bbc

Na rynku istnieje już platforma na której można grać w większość gier planszowych tabletop simulator. Co było by zachętą dla stałych bywalców nemesis @tabletopsim aby przeszli na nemesis standalone w dodatku z mikro płatnościami?

Obrazek użytkownika Jacek Dębowski
Jacek Dębowski

Nemesis Distress to nie jest port gry planszowej. Gra komputerowa to zupełnie inne doświadczenie niż gra planszowa. Ludzie nie siedzą przy jednym stole, przez to komunikacja przenosi się na inne kanały i zupełnie zmienia swoja dynamikę. Dodatkowo wyłącznie portowanie gry planszowej na medium takie jak PC to według nas strata w wykorzystaniu możliwości jakie medium cyfrowe daje jeśli chodzi o dynamikę rozgrywki, poczucie zagrożenia jakie możemy wytworzyć i elastyczność zasad, które mogę reagować na to co dzieje się w rozgrywce. Słowem zachęcam do obserwowania Nemesis Distress zarówno fanów gry planszowej, jak i osób, które interesują się raczej grami komputerowymi.

Obrazek użytkownika Anonim
IJ-Kamil

Mógłby Pan powiedzieć coś więcej o zespole? Jak jest duży, jakie ma doświadczenie, przy jakich grach pracował?

Obrazek użytkownika Jacek Dębowski
Jacek Dębowski

Zespół to niecałe 20 osób na stałe oraz dodatkowo różnego rodzaju podwykonawcy (aktorzy, muzycy, specjaliści od efektów specjalnych etc.). Staramy się stworzyć zespół, który łączy doświadczenie i wieloletnią ekspertyzę z pasją i nowym spojrzeniem osób, które dopiero wchodzą w ten świat. Żeby to odzwierciedlić, każdy zespół funkcjonalny (np. art, programowanie, design...) składa się zarówno z weteranów gamedevu, jak i osób przy rekrutacji których zwracaliśmy większą uwagę na potencjał rozwoju niż na doświadczenie. To połączenie bardzo dobrze działa i tak planujemy działać w przyszłości. Szczególnie, że historycznie mamy bardzo małą rotacje pracowników, więc ta inwestycja w nowy talent jest inwestycją długoterminową.

Obrazek użytkownika Anonim
IJ-Kamil

Jaki budżet ma gra Nemesis i jakie jest źródło finansowania?

Obrazek użytkownika Jacek Dębowski
Jacek Dębowski

W tej chwili gra jest w trakcie wczesnego developmentu połączonego z pracami badawczo-rozwojowymi. Jak tylko osiągniemy prototyp, który spełnia nasze założenie co do tego jak ta gra ma wyglądać i jak ma się w nią grać oraz bazując na wynikach z early access będziemy w stanie określić zarówno potencjał, jak i budżet jaki chcemy przeznaczyć na rozwój docelowej gry. Dotacja na zrealizowanie prototypu early access w ramach badań to 1,9 mln zł dla spółki Ovid Works (całość środków przyznanych przez NCBiR dzielona jest w przybliżeniu po połowie pomiędzy Ovid Works a Awaken Realms).

Obrazek użytkownika Jacek Dębowski
Jacek Dębowski

Dziękuje bardzo za udział w czacie i przesłane pytania. Zapraszam do śledzenia naszych komunikatów oraz notowań :)

Udostępnij