Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

„Obecnie znajdujemy się w pierwszej fazie komercjalizacji naszych rozwiązań” - relacja z czatu z prezesem zarządu Pointpack

Udostępnij

W środę, 12 sierpnia 2020 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Pointpack, Markiem Piosikiem. Podczas spotkania rozmawialiśmy o aktualnej sytuacji spółki. Inwestorzy zadawali również pytania o branżę kurierską, współpracę z partnerami oraz wypłatę dywidendy. W spotkaniu wzięło udział ponad 400 osób, a prezes zarządu odpowiedział na blisko 35 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu spółki Pointpack, Markiem Piosikiem, na którym porozmawiamy o aktualnej sytuacji spółki oraz planach rozwoju.

 

Spotkanie rozpocznie się w środę, 12 sierpnia 2020 r. o godz. 10:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Witam Państwa serdecznie na czacie inwestorskim Strefy Inwestorów. Zapraszam do śledzenia dyskusji i zadawania pytań. Po zakończeniu czatu zapraszam do serwisu relacji inwestorskich na naszej stronie internetowej: http://corporate.pointpack.pl/relacje-inwestorskie.html

Obrazek użytkownika Anonim
sancho

Czy prowadzone sa rozmowy na temat dołączenia do portfolio kolejnego dużego kuriera ? Jeśli tak, to jak Pan ocenia prawdopodobieństwo sukcesu w tym zakresie?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Spółka prowadzi rozmowy z zarządami firm kurierskich od wielu lat. Efekty powinny pojawić się w najbliższym czasie. Każdy nowy partner biznesowy to także proces integracji, który wymaga dużej reorganizacji procesów firmy kurierskiej, co wymaga wypracowania trwałych relacji i zaufania. Mamy nadzieję niebawem zaraportować kolejne umowy tego typu.

Obrazek użytkownika Anonim
sancho

Proszę o krótkie omówienia sytuacji włączania do systemu punktów handlowych z grupy Eurocash.

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Uruchomionych punktów w ramach grupy Eurocash jest już kilkaset. Szacujemy, że w tym roku przekroczymy liczbę tysiąca, ale widzimy duży potencjał wzrostowy na kolejne lata.

Obrazek użytkownika Anonim
sancho

Jak wygląda trend wolumenu przesyłek obsługiwanych przez Pointpack w ostatnich miesiącach ?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Obecnie zbliżamy się dość szybko do trendów rynkowych. Sezonowość w branży kurierskiej znajduje również odbicie w naszych wolumenach. Trzeba jednak pamiętać o dużym impulsie dla sektora ze strony e-commerce. W pierwszym i drugim kwartale br., pomimo pandemii koronawirusa, osiągane wolumeny były zbieżne z naszymi szacunkami. Rozpoczęcie współpracy z kolejnymi firmami kurierskimi będzie zapewne wpływał na dalsze wzrosty wolumenów.

Obrazek użytkownika Anonim
Marcin

Czy PointPack zamierza wejsc we współpracę z innymi operatorami pocztowymi? Np. z GLS?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Jesteśmy otwarci na współpracę z każdą firmą kurierską więc nie wykluczamy takich partnerstw w najbliższej przyszłości.

Obrazek użytkownika Anonim
anti

Z punktu widzenia rozwoju Pointpack, czy ważniejsze jest pozyskanie kolejnych operatorów kurierskich czy kolejnych sieci handlowych jako punktów odbioru?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Obydwa obszary są dla nas ważne i pracujemy nad ich rozwojem. Dążymy do budowy wolumenu, zarówno przez współpracę z kolejnymi firmami kurierskimi, jak i sieciami handlowymi.

Obrazek użytkownika Anonim
anti

Czy staracie się pozyskać kolejnych dużych partnerów kurierskich jako partnera? Macie umowę z DHL, czy przyciągnięcie DPD lub UPS nie będzie trudne ze względu na konkurencję między nimi? Czy nie zaistnieje konflikt interesów?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Nie widzimy w tym obszarze konfliktu interesów. Jest to raczej koopetycja, gdzie ważniejszy jest efekt skali i synergii dla firm kurierskich, które w efekcie obniżają ich koszty dystrybucji. Powstawanie sieci multikurierskich jest już widocznym trendem za granicą.

Obrazek użytkownika Anonim
anti

Na rynku kurierskim konkuruje się w dużej mierze ceną. Czy spodziewacie się presji na marże z tego powodu, szczególnie uwzględniając postepujące procesy optymalizacji logistyki w branży?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Usługa, którą dostarczamy wiąże się przede wszystkim z obniżaniem kosztów firm kurierskich. Dostarczamy im w ten sposób narzędzia, które sprawiają, że są bardziej konkurencyjni.

Obrazek użytkownika Anonim
anti

Dlaczego model z wami jako pośrednikami/integratorami miałby przetrwać w długim terminie? Czy duzi gracze nie będą chcieli was ostatecznie się pozbyć, aby nie dzielić się z wami przychodami?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Rynki, na którym działamy razem z naszymi partnerami są bardzo konkurencyjne. Nasza działalność jest jednak bardzo niszowa i specjalistyczna. Dlatego jesteśmy przekonani, że wraz ze wzrostem wolumenu i liczby partnerstw będziemy w stanie dostarczyć usługę w atrakcyjnej cenie dla wszystkich uczestników rynku, co powinno dać benefity całej branży.

Obrazek użytkownika Anonim
$ikor

Czy Pana zdaniem dzisiejsza kapitalizacja giełdowa odzwierciedla rzeczywistą wartość spółki?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Obecnie znajdujemy się w pierwszej fazie komercjalizacji naszych rozwiązań, co jest widoczne na rynku, i co doceniają już inwestorzy. Jestem przekonany, że niebawem będę mógł podzielić się kolejnymi pozytywnymi informacjami z tego obszaru, które spotkają się z dobrym odbiorem inwestorów.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Co jest największą przewagą konkurencyjną Spółki, w jaki spsób konkurujecie Państwo z firmą taką jak Inpost?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

iIe konkurujemy z firmami kurierskimi. Staramy się dostarczać im narzędzia i infrastrukturę do optymalizacji kosztów dystrybucji. To sprawia, że jesteśmy dobrym partnerem biznesowym dla każdego uczestnika rynku.

Obrazek użytkownika Anonim
dyzma_89

jakie beda rekomendacje zarzadu dotyczące zysku spółki? Czy w gre wchodzi opcja dywidendy?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Decyzję w tym obszarze podejmiemy na koniec roku. Będziemy rozważać tę opcję, natomiast bacznie obserwujemy rynek i zastanawiamy się również nad dalszą intensyfikacją inwestycji w rynek. Widzimy na nim dla nas duże szanse.

Obrazek użytkownika Anonim
mar

Czy spółka szuka nowych źródeł finansowania ?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Na tę chwilę rozwijamy się wykorzystując środki własne. Mamy też zabezpieczenie w postaci linii kredytowych. Ewentualne źródła finansowania byłyby potrzebne przy realizacji dużych projektów, wymagających większego capexu.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

Puśćmy wodze fantazji – Amazon wchodzi na poważnie do Polski i przejmuje Inpost. To może oznaczać problemy Allegro i tej częsci biznesu – to dla Was byłoby wyzwanie?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Rynek e-commerce w najbliższym czasie będzie rozwijał się bardzo dynamicznie. Niezależnie od scenariuszy z tym związanych upatrujemy w tym szans na dalszy rozwój.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

Wiemy, że Żabka rozwija projekt paczko(żabko)matów - jak rozumiem robi to przy wsparciu Pointpack? Prośba o potwierdzenie. i Drugie pytanie z tym związane - dlaczego te paczkomaty (przynajmniej w wersji testowej) są w środku punktu a nie na jego zewnątrz? To zajmuje miejsce na półki w Żabce (bardzo cenne w żabce) i powoduje tłok w środku (przy pandemii ma to jakiś wpływ).

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Pointapack uczestniczy w tym projekcie w zakresie integracji z firmami kurierskimi i wsparcia operacyjnego. Jeśli chodzi o umiejscowienie automatów kurierskich, wpisuje się to w generalny trend automatyzacji handlu, coraz częściej dostrzegany również w Polsce.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

W 2018 roku we współpracy z Cleveron rozpoczęto prace projektowe dotyczące rozbudowy technologii PointPack.pl w zakresie automatyzacji procesów nadań, zwrotów i odbiorów przesyłek w punktach nadania i odbioru. Jak wygląda ten projekt obecnie? Działacie jako dystrybutor Cleveronu przy automatach paczkowych czy jakoś inaczej?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Współpraca z Cleveronem jest kontynuowana. Jesteśmy przedstawicielem tej firmy w Polsce. Daje nam to zysk w postaci know - how zakresie automatów kurierskich, co powinno zaprocentować w najbliższym czasie.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

Dwa dni temu zaraportowano podpisanie umowy z PMPD gdzie nie wykluczacie, że współpraca może mieć istotny wpływ na przychody Emitenta. Umowa dotyczyć ma świadczenia przez Was na rzecz PMPD usług logistycznych, usług informatycznych oraz usług obsługi przesyłek. Możecie powiedzieć coś więcej – bylibyście integratorem odbierania i nadawania przesyłek w polskiej część grupy PM? Czy jest to jakaś nowa część biznesu i rozwoju – usługi informatyczne w powiązaniu z logistycznymi?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Jest to efekt rozwoju produktu i usług, które realizujemy. Projekt ten jest związany z realizacją usług ukierunkowanych na lepszy customer expirience użytkowników IQOSów. Potencjał tej usługi poznamy w najbliższych miesiącach, ale już teraz widzimy jej duży potencjał.

Obrazek użytkownika Anonim
Short VIX

Czy rozważają Państwo rozwój za granicą, jaka jest Państwa średnioterminowa strategia inwestycyjna i kto jest Państwa największym konkurentem na rodzimym rynku?

 

Jakie są Państwa przewagi konkurencyjne vs. konkurencja na rynku lokalnym?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Analizujemy rynek zagraniczny i widzimy duże szanse dla siebie. Na tę chwilę chcemy się jednak skupić na rynku lokalnym.

Obrazek użytkownika Anonim
Jarek

Czy i jak koronawirus wpłynął na funkcjonowanie spółki?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Spółka w tym okresie sprawnie przeorganizowała swoje procesy i pandemia nie powinna być dla niej żadnym problemem.

Obrazek użytkownika Anonim
cr9

1) Czy spółka planuje kolejne, po AI, projekty z obszaru R&D?
2) Jakie działania zamierza wdrażać, aby wytrzymać konkurencję technologiczną na rynku?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Planujemy dalszy rozwój projektu AI. Widzimy w tym dużą przewagę konkurencyjną, umacniająca naszą pozycję rynkową.

Obrazek użytkownika Anonim
YMCA

Kiedy nastąpi planowana komercjalizacja autorskich algorytmów AI ???

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Wdrożenie nastąpi po realizacji projektu. Będziemy stopniowo wdrażać jego elementy w naszą podstawową działalność, wspólnie z naszymi partnerami.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

W rachunku wyników koszty usług obcych to największa pozycja rodzajowa – czy jest szansa na jakieś szczegóły tej pozycji w raportach kwartalnych. Zapewne wchodzą tam koszty opłat do sieci handlowych za lokalizacja, umowy B2B dla części pracowników i inne?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Potwierdzamy, że w usługach obcych znajdują się głównie prowizje dla sieci handlowych i inne koszty wewnętrzne wynikające z prowadzonej działalności.

Obrazek użytkownika Anonim
sancho

Czy ostatnie komunikaty Allegro w zakresie zmian kurierów w opcji allegro SMART mają negatywne/pozytywne przełożenie na ilość obsługiwanych przez POINTPACK paczek?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Pracujemy nad tym, aby dodawać kolejnych partnerów w postaci firm kurierskich, co w dłuższym okresie powinno spowodować, że rywalizacja pomiędzy dużymi platformami marketplacesowymi będzie dla nas neutralna.

Obrazek użytkownika Anonim
anti

Czy powiększanie sieci punktów odbioru wpływa znacząco na koszty - koszty wdrożenia, szkolenia pracowników?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Nie wpływa to znacząco na koszty. Obserwujemy, że każde 100 tys. wymaga dodatkowej osoby w dziale help desk.

Obrazek użytkownika Anonim
Klaudiusz

Jaki jest cel liczby obsługiwanych punktów na koniec tego roku?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Liczba ta zależy od zawieranych partnerstw i tempa wdrożeń. Szacujemy jednak, że liczba ta będzie oscylować w granicach 7,5 - 8 tys.

Obrazek użytkownika Anonim
Klaudiusz

Jak duży pod względem przepustowości obsługi przesyłek jest potencjał obecnej sieci punktów (sklepów) podłączonych do systemu Pointpack? Czy szansą wzrostu dla spółki jest tylko pozyskiwanie nowych punktów czy również wzrost liczby przesyłek w obecnej sieci?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Widzimy w tym obszarze szanse wzrostu wolumenu i pracujemy z naszymi partnerami nad ich efektywnym wykorzystaniem.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

Dlaczego mamy chat dzień przed opublikowaniem wyników za Q2? Przecież łatwiej by było dyskutować na konkretnych cyfrach. Cześć inwestorów jest jednak rozczarowana skalą przychodów za Q, która podaliście. Co prawda r/r wygląda super, ale kw/kw to jednak tak sobie – jak na spółkę wzrostową. Czy może to Pan skomentować.

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Nasze wniki nie powinny znacząco odbiegać od przekazanych wcześniej prognoz dot. sprzedaży. Przychody z ostatnich kwartałów są coraz bardziej zbieżne z trendami rynkowymi. Wyniki osiągane w Q1 i Q2 są do siebie podobne. Wzrosty budujemy poprzez nawiązywanie kolejnych partnerstw i wdrożenie usług, co jest procesem i trwa około kilku miesięcy.

Obrazek użytkownika Anonim
Smn

Czy Spółka planuje przejście na GPW?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Nasza kapitalizacja nam na to pozwala. Mamy jednak zapewnione finansowanie na dalszą działalność i rozwój.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Co jest bezpośrednim źródłem przychodu Pointpack, czy są to konsumenci, którzy zamawiają wysyłkę na Waszej stronie internetowej, konsumenci klikający opcję przesyłki Pointpack np. na Allegro, czy też prowizja od partnerów, tj. firm kurierskich i punktów odbioru?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Głównym udziałem struktury przychodów są prowizje od firm kurierskich.

Obrazek użytkownika Anonim
Trader

Na jakie usługi spółka będzie stawiać szczególny nacisk w perspektywie najbliższych 5 lat?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Będziemy mocno stawiać na rozwój zespołu IT i rozbudowę naszej technologii softwareowej, gdzie widzimy jeszcze duże potrzeby na nasze rozwiązania. Długofalowo daje to szanse na znaczący wzrost przychodów.

Obrazek użytkownika Anonim
Beppe

Czy spółka planuje wprowadzenie nowych usług, jakich?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Spółka posiada duże portfolio produktów do rozwoju. Nie chcemy jednak zdradzać szczegółów na tym etapie. Prowadzimy wiele obiecujących rozmów na ten temat z potencjalnymi partnerami, także spoza branży kurierskiej.

Obrazek użytkownika Anonim
K.

Co jest Państwa jedną największą przewagą konkurencyjną w obecnej chwili, i czy zakładacie Państwo, że spsób konkurowania na rynku będzie się w przyszłości w jakiś sposób zmieniał?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Stawiamy duży nacisk na budowanie przewag technologicznych. Zakładamy bowiem, że rynek i nisza, na której działamy, będzie coraz bardziej dynamiczny. Upatrujemy w tym dużych szans.

Obrazek użytkownika Anonim
aaa

aktualni klienci spółki? kto kolejny?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Prowadzimy liczne rozmowy, zarówno z sieciami handlowymi, jak i firmami kurierskimi oraz kurierami miejskimi.

Obrazek użytkownika Anonim
Trocho

Witam Panie Prezesie, czy planujecie nawiązanie współpracy z władzami miast we wprowadzaniu technologii smart city? Tj. zbieranie, shareowanie i wykorzystywanie danych o migracji, łączenia usług transportowych itp?

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Ostatnio byliśmy uczestnikiem Forum Miast Polskich i widzimy ciekawe perspektywy współpracy z władzami miast w obszarze logistyki miejskiej.

Obrazek użytkownika Marek Piosik
Marek Piosik

Bardzo dziękuję wszystkim za udział w czacie i zadane pytania. Zapraszam do odwiedzin naszego serwisu relacji inwestorskich a w przypadku dodatkowych pytań kontaktu pod adres inwestor@pointpack.pl

Udostępnij