Relacja z czatu z prezesem Grupy CCC: W wyniku renegocjacji czynszów szacujemy oszczędności liczone w milionach złotych na poziomie trzycyfrowym w 2020 roku
Obrazek użytkownika Czaty
16 paź 2020, 16:30

„W wyniku renegocjacji czynszów szacujemy oszczędności liczone w milionach złotych na poziomie trzycyfrowym w 2020 roku” - relacja z czatu z prezesem Grupy CCC

W piątek, 16 października 2020 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Grupy CCC, Marcinem Czyczerskim. Podczas spotkania rozmawialiśmy o wynikach finansowych za II i III kwartał. Inwestorzy zadawali również pytania o działalność e-commerce, rozwój eobuwie, wpływ pandemii na sytuację grupy CCC oraz politykę dywidendową. W spotkaniu wzięło udział ponad 1250 osób, a prezes zarządu odpowiedział na 90 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Grupy CCC, Marcinem Czyczerskim. Porozmawiamy o wynikach finansowych spółki za II i III kwartał 2020 roku, planach rozwoju eobuwie oraz aktualnej sytuacji w branży.

 

Spotkanie rozpocznie się w piątek, 16 października 2020 r. o godz. 12:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Dzień dobry Państwu. Wybiła godzina 12, zatem możemy zaczynać nasz dzisiejszy czat. Zapraszamy do zadawania pytań, których jak dotąd spłynęło już kilkadziesiąt. Do dzieła!

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Witam,

 

Zauważyłem w sklepach CCC w Austrii zwiększoną ilość marek (np. Rieker, Puma, Reebook) innych niż własne. Poza tym sklepy są bardzo czyste (por. do Deichmanna). Uważam to za właściwy krok. Czy widać to już po przychodach w takich krajach jak Austria czy Niemcy?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Miło nam to słyszeć! Portfolio produktowe rozbudowujemy od kilku lat i najwyraźniej widać już tego efekty :) Dużo uwagi poświęciliśmy też jakości obsługi klienta sklepowego – najlepiej oddaje to wskaźnik NPS (poleceń wśród klientów), który dla naszej sieci stacjonarnej wynosi już 55 pkt. vs ~30 jeszcze rok temu. Austria już we wrześniu pokazała się przychodowo z dobrej strony, odnotowując płaską rdr sprzedaż. Niemcy to dla nas zamknięty rozdział w biznesie offline. Aktualnie pracujemy nad tym, aby rozwijać tam e-commerce.

Obrazek użytkownika Anonim
Sebastian

Na ile obecnie np. ciepła zima odbiłaby się negatywnie na wynikach spółki? Czy obecnie sezonowość ma mniejsze znaczenie niż 2-3 lata temu?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Zdecydowanie mniejsze. Przebudowa naszego portfolio produktowego była zresztą m.in. na to ukierunkowana – aby możliwie jak najbardziej uniezależnić się od warunków pogodowych. We wrześniu już 50% oferty miało charakter całoroczny lub przejściowy. To nasza odpowiedź na zanikające wyraziste granice pomiędzy porami roku. Z drugiej strony proszę zwrócic uwagę na to że mamy najlepszą jesień od 3 lat, ta póki co zaczęła się jak prawdziwa jesień.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz Kurzydłowski

Czy taki gigant obuwniczy jak ccc/eobuwie.pl może stać się nr 1 na rynku europejskim ? Po pandemii masa firm obuwniczych upadnie i prawdopodobnie zostaniecie głównym handlującym na rynku . Proszę o
Opinie

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Zgodnie z naszą wiedzą, Grupa CCC jest liderem rynku obuwniczego w Europie środkowo-wschodniej z ponad 20% udziałem. W Polsce to blisko 35%, daleko przed konkurencją. Jeszcze kilka lat temu, w dobie bezsprzecznej dominacji sklepów stacjonarnych, podbicie Europy nie byłoby możliwe. Dziś, w epoce rozpychającego się łokciami handlu online… kto wie… Łatwiej jest dotrzeć do klienta.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Witam.naprawiam państwa buty od około 10 lat.jakość spadła mocno szczególnie spodów.są miękkie wygodne ale gęstość za rzadka .słyszałem że spody są robione w Bydgoszczy naprawdę słabe zdzierają się w męskich obuwiach zapada się kratka w dobie dzisiejszych czasów to wstyd.gdzie producenci wydzielają z technologią .dlaczego nie robicie na spodach firmy wibram.piotr

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Cierpliwość godna uznania! Cieszy nas lojalny klient. Statystki pokazują, że wskaźnik reklamacji spadł w okresie ostatniego roku do rekordowo niskiego poziomu, poniżej 1%, z przeszło 3% jeszcze w styczniu 2019 roku. To oczywiście zasługa nieustannej pracy nad rozwojem naszych produktów. Postawiliśmy też na maksymalne uproszczenie procesu reklamacyjnego dla klienta – ponad 90% reklamacji rozpatruje się już w sklepach, a 95% reklamacji jest uznawane. Do 60 dni wydłużyliśmy też czas na zwrot zakupionego obuwia przez klubowiczów. Zachęcamy do dołączenia do ich grona :)

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

I zróbcie wreszcie tęgości.ja nigdy nie kupię w was butów męskich bo mi lata pięta mam piękną zgrabną piętę i pasują mi buty innych marek clars itp.piotrek

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Mamy rozwiązanie idealnie skrojone do Pana potrzeb! Proszę skorzystać ze skanera esize.me, który w 3D zmierzy Pana stopy (uwzględniając także ich tęgość!), pozwalając dobrać idealnie dopasowane obuwie z oferty CCC i eobuwie. Zachęcamy, już ponad 1,5 mln osób skorzystało z tej funkcjonalności.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz

Dlaczego pracownicy odpowiadają finansowo za kradzieże na terenie sklepów.Dlaczego brak zabezpieczeń (bramek,kamer,ochrony)

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Stanowczo dementujemy - pracownicy sklepowi nie ponoszą odpowiedzialności materialnej za ewentualne kradzieże w sklepach. Te zresztą są symboliczne. To promile wszystkich produktów, które oferujemy naszym klientom. Poza tym, wszystkie sklepy CCC są monitorowane.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dlaczego nie ma zabezpieczeń w sklepach na butach, torekach i innych akcesoriach?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Ufamy naszym klientom. Poza tym, czy próbował Pan kiedyś przymierzyć buty z plastikowym klipsem? ;) Na jakość obsługi klienta wpływa także Państwa wygoda, na czym nam szczerze zależy. Zachęcamy również do skorzystania z naszego ecommerce i unikatowego rozwiązania skanowania stopy – wtedy przymierzanie nie jest już właściwie potrzebne.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dlaczego inwestorzy na GPW mają takie obawy i akcje wciąż na czerwono? Kiedy przewiduje się odbicie na zielono bo że będzie zielono to wierzę tylko kiedy ?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Nie nam oceniać i komentować kurs akcji… Faktem jest jednak, że rynek euforycznie zareagował na bardzo dobre wyniki drugiego i trzeciego kwartału, które opublikowaliśmy dwa tygodnie temu. Uważamy, że giełda pozostaje wciąż pod presją pandemii koronawirusa. Z pewnością rynkom nie pomagają nowe rekordy zachorowań. My jako spółka jesteśmy zadowoleni z pierwszego półrocza, w szczególności co do rozwoju technologii, rozwoju produktu, e-commercu.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Pytanie o dywidendy, będzie?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Nasza polityka dywidendowa nie uległa zmianie. Warunkiem jej wypłaty jest oczywiście zysk.

Obrazek użytkownika hubert.wilk
hubert.wilk

Jak wygląda kwestia bezzwrotnego dofinansowania z PFR w ramach tarczy?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Jesteśmy w trakcie procesowania wniosku o dodatkowe finansowanie w ramach tarczy finansowej PFR.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Na ile prawdopodobne jest IPO eobuwie?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Na temat trwającego procesu powiedzieliśmy już wszystko, co na ten moment mogliśmy powiedzieć.

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz

Czy majac na uwadze sprzedaż udziałów E-obowie możliwa jest współpraca Pana spółki CCC z takimi podmiotami jak Allegro czy Amazon?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Jesteśmy w procesie, nie komentujemy.

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz

Jakie wsparcie CCC otrzymało w ramach pomocy z PFR oraz tarczy antykryzysowej 1.0, 2.0, 3.0, 4.0?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Dość obszernie informowaliśmy o tym w prezentacji wynikowej za Q1’20 https://corporate.ccc.eu/download/pobierz/prezentacja-wynikowa-grupy-ccc..., slajdy: 11, 40-43). Ponadto, zaaplikowaliśmy o dodatkowe finansowanie z PFR w ramach tarczy finansowej.

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz

Kiedy będzie wiadomo jaki inwestor przejął spółkę Karla Vogel?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

KVAG został zreaklasyfikowany do działalności zaniechanej z dniem 1 czerwca br. Zgodnie z MSSF5, aktywo przeznaczone jest do natychmiastowej sprzedaży w okresie 12 mcy od tej daty. W tej perspektywie czasowej przekazywać będziemy Państwu dalsze informacje stosownymi kanałami komunikacji.

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz

Czy zatrudniają Państwo osoby z niepełnosprawnosciami oraz w tym aspekcie pozyskujecie Państwo środki z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) na zatrudnienie takich osób?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Tak, zatrudniamy osoby z niepełnosprawnościami. Na koniec 2019 roku były to 642 osoby, tj. 4% zatrudnionych (wzrost o 23% rdr). W 2019 roku spółki z Grupy CCC odprowadziły łącznie blisko 2 mln zł składek na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych lub analogiczne instytucje w innych krajach (wzrost o ponad 100% w porównaniu do 2018 roku).

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz

Czy jest możliwość przywrócenia niedziel handlowych?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Przy każdej możliwej okazji o to postulujemy. Wiemy, że oczekuje tego duża część społeczeństwa (badania ankietowe). Zdaje się, że rządzący nieco przychylniej spoglądają ostatnio na kwestię czasowego zawieszenia zakazu handlu w niedziele. Uważamy, że to zwiększyłoby bezpieczeństwo klientów, a ruch w sklepach rozłożyłby się na jeden dodatkowy dzień.

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz

Czy umowy z sieciami handlowymi zostały w 100% aneksowane, jaki przedział procentowo sa to mniejsze kwoty cen najmu?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Przystąpiliśmy do renegocjacji ze wszystkimi najemcami. W znakomitej większości przypadków od samego początku widzieliśmy wolę osiągnięcia porozumienia. Na dziś praktycznie zakończyliśmy już wszystkie negocjacje. Rozwiązania są korzystne dla spółki, ale też akceptowalne dla wynajmujących. W wyniku renegocjacji czynszów szacujemy oszczędności liczone w milionach złotych na poziomie trzycyfrowym w 2020 roku, z czego około połowa będzie widoczna także w kolejnym roku.

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz

Czy jest szansa na powrót kursu na poziomy 300 złotych za jedną akcję?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Kurs to wypadkowa wielu różnych uwarunkowań. Jako spółka mamy na niego wpływ poprzez nasze wyniki i klarowność strategii, którą realizujemy. Na tym się skupiamy.

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz

Czy ccc zamierza rozwijać modivo? Jest to bardzo dobry segment premium, czy poszerzycie państwo marki w tym sklepie internetowym do takich jak Louis vuitton, Gucci, dior, Chanel. Nadmienię że sam zastanawiam się czy niektóre produkty są oryginalne. Gdyby jeden sklep posiadał takie marki na pewno by to ułatwiło zakupy oraz bezpieczeństwo zakupu oryginału

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Oczywiście, zamierzamy rozwijać Modivo! To obecnie około 10% przychodów grupy eobuwie. W strategii GO.22 zapowiadaliśmy, że w 2022 roku może to być do 15%. Tempo rozwoju tego projektu jest dla nas bardzo satysfakcjonujące. Modivo to już 11 rynków europejskich, a za chwilę dołączą dwa kolejne – Chorwacja i Szwajcaria. Jeśli chodzi o ofertę produktową, to na tę chwilę koncentrujemy się na segmencie premium, nie aspirujemy do luxury. I proszę nie mieć cienia wątpliwości, wszystkie sprzedawane przez nas produkty są w 100% oryginalne :D

Obrazek użytkownika Anonim
Alex

co Pan sądzi o aktualnej wycenie akcji CCC ? Akcjonariusze ponieśli bardzo duże straty :(

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Gdyby pytał mnie Pan prywatnie, to mógłbym powiedzieć co o tym myślę… Pozostańmy jednak w pewnej formalnej konwencji.

 

Na co dzisiaj chce zwrócić uwagę, to fakt, że dobry produkt, silny ecom i sprzyjająca aura są dziś dla nas mocniejsze niż wpływ koronawirusa. Wierze, że to prędzej czy później zostanie zauważone.

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz

Podatek handlowy.. warto spojrzeć jak się na to firmy przygotowują od dłuższego czasu- Media Markt podzielił się na 300 placówek, każda z osobnym NIP-me, Leclerc tak samo, Żabka franczyzowa - nie dotknie ich, a sporo część firm po prostu ucieknie jak nie w NIP/sklep to w e-com. Czy Pan Prezes to jakoś skomentuje w cyfrach i dorzuci coś pozytywnego?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Podatek handlowy, jeśli zostanie wprowadzony, dotyczyć będzie wyłącznie działalności CCC w Polsce i wyłącznie w kanale stacjonarnym. Nie zostanie nim objęte eobuwie, DeeZee, ccc.eu, czy Gino Rossi. Udział stacjonarnego kanału w Polsce w przychodach Grupy sukcesywnie maleje z roku na rok, wraz z dynamiczną ekspansją e-commerce oraz obecnością na rynkach zagranicznych. Trendy te z pewnością będą postępować.

 

W odniesieniu do działalności CCC w Polsce, 15% przychodów pochodzi już z kanału online. Zamierzamy jeszcze bardziej go wzmocnić, a sieć stacjonarną głębiej restrukturyzować i dopasować do potrzeb klienta.

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz

Czy 1 akcja E-obowie może być warta tyle samo co 1 akcja Allegro?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Dzisiaj tych porównań jest coraz więcej. Ten sam kanał sprzedaży, wysokie dynamiki = wysokie mnożniki.

Obrazek użytkownika Anonim
Ismail

Dzień dobry.
Po pierwsze, gratuluję tak dynamicznej modernizacji i optymalizacji w Firmie, pomimo tak trudnego otoczenia, jakim jest pandemia koronawirusa.
Pierwsze pytanie: w CCC widać poprawę w zakresie utrzymania dynamiki przychodów i kontroli kosztów - czy jest Pan w stanie oszacować, kiedy może przełożyć się to na zysk netto i redukcje zadłużenia?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Od maja aż do dzisiaj widzimy poprawę dynamiki przychodów, głównie dzięki silnej sprzedaży internetowej i bardzo szybko rosnącej konwersji w sklepach. Ta ostatnia to zasługa pracy nad produktem, komunikacją, a także efekt postawienia klienta w centrum zainteresowania. W kosztach bazę będzie obniżać miedzy innymi odcięcie sponsoringu sportowego oraz zaniechanie działalności w Szwajcarii. Liczymy, że te efekty zaczną być szybko widoczne. Zadłużenie konsekwentnie z tygodnia na tydzień spada wraz z dobrą sprzedażą.

Obrazek użytkownika Anonim
Ismail

Drugie pytanie. W poprzednich wywiadach wspomniano o poszukiwaniu inwestora dla
e-obuwie w celu pozyskania kapitału i wsparcia merytorycznego.
Czy inwestor poszukiwany jest w ramach przygotowań do debiutu giełdowego e-obuwie?
Jeśli tak, to na jakim etapie realizacji jest ten projekt?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Status prac nad tym projektem przekazaliśmy w raporcie i podczas ostatniej konferencji wynikowej. Brak zmian w tym zakresie.

Obrazek użytkownika Anonim
Ismail

Czy grupa CCC planuje w najbliższych miesiącach zamknąć niektóre sklepy, np. znajdujące się w mniej atrakcyjnych lub rzadziej odwiedzanych lokalizacjach?
W celu dalszej optymalizacji kosztów i zwiększenia udziału e-commerce w przychodach spółki.

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Tak, oczywiście. Sieć jest i dalej będzie restrukturyzowana, zarówno jeżeli chodzi o liczbę, jak i wielkość sklepów CCC.

Obrazek użytkownika Anonim
Ismail

CCC planuje ekspansję na rynkach środkowoeuropejskich oraz w Rosji.
Czy te projekty opóźnią się ze względu na obecne ograniczenia?
Kiedy możemy spodziewać sie pierwszych komunikatów na temat ekspansji na tamtejszych rynkach?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Ta ekspansja jest bardzo wyważona i cały czas postępuje. Ekspansja to dziś dla nas głównie ecom, również na tych rynkach. I ten świetnie się rozwija.

Obrazek użytkownika Anonim
Ismail

CCC w ostatnich kilku kwartałach osiąga bardzo wysokie przychody, choć niestety nie przekładają się one na dodatni zysk netto.
Jak dużym zagrożeniem jest perspektywa wprowadzenia podatku od przychodów i w jaki sposób CCC przygotowuje sie do takiej zmiany?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Częściowo odpowiedziałem już wcześniej. Zysk netto – a właściwie jego brak, to wypadkowa wielu kwestii, m.in. kwestii produktowych, niesprzyjającej aury, poczatkującego ecomu, nierentownego segmentu DACH. Wszystkie ww. zaadresowane w strategii GO.22. Jesteśmy zadowoleni z efektów naszej pracy. Zwłaszcza w odniesieniu do produktu, technologii i ecommerce. Ergo, powinno to mieć przełożenie na odbudowę rentowności.

Obrazek użytkownika Anonim
Ismail

Wyraźnie widać, że CCC aspiruje do stania się środkowoeuropejskim Zalando. Czy w obecnych realiach warto inwestować i rozwijać sieć salonów stacjonarnych, a może lepiej zachować najbardziej prestiżowe i rentowne salony i skupić sie na rozwoju e-commerce?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Realizujemy równolegle oba te strumienie – rozwój ecommerce (dzisiaj już blisko 70 punktów styku z klientem) i restrukturyzację sieci.

Obrazek użytkownika Anonim
Ismail

Czy wobec wprowadzonych w ostatnich dniach ograniczeń związanych z handlem w czerwonych strefach, CCC będzie ponownie negocjowało umowy najmu powierzchni handlowych?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Cały czas jesteśmy rozmowach z najemcami. Trafiki w najlepszym momencie wróciły do minus kilkunastu % rdr. To musi znaleźć odzwierciedlenie w umowach. Z wynajmującymi rozmawiamy po partnersku i na pewno znajdziemy porozumienie.

Obrazek użytkownika Anonim
Ismail

I ostatnie pytanie- mam ciekawy pomysł, który swietnie wpisałby się w strategie CCC oraz e-obuwie. Nie chciałbym dzielić się nim publicznie, by nie dać przewagi ewentualnej konkurencji.
Czy mógłby podać Pan adres mailowy, na który mógłbym wysłać moją sugestie?
Zadałem wiele pytań i nie wiem, czy na wszystkie uzyskam odpowiedz, ale bardzo dziękuje za poświęcony czas.
Życzę dużo sukcesów w rozwoju grupy CCC i
e-obuwie oraz wszystkich pozostałych „córek”!
Dajcie Polakom powód do dumy. Pozdrawiam.

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Dziękuję za wszystkie zadane pytania i zachęcam do kontaktu: https://www.linkedin.com/in/marcin-czyczerski-phd-76523073

Obrazek użytkownika Anonim
Ismail

PS. Na jakim etapie rozpatrywania jest wniosek o pozyskanie środków z tarczy antykryzysowej, o jaką kwotę Państwo wnioskowali i kiedy spodziewacie się decyzji?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Procedujemy wnioski z tarczy płynnościowej. Ta praca jest merytoryczna i konstruktywna. Kiedy? Zapewne w perspektywie do końca roku.

Obrazek użytkownika Anonim
Ismail

Ps. 2
Jakie kamienie milowe sa w planach w zwiazku z rozwojem e-obuwie?
Czy spolka planuje wprowadzenie kolejnych nowatorskich rozwiązań?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Spółka ma spory backlog świetnych pomysłów, procedowane są wg priorytetów. Jest sporo rzeczy, które dzisiaj są „na taśmie”.

Obrazek użytkownika Anonim
Szymon

Czy w tym bądź kolejnym kwartale spółka CCC planuje kolejne odpisy, które mogą zaskoczyć akcjonariuszy?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Zgodnie z tym, co komunikujemy, nie mamy nic takiego w planach. Wszystkie działania restrukturyzacyjne zaadresowaliśmy w pierwszym półroczu. Co do zaskoczenia, poprzednie odpisy też nie powinny były być zaskoczeniem, komunikowaliśmy te zamiary w raportach i prezentacjach od kwietnia. Ale w takim razie, postaramy się na przyszłość być jeszcze bardziej wokalni.

Obrazek użytkownika Anonim
Szymon

Proste pytanie - czy według Prezesa obecna wycena spółki jest zaniżona/adekwatna/zawyżona?
Czy zdaniem Prezesa przyszłość spółki jest odpowiednio wyceniona?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Ponieważ pytacie mnie Państwo nie jako osobę prywatną, ale przedstawiciela kierownictwa Spółki, to mogę odpowiedzieć tylko, że jest ona przedmiotem, a nie podmiotem obrotu, więc nie sposób komentować. Prywatnie mam oczywiście jednoznaczne zdanie.

Obrazek użytkownika Anonim
Libera

Chce zaprosic pana Prezesa do rozmowy w spr.zainwestowania środków w e-obuwie.Inwestor
libera.ekspert[at]gmail[dot]com

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Proszę o kontakt z ir[at]ccc[dot]eu

Obrazek użytkownika Anonim
Simon

Panie Prezesie, przede wszystkim dużo zdrowia!
Kiedy spółka przewiduje powrót do dywidendy?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Dziękuję i wzajemnie :) Polityka dywidendowa jest niezmieniona. Jak tylko powrócimy do zyskowności, a sytuacja pandemiczna trwale się ustabilizuje.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrej

Czy jesteście zadowoleni z wyników i jak one prognozują wg Pana na przyszłość??

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Jeśli pyta Pan o wyniki Q3, to tak, zwłaszcza biorąc pod uwagę okoliczności i porównanie do konkurencji. Sprzedaż kolekcji AW20 też budzi nasze zadowolenie. Obserwujemy, jak wzrost zachorowań i restrykcji wpływa na ruch w sklepie i sprzedaż - póki co jest ok, ale dzisiaj nikt nie wie, jaki scenariusz napisze Covid. Dlatego myślimy i działamy „scenariuszowo”.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

Z tego co kojarzę to posiadacie Państwo 75% udziałów e-obuwie. Pomysł na pozyskanie inwestora spowoduje rozwodnienie Waszego udziału. Czy brakuje wam Know-how czy potrzebujecie gotówki? Czy też może jest jakiś inny powód takiego pomysłu?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Spółka eobuwie jest na pewno topową i świetnie radzącą sobie firmą. Czego poszukujemy? Kapitał obrotowy, rozbudowa mocy logistycznych, marketing oraz know how, a w konsekwencji, przeskalowanie biznesu na zupełnie inny poziom. Na topline chcemy urosnąć dzięki temu x3 (2023 vs 2019) i ma to być bardzo rentowny wzrost.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy renegocjowaliście umowy z galeriami? Na jakim jest to etapie? Czy da się tutaj obniżyć koszty?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Cały czas jesteśmy w rozmowach. Mamy politykę „niekomentowania” rozmów. Są partnerskie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak ocenia Pan efekty ogłoszonych wczoraj restrykcji? Na ile mogą wpłynąć na CCC?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Nie oceniam, są faktem, byliśmy na nie przygotowani, realizujemy jeden z naszych scenariuszy.
Mamy jasne podejście do klientów, którzy pojawiają się w naszych sklepach. Maja znaleźć najlepszy produkt w świetnej cenie i być bardzo dobrze obsłużeni. Jeśli klientów będzie mniej, nasza koncentracja na tych, którzy przyjdą będzie jeszcze większa. Tak budujemy naszą wysoką konwersję.
Proszę pamiętać, że 40-50% biznesu Grupa robi dzisiaj w internecie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Kiedy jest szansa na otrzymanie przez spółkę środków z Tarczy 3.0? Jaki to może być termin? Jaka forma finansowania?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Jesteśmy w trakcie procedowania. Nie komentujemy ze względu na dobro sprawy i poufność wobec zewnętrznych partnerów.

Obrazek użytkownika Anonim
Andrzej

Jak są zawansowane plany w e-obuwie celem pozyskania inwestora dla jego dalszego rozwoju,czy jest plan wejścia tej spółki zależnej na gpw

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

jw.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

Jak rozumiem inwestycje w Niemczech i Szwajcarii zakończyły się niepowodzeniem i jest to działalność zaniechana? Czy możecie podsumować ile pieniędzy wydano na te projekty (nabycia spółek i rozwój organiczny) wraz z stratami)? Czy zamierzacie powrócić do próby podoboju rynek Europy Zachodniej czy jest to model definitywnie skreślony?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Tak, Szwajcaria od 2020 i Niemcy od 2019 to w zasadzie przeszłość dla Spółki. Skupiamy się na teraźniejszości i przyszłości – sklep internetowy plus poprawa sprzedaży z m2 w CEE.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

Czy w wstępnych wynikach Q3 są jakieś istotne kwoty dofinansowań pandemicznych, które należałoby potraktować jako one-off?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Pomijalne. Istotne były w Q2.

Obrazek użytkownika Anonim
HANX

Dzień dobry Panie Marcinie,

 

Jakie prognozy co do przyszlość firmy, jakie rozwiązania zostaną wprowadzone w najbliższym czasie dla rozwoju firmy oraz zwiększenie zysków społki ?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Konsekwentnie realizujemy strategię GO.22. Tam jest nasza diagnoza problemów z przeszłości i sposób wyjścia z nich: https://corporate.ccc.eu/download/pobierz/publikacja-strategii-grupy-ccc...

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Dzisiaj CCC to świetny produkt, niesamowita technologia i bardzo silny kanał e-commerce.
Myślę, że opisywanie rozwiązań, które wprowadziliśmy, a nie są znane, i tych, które wprowadzamy, wymagałoby kolejnych 2h :) Znam to z autopsji, z rozmów.
Kilka rzeczy, które przeszły z fazy projektu w monetyzację: esize.me, CRM – każdy z nich przynosi spółce kilka milionów zysku miesięcznie.

Obrazek użytkownika Anonim
Ismail

Dzień dobry,
Czy spółka planuje podjęcie jakichś dodatkowych środków zaradczych, w związku z dynamicznym rozwojem epidemii koronawirusa oraz wprowadzeniem nowych restrykcji?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Konsekwentnie realizujemy adekwatny scenariusz. „Wajcha” na sklep internetowy - konsekwentnie (wykorzystanie siły konsumenta; stabilność procesów i udoskonalenie frontendu). Plus obsługa klienta i ekspozycja tego, jak zmienił się produkt. To tak w największym skrócie.

Obrazek użytkownika Anonim
Darek

Dzień dobry. Czy w 2021, lub kolejnych latach, CCC będzie nadal wspierało kolarstwo? Czy planowany jest powrót do World Tour?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

NIE.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dzień dobry,
Jak przedstawia się ruch w sklepach stacjonarnych w porównaniu do października 2019? Pytam pod kątem obecnie szerzącej się w naszym kraju pandemii. Szymon

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Nieznacznie niższy ruch (w Polsce pewnie niebawem to się zmieni), lepsza konwersja.
Ergo: dobry produkt + sprawne procesy + sprzyjająca aura > Covid19

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Szanowni Państwo, minęła już godzina naszego czatu, ale nadal mamy wiele otwartych pytań, dlatego zostaniemy z Państwem przez kolejne 15 minut. Dziękujemy za świetną frekwencję!

Obrazek użytkownika Anonim
ANDRZEJ

Czy Eobuwiem jest zainteresowane Allegro.

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Nie spekulujemy. Jesteśmy w poważnym procesie z jasną polityką komunikacyjną.

Obrazek użytkownika Anonim
Mateusz

Dzień dobry,
Jaki spółka ma plan na ewentualny lockdown? Czy zamierzacie (bądź już) zamykacie kolejne sklepy stacjonarne? Macie jakieś plany ciecia kosztów?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Nie da się zwięźle odpowiedzieć na to pytanie. Tak, mamy plan. A właściwie 6 planów na 6 scenariuszy. Ten który realizujemy jest wciąż „umiarkowanym”. Spółka już raz zdała egzamin. Teraz ma jeszcze więcej doświadczenia i zasobów, żeby przejść przez kolejne wyzwanie. Na dzisiaj czujemy się komfortowo. Wciąż podchodzimy do kryzysu jako szansy. Porównajcie sobie Państwo CCC dzisiaj i rok temu. Realizujemy to, o czym mówimy, a kryzys dopinguje całą organizację do zmiany w kierunku zwinnej, rentownej i technologicznie zaawansowanej firmy.

 

Sorry, odszedłem od tematu, ale jak wspomniałem na początku – obszerny temat, ale pod kontrolą :)

Obrazek użytkownika Anonim
Adrian

Czy jesteście przygotowani na ewentualny kolejny lockdown ?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Kilka razy lepiej niż na poprzedni. Patrząc na zasoby, doświadczenie i siłę sklepu internetowego. Wciąż uważamy, że nie jest to bazowy wariant wydarzeń ze względu na dobro gospodarki i po prostu przyszłość kraju.

Obrazek użytkownika Anonim
Mateusz

Czy koleje zamknięcie przestrzeni publiczej (zakładam 3-4 mc) w znaczący sposób wpłynie na płynność spółki?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Siłą rzeczy, potencjalnie niższe wpływy mogą mieć przełożenie na pozycję gotówką Spółki, ale jak wspomniałem, dzisiaj jesteśmy znacznie lepiej przygotowani gotówkowo, mamy jeszcze silniejszy internetowy kanał sprzedaży.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jaki jest obecnie % sprzedaży produktów online w porównaniu do sklepów stacjonarnych ?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

40-50% przychodów Grupy to kanał internetowy.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor CCC

Czy spółka jest gotowa na wzrost zachorowań jak teraz? Czy planowane są likwidacje sklepów stacjonarnych?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Czy jesteśmy gotowi? Tak – bezpieczeństwo klientów i pracowników to priorytet. Poza tym, to praca nad konwersją i rozwój sklepów internetowych.

 

Czy planowane są likwidacje? Tak, konsekwentnie to powtarzamy.

Obrazek użytkownika Majkone
Majkone

czy planujecie wydzielenie eobuwie z grupy a co za tym idzie IPO na giełdzie?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Nie ma planów wydzielenia eobuwie z Grupy CCC.

Obrazek użytkownika Majkone
Majkone

Co ze sponsoringiem w przyszłości grupy kolarskiej? Jaka kwota idzie obecnie na ten cel?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Wszystkie wydatki zostały ujęte w rezerwach w pierwszym półroczu. Ta część historii jest już za nami.

Obrazek użytkownika Anonim
ciekawy

Czy zamierzacie Państwo zrewidować swoją politykę lokalizacji sklepów obuwniczych i chociaż częściowo wyjść na tzw"ulice handlowe" zamiast lokować się tylko w galeriach. Pytam o to z uwagi na Covid19 i spadek klientów w galeriach.

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Uwagę branży przykuwają coraz mocniej retail parki. Na rynkach poza Polską jesteśmy obecni na ulicach handlowych. W Polsce nie ma ich po prostu za wiele.

Obrazek użytkownika Anonim
Many

Jakie macie oczekiwania co do IV kwartału.

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Myślimy – jak już pisałem – scenariuszowo. Chcemy skompensować niższy ruch w sklepach, spowodowany pandemią, dobrym produktem, świetną obsługą, doskonałą komunikacją marketingową i siłą e-commerce.

 

Co do komunikacji marketingowej – zapraszam na nasz Instagram – on pokazuje, jak zmienia się wizerunek Spółki: https://www.instagram.com/cccshoesbags/

Obrazek użytkownika Anonim
mizarroPiastów

Czy CCC ma aspiracje do bycia jak Zalando, jednym z największy sklep internetowy w Europie ?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Wg naszej wiedzy jesteśmy 2. największym polskim sklepem internetowym. Jesteśmy też największym e-commerc'em w branży w CEE.

Obrazek użytkownika SebastianK
SebastianK

Czy CCC wciąż nie wyklucza opcji kupna 25 proc e obuwia? Czy cena ulega zmianie, wraz ze wzrostem wartości i sprzedaży internetowej czy ustalona jest na stałą kwotę z terminem zapadalności opcji wykupu?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Opcja na eobuwie obowiązuje do lutego 2023 r. Na tym etapie skupieni jesteśmy na uwolnieniu pełnego potencjału wzrostu wartości eobuwia, a przez to Grupy CCC.

Obrazek użytkownika Anonim
K

Na konferencji wynikowej przewodniczący D. Miłek wspomniał o pomyśle na znaczącą poprawę wskaźników sprzedaży z m2. Proszę o szersze wyjaśnienie w jaki sposób spółka zamierza znacząco poprawić lfl w 4Q przy wprowadzeniu dodatkowych ograniczeń wejść do sklepów w wielu miejscach w Polsce.

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Ograniczenia nie sprzyjają, ale my skupiamy się na tym, co jest w gestii i pod kontrolą CCC. PRN oparł tę wypowiedź na:
-świetnym produkcie (bardzo dobry odbiór kolekcji AW),
-pozycjonowaniu CCC jako firmy, która nie zaspokaja tylko podstawowych potrzeb, ale ma również świetną modową ofertę, dzięki doskonałej komunikacji marketingowej
-doskonałości procesów i technologii pod nimi (zatowarowanie, CRM)
-rosnącej jakości obsługi w sklepie i optymalizowaniu doświadczeń klienckich
To wszystko świetnie nam dzisiaj funkcjonuje. A to efekt naszej pracy i decyzji z minionych lat.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

Jak rozumiem sponsoring grupy kolarskiej to już przeszłość. Czy w takim razie zasadnym jest oczekiwanie spadku kosztów sprzedaży o ok. 45 mln zł w 2021 roku (3 mln USD kwartalnie)

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Dobrze Pan to widzi. TAK.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

W kwestii czynszów: „W wyniku renegocjacji czynszów szacujemy oszczędności liczone w milionach złotych na poziomie trzycyfrowym w 2020 roku, z czego około połowa będzie widoczna także w kolejnym roku.” Czy dobrze rozumiem, że mówimy przynajmniej o 100 mln zł w 2020 i 50 mln zł w 2021 roku?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Nie komentujemy rozmów i wyników rozmów z naszymi partnerami. Jak wspomniałem, dla dobra sprawy i przez szacunek dla naszych partnerów.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

Jak wygląda sprzedaż na m2 w Q3 2020 w porównaniu do Q3 2019?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Była słabsza, ale skompensowana e-commerce. Pamiętajcie Państwo, że my szlifujemy „omnichannelowy model” sprzedaży, czyli taki, w którym klient styka się z wieloma różnymi kanałami na swej drodze zakupowej.
Jakiś przykład?

 

15% sprzedaży internetowej ccc.eu generujemy dzisiaj w Polsce w naszych sklepach na tabletach esize.me.

Obrazek użytkownika Anonim
ANDRZEJ

Czy Pan Miłek rozważa sprzedaż swoich udziałów w CCC tak jak jest w przypadku LPP.

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Pytanie do Pana Miłka. Nic mi o tym nie wiadomo. Znając podejście Pana Miłka do CCC, jego zaangażowanie i przekonanie, co do tego biznesu, byłbym bardzo zdziwiony.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

O ile spadł wskaźnik zwrotów w e-obuwie po wprowadzeniu usługi e-size me? Czy jesteście zadowoleni z wprowadzenia tej usługi czy też będą jej jakieś istotniejsze modyfikacje?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Spadł istotnie. Ta funkcjonalność poprawia również konwersję.
Proszę pamiętać, że dzisiaj esize.me to również CCC i to sporo CCC :)

Obrazek użytkownika Anonim
Maciej

Czy CCC zamierza obniżać stosunkowo wysokie zadłużenie? Czy nie ma niebezpieczeństwa spłaty przyszłorocznych obligacji?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Tak, w naturalny operacyjny sposób.
NIE MA.

Obrazek użytkownika Anonim
Damian

Czy spółka jest przygotowana na potencjalny kolejny lockdown? Jest w stanie go przetrwać ?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

TAK, lepsza sytuacja gotówkowa, bardzo silny ecommerce, ogrom doświadczenia w radzeniu sobie z kryzysem.

Obrazek użytkownika Anonim
Konrad

Jaka jest skala pomocy z PFR o którą wnioskujecie? Czy w związku z drugą falą pandemii rozważacie głębszą reduckję sieci sklepów stacjonarnych?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Co do pomocy PFR, nie komentujemy rozmów, jak wspomniałem, dla dobra sprawy i przez szacunek dla naszych partnerów.
Redukcja tak – poprzez zamknięcia i pomniejszenia. Głęboka? To zawsze kwestia rozumienia tego słowa. Na pewno adekwatna. Pamiętajcie Państwo – dzisiaj CCC to 40-50% ecom, ale też bardzo silny produkt.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Dziękujemy za wszystkie zadane pytania i duże zainteresowanie czatem. Otrzymaliśmy sygnał, że p. Marcin Czyczerski postara się odpowiedzieć na wszystkie pytania, które do tej pory trafiły na czat. W przypadku kolejnych prosimy o bezpośredni kontakt ze spółką (np. e-mailowy).

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz S

Panie Prezesie, w eobuwie posiadaja Panstwo pakiet 75% oraz o ile mi wiadomo opcje call na pozostale 25%. Skoro dla spolki CCC, segment ecommerce jest glownym motorem wzrostu, dlaczego chcecie zmniejszyc zaangazowanie w tym segmencie poprzez znalezienie zewnetrznego inwestora? Jesli jestescie Panstwo tak optymistyczni na ten biznes, to logiczne by bylo pozyskanie finansowania i zwiekszenie zaangazowania w eobuwie.

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Zbudowanie jeszcze większej wartości. Rozwój logistyki, marketingu i dodatkowy kapitał obrotowy. Cel 3x wzrost przychodów do 2023. Bardzo wierzymy w ten biznes.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz

Czy rozważacie całkowite wyłączenie eobuwie od CCC

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Nie mamy takich planów. Eobuwie to część Grupy.

Obrazek użytkownika Anonim
wertyui7

Jaki wpływ miałyby ewentualne zmiany w strukturze właścicielskiej Eobuwie na pozycję aktualnych akcjonariuszy CCC?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Nie planujemy zmiany naszego charakteru jako akcjonariusza większościowego i kontrolującego.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomasz S

Jaki jest sens rozwijania sklepow stacjonarnych marki MODIVO? Zadna z platform ( Zalando, Asos, Yoox/farfetch) nie ma w swojej ofercie takich hybrydowych rozwiazan, a mimo to odniosly wielki sukces. Skad pomysl na to?
Przyznam, ze jako zadowolony klient internetowy Modivo, nie przyszlo mi do glowy, zeby wejsc do sklepu stacjonarnego tej marki.

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

To sklep flagowy. Pokazujący klientowi jaka zaawansowana technologia stoi za tym konceptem.
Mamy to przećwiczone z eobuwie. To ogromnie buduje też zaufanie do marki części klientów.

Obrazek użytkownika Anonim
Darwin

Czy w tym roku wasi pracownicy muszą być jeszcze bardziej niepewni otrzymania należnych wynagrodzeń dodatkowych końcem roku? I co jest spowodowane wprowadzeniem 10-cio godzinnego czasu pracy?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Dziwne pytanie – odpowiedź jednoznaczna – każdy otrzymuje należne wynagrodzenie. Jeśli ma Pan inne sygnały, to bardzo proszę o kontakt ze mną porzez ir[at]ccc[dot]eu lub mój Linkedin (podałem wcześniej). Mamy w Spółce jasny kompas moralny.

 

Czym jest spowodowany nowy harmonogram (przypomnę 4x10)? Potrzebą odizolowania poszczególnych zmian od kontaktu z sobą, a dzięki temu możliwością ozonowania. W efekcie poprawą bezpieczeństwa i higieny pracy.

Obrazek użytkownika Anonim
Marek

Patrząc na wycenę akcji CCC optymizmu u inwestorów nie widać .W jakich barwach widzi Pan przyszłość ccc?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Widzę, że nasze działania przynoszą efekty, mam nadzieję, że Państwo zaczniecie je widzieć.

Obrazek użytkownika Anonim
Simon

Wspomniał Pan, że październik oraz jesień rozpoczęła się pogodowo dużo lepiej niż październik/jesień 2019.
Czy odbija się to pozytywnie na wynikach październikowych? Czy jest to zauważalne?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Mamy dobra aurę i dobry produkt – udaje nam się walczyć z niższym ruchem w sklepach spowodowanym pandemią.

Obrazek użytkownika Anonim
Karol

Witam
Jakie wyniki przewiduje Pan za Q4? Nie pytam o konkretne liczby tylko o to czy będą lepsze, wciąż zadowalające, czy mogą ulec pogorszeniu?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Zbyt wiele możliwych scenariuszy. Jednego możecie być Państwo pewni - że poradzimy sobie dobrze w porównaniu do rynku.

Obrazek użytkownika Anonim
HANX

Dzień dobry,

 

Jakie kroki już zostały podjęte przez Państwo oraz jakie zamieżacie podjąć aby zwiększyć zysk ?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Szerokie pytanie. Mam nadzieję, że częściowo odpowiedziałem w poprzednich pytaniach.
Dokładnie opisane w strategii.
Centralne miejsce: e-commerce, produkt, dyscyplina kosztowa, odcięcie niestrategicznych elementów biznesu.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Rozumiem, szanuję. To zapytam inaczej w zakresie negocjacji umów. Jak duży procent umów może być renegocjowany i o jaką procentowo kwotę? Kiedy można spodziewać się konkretniejszych informacji, oprócz "oszczędności liczone w milionach złotych"?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Widzę, że nie daje Pan/-i łatwo za wygraną :)

Obrazek użytkownika Anonim
anioł

Dzień Dobry, jak Pan ocenia dzisiejszą cenę akcji około 44zł/szt?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Wypowiedziałem się: nie mnie się wypowiadać. Nie jestem tu jako osoba prywatna.

Obrazek użytkownika Anonim
QoRTo

Kiedy Pana zdaniem będzie można znów kupić jedną akcję CCC w cenie pary butów Gino Rossi albo chociaż Lasockiego na promocji? :D

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Ha ha ha, dobre :) Przy ustabilizowanej sytuacji covid, kiedy efekty naszych prac będą już widoczne, bez „mgły” pandemii.

Obrazek użytkownika pstaniszewski
pstaniszewski

Czy wyniki Q3 (sprzedaż 1,5 mld) i EBIT (-8) zawierają czy nie zawierają w sobie działalności zaniechanej (NIemcy i KVAG) - bo się trochę pogubiłem w Waszych opisach - między prezentacją a danymi finansowymi:)

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

-8 jest ze Szwajcarią, bez było +8
Rozumiemy, łatwo się pogubić, dlatego upraszamy model: e-commerce + CEE, ale za to z pełnym impetem.

Obrazek użytkownika Anonim
Simon

W jakim procencie wykorzystywane są w tej chwili nowe magazyny? Czy działają pełną parą czy jest jeszcze potencjał do ich wykorzystania?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Jest jeszcze spory potencjał, ale budowa to średnio rok, więc trzeba oceniać potrzeby nie z punktu widzenia dnia dzisiejszego, ale bliskiej przyszłości.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy pomoc z tarczy antykryzysowej została już w przypadku CCC w pełni skonsumowana czy może firma ciągle oczekuje napływu środków z puli dostępnej w ramach Tarczy z pierwszego półrocza tego roku?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Pierwsze półrocze jest skonsumowane.

Obrazek użytkownika Anonim
Ismail

Czy spółka planuje w przyszłości rozwój na rynkach np. azjatyckim, amerykańskim lub południowoamerykańskim?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Nie ma na dzisiaj takich planów. Perspektywa trzyletnia, zakomunikowana w GO.22, to koncentracja na sklepie internetowym, CEE, produkcie, a przede wszystkim na kliencie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy aktualnie rentownosć w kanale internetowym jest na wyższym, czy niższym poziomie niż w stacjonarnym?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Wyższym.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Witam Panie Prezesie
Pytam czysto prywatnie, skończymy dziś na zielono :D?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

:D

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy firma ma w planach krótkoterminowych redukcję swoich zobowiązań - głównie wobec banków (kredyty) - czy raczej należy się spodziewać, że poziom zadłużenia będzie dość stabilny, czy też wręcz przeciwnie, oczekujecie Państwo, że zadłużenie w krótkim terminie jeszcze wzrośnie?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Skupiamy się na generowaniu dobrej sprzedaży, która pozawala zmniejszać nasze wykorzystanie długu.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Dzien dobry
Panie prezesie, odpowiada Pan bardzo ostrożnie w spr rozwoju e-obuwie i ccc (w sumie :bez komentarza)" i pozyskania inwestora, nie ukrywam ze oczekiwania co do tego czatu były wieksze . Same ogolniki: pracujemy nad tym, procesujemy, przygladamy sie itp. Prosze o jakies konkrety. Dziekuje i Pozdrawiam

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Na topline chcemy urosnąć x3 (2023 vs 2019) i ma to być bardzo rentowny wzrost, 230-250 mln zł EBITDA w 2021 roku. To konkret. I to wszystko, co na dzień dzisiejszy można powiedzieć.

Obrazek użytkownika Anonim
Ismail

Komunikacja ze strony Pana oraz spółki jest na dobrym poziomie - czy możemy spodziewać się czatu inwestorskiego regularnie? Np. raz na kwartał?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Myślę, że możemy to obiecać. I dzięki za pozytywny feedback.

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Drodzy Państwo, dziękuję za zaproszenie i Państwa czas i uwagę.

 

Mam nadzieję, że otrzymaliście Państwo sporo ciekawych informacji.

 

Czy mogły się pojawić pytania, na które odpowiedź nie była satysfakcjonująca? Bardzo możliwe, ale pamiętajcie Państwo, że jako spółka publiczna mamy swoją politykę komunikacyjną. W swoich wypowiedziach nie możemy również odsłaniać tajemnic handlowych naszych partnerów. Mamy też konkurencję, nie zawsze publiczną.

 

Życzę dużo zdrowia i spokojnego weekendu.

 

Pozdrawiam,
Marcin Czyczerski

 

PS. I oczywiście zapraszam do naszych sklepów, zwłaszcza tych „za rogiem”: ccc.eu, eobuwie.com.pl, deezee.pl, modivo.pl oraz gino-rossi.com.

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.