Relacja z prezesem zarządu COMP S.A.: M/platform to przełomowy projekt w skali polskiej gospodarki
Obrazek użytkownika Czaty
29 paź 2020, 16:47

„M/platform to przełomowy projekt w skali polskiej gospodarki” - relacja z prezesem zarządu COMP S.A.

W czwartek, 29 października 2020 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu COMP S.A., Robertem Tomaszewskim. Podczas spotkania rozmawialiśmy o aktualnej strategii rozwoju. Inwestorzy zadawali również pytania o sytuację finansową, rozwój M/platform oraz wpływ pandemii COVID-19 na działalność spółki. W spotkaniu wzięło udział 700 osób, a prezes zarządu odpowiedział na ponad 45 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Grupy Kapitałowej COMP, Robertem Tomaszewskim. Porozmawiamy o aktualnej strategii rozwoju.

 

Spotkanie rozpocznie się w czwartek, 29 października 2020 r. o godz. 13:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Dzień dobry Państwu, reprezentuję COMP SA, zapraszam do zadawania pytań.

Obrazek użytkownika Anonim
Daniel

Dzień dobry,
piszą Państwo, że od 2024 r. M/platform umożliwi Państwo generowanie przychodów na poziomie 300 milionów złotych - jakie będą źródła tych przychodów?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Podstawowe źródła przychodów to opłaty od producentów za każde z naszych narzędzi, czyli Promo+, M/Store oraz M/Loyalty oraz raporty analityczne, jak również w mniejszym stopniu opłaty od dystrybutorów na M/Store. Dzięki naszym narzędziom dokona się całkowita digitalizacja procesów w obszarze producent-detalista oraz dystrybutor-detalista, jak również producent-konsument. Aktualnie sklepy podłączone do naszego narzędzia generują ponad 15 mld zł obrotów rocznie. Docelowo będzie to dwa razy więcej – 30 mld zł. Udział w innowacyjnych usługach na takiej wielkości rynku daje realne szanse na łączne przychody w założonej wysokości. Tym bardziej ze nasza wartość będzie rosła wraz ze skalą. Po pierwsze dla producentów: w 2018 roku mieliśmy tylko jednego producenta w programie – Grupę Żywiec/Heineken, w 2019 roku dołączył drugi a teraz po przekroczeniu magicznej liczby 10.000 pozyskanych sklepów dołączyli kolejni, tak że obecnie mamy 10 producentów z 15 największych w Polsce, w tym tacy znaczący gracze jak CEDC, Stock, Unilever, Danone, Nestle, Pernod Ricard Wyborowa, Wedel, Colian, Maspex. Po podwojeniu liczby sklepów, co mamy w planie do końca przyszłego roku spodziewamy się obsługiwać praktycznie wszystkich liczących się producentów w Polsce. Podobnie z punktu widzenia detalisty: wartość naszych rozwiązań rośnie wraz z liczbą producentów, którzy rozliczają promocje za naszym pośrednictwem. A zatem spodziewamy się, że coraz więcej detalistów będzie przystępować do M/platform wraz ze zwiększoną liczbą producentów. To wszystko będzie napędzało przychody. Ich skokowy wzrost powinien nastąpić od czwartego kwartału przyszłego roku.

Obrazek użytkownika Anonim
Daniel

Poprzednio zakładali Państwo uzyskanie 20 tysięcy sklepów w M/platform do końca 2020 roku. Teraz ta data została przesunięta o rok. Co jest największym wyzwaniem w osiągnięciu zakładanej liczby sklepów? Pandemia może tylko częściowo to tłumaczyć, bo sklepy detaliczne nie zostały zamknięte ani przez moment trwania lockdownu.

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

M/platform to największe przedsięwzięcie na rynku handlu tradycyjnego w Europie. Aby pozyskać 10.000 sklepów potrzeba było wielokrotnie więcej wizyt handlowych. To pokazuje skalę wysiłku, jaki podjęliśmy wspólnie z naszym partnerem – Grupą Żywiec/Heineken, jak również skalę sukcesu jaki osiągnęliśmy do tej pory, bowiem już teraz obsługiwane przez nas sklepy generują 35% obrotu handlu tradycyjnego w Polsce. Nasze ambicje są dwa razy większe i jesteśmy przekonani, że osiągniemy ten cel w najbliższym roku. Pandemia ma bardzo istotny wpływ na spadek tempa pozysku nowych sklepów od marca br., bowiem przystąpienie sklepu do programu nie jest tylko funkcją techniczną, ale wymaga wizyt handlowców i przekonywania do naszego rozwiązania. To duża zasługa Grupy Żywiec. W trakcie pandemii sklepy działały cały czas, ale właściciele sklepów nie byli skłonni przyjmować wizyt, jak również inwestować w nowe rozwiązania, np. ze względu na konieczność uczenia się nowych rzeczy. Dodatkowo wdrożenie i instalacja M-Platform wymaga wizyt Partnerów Serwisowych COMP i kilku godzin szkolenia, co w okresie pandemii nie zawsze było możliwe. Dlatego skupiliśmy się na pozyskaniu producentów, tak aby wartość naszego rozwiązania dla detalistów wzrosła w tym czasie. Tak się stało i dlatego obecnie wracamy do zwiększonej aktywności w zakresie pozysku nowych punktów. Skoro zaufało nam już 10.000 sklepów to nie widać powodu, aby nie zaufało nam kolejne 10.000 sklepów, zwłaszcza że jesteśmy zaufaną trzecią stroną a zatem nie występujemy na rynku w roli hurtownika, producenta ani detalisty, więc dane niezbędne do rozliczania transakcji znajdują się w naszych, bezpiecznych rękach - podmiotu który nie ma interesów nawet potencjalnie konkurencyjnych.

Obrazek użytkownika Anonim
Zygfryd

Czym aktualnie zajmuje się spółka? Czy mogę poprosić o takie krótkie zestawienie segmentów działalności w punktach, w podziale na udział w przychodach?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

COMP prowadzi działalność w segmencie IT z dużym naciskiem na bezpieczeństwo informatyczne (np. Enigma SOI) oraz w segmencie retailowym, gdzie jest największym producentem wielofunkcyjnych urządzeń z funkcją fiskalną (brandy Novitus oraz Elzab). Na obydwu tych rynkach jest liderem. Od kilku lat rozwijamy nową działalność - M/platform, czyli usługi dodane do urządzeń fiskalnych. M/platform wykorzystuje technologię online, która umożliwia bezpośredni transfer pomiędzy przedsiębiorcą oraz naszym systemem centralnym. Dzięki temu możliwe są np. natychmiastowe promocje pomiędzy producentem a małym sklepem. Podział przychodów między segment IT oraz retail jest mniej więcej zbliżony.

Obrazek użytkownika Anonim
Zygfryd

Z jakich obszarów rynkowych są firmy, które obsługuje COMP?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

W segmencie IT: duże przedsiębiorstwa, administracja - wszędzie tam gdzie zachodzą procesy digitalizacji, które aktywnie wspieramy. W segmencie retailowym małe i średnie przedsiębiorstwa - kilkaset tysięcy przedsiębiorców w całej Polsce.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dzień dobry
czy zarząd prowadzi już rozmowy i jeśli tak to na jakim są one etapie w sprawie pozyskania nowych producentów dla projektu Mplatform?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Przełom nastąpił w tym roku. w 2018 roku był jeden producent, w 2019 roku dołączył drugi a
obecnie mamy już obecnych 10 producentów z 15 największych sprzedających w naszym kraju. Miesiąc po miesiącu budujemy coraz większą skalę

Obrazek użytkownika Anonim
DM

Klienci z jakich branży są głównymi klientami i czy popyt na uslugi/produkty Compz ich strony jest dotknięty covidem? Klienci z jakiej branż wykazują większy popyt?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Największy popyt - duże przedsiębiorstwa i administracja - ci klienci inwestują w digitalizację niezależnie od covidu. COVID nie wpływa tutaj na wartość zamówień, bo ta nawet rośnie, natomiast może wpływać na harmonogram wszędzie tam, gdzie trzeba fizycznie zainstalować sprzęt lub przeszkolić użytkowników a okresie lockdownu jest to utrudnione. Inna sytuacja jest w segmencie retailowym, gdzie popyt jest mocno zależny od tego, czy gospodarka jest otwarta czy zamknięta.

Obrazek użytkownika Anonim
DM

Jak Comp potrzeba siebie na rynku-jakie są jego elementy przewagi konkurencyjnej? Kto jest bezpośrednia konkurencją?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Przewaga COMP to lider nisz (IT security oraz rynek fiskalny oraz właśnie budowany rynek M/platform), najszersza oferta produktowa, usługi dodane, wieloletnia dobra reputacja i jakość, umiejętność współpracy z parterami (ponad 1000- aktywnych partnerów na rynku retailowym), szybkość transformacji z firmy produktowej kilka lat temu w firmę usługową - co jest priorytetem obecnej kadencji zarządu i co się przekłada na stałość relacji z klientami

Obrazek użytkownika Seba
Seba

Na czym polega w ogóle wartość PromoPlus, czyli głównego produktu M/platform na rynku detalicznym w Polsce?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Z grubsza: pewność rozliczeń dla producentów, niższe ceny zakupu dla właścicieli sklepów oraz w konsekwencji niższe ceny dla konsumentów. Producenci mają pewność poprawności rozliczeń na bazie danych z całkowicie szczelnych urządzeń fiskalnych, dzięki czemu są zainteresowani robieniem promocji i docieraniem przez mniejsze sklepy do przysłowiowego „Kowalskiego”. Dzięki temu mniejsze sklepy mają lepszą ofertę, co przyciąga Kowalskiego nie tylko po promowane zakupy. To realne wsparcie dla małych i średnich sklepów handlu tradycyjnego w Polsce. A jak popatrzy się na strukturę sprzedaży sklepów, to w ostatnich latach wyraźnie tracą hipermarkety, a zyskują dyskonty oraz małe sklepy typu convenience. PromoPlus to pierwsze narzędzie, które wyrównuje szanse konkurencyjne mniejszym sklepom.

 

Aby zobaczyć skalę którą mamy zachęcam Państwa to sprawdzenia naszej aplikacji emka-twoje zakupy, które jest w app store oraz google play i która pokaże Państwu jaką skalę sklepów w programie już mamy. To aplikacja która dzisiaj pokazuje gdzie są dostępne jakie promocje w sklepach M/platform i stanie się począwszy od kolejnego roku podstawa naszego systemu lojalnościowego.

Obrazek użytkownika Seba
Seba

Na jakiej wielkości rynku zamierza działać m/platform i jak to się ma do innych uczestników rynku?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

M/platform działa na rynku wartym 15,6 mld zł, docelowo ok 30 mld zł. Dla porównania Allegro działa na rynku ponad 52 mld zł a jego udział wynosi ponad jedną trzecią (czyli ok .18 mld zł). Mamy innowacyjny pomysł na naprawdę dużym rynku. Pomysłem na poszerzenie rynku sklepów detalicznych jest np. rynek restauracji.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

W jakim segmencie widzi Pan największy wzrost przychodów i EBITDA w nowej strategii?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Zdecydowanie M/platform. Dzisiaj to pojedyncze miliony złotych, bo dzisiaj budujemy skalę, natomiast a w perspektywie 2-3 lat będzie to najważniejszy segment naszej firmy, bowiem tak duża wartość kreujemy dla uczestników rynku detalicznego.

Obrazek użytkownika Anonim
DM

W aktualizacji strategi duży nacisk kładzie się ma m/platform, proszę rozwinąć jaki to produkt i jak sobie radzi obecnie na rynku?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Odpowiedziałem na to pytanie wcześniej.

Obrazek użytkownika Seba
Seba

Jak duże są szanse na skalowalność M/platform poza Polską? Czy Heienken jest zainteresowany rolloutem na konkretnych rynkach?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Są szanse na rozwój M/platform zagranicą. Jest to dla nas ważne, bowiem od lat eksportujemy produkty fiskalne na zagraniczne rynki a one właśnie stanowią część systemu M/platform. Chodzi o rynki z duża populacją, naszym celem jest Afryka (np. Kenia) i Południe Europy (np. Rumunia). Natomiast pierwszy etap to sukces w Polsce, ono dowodzi, że narzędzie może służyć na wielu innych rynkach na których działa grupa Heineken.

Obrazek użytkownika Anonim
GRa

Czy przez pandemie te prognozy mogą być jakoś zagrożone?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Pandemia wprowadza niepewność, bo nie wiadomo w jakim terminie wszystko wróci do normy. Istnieje ryzyko przesunięcia harmonogramów u niektórych klientów, ale walczymy o realizację szacunków i równoległy rozwój strategiczny którego nie widać jeszcze w wynikach (m/platform)

Obrazek użytkownika Anonim
GRa

Jaki ogólnie widzicie Państwo wpływ pandemii na działalność? Wydaje się, że w IT nie powinno to być bardzo znaczące..

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Tak, segment IT nie odczuwa mocno, poza ryzykiem przesunięcia harmonogramów przy braku fizycznej obecności klientów w miejscu odbioru. Inaczej jest w segmencie retail, gdzie klienci kupują np. urządzenia fiskalne- tutaj lockdown ma wpływ

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Przychody w pierwszym półroczu 2020 spadły w stosunku do 2019. Dlaczego? Czy wzrost w branży IT, ecommerce wz. z pandemia nie sprzyja?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Wyjaśnione w pytaniu powyżej. 2Q2020 to lockdown i rekordowo słaba sprzedaż urządzeń fiskalnych. Proszę popatrzeć, co było przed lokcdownem, gdy spółka przez 4 kwartały z rzędu notowała EBITDA na poziomie powyżej 20 mln zł. Lockdown wstrzymał i przesunął ten marsz, ale nasze fundamenty są bez zmian

Obrazek użytkownika Anonim
GRa

Jakie są prognozy przychodów i EBITDA na ten rok i na 2021?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

2020 - 85 mln
2021 - 120 mln

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

jaki jest szacowany zysk netto na 2020 skoro ebitda ma być na poziomie 85 mln i to samo pytanie mam co do roku 2021 kiedy to przewidywana ebitda ma już osiągnąć 120 mln zł

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Nie podawaliśmy tych danych w komunikacie, ale grubsza ebitda w coraz większym stopniu będzie się przenosiła na zysk netto

Obrazek użytkownika Anonim
Joanna

Jak jest główna korzyść dla konsumenta z użycia aplikacji emka-twoje zakupy?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Konsument wie jakie promocje są dostępne w ulubionych lub najbliższych sklepach od miejsca w którym jest. W przyszłym roku będzie to podstawą do programu zbierania punktów

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy myślicie o emisji akcji, aby wykorzystać sytuację rynkową i rozwijać nowe segmenty w działalności IT?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Nie.

Obrazek użytkownika Anonim
Zygfryd

Czy nie uważa Pan, że spółka jest za wysoko zadłużona? Przeanalizowałem sobie dług netto do EBITDA i jest na poziomie bliskim 5, co znacząco odbiega od pożądanych poziomów 2-3. Czy wraz z potencjalnym wzrostem EBITDA zadłużenie będzie na podobnym poziomie, czy też zamierzacie Państwo je powiększać?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Spółka jest zadłużona, ale nie w tej skali. Poziom zadłużenia finansowego wynosi ponad 200 mln zł co przy ebitda którą generujemy daje inne wartości - ok. 2,5. Po zakończeniu fiskalizacji online zmniejszymy magazyny i spłacimy zadłużenie do kwoty ok 120 mln, a zatem ebitda razy 1x

Obrazek użytkownika Seba
Seba

Spółka ogłosiła otwarte opcje strategiczne, co to oznacza w praktyce?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Jesteśmy na etapie rozwoju, gdzie kluczowe jest dla nas osiągnięcie skali M/platform w możliwie szybkim terminie. Dlatego nie wykluczamy aliansów, które pomogą nam ten cel zrealizować. Możliwa jest każda opcja – alianse na poziomie M/platform jak również całej spółki. Wierzymy w projekt M/platform, wiemy że osiągnięcie skali wymaga czasu, ale już dokonaliśmy czegoś co się nie udało nikomu innemu. Widzimy też że ten projekt oznacza, że stajemy się nie tylko spółkę IT ale również pierwszym technologicznym uczestnikiem rynku detalicznego, jaki jest notowany na GPW.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Tydzień temu nabył Pan ponad 4 tys. akcji spółki. Czy może Pan podzielić się motywami tego zakupu? DLaczego wierzy Pan w spółkę i liczy na wzrost kursu akcji?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Moje zakupy akcji COMP w tym roku to prawie 1 mln zł.
Wierzę, że M/platform to przełomowy projekt w skali polskiej gospodarki i uważam że transformacja, jaką przechodzi Comp od trzech lat a zatem w kierunku firmy która bardziej będzie się skupiała ma usługach i wykorzystywała innowację projektu M/p nie tylko na rynku detalicznym przyniesie w efekcie skokowy wzrost wartości spółki. Projekt M/p jest wieloletni ale skala którą już teraz osiągnęliśmy pokazuje, że mamy szansę być wiodącym uczestnikiem rynku ,którego wartość może wzrosnąć skokowo. Projekty liderów o dużej skali zwykle pokazują swoją wartość po jakimś czasie, po przełożenie na wyniki jest rozłożone w czasie. Tak było z Amazonem czy z rodzimym Allegro. Nie wiem kiedy odpali to w wartości COMP ale konsekwentnie zwiększam zaangażowanie

Obrazek użytkownika Anonim
DM

Jak Pandemia wpłynęła i wpływa wyniki finansowe?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Słabszy 2Q2020 od każdego z czterech poprzednich. Inne kwestie poruszyłem wyżej - relatywnie niewielki wpływ na plany segmentu IT ale negatywny czasowo wpływ na segment reatikowy w wypadku lokcdownu

Obrazek użytkownika Seba
Seba

Czy Zarząd zamierza zwiększać udziały w firmie?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Robię to konsekwentnie i nie widzę powodu do zmiany

Obrazek użytkownika Anonim
JarWojtal

czy widzicie jakieś ryzyko obsługi długu w związku z pogorszeniem się operacji w tym roku?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Nie, mamy stabilna pozycje i finansowanie zabezpieczające rynek fiskalny, którego kumulacja ma być do polowy przyszłego roku

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Co się kryje pod pojęciem "potrzeby aliansów biznesowych" wskazanym w strategii?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Analizujemy wszystkie opcje, jesteśmy obiektem zainteresowania inwestorów instytucjonalnych oraz partnerów synergicznych dla M/platform

Obrazek użytkownika Anonim
Tomek

Ostatnie rekomendacja Trigonu wskazuje na cenę akcji wyższą niż giełdowa, ale niewiele wyższą - czy według Pana także spółka jest odpowiednio wyceniona na giełdzie?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Myślę, że nadal potencjał M/platform nie ma odzwierciedlenia w wartości. Jest to unikalny projekt bez istniejącego benchmarku, a zatem obarczony większym ryzykiem inwestycyjnym. Myślę, że kwartał na kwartale będziemy pokazywali, że to ryzyko maleje i wówczas będziemy wiedzieli to w wartości. Kiedy - nie wiem - może za miesiąc, a może za pół roku

Obrazek użytkownika Anonim
JarWojtal

Dzień dobry, brałem udział w konderencji spółki na GPW Day na wiosne w tym roku. Muszę powiedzieć, że przekaz jest dla mnie trochę somplikowany. Czy mógł by Pan Prezes wskazać 3 najważniejsze mocne strony, ktore mają zachęćić inwestora do zakupu akjic?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Unikalny projekt M/platform, który synergicznie wykorzystuje obecność COMP w małych i średnich sklepach (mamy w tej części rynku 65%), który ma potencjał pełnej digitalizacji rynku wartego 30 mld zł. Jeżeli tak się stanie, a mamy potencjał wielokrotnego wzrostu wartości spółki. Możliwe przychody to min 300 mln zł w 2024 roku z tej działalności przy wysokiej usługowej marży

Obrazek użytkownika Anonim
GRa

Spółka nigdy nie wypłacała dywidendy. Czy jest szansa że to się zmieni? Po tylu latach bez wzrostu kursu akcji to byłoby miłe dla akcjonariuszy...

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Spółka w swojej historii wypłacała dywidendę i robiła kilkukrotnie skup akcji. W ostatnich latach skupiliśmy się na inwestycjach w przyszłość, czyli przygotowaniu oferty do największej fiskalizacji online w historii oraz zbudowanie skali M/platform na rynku handlu detalicznego. Ten okres dobiega końca i wracamy do alokacji kapitału do akcjonariuszy, bowiem po zakończeniu fali fiskalizacji online, która ma zakończyć się w drugim kwartale przyszłego roku nasza pozycja gotówkowa będzie to umożliwiała.

Obrazek użytkownika Seba
Seba

Czy mówiąc o aliansie, ma Pan na myśli inwestora mniejszościowego/większościowego dla Comp albo dla mPlatform?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Wszystkie opcje są otwarte, wybierzemy najlepsza dla akcjonariuszy i rozwoju spółki

Obrazek użytkownika Anonim
Niewierny Tomasz

Dzień Dobry, bardzo ciekawy koncept odnośnie mPlatform i digitalizacji detalu. Gratuluję. Pytanie moje- czy nie widzicie Państwo zagrożenia w rozwiązaniach peryferyjnych podlaczajacych się do kas, oferujących podobne możliwości promocyjne. Może to być szczególnie atrakcyjne dla sklepów których nie stać na zakup kas on-line

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Nie ma takiego zagrożenia, bowiem przy innych urządzeniach nie ma możliwości transferu danych w dwie strony. Nasz wielki atut to możliwość natychmiastowego wprowadzenia promocji na rynek, a to wymaga dwustronnej komunikacji. Żadne inne rozwiązanie tego nie ma i dlatego tylko my osiągnęliśmy taką skalę. Nasz partner - grupa Żywiec/Heineken sprawdził to wcześniej zanim zdecydował się na wejście do spółki z nami

Obrazek użytkownika Seba
Seba

Czy zgadza się Pan z tezą z rekomendacji Trigona, że wycena spólki 64 zł jeśli powiedzie się projekt mPlatform powinna być 3 razy wyższa czyli około 200zł?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Na to gramy jako Zarząd, widzimy ze M/platform to game changer w całej naszej historii

Obrazek użytkownika Anonim
Miko

Mają Państwo 10.000 sklepów zrzeszonych w M/platform. Jaka jest liczba sklepów detalicznych w Polsce? chciałbym oszacować jaką część potencjalnego rynku już Państwo posiadają.

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Mamy już 1/3 obrotów tego rynku. Nasz cel to podwojenie tej liczby a zatem 20-22 tys. sklepów. Wszystkich interesujących sklepów jest ok. 60 tys., ale nasz docelowy plan mówi o 30-35 tys. sklepów w programie

Obrazek użytkownika Anonim
beata

Prosze podać przedział liczby kas fiskalnych jakie możecie sprzedać jako grupa w 2021 roku w sceraiuszu pozytywnym i negatywnym?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Nie podajemy takich danych, bo jej podanie pomogłoby konkurencji przygotować się do rynku. Zawsze wygrywaliśmy fiskalizacje właśnie dzięki umiejętności oszacowania rynku.

Obrazek użytkownika Seba
Seba

Po jakiej cenie może być buyback?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Uchwała WZA daje to uprawnienie od ceny 80 zł w górę.

Obrazek użytkownika Anonim
Wujek Sknerus

Kiedy planowany jest skup akcji własnych

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Alokacja kapitału do akcjonariuszy jest w planach po zakończeniu fiskalizacji online, czyli w drugiej połowie przyszłego roku

Obrazek użytkownika Anonim
Robert

Kiedy planujecie skup akcji własnych i jaka cena?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

J.w.

Obrazek użytkownika Anonim
DM

Jakie są założenia co do ewentualnej dywidendy za 2020?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Uprawnienie do buybacku mówi o 5% akcji

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Jak teraz wygląda sytuacja dotycząca wprowadzania przepisów obejmujących fiskalizację następnych branż?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Bez zmian

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy za ten rok przy ponownym wygenerowaniu zysku na akcję możemy spodziewać się dywidendy?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Odpowiedzi udzieliłem już wcześniej na podobne pytanie powyżej

Obrazek użytkownika Anonim
GRa

Panie prezesie, kurs akcji spółki od ponad 10 lat znajduje się wielkiej konsolidacji. Jakie są pomysły, aby wyrwać go z tego marazmu i pokazać wartość firmy? Czat to dobry początek, ale od strony fundamentalnej jak Pan to widzi?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Tak, to właśnie zadanie zarządu obecnej kadencji. Od 3 lat zmieniamy oblicze firmy w takiej, która jest mniej produktowa, mniej zależna od regulacji, bardziej zależna od usług świadczonych szerokiej rzeszy przedsiębiorców. M/platform to nasz game changer, nie wiemy kiedy skokowo wystrzeli, skupiamy się na skali oraz przyciągnięciu partnerów i to nam się udaje. Po raz pierwszy w naszej historii zarząd jest po stronie kupującej akcje, wcześniej tego nie było.

Obrazek użytkownika Anonim
Niewierny Tomasz

Dziekuje za odpowiedz. Dlaczego na mPlatform nie ma jeszcze liderów rynku FMCG - Coca-Cola, Pepsi, Carlsberg, Tyskie? Skoro rozwiązanie jest przyszłościowe - dlaczego te firmy nie uczestniczą w koncepcie ?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Myślę, ze w przeciągu najbliższych kilku kwartałów pojawia się już wszyscy wielcy w programie. Dwa lata temu mieliśmy tylko Żywiec, rok temu Żywiec i Maspex, w tym roku Danone, Unilever, Pernod Ricard, Wedel, Coilan, Namysłów, Cedc, Stock. Nasze rozwiązanie zyskuje akceptacje na rynku prawie wszystkich wielkich, a proszę pamiętać, ze jeszcze 2,5 roku temu nie było nas w ogóle na tym rynku. Nasza technologia jest przełomowa

Obrazek użytkownika Anonim
Niewierny Tomasz

Czy projekt kas wirtualnych jest zagrożeniem konceptu mPlatform?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Dane z kas muszą być w 100% szczelne, czyli niemożliwe do zmanipulowania, żeby nasz lub podobny system uzyskał akceptacje producentów. Taką pewność dają kasy online, natomiast niezwykle trudno wyobrazić sobie porównywalną szczelność danych dla kas wirtualnych. Widzimy większy sens zastosowania kas wirtualnych w innych branżach niż sklepy (np. w przewozach osobowych lub w e-commerce)

Obrazek użytkownika Anonim
JarWojtal

w ostatnich latach widać, że handel tracycyjny ma trochę pod górkę. po rynku rozpycha się żaabka i convenience stores. w związku z tym liczba sklepów w handlu tradycyjnym spada. jak się na to zapatrucjecie biorac pod uwagę mplatform. Czy pracujecie z żabką?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Ma pod górkę, bo do tej pory nie miał narzędzi handlu nowoczesnego, takich jak promocje, elektroniczne składanie zamówień, lokalizacja klientów. A my te narzędzia dajemy, więc wyrównujemy te szanse. Nie pracujemy z żadną siecią twardej franczyzy, tworzymy wartość dla pozostałych uczestników rynku

Obrazek użytkownika Anonim
beata

Czy jedna z rozważanych opcji strategicznych jest upublicznienie MPlatformy ?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Wszystkie opcje są otwarte, żadnej nie wykluczamy

Obrazek użytkownika Seba
Seba

Jaka według zarządu jest dziś wartość mPlatform? Jaki według Zarządu może być wartość mPlatform za 2 lata?

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Jak każdy przełomowy projekt, który potrzebuje skali - do momentu jego osiągnięcia ryzyko i wycena jest niska, ale z chwilą osiągnięcia skali rośnie geometrycznie. To na gramy jako zarząd

Obrazek użytkownika Robert Tomaszewski
Robert Tomaszewski

Dziękujemy Państwu za udział w czacie i pytania. W wypadku dalszych pytań proszę o kontakt kontakt.ri[at]comp.com[dot]pl

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.