Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

„W skali roku, prawdopodobnie wydajemy więcej gier niż cała grupa PlayWay razem wzięta” - relacja z czatu z prezesem zarządu Ultimate Games

Udostępnij

W poniedziałek, 23 listopada 2020 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Ultimate Games, Mateuszem Zawadzkim. Podczas spotkania rozmawialiśmy o wynikach finansowych za III kwartał 2020 roku. Inwestorzy zadawali również pytania o politykę dywidendową spółki, plany wydawnicze oraz spółki zależne.

W spotkaniu wzięło udział około 1050 inwestorów, a prezes zarządu odpowiedział na ponad 70 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

 

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Ultimate Games, Mateuszem Zawadzkim. Porozmawiamy o wynikach finansowych spółki za III kwartał 2020 roku oraz planach rozwoju na rynku gier.

 

Spotkanie rozpocznie się w poniedziałek, 23 listopada 2020 r. o godz. 11:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Dzień dobry,

 

witam wszystkich na czacie. Zachęcam do zadawania pytań.
Jestem do dyspozycji do 12:00.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Czy najmniejsze tytuły mimo niskiej skali sprzedaży co do zasady są rentowne? Czy zapowiadane skupienie się nad większymi tytułami oznacza definitywne pożegnanie się z "drobnicą" czy raczej oddelegowanie jej do spółki zależnej?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

W ciągu roku wydajemy średnio ok. 100 gier na różne platformy, głównie na konsole, gdzie prym wiedzie Nintendo Switch. Tylko pojedyncze projekty nie uzyskują rentowności, w historii naszej firmy takie gry są do policzenia na palcach jednej ręki, jest to więc sytuacja niezwykle rzadka. Drobnica jest, była i będzie. Potrafimy wygenerować na małych tytułach kilka mln zł przychodu rocznie i nie zamierzam z tego rezygnować. To też doskonały poligon doświadczalny do kształcenia deweloperów przy mniej wymagających projektach. Mamy w grupie kilka spółek odpowiedzialnych za konsole, PC, a wkrótce też projekty mobilne – zamierzam maksymalnie wykorzystać efekt synergii w ramach grupy.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Czy "5-10 większych tytułów" do wydania na przyszły rok, to gry już obecne w planie wydawniczym (jeśli tak, to które?), czy chodzi o nowe tytuły, które dopiero zostaną ogłoszone w przyszłości?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Są to gry będące już w planie jak np. UFS 2, Thief 2, UBOAT konsole, CMS 18 Nintendo, Builders of Egypt konsole, ale też takie które dopiero będą zapowiedziane w przyszłości.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Po wynikach za Q2 przedstawił Pan kwotę jaką ULG potencjalnie mógłby przeznaczyć na dywidendę za bieżący rok (około 5-6 mln zł). Czy wyniki za Q3 jakoś wpłynęły na te oczekiwania?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Podtrzymuję, iż rekomendacja zarządu co do dywidendy może wynieść 1 zł na akcję za 2020 r. Zapas gotówki pozwoliłby zapewne na wypłatę nawet i 2 zł na walor, ale weźmy musimy mieć na uwadze potrzeby inwestycyjne związane z nowymi zespołami deweloperskimi, produkcją i wydawnictwem gier oraz inwestycjami w nowe spółki.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Czy Ultimate prowadzi zaawansowane prace nad pozyskaniem IP spoza grupy PLW o potencjale komercyjnym porównywalnym lub większym od HF i CMS18?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Tak, działamy na wielu frontach.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Jakie projekty rozwojowe mają dla Pana aktualnie największy priorytet? W jaki sposób zostaną one sfinansowane?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Chcemy wejść mocno w duże konsole PS i Xbox, tak jak to stało się kiedyś z Nintendo. Plan zakłada, że będziemy w tym segmencie jednym z wiodących z wydawców w ciągu 2-3 lat, przykład rozwoju segmentu NS, gdzie w ciągu 2 lat, zaczynając od zera, staliśmy się największym wydawcą na świecie pokazuje, że jest to możliwe. Sfinansujemy to ze środków własnych pochodzących z działalności operacyjnej.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Kiedy zobaczymy pierwszą reklamę gry Ultimate wyświetlaną na Times Square?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Być może nigdy, nie tutaj upatruję sukcesu marketingowego danej gry.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Jak Pan ocenia pierwsze tygodnie Q4? Jak dotychczasowe wyniki oraz najbliższe plany wydawnicze prezentują się na tle Q3 2020 oraz Q4 2019?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Q4 to okres wyprzedaży, końcówka roku zazwyczaj jest bardzo dobra dla branży. Natomiast do Q4 2019 nie ma co porównywać, bo baza w 2019 r. była niska, a na porównanie do Q3 20 jest jeszcze zbyt wcześnie - główne wyprzedaże startują w grudniu. Na początku stycznia będzie można pokusić się o takie analizy, proszę też brać pod uwagę, że raporty sprzedażowe spływają z dużym opóźnieniem (1-2 miesiące) i śledzenie sprzedaży na bieżąco jest utrudnione.

Obrazek użytkownika pivovarit
pivovarit

Jakie są stałe koszty związane z utrzymaniem infrastruktury do obsługi multiplayera dla poszczególnych gier?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Na razie nie są wielkie i zamykają się w kilku czy kilkudziesięciu tys. zł w skali roku, aktualnie tylko pojedyncze gry mamy wydane w tym trybie.

Obrazek użytkownika pivovarit
pivovarit

Sukces gier takich jak Fall Guys, Green Hell czy Among Us pokazuje, że multiplayer i tryby co-op potrafią zdziałać cuda. Czy Spółka rozważa wzbogacanie gier o te tryby?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Tak, są takie plany.

Obrazek użytkownika pivovarit
pivovarit

Jak wygląda podział zysków między GamingFactory a Ultimate Games w przypadku gier wydawanych razem? jak wygląda podział obowiązków i zaangażowanie w przypadku Ironsmith czy Castle Flipper?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Obie spółki mają status spółek GPW i łączą nas umowy handlowe szczegółowo regulujące zasady współpracy, więc nie mogę podawać konkretnych danych. Ogólna zasada jest taka, że zarząd dąży do podpisania umów wydawniczych, zachowując jak największy procent z przychodów, przy czym procent ten wynosi od 30% (pojedyncze przypadki) do 90%, ale najczęściej zamyka się w 50%. Każda sytuacja jest jednak inna, są różne podziały co do finansowania, pokrywania kosztów np. developmentu i marketingu – trudno o ogólną zasadę w tym zakresie.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor001

Czy Spółka planuje jeszcze w tym roku jakąś większa premierę na Nintendo Switch? Np. Drug Dealer Simulator czy Hatred?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Niewykluczone, ale z uwagi na wydłużone terminy submisji w NS mogą przejść na początek 2021 r.

Obrazek użytkownika Anonim
Bombel

Jak wygląda relacja ultimate i Consoleway'a? W jaki sposób spółki dzielą się przychodami z przeportowanych gier?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Współpraca układa się bardzo dobrze, spółka została założona przez UG i wewnętrzny zespół, który od lat zajmuje się portowaniem gier na wszystkie konsole, w tym przede wszystkim był odpowiedzialny za sukces House Flipper na NS. Prezes, pomimo młodego wieku jest doświadczoną osobą, bowiem zrealizował już kilkadziesiąt projektów portingowych. Zrobienie z wewnętrznego zespołu osobnej spółki, było naturalnym krokiem, który wynikał z chęci zespołu.

 

Jeśli chodzi o podział przychodów, to na podstawie umów ramowych, zazwyczaj ConsoleWay ma po swojej stronie koszt portu, a UG finansuje wydanie gry oraz jej marketing. Z uwagi na to, że jest to spółka z grupy to zasady rozliczeń są bardzo korzystne, lepsze niż rynkowe. CW wydało już 9 gier w 2020 roku, a ten się jeszcze nie skończył.

Obrazek użytkownika Anonim
Bombel

Jakie plany ma Ultimate względem Consoleway'a? Czy Ultimate planuje tworzyć własną nogę biznesową polegająca na portowaniu gier czy będzie się opierał na Consoleway'u

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

UG, tak jak do tej pory będzie opierał się na CW, ponieważ był to zespół wewnętrzny, który stał się odrębną spółką, ale nadal z nią współpracujemy. Z uwagi na dużą liczbę, różnorodnych projektów, będziemy też korzystali z pomocy innych spółek z grupy. Mamy tyle podpisanych umów, że na pewno dla nikogo nie zabraknie pracy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

ile sa warte spolki zalezne?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Jeżeli weźmiemy pod uwagę, że w każdej z tych firm była lub będzie robiona emisja na poziomie wyceny między 10 a 30 mln zł, a średnio UG posiada w każdej z nich w okolicach 50 proc. to na dziś daje kwotę ponad 100 mln zł.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor001

Które z gier znajdujących się na globalnej wishliście Steama mają szansę na premierę w tym roku, ewentualnie na początku przyszłego?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Ironsmith, Castle i City Eye oraz UFS 2 w trybie EA są najbliżej do wydania, ale trudno dziś o konkretne daty.

Obrazek użytkownika Anonim
faraon12

Jaki jest stan prac nad City Eye i Anhology of Fear po wydaniu prologów? czy zamierzacie bardziej rozbudować te gry o np więcej wizualizacji itp? Czy myślicie o zwiększeniu budżetu tych gier?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Gry mają rozpisane nowe harmonogramy po zebraniu feedbacku od graczy z planem wydania w H1 2021.

Obrazek użytkownika Anonim
duffy

Dzień dobry Panie Mateuszu,

 

Ile gier spółka planuje wydać w roku 2021 (około)? W 2020 widzę, że do setki ciężko będzie dobrnąć :)

 

Gratuluję wyników za ten rok,

 

pozdrawiam

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

W 2019 roku wydaliśmy 70 gier, w 2020 roku będzie pewnie około 90. Myślę, że przekroczenie 100 nie będzie niczym nadzwyczajnym. Co warte podkreślenia, w skali roku, prawdopodobnie wydajemy więcej gier niż cała grupa PLW razem wzięta. Efekty tego są już powoli widoczne w wynikach finansowych UG.

Obrazek użytkownika Anonim
radek

Co z premierami Ironsmith, Castle i Bakery? Czy jest szansa na premierę jeszcze w tym roku?Czy planujecie rozsyłanie tych gier do youtuberów, Kickstarter itp. żeby zmaksymalizować zainteresowanie tymi grami?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Ironsmith, Castle i City Eye i UFS 2 w trybie EA są najbliżej do wydania, ale trudno dziś o konkretne daty. Bakery ma nowy harmonogram rozpisany i będzie wydana prawdopodobnie w H1 2021. Działamy zgodnie z przyjętym planem, akcje Kickstarter czy wysyłka kodów to standardowe działania, nie zawsze jednak każda gra nadaje się pod Kickstartera. Pojedynczo dla każdej gry dokonujemy analizy z deweloperem pod kontem KS.

Obrazek użytkownika Anonim
Bombel

Czy Consoleway jest spółką niezależną w swoich działaniach? Czy spółka będzie przynosiła zyski?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Tak, jest to spółka, tak jak każda w grupie, zupełnie niezależna, na czele której stoi prezes, który posiada własną wizję na rozwój firmy.

 

Moim podstawowym celem, który stawiam każdemu prezesowi jest to, aby każda firma od początku swojej działalności przynosiła zyski. Przykłady takich firm jak UF Games, Demolish Games, 100 Games, Games Box pokazują, że break even można osiągnąć już po kilku miesiącach.

Obrazek użytkownika Anonim
Łukasz

Największe zyski daje samodzielna produkcja gry w połączeniu z samodzielnym jej wydaniem, bez udziału w zyskach dla podmiotów trzecich. Czy Ultimate planuje w najbliższym czasie wypuścić na rynek gry spełniające te warunki? Jeśli tak, proszę wymienić tytuły.

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Nie do końca ta teza jest właściwa, jeśli weźmiemy pod uwagę gry wydawane na NS, gdzie musimy się tymi zyskami dzielić, wówczas ta samodzielność jest ograniczona. Tutaj dobrym przykładem jest HF na NS, który wygeneruje w tym roku kilka mln zł przychodu.

 

Lecz rzeczywiście jest wiele gier w tym modelu, tak jak np. UFS2. Będzie to gra, która będzie dostępna na rynku najszybciej, biorąc pod uwagę ten właśnie model.

Obrazek użytkownika Anonim
maciej

Co jest obecnie największym hitem spółki?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Jeśli chodzi o PC to Ultimate Fishing, jeśli chodzi o NS to House Flipper, a jeśli chodzi o Xbox to Demolish. Te gry w tej chwili sprzedają się najlepiej.

Obrazek użytkownika Anonim
Kruger

Czy uda się Panu podwoić zyski w 2021 i jaki jest Pana plan na to, żeby dalej podwajać zyski w kolejnych latach 2022 i 2023?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Nie ma co ukrywać, że z każdym kolejnym rokiem to zadanie będzie trudniejsze, bo baza z poprzedniego roku wciąż rośnie. Pomysłem na zwiększenie przychodów i zysku jest ogłoszona jakiś czas temu strategia wydawania kilku większych gier rocznie przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowego modelu – produkcji małych gier. To, że zakładamy nowe spółki zależne ma spowodować, że będziemy mieć więcej zasobów, żeby te wyniki poprawiać. Z jednej strony wykorzystamy to doświadczenie, które już nabyliśmy i jesteśmy gotowi robić większe gry, z drugiej ciągle będziemy zwiększać produkcję i wydawnictwo większej liczby małych gier. Mam nadzieję, że uda nam się wejść na rynek dużych konsol jak Xbox, czy PS, gdzie chciałbym zbudować w ciągu kilku lat mocną pozycję UG, tak jak miało to miejsce w przypadku NS.

Obrazek użytkownika pivovarit
pivovarit

Prywatnie, czy posiada Pan akcje innych spółek? Jakie to spółki?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Posiadam akcje i udziały kilkudziesięciu spółek z branży gamedev.

Obrazek użytkownika Anonim
Ppp

Czy Bakery Simulator i pozostałe gry wydawane z Gaming Factory zostaną wydane przez ULG na wszystkie konsole?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Tak

Obrazek użytkownika Anonim
Janina

kiedy i jakie spolki zalezne wejda na gielde?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Docelowo prawdopodobnie wszystkie. Jako pierwsza – w przyszłym roku – UF Games, w przyszłym roku ConsoleWay, Demolish Games, Manager Games i Games Box.

Obrazek użytkownika Anonim
xyz

Siemanko Mati

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Miłego dnia.

Obrazek użytkownika Anonim
HuGe

Z czego wynika znaczący wzrost kosztów usług obcych w Q2 o 500 tys. i w Q3 o kolejne 800 tys. PLN?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Prowizje dla deweloperów House Flipper NS, Cooking NS i innych.

Obrazek użytkownika Anonim
Wojtek

W której grze widzi Pan większy potencjał UFS2 czy Priest Simulator? Czy są jakieś gry na PC, które mogą mieć zbliżony potencjał do tych dwóch gier, biorąc pod uwagę wpływ na wyniki?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

UFS 2 chyba większy z uwagi na kontynuacje udanej serii i bazę graczy.

Obrazek użytkownika Anonim
Mii

Czy koszty usług obcych zawierają prowizje dla deweloperów, którzy portują, produkują gry?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

To przede wszystkim prowizje deweloperów.

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Przedłużamy czat z uwagi na duże zainteresowanie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy planujecie przy premierze Bakery i Castle Flippera użyć kupony rabatowe do klientów House flippera i Cookinga na Steam?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

To zawsze indywidulana decyzja właściciela sklepu Steam tj. Valve i jest to ustalane indywidualnie na 2-3 tyg. przed premierą danej gry.

Obrazek użytkownika Anonim
ETI

Czy mógłby Pan podać 5 najbardziej obiecujących premier w 2021 roku, uwzględniając wpływ na wyniki finansowe spółki Ultimate Games?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

UFS 2, Thief 2, UBOAT konsole, CMS 18 Nintendo, Builders od Egypt konsole.

Obrazek użytkownika Anonim
Diesel 4.0.

Który segment sprzedaży spółki osiągnie najwyższe przychody w 2021: PC, Xbox, NS, PS? Czy mógłby Pan krótko podsumować każdy segment i w kolejności 1-4 napisać, który segment będzie generować najwięcej przychodów?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

NS powinno być na pierwszym miejscu, potem PC lub XBox – gdzie wydawanych jest coraz więcej gier, następnie PS, gdzie powoli wchodzimy i na końcu mobile.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Czy te '5-10 wiekszych gier' to beda gry wyprodukowane przez ULG, a moze firma wystapi tylko w roli wydawcy?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Producenta i wydawcy.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Czy koncentracja na wiekszych grach bedzie miala przelozenie na nizsze przychody z dotychczasowej dzialalnosci produkowania i wydawania bardzo wielu malych gier?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Nie sądzę. Nie rezygnujemy przecież z bardzo małych gier, które nadal będziemy produkować i wydawać. Po kilku latach działania mamy jednak zasoby i doświadczenie, aby podejść pod dużo większe tematy, więc duże gry mogą nas tylko wzmocnić, jeśli chodzi o wyniki.

Obrazek użytkownika Anonim
ETI

W którym roku Ultimate Games, spółka nazywana małym Plawayem, planuje stać się średnim Plawayem, dużym Plawayem, czy spółka może przegonić Playwaya i pracować jednocześnie nad 400-500 grami jednocześnie w przeciągu 2 lat?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Jeśli chodzi o liczbę wydawanych gier to wydaje mi się, że wszystkie spółki PlayWaya razem wzięte mogły nie wydać w tym roku tylu gier, ile ULG samodzielnie, oczywiście to tylko moje przypuszczenie, bo nie liczyłem tego. ULG zaczyna specjalizować się w rynku konsolowym, szczególnie NS, a PLW głównie PC, więc nie wiem czy te porównania są adekwatne.

Obrazek użytkownika Anonim
GTR

Czy Games Box może pozytywnie zaskoczyć? Czy spółka dostarczy 10-15 ciekawych produkcji na steam w 2021?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Już mnie zaskakuje – jestem pod wrażeniem efektów pracy Prezesa, który w krótkim czasie pozyskał kilka gier i inwestorów za 1,6mln zł. Wiążę z tym podmiotem bardzo duże nadzieje.

Obrazek użytkownika pivovarit
pivovarit

Czy wiadomo na jaki zwrot CITu można liczyć po wdrożeniu ulgi IP BOX za 2019 i 2020?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Zbyt wcześnie żeby podawać konkretne liczby, z odpowiedzią będę gotowy w Q1 2021 i liczę, że wtedy zastosujemy tą ulgę.

Obrazek użytkownika Anonim
Bajerek

Czy mógłby Pan orientacyjnie podać średni potencjał sprzedażowy 5-10 większych premier na wszystkie urządzenia, z podziałem na wszystkie urządzenia w skali roku? Np. PC 80k, Xbox 50k, PS 30k, NS 50k.

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Zbyt wiele razy przestrzeliłem się z ocenami, żeby po raz kolejny je tworzyć.

Obrazek użytkownika Anonim
FX

W których kwartałach 2021 można się spodziewać przełomu pod względem dużych premier na PC, Xbox, PS, NS?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Trudno powiedzieć, ale możliwe, że będzie to druga połowa 2021 r.

Obrazek użytkownika Anonim
mall

Witam,
jaki udział (kwotowy albo procentowy) w przychodach netto za rok 2020 mają gry wydane w 2018 i 2019 roku.
pozdrawiam

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Nie więcej jak 35 proc.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Na jakie ze wspomnianych '5-10 wiekszych gier' spolka najbardziej stawia?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

UFS 2, Thief 2, UBOAT konsole, CMS 18 Nintendo, Builders of Egypt konsole.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Które z gier są najbliżej premiery na Steam?Na jakie najbardziej liczy zarząd.

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Ironsmith, Castle i City Eye i UFS 2 w trybie EA są najbliżej do wydania, ale trudno dziś o konkretne daty. Zarząd najbardziej liczy na UFS 2 - grę oraz serię, na której zbudowany został ULG.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Czy w Ultimate Hunting Simulator jest lub będzie rozważany tryb kooperacji, tak jak ma to miejsce w podobnym tytule konkurencji?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Tak. To będzie zresztą największa produkcja w historii grupy ULG, gdzie budżet produkcyjny może przekroczyć 2-3 mln zł.

Obrazek użytkownika Anonim
stock

Czy planujecie zrobienie zbiórki na Kickstarterze na City Eye czy Kuriera lub inną wasza grę ?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Każda gra jest analizowana pod tym kątem - nie wykluczam również tutaj zbiórek.

Obrazek użytkownika pivovarit
pivovarit

Czym jest podyktowana zmiana koncepcji grupy kapitałowej? (spółki zależne -> spółki stowarzyszone)

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Zarząd podejmuje decyzje kierując się chęcią maksymalizacji zysku dla akcjonariuszy. W tym przypadku uznano, że korzystniejsze będzie zwiększenie zaangażowania kluczowych osób (deweloperów) w spółkach zależnych oraz wyrażenie zgody na dalsze rozwodnienia (emisje akcji), aby w spółkach z grupy było jeszcze więcej gotówki. To powoduje większe związanie deweloperów ze spółką, a przypływ gotówki od nich, umożliwia realizację większej liczby gier. Większa liczba gier to z kolei wzrost przychodów i zysku w ULG, który pozostaje wydawcą w zamian za proc. z przychodów.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Największym hamulcem do wzrostu kursu ULG jest brak dużych premier z większym budżetem. Czy myślicie o produkcji gier z wyższymi budżetami powyżej 1 -2 mil zł i wyżej?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

W ostatnim czasie został zapowiedziany Ultimate Hunting Simulator z budżetem w przedziale 2-3 mln zł, powoli zmierzamy w tym kierunku.

Obrazek użytkownika Anonim
Męczysław

Z czego wynika niska kapitalizacja spółki na tle innych spółek gamingowych osiągających zbliżone wyniki finansowe?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Spółka jest warta tyle na ile wycenia ją rynek. Nie analizuję powodów, skupiam się na bieżącej pracy do wykonania. Myślę, że wzrosty przychodów i zysku netto jakie notujemy spowodują, że spółka zostanie doceniona i dostrzeżona przez inwestorów.

Obrazek użytkownika Anonim
Mariusz

Kiedy możemy spodziewać się kampanii marketingowej gry Priest Simulator?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Czekamy na demo gry - wówczas ruszy kampania.

Obrazek użytkownika Anonim
K2

Ile nowych spółek planujecie utworzyć w 2021 roku?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Na dziś trudno powiedzieć. Prowadzimy wiele rozmów, być może będzie kilka nowych podmiotów.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dlaczego Baker Sim nie jest w ogóle ogrywany przez youtuberów? Czy planujecie jakąś akcje marketingowa wobec premier ,które maja największy potencjał sprzedażowy? Brakuje Kickstartera na te wszystkie produkcje...w zasadzie to nic zauważalnego nie dzieje się w kwestii marketingu waszych gier co powoduje, że gry poza Castle( gra została zauważona dzięki demo) zasadniczo stoją w miejscu w kwestii wzrostu wishlists. Czy nie warto zainwestować trochę większe kwoty chociażby w przypadku rozsyłana gier do znanych youtuberów?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Gra może być ogrywana przez YouTuberów wtedy, gdy jest do tego gotowa, zazwyczaj, gdy jest demo lub wersja przedpremierowa. W przypadku Bakery takiej wersji na razie brak. Kickstarter to dobry pomysł, ale nie nadaje się do wszystkich gier – i to podlega zawsze ocenie dla każdej gry z osobna.

Obrazek użytkownika Anonim
Mariusz

Czy Spółka przewiduje jakieś przychody ze sprzedaży udziałów/akcji w podmiotach zależnych lub tych , w których jest udziałowcem, w 2021r?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Wszystko zależy od tego, czy będzie zainteresowanie ze strony inwestorów i jaka będzie wola ze strony prezesów i udziałowców tych spółek. Na dziś trudno powiedzieć.

Obrazek użytkownika Anonim
Mariusz

Co Pan sądzi o zapowiedzianym przez 3tgames projekcie Ultimate Hunting Simulator?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Będzie to największa i najdroższa produkcja w historii tej grupy kapitałowej. Prezes 3tgames ma doświadczenie w produkcji tego typu gier, przez wiele lat pracował dla konkurencji. W mojej ocenie wie co robi. Jeżeli uda się dostarczyć produkt najlepszy w swoim gatunku, to o sukces jestem spokojny.

Obrazek użytkownika Anonim
tylko_czlowiek

Dzień dobry,

 

Top 5 gier wydanych przez ULG wg Pana?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

UFS, HF NS i długo, długo nic.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomi

Czy zamierza Pan zwiększać swoje zaangażowanie w akcjonariat UG ?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

tak

Obrazek użytkownika Anonim
Janina

na jakie zyski liczycie z cms18 na nintendo?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Potencjał może być podobne do House Flipper, ale życie pokaże.

Obrazek użytkownika Anonim
kris

kiedy zadebiutuje UF Games na NC...?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Prawdopodobnie w Q1 2021 r.

Obrazek użytkownika Anonim
Tompson

Podobno Steam zmienia politykę odnośnie promocji nowych niszowych produkcji. Czy to prawda że będzie dużo trudniej i drożej rozbudowywać wishlisty?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Steam zmienia swoją politykę średnio raz w roku. Ten problem dotyczy wszystkich deweloperów na świecie, na szczęście specjalizujemy się w rynku konsolowym i tutaj upatruję dalszego rozwoju firmy.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor001

Czy jest szansa na zaprezentowanie dema Priest Simulator w tym rok?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Wątpię.

Obrazek użytkownika Anonim
akcjonariusz

Jakie spółki powiązane z ULG zostaną wprowadzone na giełdę w 2021 r.?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

UF Games, Demolish Games.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy w planie premier na rok 2021 są tytuły, które zostały zgłoszone przez formularz zgłoszeniowy na stronie internetowej?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

tak

Obrazek użytkownika Anonim
gruby

Kiedy oficjalna zapowiedź Ultimate Hunting Simulator?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Q1 2021.

Obrazek użytkownika Anonim
Greg

W jaki sposób ULG może wydawać więcej gier niż cała grupa PLW jeśli przecież ULG jest częścią grupy PLW. Nie rozumiem tego.

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Miałem na myśli wszystkie spółki z grupy, poza UG.

Obrazek użytkownika Anonim
Mariusz

Czy spodziewa się Pan utrzymania dynamiki wzrostu wyników w 2021?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Wszystko zależy od premier nowych, dużych gier oraz tempa wydawania mniejszych produkcji. Dodatkowo, trudno na dziś powiedzieć, jak sytuacja związana z pandemią wpłynie na rynek gier wideo w przyszłym roku. Może to być czynnik, który w jakimś stopniu będzie determinował nasze wyniki.

Obrazek użytkownika Anonim
gruby2

Czy po trochę nieszczęśliwej porażce wanking simulatora nastąpi definitywne odejście od bardziej kontrowersyjnych tytułów? Przypomina mi się, że wydawaliście lub wydajecie hentai mozaic puzzle, a patrząc na tego rodzaju gry "erotyczno-kontrowersyjne" dużo zdaje się mieć dziwne dobre wyniki i zainteresowanie na steam w statystykach. Czy będzie więcej takich gier choćby niskobudżetowych?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Tak, już więcej takich prób nie będzie. Hentai Mozaique nie zostało ostatecznie wydane na NS.

Obrazek użytkownika Anonim
Kamil

Czy "ekspansja" na konsole PS i Xbox będzie obejmowała też najnowsza generację konsol (PS5 oraz Xbox series X)?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Tak.

Obrazek użytkownika Anonim
Marios

Czy w grudniu możemy spodziewać się wydania dużego tytułu?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Wątpię, grudzień nie jest dobrym miesiącem na wydawanie dużych tytułów.

Obrazek użytkownika Anonim
wow

Wymienił Pan CMS 18 Nintendo, Builders of Egypt konsole, ale przecież niedawno był artykuł, że te gry wydaje Console Way...?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

ConsoleWay co najwyżej wykona porty.

Obrazek użytkownika Anonim
gruby

Na sam koniec chciałbym tylko dodać, że podziwiamy za świetną robotę i życzymy dalszych sukcesów :)

 

Pozdrawiają długoterminowi inwestorzy.

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Pozdrawiam długoterminowych inwestorów również.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Czy spółka obawia się że najbliższych kwartałach trudno będzie pobić wyniki z "roku covidovego"? Czy skala rozpędu spółki jest na tyle duża że można spodziewać się kolejnej poprawy 100% r/r?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Chciałbym mieć tylko takie problemy. Efekt covid-u zauważyliśmy w ciągu miesiąca/ dwóch. Wzrost skali to głównie nasze działania i efekt wydania kilku większych gier.

Obrazek użytkownika Anonim
akcjonariusz

Czy mają Państwo prognozę finansową na najbliższe lata?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

nie

Obrazek użytkownika Anonim
Tom7

Jakim kluczem kieruje się ULG przy wyborze spółek, w których nabywa udział? Czy są to zespoły, z którymi w przeszłości była nawiązana współpraca bądź wewnętrzne zespoły developerskie czy raczej podmioty zewnętrzne?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Nie ma jednego klucza, każdy przypadek jest oceniany indywidualnie.

Obrazek użytkownika Anonim
gruby2

Jakie spółka ma plany w sektorze gier mobilnych?

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Będziemy dalej rozwijać gry wędkarskie, szukamy nowych spółek/zespołów do przejęcia w sektorze gier mobilnych.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Jakie są cele finansowe na rok 2021? Jaki zysk za rok 2021 będzie satysfakcjonujący

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Chciałbym utrzymać dynamikę wzrostu, ale baza jest wysoka.

Obrazek użytkownika Mateusz Zawadzki
Mateusz Zawadzki

Dziękuję za tak duże zainteresowanie Ultimate Games.
Pozdrawiam wszystkich uczestników czatu.

Udostępnij