Relacja z czatu z Iron VR: Pierwsza transza zakończyła się pomyślnie. W jej ramach pozyskaliśmy od inwestorów 1,75 mln zł
Obrazek użytkownika Czaty
26 lis 2020, 14:30

„Pierwsza transza zakończyła się pomyślnie. W jej ramach pozyskaliśmy od inwestorów 1,75 mln zł” - relacja z czatu z Iron VR

W czwartek, 26 listopada 2020 r. odbył się czat inwestorski z członkiem zarządu Carbon Studio, Aleksandrem Cabanem. Podczas spotkania rozmawialiśmy o szczegółach emisji akcji spółki zależnej, Iron VR. Inwestorzy zadawali również pytania o produkcje w wirtualnej rzeczywistości, współpracę z Movie Games oraz debiut na NewConnect.

W spotkaniu wzięło udział około 600 inwestorów, a członek zarządu odpowiedział na blisko 30 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z wiceprezesem zarządu Carbon Studio, Aleksandrem Cabanem. Porozmawiamy o emisji akcji spółki zależnej Carbon Studio, Iron VR oraz planach debiutu na NewConnect.

 

Spotkanie rozpocznie się w czwartek, 26 listopada 2020 r. o godz. 12:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Witam wszystkich serdecznie. Zachęcam do aktywnego uczestnictwa w czacie. Jestem do Państwa dyspozycji do godz.13.

Obrazek użytkownika Anonim
Konrad

Kiedy rozpocznie się runda otwarta? Czy I transza już się zakończyła?

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Runda otwarta rozpocznie się 1 grudnia. Chcemy z niej pozyskać od inwestorów 0,75 mln zł. Wszelkie informacje nt. warunków oferty będą dostępne 1 grudnia na stronie CrowdConnect.pl. Miło nam poinformować, że pierwsza transza zakończyła się pomyślnie. W jej ramach pozyskaliśmy od inwestorów 1,75 mln zł.

Obrazek użytkownika Anonim
MACIEJ

Na co chcecie przeznaczyć środki z emisji?

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

2 mln zł z pozyskanej kwoty przeznaczymy na działania związane z produkcją gier w oparciu o IP własne lub zewnętrznych producentów. 0,3 mln zł zostanie przeznaczone na rozwój zespołu oraz technologię wykorzystywaną w grach, które realizujemy. Pozostałą część kwoty – 0,2 mln zł posłuży finansowaniu bieżącej działalności spółki.

Obrazek użytkownika Anonim
MACIEJ

Czy finansowanie na gry pochodzić będzie tylko z tej emisji, czy posiadacie także swoje finansowanie?

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Dysponujemy kapitałem zgromadzonym przy założeniu spółki, a także środkami z emisji serii C i D.

Obrazek użytkownika Anonim
Blanka

Podjęliście współpracę z Movie Games odnośnie dwóch tytułów. Czy będą kolejne wspólne projekty?

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Kilka dni temu podpisaliśmy umowę z Movie Games, w ramach której przeniesiemy do świata Virtual Reality dwa tytuły z jej portfolio: Lust for Darkness oraz Alaskan Truck Simulator. Prace rozpoczniemy w przyszłym roku. Chcemy aby tytuły zadebiutowały na większości głównych platform VR-owych. To dopiero początek naszej współpracy z Movie Games. Mam nadzieję, że niedługo będziemy mogli poinformować o jej dalszym rozwoju.

Obrazek użytkownika Anonim
Kacper123

Dlaczego wybór partnera biznesowego padł akurat na Movie Games? Czy będziecie współpracować też innymi spółkami z grupy MG?

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Produkcje Movie Games cieszą się bardzo dużym uznaniem i popularnością wśród graczy. Bardzo doceniamy ich osiągnięcia, w szczególności sukces gry Drug Dealer Simulator. Movie Games rozwija się w bardzo szybkim tempie, wciąż oferując nowe, ciekawe pomysły na gry. Z wielką radością przygotujemy wersje VR-owe Lust for Darkness i Alaskan Truck Simulator.

 

Rozmowy dot. dalszej współpracy z Movie Games i spółkami z grupy trwają.

Obrazek użytkownika Anonim
marek

Ko jest w akcjonariacie spółki?

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Zapraszam do zapoznania się z dokumentem informacyjnym, który dostępny będzie od 1 grudnia na CrowdConnect.pl. Tam znajdą się wszystkie informacje na ten temat.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy oprócz Alaskan Truck i Lust for Darkness, spółka zakłada portowanie innych tytułów z portfolio Movie Games?

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Tak jak wspomniałem, jak najbardziej rozważamy przygotowanie adaptacji pod VR innych tytułów z portfolio Movie Games. Spółka ma w swoim portfolio wiele ciekawych produkcji.

Obrazek użytkownika Anonim
Vox

Jakie oryginalne tytuły planuje produkować spółka? Wymienione tytuly sa na licencji, wiec zysk trzeba oddac....

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Koncentrujemy się na mniejszych projektach, w których główną rolę pełnią mechaniki. Mamy sporo pomysłów, a część z nich została już sprawdzona na prototypach, którymi zajmowaliśmy się w pierwszych tygodniach działalności Iron VR. Za wcześnie jest, aby prezentować nowy tytuł - myślę, że na początku roku będziemy mogli powiedzieć coś więcej.

Obrazek użytkownika Anonim
Vox

Jak wygląda sprawa lock-up ów?

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

W tej chwili nie posiadamy zapisów na lock-upy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy Iron VR podejmuje już rozmowy z innymi zewnętrznymi podmiotami na temat portowania ich gier na gogle VR?

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Tak, oczywiście. Poinformujemy o szczegółach w momencie sfinalizowania umów. Będziemy Państwa informowali na bieżąco o nowych kontraktach.

Obrazek użytkownika Anonim
Moszewski35

Co Pan sądzi o premierze Oculus Quest 2 oraz jakie perspektywy dla rynku dają nowe gogle?

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Bardzo cieszymy się, że technologia VR-owa szybko się rozwija. Z informacji które do nas dotarły wiemy, sprzedaż gogli jest wyższa niż oczekiwano, czego efektem jest ogromna liczba nowych odbiorców OQ. Według dostępnej informacji podanej przez Marcka Zuckerberga, najnowsze gogle wirtualnej rzeczywistości zamówiło w przedsprzedaży pięć razy więcej klientów niż w przypadku poprzedniego modelu. Co ważne, gogle są jednymi z najczęściej dostępnych zestawów VR obok Samsung Gear. Ten fakt niewątpliwie cieszy producentów gier VR takich jak Iron VR, czy Carbon Studio. Nasze produkcje docierają do coraz większego grona użytkowników i generują większe zarobki.

Obrazek użytkownika Anonim
Kamil

Jak będzie za dużo chętnych na akcje to redukcja czy kto pierwszy ten lepszy ?

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Decyduje kolejność zapisów.

Obrazek użytkownika Anonim
Kamil

Ile osób będzie liczył Iron VR ?

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Docelowo planujemy, że zespół Iron VR będzie liczył kilkanaście osób. Jesteśmy pewni, że taki team będzie w stanie pracować nad kilkoma produkcjami w tym samym czasie, zwłaszcza, że proces produkcji gier powoduje, że różne umiejętności są w różnych etapach wykorzystywane bardziej lub mniej. W wypadku dwóch jednocześnie prowadzonych produkcji, będziemy w stanie mocno ten proces zoptymalizować.

Obrazek użytkownika Anonim
Adrian@

Czy będzie kolejna emisja akcji przed debiutem?

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Nie planujemy w tym momencie kolejnych emisji. Jeśli uda nam się zakończyć obecną z sukcesem, na co bardzo liczymy, pozyskane z niej środki pozwoli nam rozwijać się w zakładanym tempie przez najbliższy czas.

Obrazek użytkownika Anonim
KAMIL

Czy nie będzie problemu z certyfikacją lust for darkness na Oculus ?

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Jesteśmy w stałym kontakcie z Oculusem, z informacji które posiadamy na dany moment nie zakładamy problemów z przejściem certyfikacji na tej platformie.

Obrazek użytkownika Anonim
Maciej1985

Jak wygląda strategia spółki na 2021 i 2022?

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Iron VR powstało tworzy mniejsze gry (na własnych IP) opartych o zaawansowany koncept rozgrywki oraz przenosi gry innych producentów do wirtualnej rzeczywistości. Zakładamy produkcję kilku gier rocznie.
2021 będzie dla nas czasem budowania pełnego docelowego zespołu, a także pozyskiwania projektów, nad którymi będziemy pracować w następnej kolejności. Już w 2022 roku planujemy zbudować portfolio, które da nam zyski zdywersyfikowane z kilku tytułów, które powinny się do tego czasu ukazać.

Obrazek użytkownika Anonim
Vox

Z czego wynika wycena spółki na poziomie 27.53 mln zł? Historia spółki jest bardzo krótka - kilka miesięcy....

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Opieramy się na wycenie podobnych spółek, które ostatnio miały swoje debiuty i emisje. Podobne podmioty miały średnio wycenę pomiędzy 20, a 50 mln zł, myślę że jesteśmy mniej więcej w podobnym momencie rozwoju. Warto też zwrócić uwagę na potwierdzające się trendy wzrostowe dla całego rynku, zakładające wzrost o około 80% rocznie.

Obrazek użytkownika Anonim
Vox

Jak duży jest zespół developerów i jakie mają doświadczenie?

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

W tej chwili nad naszymi grami pracuje ośmiu developerów, którzy zdobywali doświadczenie u różnych firm z branży. Część z nich współpracowała z nami także wcześniej, osoby te posiadają doświadczenie także VR-owe.

Obrazek użytkownika Anonim
inwestor

Czy podajecie prognozy finansowe na przyszły rok?

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Nie planujemy podawać prognoz finansowych w najbliższym czasie.

Obrazek użytkownika Anonim
zainteresowany

czym Iron VR rózni się od Carbon Studio?

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Carbon Studio skupia się na tworzeniu gier zdecydowanie większych i bardziej rozbudowanych. Iron VR koncentruje się na tworzeniu gier opartych o ciekawy koncept (takich jak Super Hot, Beat Saber), o mniejszych budżetach i szybszym czasie produkcji. Działalnością Iron VR jest także przenoszenie do wirtualnej rzeczywistości gier innych podmiotów, tak jak robimy to w przypadku gier Movie Games: Alaskan Truck Simulator i Lust for Darkness.

Obrazek użytkownika Anonim
marek

czy możecie podać tytuły gier, do ktorych chcecie porównywać?

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Warto zwrócić uwagę na gry robione przez małe zespoły i opierające się na ciekawym koncepcie. Dobrymi przykładami są Beat Saber oraz Superhot, które pod względem konceptu skupiają się na jednym ciekawym założeniu. Te gry bardzo dobrze pokazują, że stosunkowo małe produkcje mogą osiągnąć najwyższe szczyty VR-u.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy planujecie wydanie gier vr na zasadzie multiplayer ?

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Jak najbardziej jest to temat, który będziemy eksplorować. Popularność gier
multiplayerowych rośnie, zwłaszcza, że do VR-u trafia coraz więcej nowych użytkowników. Dzięki temu dużo łatwiej jest znaleźć graczy z którymi można pograć niż miało to miejsce jeszcze rok temu.

Obrazek użytkownika Anonim
Renata

O czym będzie Holy Chick! an Escape Room Game? Na czym polega gatunek gier typu Escape Room?

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Pierwszym autorskim tytułem z portfolio produkcyjnego IronVR będzie Holy Chick! an Escape Room Game. Głównym celem gry jest podróż rakietą na Księżyc. Po drodze gracz spotka wiele pułapek oraz monstrualne kurczaki. Nie będzie to klasyczny escape room jaki znamy - gracz będzie musiał zwiedzać humorystyczny świat i rozwiązywać często absurdalne problemy - myślę, że aby dać Państwu najbliższe porównanie można przytoczyć produkcję “Rick and Morty”. Gra zadebiutuje w Q1 2021 najpierw na platformach PC VR.

Obrazek użytkownika Anonim
inwest

Jakie jest wasze doświadczenie w VR?

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Warto zwrócić uwagę, że kadra zarządzająca Iron VR zdobywała doświadczenie w Carbon Studio. Tutaj korzystamy także z bogatego doświadczenia i kontaktów Carbona. Część osób pracująca w tej chwili w Iron VR współpracowała z nami już przy wcześniejszych VR-owych produkcjach spółki matki.

Obrazek użytkownika Anonim
Tadeusz

Witam. Na jakie platformy wydacie Holy Chick?

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Docelowo gra zadebiutuje na większości popularnych platformach VR, z początku na PC VR w Q1 2021.

Obrazek użytkownika Anonim
Vox

Jaka jest planowana data debiutu na Newconnect?

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Debiut planujemy w Q2 2021.

Obrazek użytkownika Anonim
Adrian@

Na kiedy planujecie debiut na NC? Na co liczycie wchodząc na giełdę?

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Będziemy celować w drugi kwartał 2021. Wejście na giełdę jest ważnym etapem rozwoju każdej spółki, z jednej strony tworzy to kulturę organizacyjną, fiskalną etc., a z drugiej umożliwia pozyskanie nowych inwestorów oraz działalność na większą skalę.

Obrazek użytkownika Anonim
inw_1

Jakie są perspektywy dla rynku VR?

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Rynek VR obecnie jest w fazie dynamicznego wzrostu. Zarówno dane dotyczące wzrostu aktywnych użytkowników jak i sprzedaży sprzętu mogą nas pozytywnie zaskoczyć. W obecnym momencie szacunki mówią o 26 milionach sprzedanych rocznie sztuk w 2023 roku i osiągnięcie 43 mln sztuk rocznie w 2025 roku.
Wartość rynku gier VR osiągnęła 7,7 miliarda dolarów w 2019. Prognozy mówią o 42.5 mld dolarów w 2025 roku.

Obrazek użytkownika Anonim
Paweł

Cele spółki na najbliższe kwartały to?

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Celami na najbliższe kwartały są przede wszystkim: stworzenie i rozwój zespołu, który będzie w stanie produkować dwa tytuły jednocześnie. Dążymy do tego, aby było to możliwie w jak najszybszym terminie. Jeśli chodzi o gry, to przede wszystkim koncentrujemy się na dokończeniu Holy Chick’a oraz Lust for Darkness. Alaskan to trochę bardziej odległy temat, tutaj będziemy czekać, aż projekt zostanie zakończony (jest jeszcze w trakcie produkcji) lub będzie bliżej ukończenia, aby mówić o konkretnych datach. Będziemy także realizować plan związany z debiutem na rynku NewConnect.

Obrazek użytkownika Aleksander Caban
Aleksander Caban

Dziękuję za poświęcony czas i licznie pytania. Cieszę się, że mogłem przedstawić Państwu model biznesowy i plany rozwoju Iron VR. Jeśli chodzi o pytania związane z Carbon Studio, z przyjemnością odpowiemy na nie już niebawem, przy okazji grudniowego czatu inwestorskiego dedykowanego spółce. Pozdrawiam.

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.