Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

„W tym momencie priorytetem są nasze flagowe produkcje - Warhammer Tempestfall oraz The Wizards Dark Times na platformę Oculus Quest” - relacja z czatu z członkiem zarządu Carbon Studio

Udostępnij

W poniedziałek, 14 grudnia 2020 r. odbył się czat inwestorski z członkiem zarządu Carbon Studio, Aleksandrem Cabanem. Podczas spotkania rozmawialiśmy o działalności w 2020 roku. Inwestorzy zadawali również pytania o rynek wirtualnej rzeczywistości, produkcję gry w uniwersum Warhammera oraz przeniesienie notowań na Główny Rynek GPW.

W spotkaniu wzięło udział ponad 700 osób, a członek zarządu odpowiedział na około 40 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z członkiem zarządu Carbon Studio, Aleksandrem Cabanem. Porozmawiamy o przygotowaniach do premiery gry Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall, przeniesieniu notowań na Główny Rynek GPW oraz planach na 2021 rok.

 

Spotkanie rozpocznie się w poniedziałek, 14 grudnia 2020 r. o godz. 12:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Witam serdecznie,
Zapraszam na czat Carbon Studio. Przewiduję ok. godzinne spotkanie. Zachęcam do zadawania pytań. Aleksander Caban

Obrazek użytkownika Anonim
Konrad11

Na który kwartał planujecie przeniesienie notowań z NC na GPW? Macie już wybranego doradcę?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Przeniesienie planujemy na przełom Q2 i Q3. Dokładna data nie jest jeszcze nam znana, przygotowujemy wszystkie potrzebne formalności z tym związane, zarówno zewnętrzne dot. samej giełdy jak i wewnętrzne - np. księgowe. Jesteśmy na etapie sporządzania prospektu emisyjnego razem z Grupą Kapitałową INC.

Obrazek użytkownika Anonim
Jacek

Czy Carbon Studio planuje emisję akcji przed wejściem na Główny Parkiet GPW?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Warto zaznaczyć, że Carbon Studio nie planuje emisji w celu pozyskania kapitału przed wejściem na Główny Parkiet. Ciężko nam przewidzieć kiedy nastąpi emisja związana z realizacją programu motywacyjnego.

Obrazek użytkownika Anonim
Mateusz

Czy planujecie wypuszczenie dlc do warhammera ?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Rozwój Warhammer Tempestfall jest przewidziany na wiele miesięcy po premierze gry. Za wcześnie jeszcze, aby mówić o konkretach, ale tak jak w przypadku poprzednich projektów - nasze wsparcie dla tytułów nie kończy się w dniu premiery. Mówimy tutaj oczywiście nie tylko o poprawie ewentualnych bugów, ale także o wsparciu treści, czyli o dodatkach, które stworzony świat uzupełniają i wzbogacają.

Obrazek użytkownika Anonim
Mateusz

Czy następny projekt po warhammer będzie umieszczony w znanym universum czy bedzie to autorska wizja

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Jeszcze za wcześnie na sprecyzowanie takiej informacji. Pracujemy wielotorowo, ale też przygotowujemy strukturę zespołu tak, aby móc pracować równocześnie nad co najmniej dwoma projektami. Nie jest wykluczone, że zarówno tytuł własny, jak i na potencjalnej licencji będą powstawać w tym samym czasie.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Ile wynosi kapitalizacja CS?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Kapitalizacja obecnie wynosi ok. 90 mln zł

Obrazek użytkownika Anonim
Mateusz

Dzien dobry. Nad iloma grami jednocześnie pracuje spółka?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Spółka przede wszystkim koncentruje się na pracach nad Warhammer’em Tempestfall na PC VR oraz Oculus Quest i The Wizards Dark Times na platformę Oculus Quest. Jednocześnie trwają pracę nad planowanymi dodatkami do Dark Times, o których więcej informacji pojawi się niebawem. Jako wydawca wspieramy też projekt Dreamo, który w 2021 zadebiutuje na OC.

Obrazek użytkownika Anonim
Mateusz

Kiedy spółka planuje rozpocząć kampanię marketingową gry Warhammer Age Of Sigmar Tempestfall?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Marketing Tempestfall’a został rozpoczęty całkiem niedawno - zaczęliśmy od Teasera (dostępnego m.in. na naszym YT). Początek roku to będzie moment kiedy ruszamy pełną parą z wieloma fajerwerkami! W tej chwili skupiamy się na przedstawieniu świata, za pomocą środków dość organicznych - m.in. devlogów, pracą z community.

Obrazek użytkownika Anonim
Radek1

Jak wygląda Wasza działalność wydawnicza?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

W tym momencie jako wydawca skupiamy się na projekcie Dreamo, który w 2021 będzie mieć premierę na Oculus Quest i na PC VR. Zwłaszcza OQ jest celem jaki sobie postawiliśmy decydując się na ten projekt. Oprócz logicznych zagadek urozmaiconych psychologiczną historią jednym z elementów kluczowych i wyróżniających Dreamo, jest obsługa gry za pomocą gestów rąk (handtracking) - bez użycia kontrolerów. Trzymamy rękę na pulsie jeśli chodzi o nowe potencjalnie interesujące tytuły, ale nie podjęliśmy żadnych oficjalnych decyzji.

Obrazek użytkownika Anonim
Pan_Dawca_Kapitału

1. Kiedy CRB ogłosi kolejny projekt "post-Templefall"?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Musimy uzbroić się w cierpliwość. Sam projekt nabiera kształtów, ale potrzebujemy jeszcze trochę czasu, by móc go ogłosić. Pracujemy z partnerami z różnych stron, aby projekt przybrał jak najciekawszą formę. W Carbon Studio stawiamy sobie poprzeczkę jak najwyżej. Z pewnością tak samo będzie w wypadku naszej następnej produkcji.

Obrazek użytkownika Anonim
Pan_Dawca_Kapitału

2. Czy Iron VR ponosi choćby symboliczne koszty z tytułu używania technologii będących własnością intelektualną CRB, jeśli nie - dlaczego?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Iron VR w tym momencie nie ponosi kosztów z tego tytułu.

Obrazek użytkownika Anonim
Pan_Dawca_Kapitału

3. Czy CRB rozważa płatne licencjonowanie swojego engine do obsługi gestów dla innych studiów developerskich?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

W obecnej chwili nie rozważamy licencjonowania naszej technologii poza Carbon Studio oraz Iron VR. Sprawa jest otwarta jeśli chodzi o przyszłość, ale udostępnienie jej innym wiąże się także z całym rozwojem infrastruktury organizacji w tym kierunku - od prowadzenia zrozumiałej dla podmiotów zewnętrznych dokumentacji, poprzez marketing i system pozyskiwania nowych klientów. W tym momencie skupiamy się na naszych grach oraz rozwojowi “Aureliusa” na potrzeby wewnętrzne.

Obrazek użytkownika Anonim
Pan_Dawca_Kapitału

4. Czy Zarząd rozważa sprzedaż części swoich akcji do inwestorów instytucjonalnych przy przejściu na główny parkiet

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Na pewno nie będziemy podejmować pochopnych kroków. W tym momencie priorytetem są nasze flagowe produkcje - Warhammer Tempestfall oraz The Wizards Dark Times na platformę Oculus Quest.

Obrazek użytkownika Anonim
TowarzyszPancerny

Projekt Hussarion cały czas można go znaleźć na stronie firmy. Co się z nim dzieje i czy/jakie są plany wydawnicze?
https://www.carbonstudio.pl/hussarion/

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Hussarion był prototypem, który powstał dzięki finansowemu wsparciu MKiDN. Został on zakończony jako prototyp i nie planujemy rozwijania go w takiej formie jak pokazywana na stronie. Pozwolił on nam zbadać sporo ciekawych mechanik i jako taki pozytywnie spełnił swoje zadanie. Część z nich została wykorzystana w późniejszych projektach, a część czeka na swój właściwy czas.

Obrazek użytkownika Anonim
Fishot

1. Czy można już podać, ile sprzedało się sztuk stricte Wizards: Dark Time (bez uwzględnienie części pierwszej)?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Zgodnie z naszą polityką informacyjną, przyjęliśmy że informować będziemy o danych sprzedażowych całej serii i tych ustaleń się trzymamy. W okolicach wakacji raportowaliśmy przekroczenie 150 tys. sztuk. Myślę, że niedługo będziemy mogli zaktualizować te dane.

Obrazek użytkownika Anonim
Fishot

2. Zdaję sobie sprawę, że Wizards jest dedykowane głównie na rynek USA i Chiny, ale jak wyglądała akcja promocyjna na tych rynkach? Śledząc internet, mam wrażenie, że skupiono się głównie na recenzentach na różnych kanałach YT.

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Rzeczywiście USA są naszym głównym rynkiem (ponad 60% zysków). W wypadku wersji PC postawiliśmy głównie na “Youtuberów”, wspieranych delikatnie reklamami. Tutaj myślę, że dalsza część marketingu rozwinie się przy okazji wersji na Oculus Quest, która już niedługo!

Obrazek użytkownika Anonim
Fishot

3. Czy Warhammer AoT jest przewidziany na multiplayer?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

W początkowej wersji gracze dostaną do dyspozycji kampanię dla jednego gracza. Rozwój gry będzie następował przez wiele miesięcy po premierze, więc na pewno nie mówimy nie. Pomysł jest ciekawy, zwłaszcza, że gramy tam najbardziej ikoniczną frakcją wojowników Sigmara - Stormcast Ethernals. Bardzo fajnie byłoby walczyć ramię w ramię ze swoimi przyjaciółmi i rozgramiać hordy Nighthaunt’ów.

Obrazek użytkownika Anonim
Radek

Kiedy wejście na główny rynek GPW oraz czy planowana jest jakaś emisja poprzedzająca ten krok lub np. split obecnych akcji?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Przejście na główny parkiet planowane jest na Q2/Q3 2021 roku. Nie przewidujemy emisji akcji w celu pozyskania kapitału do spółki w trakcie przejścia. Nie planujemy także dokonania w tym momencie splitu akcji.

Obrazek użytkownika Anonim
Michaliq

Witam serdecznie. Jestem inwestorem i bardzo kibicuję spółce. Chciałbym zapytać kiedy planują Państwo wejście z New Connect na główny parkiet?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Dziękujemy! Planowane przejście to przełom Q2 i Q3 2021 roku.

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz Zawada

kiedy możemy się spodziewać pierwszego trailera Warhammera?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Trailer Warhammer Tempestfall planowany jest na początek roku 2021. To też będzie moment, kiedy kampania marketingowa ruszy pełną parą.

Obrazek użytkownika Anonim
Mikołaj

Czy gdyby padła propozycja przeniesienia Cyberpunka na VR, zgodzilibyście się? Byłoby to trudne wyzwanie?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Czy to jest podchwytliwe pytanie? (śmiech) Oczywiście taka propozycja byłaby bardzo interesująca, warta przemyślenia. Cyberpunk jest grą bardzo dobrą, co prawda zawiera bugi, ale jestem pewien, że bardzo szybko uda się je naprawić. Miałem przyjemność grać w wersję PC-tową na świetnej jakości sprzęcie, byłem dość zdziwiony falą krytyki która się pojawiła po premierze. Przeniesienie Cyberpunka w takiej skali jaką widzimy, byłoby rzeczywiście sporym wyzwaniem, ale nie jest to coś czego byśmy się nie podjęli. Zwłaszcza, że VR to tak naprawdę rozwinięcie pewnych myśli z uniwersum CP.

Obrazek użytkownika Anonim
Jacek

Dzień dobry, czy Carbon planuje komercjalizację swoich rozwiązań, które otrzymały dofinansowanie w ramach Gameinn? Czy Spółka je zaprezentuje ?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

W tym momencie planujemy używać ich przy własnych projektach oraz projektach Iron VR. Rzeczywiście planujemy zaprezentować niebawem (prawdopodobnie już w styczniu) technologię, która dysponujemy i będziemy rozwijać w przyszłości.

Obrazek użytkownika Anonim
Mirela

Czy w Carbon Studio planujecie podobne umowy, nawiązane z Movie Games, co w Iron VR?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

W tym momencie skupiamy się przede wszystkim na rozwoju własnych IP oraz pozyskiwaniu licencji bardziej opartych o znane marki (tak jak w wypadku Warhammer Tempestfall). Carbon Studio w wypadku pozyskiwaniu partnerów licencyjnych będzie tworzyć własne gry w oparciu o dany świat.

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz Zawada

Czy na ten moment jest Pan w stanie powiedzieć, że Q4 jest lepszy dla spółki niż Q3?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Ostatnie miesiące sprzyjają branży gier wideo, jednakże nie podajemy szacunkowych danych. Z odpowiedzią będę musiał poczekać do zamknięcia kwartału.

Obrazek użytkownika Anonim
Harry

Płynność akcji jest >>wysoce niesatysfakcjonująca.
Czy przy przejściu na główny spółka planuje split (korygując oczywiście poziomy w programie motywacyjnym)?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Nie planujemy splitu akcji w momencie przejścia na główny parkiet. Jednakże, Zarząd będzie uważnie zastanawiał się nad możliwościami, którymi dysponujemy, aby tę sytuację poprawić.

Obrazek użytkownika Anonim
Sebastian

Czy spółka planuje pozyskanie inwestora zagranicznego?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Nie jest to naszym celem, ale oczywiście do wszystkich propozycji podchodzimy z otwartą głową i za każdym razem rozważamy za i przeciw.

Obrazek użytkownika Anonim
Mateusz

Czy planują państwo portowanie gier na inne platformy poza VR, takie jak PS5/Xbox lub PC?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Nie mamy takich planów. Skupiamy się na tym na czym znamy się najlepiej - czyli na VR.

Obrazek użytkownika Anonim
Mateusz

Bacząc na rozdawane przy zapowiedzi koszulki, czy spółka rozważa otwarcie sklepu z towarami promocyjnymi, jak np koszulki / kubki oraz podobne?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Choć osobiście sam bym chętnie parę gadżetów z naszych gier przygarnął, nie planujemy rozszerzenia naszej działalności o sklep z artykułami promocyjnymi.

Obrazek użytkownika Anonim
Mateusz

Czy spółka planuje rozszerzyć działalność wydawniczą i poszukuje aktywnie projektów które mogłaby wraz z developerem przeportować na platformy VR? Na steam jest wciąż pełno gier które by zyskały dzięki platformie VR

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Cały czas z zainteresowaniem przyglądamy się różnym produkcjom, jednakże nie planujemy się na tym skupiać. Na uwadze mamy przede wszystkim projekt Dreamo, który niebawem zagości na platformach VR-owych. Po wydaniu i zrobieniu sumiennego post mortem będziemy mogli podjąć kolejne decyzje w tym temacie. W zupełności się zgadzam - Steam jest pełen bardzo ciekawych tytułów, do których warto sięgnąć.

Obrazek użytkownika Anonim
Tomek

Czy CRB pracuje w jakiejkolwiek formie nad użyciem VR w zastosowaniach komercyjnych, biurowych, przemysłowych itp. W obecnych czasach pandemicznych wydaje się to być obiecujący kierunek dla VR.

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

W najbliższych miesiącach nie planujemy intensyfikacji działań w tym kierunku. Mamy jeszcze sporo potencjału do wykorzystania przy obecnych projektach, na których się skupiamy (Warhammer Tempestfall oraz rozwój The Wizards Dark Times).

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Kiedy w przybliżeniu węższym niż 2021 można się spodziewać premiery Warhammer Age of Sigmar? Na jakim etapie są w tym momencie prace nad grą?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Celujemy w połowę roku. W tym momencie jesteśmy przed zakończeniem wersji aplha. W następną fazę - ta testów i polishowania gry – wejdziemy na początku roku. Końcowa część to faza poprawiania bugów i przygotowanie wersji zoptymalizowanej na Oculus Quest.

Obrazek użytkownika Anonim
Grzegorz Zawada

Czy na ten moment jest Pan w stanie powiedzieć, że Q4 jest lepszy dla spółki niż Q3?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Ostatnie miesiące sprzyjają branży gier wideo, jednakże nie podajemy szacunkowych danych, więc z odpowiedzią będę musiał poczekać do zamknięcia kwartału.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dzień dobry, czy są prowadzone działania zmierzające do pozyskania nowego IP lub powstania nowej serii gier Państwa autorstwa?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Cały czas pracujemy nad rozwojem Carbon Studio. W tym mieści się także praca nad pozyskiwaniem wartościowych IP na którym mogłyby powstać kolejne tytuły, a także potencjalne rozważenie rozpoczęcia pracy w zupełnie nowym świecie i gatunku. Prace są w toku, więc niestety nie jestem w stanie powiedzieć konkretniej nic więcej, jednakże nie wiąże się to z porzuceniem naszych dotychczasowych osiągnięć.

Obrazek użytkownika Anonim
Arkadiusz

Czym się różni działalność Carbon Studio S.A. od Iron VR S.A.? Oba podmioty zajmują się praktycznie tym samym. Po co działać pod dwoma osobnymi szyldami w tej samej dziedzinie? Czy nie lepiej skupić się na budowie reputacji i rozpoznawalności jednego brandu?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Iron VR zajmuje się tworzeniem gier mniejszych, szybszych w produkcji, czasem testujących nowe rozwiązania. Produkcje te mają mniejsze budżety, ale równocześnie ogromny potencjał sprzedażowy jak pokazują przykłady Beat Saber'a, Super Hota i innych produkcji tworzonych przez mniejsze studia. Z drugiej strony, Iron VR skupi się także na przenoszeniu gier innych wydawców do VR-u. Carbon Studio skupi się z kolei na produkcji tytułów idących w stroną AAA. Pozwala nam to przede wszystkim jasno rozgraniczyć kompetencje obu zespołów, a także stworzyć odrębne struktury, które mogą się wspierać i czerpać ze swoich doświadczeń, kontaktów, umiejętności. Także pod kątem współpracy z innymi podmiotami, daje nam to większą siłę przebicia i czasem otwiera drogi, które dla drugiej są niedostępne.

Obrazek użytkownika Anonim
Annonim

Dzień dobry, jaki jest status prac nad grą WH? Kiedy pojawi się opcja multiplayer w grze The Wizards?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Prace nad WH idą zgodnie z planem! Gra nabiera kształtów, a niedługo powinniśmy zakończyć pracę nad wersją alpha na PC. Nie możemy się doczekać, kiedy będziemy mogli zaprezentować efekty naszych prac.

 

Na początku roku ogłosimy nasze plany i ulepszenia w Dark Times. Przy tej okazji będziemy także szerzej informować o rozgrywkach multiplayerowych.

Obrazek użytkownika Anonim
Maciekk

Jak idzie The Wizards - Dark Times na Quest’a? Kiedy jakieś nowe dodatki?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Produkcja idzie pełną parą - na razie wszystko wskazuje na to, że dotrzymamy naszych wewnętrznych terminów. Jesteśmy bardzo zadowoleni z jakości jaką udało nam się uzyskać - bez porównania wszystko wygląda lepiej niż w poprzedniej wersji, dostępnej na OQ. Cieszymy się, że po raz kolejny podnieśliśmy poprzeczkę zarówno sobie jak i innym :)

 

Przygotowujemy materiał, który będzie skondensowanymi informacjami na temat dalszego rozwoju projektu, będzie opisywał i pokazywał na czym będzie polegać nowy tryb oraz czego można się spodziewać w przyszłości. Powinien być gotowy w styczniu 2021.

Obrazek użytkownika Anonim
Mateusz

Witam
Czy zarząd planuje buyback od pracowników którzy zostaną akcje z planu motywacyjnego

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Szczerze mówiąc, nie prowadziliśmy takich rozważań. Plan motywacyjny zakłada realizację akcji z planu motywacyjnego w perspektywie 3 letniej od pełnego rozpoczęcia. Jeżeli już mowa o jakimkolwiek skupie akcji, raczej byłby skierowany do wszystkich inwestorów.

Obrazek użytkownika Anonim
marek

Jak wygląda aktualnie retencja pracowników? Sporo jest zatrudnianych nowych ale czy jacyś odchodzą? Czy planowane są plany motywacyjne?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Przy zespole naszej wielkości (w Carbonie mamy ok. 30 osób) nie da się tego uniknąć. W ostatnich miesiącach rzeczywiście można zauważyć naszą wzmożoną aktywność na polu rekrutacji nowych twarzy i pozyskiwania nowych umiejętności. Zakończenie The Wizards Dark Times, było dobrym momentem, aby zrobić podsumowanie naszych mocnych i słabych stron, aby z jednej strony wiedzieć, na co możemy sobie pozwolić przy dalszym planowaniu, a z drugiej, wzmocnić te miejsca, które najbardziej tego potrzebują.

 

Ostatnio pojawiło się w naszym teamie kilka osób, które swoim ogromnym doświadczeniem wesprą obecne i przyszłe projekty. W ubiegłym miesiącu rozpoczęliśmy dwa projekty GameInn’ owe - także pod nie poszukiwaliśmy i dalej poszukujemy specjalistów z zakresu programowania AI oraz systemów telemetrycznych. Co do programu motywacyjnego - jest w trakcie podejmowania odpowiednich kroków, zachęcam do zapoznania się z raportem ESPI 21/2020.

Obrazek użytkownika Anonim
Arkadiusz

Gdyby spółka miała dostęp do nieograniczonej puli idealnych kandydatów, ilu nowych pracowników byście zatrudnili od stycznia?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Ostatnio wzmocniliśmy nasz zespół wieloma świetnymi kompetencjami. Zaczęliśmy współpracę z deweloperami z bardzo bogatym portfolio i wieloletnim doświadczeniem, więc jesteśmy w miejscu, w którym chcieliśmy być!

Obrazek użytkownika Anonim
Qwerty

Czy zdążycie wydać Dark Times w sklepie Oculusa w Q1?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Prace idą zgodnie z planem. Jesteśmy zadowoleni z postępów nad grą na tą platformę. Nie przewidujemy opóźnień po naszej stronie w produkcji.

Obrazek użytkownika Anonim
Michał Inwestor

Gry VR zdobywają popularność. Jak wygląda sytuacja e-sportu w VR-rze?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Z tego co wiem, są i były podejmowane próby wsparcia dla e-sportu w VR. Z naszej perspektywy jest na to jeszcze trochę za wcześnie i ciężko to trochę narzucić tak jak to było do tej pory robione. Gdy przeanalizujemy klasyczny sposób powstawania e-sportowych rozgrywek, w znacznej mierze bierze się on raczej z organicznego ustrukturyzowania bardzo popularnej gry (liga amatorska, później półprofesjonalna, zmierzająca do profesjonalnej). Czasem zdarzają się wyjątki, gdy jeden z gigantów stara się przeforsować swoje tytuły i je spopularyzować (np. Blizzard z Heroes of the Storm, albo Overwatchem). Bazowa liczba użytkowników multiplayerowych jest jeszcze stosunkowo mała, ale dobrze że takie próby istnieją.

Obrazek użytkownika Anonim
Michał Inwestor

Jakie widzi Pan perspektywy dla rynku VR na 2021 rok?

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Na pewno święta będą dla całej branży bardzo interesujące. Czekamy z niecierpliwością na publikację oficjalnych danych świątecznych wyprzedaży - zeszły rok pokazuje, że tak jak w klasycznej branży gier to okres, który z jednej strony daje duże zyski wydawcom i deweloperom, a z drugiej pokazuje i trochę prognozuje nastroje graczy. Być może 2021 to będzie rok należący do Oculus Questa, ale prawdziwą wisienką na torcie byłaby premiera nowych gogli pod konsole.

Obrazek użytkownika Carbon Studio
Carbon Studio

Bardzo dziękuję wszystkim uczestnikom czatu za liczne pytania. Zachęcam do kontaktu mailowego: ir@carbonstudio.pl. Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia!

Udostępnij