Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

„Sklepy CCC będą mniejsze, ale też bardziej cyfrowe” - relacja z czatu z prezesem Grupy CCC, Marcinem Czyczerskim

Udostępnij

W poniedziałek, 8 lutego 2021 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Grupy CCC, Marcinem Czyczerskim. Podczas spotkania rozmawialiśmy o wynikach finansowych za 2020 rok. Inwestorzy zadawali również pytania o rozwój e-commerce, działalność sklepów stacjonarnych oraz wsparcie finansowe ze strony rządu.

W spotkaniu wzięło udział około 600 osób, a prezes zarządu odpowiedział na blisko 30 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Grupy CCC, Marcinem Czyczerskim. Porozmawiamy o wynikach finansowych i osiągnięciach w całym 2020 roku oraz rozwoju w segmencie e-commerce.

 

Spotkanie rozpocznie się w poniedziałek, 8 lutego 2021 r. o godz. 11:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jest mi niezmiernie miło po raz kolejny uczestniczyć w czacie z Państwem. Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, chcemy spotykać się z Państwem w tej formule co kwartał. Zapraszam do zadawania pytań. Liczę na ciekawą dyskusję!

Obrazek użytkownika Bernard
Bernard

jak obecnie wygląda rynek sprzedaży butów w Polsce - jak poradziła się konkurencja CCC i czy jeszcze jakaś została na rynku po lockdown? jaką pomoc dostała spółka w ramach tarcz? czy spółka zamierza dochodzić roszczeń od skarbu państwa za zamknięcie biznesu?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Na tle konkurencji poradziliśmy sobie bardzo dobrze w tym trudnym roku. W 9 z 12 miesięcy 2020 roku mieliśmy lepszy performance sprzedaży rdr niż szeroki rynek obuwia w Polsce.
Nie zaobserwowaliśmy jednak, aby jakaś firma obuwnicza z niego zniknęła. Wiele firm z pewnością będzie rewidowało swoje modele biznesowe, być może ograniczając częściowo ekspozycję na handel offline.
Otrzymaną pomoc rządową opisaliśmy obszernie w prezentacji wynikowej za Q1’20 https://corporate.ccc.eu/download/pobierz/prezentacja-wynikowa-grupy-ccc..., slajdy: 11, 40-43). Zostaliśmy także objęci tzw. Tarczą 6.0.

Obrazek użytkownika ttomek32
ttomek32

Dzień dobry,
Gratuluję wyjścia obronną ręką z 2020 roku.
Czy planujecie Państwo stworzenie programu lojalnościowego dla inwestorów?
Pozdrawiam
Tomek

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Dziękujemy! Przyglądamy się temu od jakiegoś czasu, ale żadne decyzje jeszcze nie zapadły. Z pewnością uważamy to za bardzo cenną inicjatywę.

Obrazek użytkownika Anonim
mięsny jeż

Panie Prezesie,
Kilka pytań w temacie działalności sklepów stacjonarnych CCC:
1. Czy średni metraż nowych sklepów będzie rósł czy malał?
2. Czy w CCC będą implementowane rozwiązania ze sklepów stacjonarnych eobuwie lub np kasy samoobsługowe?
3. Kolejne otwarcia sklepów CCC raczej w większych czy mniejszych miastach?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Sklepy CCC będą mniejsze, ale też bardziej cyfrowe – do skanerów esize.me i tabletów dołączą niebawem kasy samoobsługowe (testowane już w kilku salonach). Wierzymy w omnikanałowy model biznesowy i konsekwentnie go rozwijamy. Nowością ostatnich tygodni są wprowadzone przez nas dostawy zakupów online bezpośrednio ze sklepów – w ciągu zaledwie kilkudziesięciu minut.
Sklepy CCC otwieramy zarówno w bardzo dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach.

Obrazek użytkownika Anonim
Bartek

Witam
Czy ccc zamierza cześciowo lub całościowo wyjsc z galeri handlowych? Otwierajac sie w innych niezaleznych lokalizacjach ?

 

Pozdrawiam

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Chcemy być jak najbliżej Klienta dlatego nasze sklepy są zarówno w galeriach handlowych, jak i retail parkach. Z pewnością nie zamierzamy całościowo wychodzić z galerii handlowych.

Obrazek użytkownika Anonim
Krzysztof Bralczyk

Panie Prezesie, w jakim stopniu wejście CCC w digital kanibalizuje działania spółek zależnych, które już mają silną pozycję w sieci np eobuwie.pl?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Wszystkie nasze platformy odnotowują wzrosty, więc trudno mówić o kanibalizacji. Eobuwie utrzymuje bardzo wysokie dynamiki sprzedaży pomimo coraz wyższej bazy. Każda platforma online z Grupy CCC dociera do trochę innego Klienta – innego głównie ze względu na jego preferencje zakupowe i modowe, a także ze względu na dochód rozporządzalny.

Obrazek użytkownika Anonim
andrew221

Czy CCC korzysta z rozwiązań wypracowanych przez eobuwie.pl albo dezeee w zakresie ecommerce? Czy macie np jeden wspólny dział SEM/SEO albo IT czy rozwijacie osobne piony?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Wymieniamy doświadczenia we wszystkich aspektach funkcjonowania naszych platform e-commerce. Główną synergią bezpośrednią jest wspólne centrum logistyczne CCC.eu i eobuwie.pl, które wysyła towar z jednego magazynu w Zielonej Górze. Ponadto, nasza współpraca dotyczy m.in. rozwiązania esize.me - dostępnego zarówno w eobuwie, jak i w CCC.

Obrazek użytkownika Anonim
Mikołaj

Dzień dobry panie prezesie. Czy firma nadal planuje wycofywanie się z centrów handlowych?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

W przeszłości nie było takich deklaracji i teraz również tego nie zakładamy. Nie zamierzamy całościowo wychodzić z galerii handlowych. Chcemy być jak najbliżej klienta, dlatego nasze sklepy są zarówno w galeriach handlowych, jak i retail parkach. Co najważniejsze, dopasowujemy model funkcjonowania w największych sklepach do nowych okoliczności. Często wykorzystujemy możliwość relokowania na mniejszą powierzchnię lub podziału dużych sklepów na 2 mniejsze (np. CCC i eobuwie).
Co również ważne, umacniamy też “ucyfrowienie sklepów” - rozwijamy różnego rodzaju internetowe, omnichannelowe rozwiązania na sklepach, które pozwalają nam na osiąganie np. 10% przychodów online w Polsce ze sprzedaży ecommercowej ze sprzedaży pochodzącej ze sklepów.
Ponadto, 75% zwrotów ecommercowych realizowane jest w sklepach (z czego większość polega na wymianie na inny towar).
Omnichannelowość to model biznesowy Grupy – ma on brać co najlepsze z obu światów: ecom + cyfrowy detal.

Obrazek użytkownika SebastianK
SebastianK

Czy CCC składa wniosek o pomoc z traczy 2.0 PFR? PKD branży obuwniczej zostało dodane :)

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Oczywiście! Już to zrobiliśmy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dzień dobry, jaki jest plan na komunikacje i marketing eobuwie vs ccc.eu? Czy nie ma Pan wrażenia, że przy tych dynamikach wzrostu ccc.eu stanie się konkurencją dla eobuwia? Oczywiście gratuluję takich dynamik, ale po prostu zastanawiam się dwa kroki w przód :)

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Dziękujemy, nie spoczywamy na laurach. Odpowiedź już udzielona w pytaniu 6.
Również staramy się myśleć mocno do przodu. Obserwujemy bardzo wnikliwie trendy i przekładamy je na nasz model funkcjonowania.
Eobuwie i CCC w swej ofercie przecinają się mniej więcej na poziomie 10% oferty. Obie platformy są inaczej spozycjonowane. Eobuwie to szeroka oferta silnych światowych brandów, a CCC to jakościowe value for money. Oba te trendy (wzrost znaczenia marek oraz value for money) są w branży bardzo ważne, pandemia jeszcze je wzmocniła.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Ile Pana zdaniem jest jeszcze miejsca na wzrost marży w ecommerce?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Zdecydowanie jest miejsce. Po pierwsze, pozyskujemy nowe kolekcje, w których marża w pierwszej cenie jest wyższa. Po drugie, stale budujemy “mądrość”, co, kiedy i jak przeceniać. Widzimy w tym wciąż istotny potencjał. Ile – kilka punktów procentowych, ile konkretnie – czas pokaże.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak Pan ocenia traffic w stacjonarce tydzień po jej otwarciu?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

-15% w pierwszym tygodniu w Polsce, przy konwersji wyższej o około 30% i również większej wartości koszyka.

Obrazek użytkownika Anonim
JT

Czy CCC planuje wchodzić na nowe rynki?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

#online - tak, w najbliższych kwartałach planujemy otwarcie ccc.eu m.in. w Bułgarii, Chorwacji, Grecji, Słowenii oraz Rosji.
Co być może nawet ważniejsze, po drodze jest jeszcze pełne zintegrowanie magazynów centralnych (obu: Polkowice i Zielona Góra) oraz sklepów, co spowoduje, że dostępność oferty dla Klientów będzie znacznie wyższa, a koszty wysyłek mniejsze.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy myślicie o jakimś programie lojalnościowym dla wytrwałych akcjonariuszy? Obuwie w stylu WallStreet / Książęca z jakimiś rabatami :) I tak kupuje tylko u Was buty, więc przychody nie spadną, a jak będą jakieś fajne, to może nawet ekstra sprzedaż będzie :)

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Jak wyżej - przyglądamy się, programy dla akcjonariuszy uważamy za bardzo cenną inicjatywę.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy i kiedy dowiemy się jakie oszczędności udało się zrobić na czynszach w galeriach handlowych?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Oszczędności na czynszach były istotnym elementem programu “cost savings” na 2020/21. Jesteśmy zadowoleni z wyników negocjacji i partnerskiej relacji z wynajmującymi.
Nie planujemy wchodzić w bardziej szczegółowe informacje. Jesteśmy spółką publiczną, ale to nie oznacza, że musimy / powinniśmy niepotrzebnie ujawniać informacje, które są wrażliwe konkurencyjnie.
Skala, wystarczająca do oszacowania wpływu, jest przez nas pokazywana w pozycji koszty funkcjonowania sklepów.

Obrazek użytkownika Anonim
Robert

Jak wygląda współpraca z właścicielami galerii oraz właścicieli lokali odnośnie panującej sytuacji w Polsce?
Chodzi tutaj przede wszystkim o czynsz, który ma wpływ na wysokość kosztów. Czy przychylnie podchodzą do tematu obniżenia kwoty czynszu na czas pandemii?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

W zdecydowanej większości poprawnie i partnersko, chociaż pewnie jak wszędzie, zdarzają się - bardzo nieliczne – wyjątki.

Obrazek użytkownika Anonim
GS2

Czy CCC ma szasnę dostać jakieś konkretne wsparcie rządowe z Tarczy dla dużych firm, jak np. JSW? Czy ten temat jest w ogóle już nierealny, bo spółka "za dobrze" sobie poradziła mimo zamknięcia galerii? Uważam, że jakaś istotna rekompensata za zamknięcie galerii wciąż spółce powinna przysługiwać. Na co tutaj jest szansa? Każde środki albo w oddłużenie albo we wzrost ecommerce by się teraz przydały, prawda?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Do wsparcia rządowego odnieśliśmy się już w pytaniu nr 1.
W Q2 otrzymaliśmy dofinansowanie do wynagrodzeń. Cały czas nie rozstrzygnęliśmy, czy i ewentualnie kiedy, zawnioskujemy o inne programy “z tarczy dla dużych”. Mogę zapewnić, że analizujemy to dogłębnie i wykorzystamy wszelkie dostępne i korzystne dla Grupy rozwiązania.

Obrazek użytkownika Anonim
GS2

Czy jest Pana zdaniem jeszcze przestrzeń do negocjacji i obniżenia czynszów w galeriach, czy to już temat zamknięty?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Tak, jest tutaj przestrzeń.
Cały czas prowadzimy takie rozmowy.
Myślę, że 2021 r. będzie rokiem “urealniania” i odnajdywania się w nowych “post-pandemicznych” warunkach dla obu stron i analizowania przyszłej ekonomiki sklepów.

Obrazek użytkownika Anonim
GS2

Jaką popularnością cieszy się model dostawy w ciągu tego samego dnia? Czy to ma jakiś wymierny efekt sprzedażowy, czy tylko marketingowy?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Istotnego wpływu na sprzedaż spodziewamy się od Q2. Teraz szlifujemy procesy. Z komunikacją usługi “nie idziemy jeszcze szeroko”. Docelowo będzie mieć istotny wpływ, i biznesowy, i “PRowy”. PRowy Klienci coraz częściej zauważają, że to jest “nowe CCC”, jeśli chodzi o relację z Klientem, i to nowe CCC im się podoba.

Obrazek użytkownika Anonim
Mark

Jaki jest status sprzedaży udziałów w eobuwie? Kiedy transakcja się zmaterializuje i ilu inwestorów bierze w niej udział?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Odpowiadając zbiorczo na liczne pytania dotyczące inwestora mniejszościowego w eobuwie – zgodnie z komunikacją z zeszłotygodniowej konferencji wynikowej, proces przebiega zgodnie z planem, w sposób niezakłócony, a jego rozstrzygnięcie przewidziane jest na Q1 2021. Dla dobra przebiegu tego procesu to wszystko, co na ten moment możemy powiedzieć. Rozumiemy zaciekawienie - kiedy będzie to możliwe i zasadne, z pewnością będziemy Państwa informować o kolejnych krokach.

Obrazek użytkownika Anonim
Wojtek

Panie Prezesie,

 

Czy wejście Amazona do Polski, stanowi dla CCC zagrożenie?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Nie, trochę inny jest model biznesowy. Ekspozycja marketplaców na obuwie jest dzisiaj niska – zaledwie kilka procent. Firmy z naszej grupy porównawczej z powodzeniem konkurują z nimi na dojrzałych rynkach od wielu lat. My koegzystujemy z Allegro na rynku polskim.
Z pewnością takie platformy, dla silnych marek, a takie w CCC już dzisiaj mamy - to również szansa. Kooperujemy w ten sposób już na rynku rosyjskim z Wildberries – i jesteśmy zadowoleni z tej współpracy.

Obrazek użytkownika Anonim
Pixi

Czy w ramach dywersyfikacji lokalizacji stacjonarnych zamierzacie otwierać więcej sklepów poza galeriami??

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Planujemy dokonywać transformacji istniejącej powierzchni. Liczba sklepów CCC w Polsce nie powinna się zmienić, ale będą miały średnią mniejszą powierzchnię. “More to come”.

Obrazek użytkownika Anonim
GS2

"Cały czas nie rozstrzygnęliśmy czy i ewentualnie kiedy zawnioskujemy o inne programy “z tarczy dla dużych”. Mogę zapewnić, że analizujemy to dogłębnie i wykorzystamy wszelkie dostępne i korzystne dla Grupy rozwiązania."

 

Czyli rozumiem, że nie zawnioskowali Państwo jeszcze o takie wsparcie, mając świadomość, że kryteria są tak zbudowane, żeby nawet podmioty, którym powinno wsparcie przysługiwać, i tak go nie dostaną? Jak to rozumieć?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Widzę głęboką analizę leksykalną.

Niektóre z rozwiązań w ramach tarcz są naprawdę korzystne. Po stronie Grupy powstają wówczas również określone zobowiązania. Musimy tę relację korzyści/zobowiązań mieć optymalnie zwymiarowaną.

Obrazek użytkownika Anonim
GS2

Wygląda na to, że gdyby nie wsparcie Pana Miłka i inwestorów w czasie ostatniej emisji, to sytuacja spółki byłaby bardzo zła, bo wsparcia Państwa i tak by nie było...

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

To wsparcie na dzisiaj nie jest adekwatne do strat wywołanych administracyjnym zamknięciem galerii – utracone w związku z tym przychody przebiły na wszystkich rynkach miliard złotych. Pomoc państwa, czy w Polsce, czy poza nią, nie zbliża się nawet do tych poziomów.

Dla nas na dzisiaj najważniejsze jest otwarcie galerii.

Ich zamknięcie, przy otwartych “spożywkach”, które zaczęły “zatłaczać” więcej butów i odzieży do sprzedaży, było wg mnie naruszaniem zasad wolnej konkurencji. Ciężko mi to zrozumieć, podobnie jak fakt, że cały czas otwarte były sieci meblarskie. Kryteria były dla mnie niezrozumiałe.

Wsparcie Głównego Akcjonariusza i pozostałych Inwestorów było kluczowe, szybkie i przyszło w najbardziej newralgicznym momencie.

Proszę pamiętać, że Grupa sięgnęła również po dodatkowe 250 mln PLN kredytu z gwarancjami BGK.

Obrazek użytkownika Anonim
Kamil

Pandemia przyczyniła się do rozwiązania Państwa błędów z przeszłości. Jak bardzo zmieniacie Państwo strategie podejmowania decyzji po tej sytuacji? I czy w ogóle?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Mamy mało czasu, żeby analizować, czy to błędy, czy dynamika sytuacji vs założenia. Do omówienia przy kolejnym czacie. To przeszłość, ale odniosę się do niej next time.

Ale co dla nas ważne na ten moment (odnoszę się do strategii):
-Koncentracja na regionie CEE i segmencie ECOM.
-Pełna synchronizacja wszelkich decyzji z oczekiwaniami Klientów, które znamy dzięki naszej zaawansowanej technologii, CRM, etc...
-Nastawienie na jakość produktu.
-Bliskość Klienta, siła relacji w połączeniu z bdb produktem i mocnymi dobrze zbalansowanymi kanałami sprzedaży - to nasza recepta na nadchodzące sukcesy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Przez ostatnie lata pogoda była jednym z tych czynników, które negatywnie wpływały na sprzedaż CCC. Jak jest teraz przy takiej zimie? Czy ona istotnie pomaga w sprzedaży kolekcji zimowej? Kiedyś dało się to łatwo przeanalizować odwiedzając 3-4 sklepy i oceniając dostępność obuwia zimowego, ale teraz przy ecommerce można tylko liczyć na Pana odpowiedź ;)

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

To postaram się pomóc smiley

Jednym z podstawowych założeń naszej strategii jest istotna zmiana siły wpływu impulsów pogodowych (w myśl zasady, że nie można bazować tylko na nich). Dokonaliśmy ważnych zmian w produkcie, komunikacji, wprowadziliśmy ecom. Jesteśmy trochę mniej zależni od pogody, a nasza oferta odpowiada na wiele różnych impulsów...

A obecna zima, no cóż - luty to splot wyjątkowo wielu pozytywnych okoliczności - zima (wręcz sroga, jak na nasze warunki), bardzo dobre zatowarowanie, w tym nową kolekcją – wiosenną i przejściową, otwarcie sklepów i rozgrzany ecommerce.

Obrazek użytkownika Anonim
Adrian12

Jak wygląda aktualna sprzedaż w lutym?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Po pierwszym tygodniu luty 2021 jest znacznie lepszy dla Grupy niż rok temu. Wzrost napędzany jest zarówno ecomem, który jeszcze przyspieszył (w stosunku do stycznia i Q4), jak i bardzo dobrym otwarciem detalu w Polsce i na kilku innych rynkach. Sprzedaż całościowa jest na bardzo wyraźnym (kilkudziesięcioprocentowym) plusie. Na zielono, co oczywiste, wyświetla się ecommerce, rosnąc x2 rdr, ale i detal (mimo że wciąż zamknięte jest 400 sklepów) jest na plusie, notując wysokie LfL.

W detalu bardzo wysokie dynamiki notują Polska, Rumunia, Bułgaria i Serbia.

Bardzo wysoka dynamika ecom towarzyszy wszystkim naszym "szyldom”, mimo silnego detalu.

Eobuwie – blisko trzycyfrowych wzrostów, nowe szyldy: DeeZee / MODIVO 2,5-3x wzrost, CCC.eu rośnie ponad 4-5x vs 2020.

Mamy świetnie działający omnichannel – aplikacje Instore to nawet 8-10% sprzedaży ecommerce.

Całościowo, i oceniając performance poszczególnych kanałów, jesteśmy bardzo zadowoleni.

Co ważne, świetnie wysprzedaje się zima, w lutym sprzedaż botków i kozaków +50% rdr, trzewików +130% rdr (wartościowo) – nie zwozimy do magazynów.

...ale rośnie również sprzedaż nowej kolekcji SS, zwłaszcza w ecom - ostatnie dni to już prawie 30% udziału w przychodach, a co najważniejsze, z wyższą rdr marżą brutto w nowej kolekcji.

Dużo napisałem, ale i tak zachęcam do analizy własnej i do odwiedzenia kilku naszych sklepów, ale przede wszystkim, żeby zobaczyć i skorzystać z oferty smiley

Obrazek użytkownika Anonim
Krzysiek

Panie Prezesie,

 

Którą światową firmę z branży uważa Pan za najmocniejszą i godną podglądania/naśladowania? Co ta firma ma co Pan chciałby mieć u siebie?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Nie odnoszę się w tym momencie do produktu, branży, ale modelu zarządzania i podejścia do kwestii ESG: Kering, LVHM, Inditex, H&M, VF – jako modele mądrze łączące kanały sprzedaży z dobrym podejściem do produktu, brandów. Jest też sporo bardziej lokalnych organizacji, w których dzieje się wiele dobrego.

Na marginesie, dzięki! Bardzo dobre pytanie - poświęcam wiele uwagi temu, żeby wiedzieć co dzieje się dookoła i do kogo można równać.

Ale z tego, gdzie sami jako CCC jesteśmy po tej transformacji też jesteśmy zadowoleni smiley

I co ważne, może byście się zdziwili, ale jest już parę mocnych marek, które podgląda nas. 

Obrazek użytkownika Anonim
Dariusz

Czy nastąpiła zmiana w perspektywie długoterminowej ? Czy zarząd wierzy, że może pozostać w ramach ambitnych rocznych celów wzrostu mino szalejącej pandemii? Jak prezentuje się środowisko kosztowe, zwłaszcza w przypadku cen kluczowych surowców w ciągu najbliższych kilku miesięcy ?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Tak jak wskazywaliśmy, ambicje z GO.22 (naszej strategii) na rok 2022 pozostają aktualne. Kryzysy postanowiliśmy wykorzystać jako szanse (ecom & value for money), jednocześnie umacniając to, co było centralną osią strategii (synchronizacja z klientem produkt, omnichannel).

Koszty - odcięliśmy Niemcy, odcięliśmy sponsoring, pracujemy nad finalizacją Szwajcarii – parametr przychód / koszt w CCC poprawi się w związku z tym bardzo znacząco.

Obrazek użytkownika Anonim
GS2

Panie Prezesie proszę mi nie mieć za złe mojej docieklowości. Po prostu uważam, że spółka jak CCC powinna od razu, niemal z automatu dostawać konkretną kwotę wsparcia od Państwa w takiej sytuacji i mam wrażenie, że to nie jest wina CCC, tylko wina ustalonych warunków/Państwa..

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Nigdy nie mam za złe dociekliwości. Lubię dyskusję. Proszę traktować moją odpowiedź, wręcz jako zachętę do interakcji.

A wprost: zgadzam się i oczekuję, że pomoc powinna być i mam nadzieję będzie większa i bardziej adekwatna do strat wynikających bezpośrednio z pandemii, ale pośrednio z decyzji administracyjnych o przesunięciu kosztu walki z pandemią na wybrane branże.

Obrazek użytkownika maaacieeej
maaacieeej

Panie Prezesie,
Jaki poziom inwestycji jest planowany na rok 2021?

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Mamy kilka scenariuszy, ale można przyjąć, że nie mniej niż 250m. “Górkę inwestycyjną” mamy za sobą. To co przed nami to dalsze szlifowanie naszego nowego i skutecznego modelu biznesowego.

Obrazek użytkownika Marcin Czyczerski
Marcin Czyczerski

Szanowni Państwo, jest mi niezmiernie miło. Serdecznie dziękuje wszystkim 582 uczestnikom czatu. Dziękuję za inspirującą rozmowę, w tym za dociekliwość. Myślę, że udało nam się odpowiedzieć na większość Państwa pytań. Wiele z nich się powtórzyło, ale staraliśmy się wybrać reprezentatywne przykłady. Serdecznie dziękujemy Strefie Inwestorów za organizację czatu. Życzę zdrowia! Do zobaczenia niebawem smiley

Udostępnij

Tagi